PDA

Zobacz pełną wersję : wyblakły lakier



MARCIN24
31-07-08, 22:58
Mam hondę civic V gen. w kolorze czerwonym. Wszystko było ok. tylko po pół roku zaczęły pojawiać się różowe plamy i w żaden sposób nie mogę tego usunąć. Może ktoś zna coś takiego co by mi pomogło

81saren
31-07-08, 23:27
hmm sproboj pojechac cale autko pasta tempo a potym zabiegu woskiem koloryzujacym
troszkie czasu ten proces zajmie ( wszytko recznie ) ale przy piwku bezalkocholowym ;)
pracka leci lepiej...
efekt hmm zobaczysz odrazu
Umnie w poprzednim autku tez mialem podomne problemy lakierek odrazu nabral rumiencow.

Xploid
31-07-08, 23:32
e tam, ja też mam czerwień, ale na wyblakły lakier to tylko profesjonalna polerka~!!!! i bedziesz miał znowu fabryczną czerwień

Infi
31-07-08, 23:46
dokladnie papierkiem calosc poleciec a potem dobra pasta farecla albo 3M, oczywiscie mechaniczna polerka

Lcfr
31-07-08, 23:55
z papierkiem to bzdura

Infi
01-08-08, 00:13
co masz na mysli ze bzdura? prawdziwa polerka powinna byc wykonana od a do z czyli papier pasta. wiadomo ze jest malo zakladow w ktorych tak robia bo poprostu im sie nie chce ale jesli chcemy miec prawdziwe i maksymalne efekty odswiezenia lakieru to papierek jest jak najbardziej na miejscu.

muzammil
01-08-08, 00:32
obydwoje macie troche racji...
jesli chodzi o wyblakle plamy na lakierze autora tego postu to jest to spowodowane tym ze na aucie jest lakier akrylowy(ktory blednie), w tym wypadku nie uzywamy papieru sciernego tylko moczymy auto, nakladamy paste(polecam Farecle) i polerujemy maszyna. Efekt- pieknie blyszczacy sie, zywy i soczysty kolor.
Inaczej ma sie sprawa w przypadku lakierow nieakrylowych(czyli baza i na to klar)- taki lakier nigdy nie wyblaknie(no chyba ze zetrzemy wierzchnia warstwe klaru), moze jedynie matowiec z czasem. W przypadku takich lakierow powinno sie uzyc papierka wodnego i dopiero pozniej polerowac pasta i maszyna, ale jak kolega zauwazyl jest to bardzo czaso i pracochlonny proces i dlatego wiekszosc lakiernikow rezygnuje z pierwszego etapu.

kpopis1
01-08-08, 00:44
Hehe, baza i klar to tez akryle... I tez moze wyblaknac, klar przeciez blaknie...

Co do papierku, czesto go uzywam ale to ma sens tylko jesli polerka jest robiona w celu usuniecia rys. Jesli chodzi o przywrocenie blasku to raczej nie jest to konieczne. Wystarczy twarda gabka, potem biala i na koniec poprawka miekka gabka i bedzie ok.

muzammil
01-08-08, 00:54
jak klar ktory jest przezroczysty moze wyblaknac????
jesli chodzi o polerke w celu odswiezenia auta to wtedy papier rzeczywiscie nie ma sensu, co innego gdy auto jest swiezo po lakierowaniu.

Lcfr
01-08-08, 17:01
co masz na mysli ze bzdura? prawdziwa polerka powinna byc wykonana od a do z czyli papier pasta. wiadomo ze jest malo zakladow w ktorych tak robia bo poprostu im sie nie chce ale jesli chcemy miec prawdziwe i maksymalne efekty odswiezenia lakieru to papierek jest jak najbardziej na miejscu.
to, że przy polerce w celu odświeżenia lakieru papier nie ma sensu - to nie tylko moje zdanie jak widać powyżej...

MaTeUsZ_V212
01-08-08, 19:45
Zgadza się. Papier stosuje się przy polerce ale w celu zeszlifofowania ziarenek kurzu, drobnych rys czy też zmniejszenia morki a do zwyklego odświeżenia myśle że to nie konieczne. Wystarczy farecla i polerka.