Zobacz pełną wersję : Automatyczne domykanie szyb
Cześć, kupiłem sobie centralkę do otwierania auta z pilota - wszystko działa pięknie, jednak chcę zmusić do działania automatyczne domykanie szyb. Centralka przez 30 sekund po zamknięciu auta wysyła masę na jeden z kabli. Podłączyłem do niego przekaźnik i w ten sposób mam 12V na kablu przez 30 sekund po zamknięciu auta.
Teraz nie wiem jak to podłączyć. Tutaj znalazłem schemat:
KLIK (http://www.civic5g.pdg.pl/foty/elektryka_szyb/elektryka_szyb_2.jpg)
Zacząłem od szyby ze strony pasażera (mam tylko sterowane dwie z przodu, jedną z drzwi kierowcy, drugą koło ręcznego), zdjąłem pokrywę ręcznego i dostałem się do przełącznika. Konkretnie wygląda to tak:
http://i.imgur.com/w9f1V7O.jpg
Podpiąłem te 12v do kabla BLU/RED i nie działa. Co robię źlę? Jak to podłączyć? Elektryk ze mnie żaden.
Z góry dziękuję za pomoc.
Podpinasz się od strony zasilania, a powinieneś z drugiej, czyli pod BLU/YEL.
Pamiętaj tez, aby do modułu domykającego wziąć zasilanie (+) sprzed stacyjki. Proponuję z przekaźnika szyb sterowanych elektryczne WHT/RED i dołożyć bezpiecznik 20A przed modułem domykania szyb.
Właśnie chyba ten schemat jest tylko podobny, nie identyczny. Do switcha idzie masa, 12v i dwa kable do okna - jak rozumiem na jednym zamykanie na drugim otwieranie. Nawet gdy zwarlem te 12v z którymś z tych dwóch to nic się nie stało.
Może ten switch coś jeszcze robi? Typu gdy otwieram okno puszcza 12v na otwarcie, a masę na zamknięcie?
Znalazłeś przewód BLU/YEL? Podałeś na niego (+) i nic? Pewnie robiłeś to na odpiętej kostce. :-)
Jak chcesz sprawdzić czy działa to (na podpiętej wtyczce) wciśnij igłę w kostkę, aby mieć kontakt z BLU/YEL i do tej igły na momencik daj (+).
Generalnie działa to tak:
Gdy nic nie wciskasz to na silnik idą dwa (-): silnik stoi.
Gdy naciskasz "w górę" to na BLU/YEL z (-) robi się (+) i silnik kręci w górę.
Gdy naciskasz "w dół" to na BLU/GRN z (-) robi się (+) i silnik kręci w dół.
Schemat:
http://images70.fotosik.pl/1177/0d9564686b89d7ef.png
Generalnie działa to tak:
Gdy nic nie wciskasz to na silnik idą dwa (-): silnik stoi.
Gdy naciskasz "w górę" to na BLU/YEL z (-) robi się (+) i silnik kręci w górę.
Gdy naciskasz "w dół" to na BLU/GRN z (-) robi się (+) i silnik kręci w dół.
Czyli tak jak myślałem, dziękuję.
Teraz jeszcze jedno pytanie, skoro dam 12V tam gdzie jest w tym momencie masa to czy nie zrobię zwarcia?
Zapomniałem tego dopisać, oczywiście zapłon wyłączony i guzik wciśnięty na podnoszenie szyby.
Docelowo przy montażu musisz tak czy siak przeciąć BLU/YEL.
To teraz to już nie rozumiem... Mogę to podpiąć, aby działał normalnie przycisk podczas jazdy (w dwie strony) i automatycznie zamykały się szyby po zamknięciu auta? Czy muszę dodatkowo kolejne przekaźniki które odetną masę z tych przewodów?
Moduł domykania powinien mieć dołączony schemat podłączenia. Tam zapewne jest pokazane, że należy rozciąć przewód pomiędzy przełącznikiem a silnikiem i oba przylutować do odpowiednich przewodów w module domykania. Przykładowy schemat:
http://www.alarmy-gerard.pl/userimages/in-mpw-2_s4_v2.gif
Moduł domykania powinien mieć dołączony schemat podłączenia. Tam zapewne jest pokazane, że należy rozciąć przewód pomiędzy przełącznikiem a silnikiem i oba przylutować do odpowiednich przewodów w module domykania. Przykładowy schemat:
http://www.alarmy-gerard.pl/userimages/in-mpw-2_s4_v2.gif
No właśnie on ma tylko jeden kabel do domykanie szyb na który puszcza masę.
Wklej tutaj schemat podłączenia swojego modułu.
Mówię ci, ze do szyb on puszcza tylko masę. To uniwersalna centralka za 50zl. Nawet nie mam schematu, jest tylko schemat jak podłączyć zamki w różnych konfiguracjach.
Nie spotkałem się ze sterowaniem masą. Masz tam pewnie z 10 przewodów. Jak chcesz podłączyć bez schematu/instrukcji? Na chybił trafił?
Nie spotkałem się ze sterowaniem masą. Masz tam pewnie z 10 przewodów. Jak chcesz podłączyć bez schematu/instrukcji? Na chybił trafił?
Czy Ty czytasz to co ja napisałem? Nie mam problemu z centralką, a z układem w aucie. Mam do dyspozycji albo masę prosto z centralki albo 12v po przekaźniku, który już zamontowałem. Musze tym zamknąć okno.
Zacznij się wyrażać precyzyjnie to nie będzie problemu. Zamiast "on", "tym", "centralką" napisz dokładnie co masz na myśli. Narysuj, nawet w Paint co już masz i z czym problem.
Zacznij się wyrażać precyzyjnie to nie będzie problemu. Zamiast "on", "tym", "centralką" napisz dokładnie co masz na myśli. Narysuj, nawet w Paint co już masz i z czym problem.
Dobra, jeszcze raz, na spokojnie.
Mam kabel, który wysyła masę 30 sekund po zamknięciu auta (mam też możliwość podłączenia go pod przekaznik co da mi 12V przez 30 sekund po zamknięciu auta). Z CENTRALKI NIE WYCHODZI NIC WIĘCEJ, więc do dyspozycji jest TYLKO ten kabel.
Schemat przełącznika do otwierania/zamykania szyby pasażera wygląda tak.
http://i.imgur.com/cZoXsvN.jpg
Jak napisałeś wcześniej
Gdy nic nie wciskasz to na silnik idą dwa (-): silnik stoi.
Gdy naciskasz "w górę" to na BLU/YEL z (-) robi się (+) i silnik kręci w górę.
Gdy naciskasz "w dół" to na BLU/GRN z (-) robi się (+) i silnik kręci w dół.
Czyli gdy podłącze 12V do przewodu "BLU/YEL" (co byłoby logiczne, aby podnieść szybę) zewrę go z masą, bo gdy przełącznik jest w pozycji neutralnej puszcza on tam masę.
W jaki sposób to rozwiązać?
Chcesz zrealizować domykanie szyb sygnałem z centralnego zamka? Ten sygnał służy tylko i wyłącznie do tego, żeby wysterować nim oddzielny moduł domykania szyb.
W jaki sposób to rozwiązać?Kup moduł domykania szyb.
Oczywiście bez niego (za pomocą przekaźników) da się też to zrobić ale będzie to straszne druciarstwo.
Rozumiem, że sobie odpuściłeś...? :rolleyes:
Tak
Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
[QUOTE=olqszteam;2607630]hey chciałbym odświeżyć temat
otóż wszystko mniej więcej rozumiem ale nie mam instrukcji do schematu domykanie szyb. dodam że alarm daje sygnał minusem (takim słabym przez 21s)
teraz nie wiem z którym mam go na module połączyć...pisze ze mam użyć tylko jednego z kabli trigger ( wyzwalania )
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/25/4541f562dec1429b4a1a956c371ef6f6.jpg
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Jeśli centralka podaje minus to pod "4".
Zauważ, że masz tu sterowanie tylko jedną szybą. Nie można tym modułem domykać więcej niż jednej szyby.
a kabel nr 3 w takim razie pod plus tak..? wg tego rysunku jest to moduł do 2 szyb lub dach. dwie skrajne pary kabli są oznaczone window motor...
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Daj lepszej jakości foto, ciężko się rozczytać.
Daj lepszej jakości foto, ciężko się rozczytać.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/26/6ddcb82634aa7e95ea2eb05b6add4ebc.jpg
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/26/6ddcb82634aa7e95ea2eb05b6add4ebc.jpg
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/26/e30b817df847b8ab3e22d7f64e8fb43d.jpg
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
No teraz to widać, gitara. Trochę uboga ta instrukcja ale spróbujemy.
Moim zdaniem na "3" dajesz (+).
Od pasażera rozcinasz przewód między przełącznikiem sterowania szybą a silnikiem(BLU/YEL) i przewód od silnika łączysz z "1", a przewód od przycisku z "6".
Analogicznie od strony kierowcy, tylko przecinasz między fabrycznym modułem szyb sterowanych elektrycznie a silnikiem. Czyli tniesz czerwony w drzwiach idący do silnika.
Oczywiście na "2" dajesz masę a na "7" stały (+) przez bezpiecznik 25A.
Impuls domykania dajesz na "4" a "9" izolujesz i nigdzie nie przyłączasz.
Schematy masz na początku tego wątku.
P.S.
"5" do silnika, a "10" do fabr. mod. szyb.
A w związku z tym, że brak jest dobrej instrukcji to dla pewności bym sprawdził działanie na stole, przed wpięciem w instalacje auta.
No teraz to widać, gitara. Trochę uboga ta instrukcja ale spróbujemy.
Moim zdaniem na "3" dajesz (+).
Od pasażera rozcinasz przewód między przełącznikiem sterowania szybą a silnikiem(BLU/YEL) i przewód od silnika łączysz z "1", a przewód od przycisku z "6".
Analogicznie od strony kierowcy, tylko przecinasz między fabrycznym modułem szyb sterowanych elektrycznie a silnikiem. Czyli tniesz czerwony w drzwiach idący do silnika.
Oczywiście na "2" dajesz masę a na "7" stały (+) przez bezpiecznik 25A.
Impuls domykania dajesz na "4" a "9" izolujesz i nigdzie nie przyłączasz.
Schematy masz na początku tego wątku.
P.S.
"5" do silnika, a "10" do fabr. mod. szyb.
A w związku z tym, że brak jest dobrej instrukcji to dla pewności bym sprawdził działanie na stole, przed wpięciem w instalacje auta.
Łał co za wyprocowanie...hehe
dzięki ...tak sprubuje jak mówisz.
tylko jeszcze dla mojej jasności...po zainstalowaniu modułu i przecięciu kabli w silnikach i przełącznikach szyb to zasilanie sterowania podczas normalnego użytkowania tzn po zaplonie bedzie za pośrednictwem modułu tak..?
a do bagażnika z pilota muszę dać do słownika jeszcze przekaźnik..?
sorry ze tak dupe zawracam ale jestem na takim etapie i chciałbym wszystko za jednym razem poskładać
http://images.tapatalk-cdn.com/15/10/27/ae43aa08c50d68de21d96f10ff6b7ff4.jpg
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli centralka na kablu od otwierania kabla daje Ci sygnał minusowy, to musisz podpiąć przekaźnik tak, żeby na wyjściu był sygnał +.
po zainstalowaniu modułu i przecięciu kabli w silnikach i przełącznikach szyb to zasilanie sterowania podczas normalnego użytkowania tzn po zaplonie bedzie za pośrednictwem modułu tak..?
Będzie przechodziło przez moduł ale nie będzie brane z zasilania modułu domykania. Nawet jak odepniesz moduł domykania od zasilania to zachowasz oryginalną funkcjonalność instalacji.
a do bagażnika z pilota muszę dać do słownika jeszcze przekaźnik..? Daj schemat centralki to rozkminimy.
hey....
odswiezajac dyskusje po chwilowej nieobecności.
Wiec tak alarm daje sygnał minusem. w klapie musze wiec zamontować siłownik z przekaźnikiem tak...?
tylko jaki przekaźnik i jak się podłącza.
wie ktoś może?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
W klapie potrzebny tylko siłownik typu "slave". Jeżeli z alarmu masz wysterowanie minusem, trzeba przekaźnikiem wysterować plus.
potrzebny CI najzwyklejszy przekaźnik samochodowy, włączający.
http://t.iparts.pl/030/S0986332071/dokumenty/przekaznik-kierunkowskazow-bosch.jpg
Mostkujesz piny 85 i 30 i do nich podprowadzasz stałe napięcie z akumulatora lub zasilania alarmu po bezpieczniku.
Do pinu 86 podłączasz wysterowanie minusem z alarmu
Pin 87 prowadzisz do siłownika w klapie, tutaj będziesz miał plus. drugi przewód z siłownika podłączasz pod masę.
Przed skręceniem obudowy klapy, sprawdź czy siłownik działa w odpowiednią stronę, gdyby tak nie było odwracasz polaryzację.
...ale ale ale najpierw sprawdź, czy masz możliwość zmiany przez zworkę minus na plus podawany przez centralkę na klapę bagażnika.
Wtedy jest wygodniej, bo minusa bierzesz z jakiejkolwiek śruby blisko siłownika w klapie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.