Zobacz pełną wersję : d14a4 => minime
witam, bawił się ktoś w minime do d14a4 ?? zastanawiałem się nad kompletna glowica z kolektorem ssacym i wydechowym,aparat zaplonowy,instalacja silnika,komputer sterujący od d16z6.jest taka możliwość ??
[H] Dylu [H]
31-07-08, 18:07
a nie lepiej swap na jakieś B16 ?
i tak i tak musisz wydać na to trochę kasy
imo lepiej wrzucić kompletne d16z6
witam, bawił się ktoś w minime do d14a4 ?? zastanawiałem się nad kompletna glowica z kolektorem ssacym i wydechowym,aparat zaplonowy,instalacja silnika,komputer sterujący od d16z6.jest taka możliwość ??
Jest taka możliwość, ale koszt jest niewiele mniejszy niż swap na D16. Poza tym przydało by się takie mini wystroić po wszystkim i pobawić regulowanym kółkiem rozrządu.
Natomiast jeśli projekt się uda i wszystko zagra jak trzeba jest do wyrwania +/- 130KM z 1.4 N/A co w sumie jest warte grzechu.
Pozdr
i tak i tak musisz wydać na to trochę kasy
imo lepiej wrzucić kompletne d16z6
przy okazji mini wiesz co masz za silnik, kupując D16 musisz spodziewać się wszystkiego ;)
Dylu [H];463926']a nie lepiej swap na jakieś B16 ?
a widzisz różnicę między 2-3tysiącami a 8tysiącami PLN ?:)
poza tym, słyszałem wiele legend że mini mozna ogarnąć po naprawdę dobrych pieniądzach :)
Mozna ogarnac, to nie zadne legendy. Tylko, ze szlaki sa przetarte dla 1.5 i 1.6. W 1.4 nikt tak naprawde tego jeszcze nie zrobil i tutaj z kolei sa legendy, ze wychodzi masakryczna kompresja i na wysokiej krzywce moze latwo dojsc do kontaktu zaworow z tlokami.
nieoplacalne..lepiej jakies d16z6 zrob..
J
Natomiast jeśli projekt się uda i wszystko zagra jak trzeba jest do wyrwania +/- 130KM z 1.4 N/A co w sumie jest warte grzechu.
Pozdr
tylko czy to wtedy jest wciąż 1.4?
przy okazji mini wiesz co masz za silnik, kupując D16 musisz spodziewać się wszystkiego
Różnica taka że przy mini masz swój dół. Cała reszta i tak jest z innego silnika i tak samo ryzykujesz że trafisz padło. Jest sens się bawić, kombinować jak kosztuje to prawie takie same pieniądze? Poza tym remont D nie jest jakos strasznie kosztowny.
mini me z robocizną w 2000zł się zmieści, a SWAP d16z6 silnik z osprzetem to 2500zł najmniej do teog kupisz nowy pasek napinacz itp i dasz komus do zrobienia i potem 4000zł nie wystarczy na końcu :D
ciężko będzie się zmieścić w 2k z minime z robotą. Sama robocizna to około 500zł + uszczelka pod głowice oem ok 200zł śruby do głowicy 360zł + olej 120zł + płyn chłodniczy 50 zł plus nowy pasek rozrządu też około 200zł oem plus planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności 150zł plus uszczelka pod kolektor 20 zł i tak się robi całkiem niemała kwota jeżeli ma to być zrobione porządnie na oem częściach. Można parę złoty urwać na zamienniku uszczelki i paska roz. (jeżeli wogule go trzeba zmieniać). Tak więc w miare porządnie zrobione mini me to koszt około 3000zł (zakładająć ze się zleca komuś) W tym przypadku jeszcze trzebaby to wszystko zestroić więc i tu dodatkowe koszta. Jeżeli robisz sam to możes próbować bo kwota będzie mniejsza. Jeżeli zlecasz komuś to ja bym się na twoim miejscu wstrzymał/dozbierał i wkładał całe d16z6. pomyśl, poczytaj i zrób jak uważasz, i pamiętaj że w obu przypadkach będzie to troszkę kosztowało i z tym trzeba się liczyć. nie próbuj oszczędzać na zamiennikach uszczelki pod głowicę bo zapłacisz w efekcie dwa razy.....
ciężko będzie się zmieścić w 2k z minime z robotą. Sama robocizna to około 500zł + uszczelka pod głowice oem ok 200zł śruby do głowicy 360zł + olej 120zł + płyn chłodniczy 50 zł plus nowy pasek rozrządu też około 200zł oem plus planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności 150zł plus uszczelka pod kolektor 20 zł i tak się robi całkiem niemała kwota jeżeli ma to być zrobione porządnie na oem częściach. Można parę złoty urwać na zamienniku uszczelki i paska roz. (jeżeli wogule go trzeba zmieniać). Tak więc w miare porządnie zrobione mini me to koszt około 3000zł (
nie to żebym był za mini lub przeciw(w temacie 1,4) ale koszty moga też tak wygladać:
500-za robocizne=0 jak sam coś umie zrobić...
200 za uszczelke =200 nadal i tylko ASO !!!
360 za sruby do głowicy=0 bo ja bym dał te same (wiem że manual zaleca nowe ale stare wytrzymują 2-3 zmiany uszczelki/głowicy smiało)
120 za olej= 120
50 za płyn = 50
150 za szczelnośc głowicy = 40 za planowanie tylko jak ma głowice z pewnego zródła i sam umie złozyc/rozłozyć
200 za pasek = 100 zł za pasek (sa zamienniki w tej cenie które można włożyć)
tyle, że warto jescze pomyślec o obróce głowicy(chyba ze sam coś umie)+uszczelniaczach ASO wałka rozrz(ok 70-80zł)uszczelniaczach zaworów(ASO to cena 360 ale corteco to tylko 80zł i podobno mozna)+prawdopodobnie kompie+strojenie (nawet nie wiem ile)
więc można taniej(mi wyszło 1000zł taniej) ale "to taniej" to wchodzi i tak w całkowity koszt....
Sama prawda Lcfr. Mozna przyoszczedzic na roznych rzeczach, ale moze sie to okazac oszczednoscia na krotka mete. Sa jednak trzy dosc powazne "ale":
- znalezienie D16Z6 w stanie bardzo dobrym (czyli takim, zeby nic nie trzeba inwestowac) nie jest wcale takie banalne...a jednak majac wlasne D14 wiemy co i jak
- D14 ma jedna przewage na pozniejsze ostre modowanie nad D16 - mianowicie duzo mniejszy skok tloka...czyli po strojeniu, majac odpowiednie peryferia mozemy bezpiecznie wyzej krecic
- D14 jest oryginalne...minime na D15 i D16 jest w cholere
Jednak mimo wszystko ukryc sie nie da, ze z czysto ekonomicznego punktu widzenia robienie D14 jest malo sensowne. Tylko nikt nigdy nie powiedzial, ze tuning jest sensowny :)
Ja już byłem prawie w 100% zdecydowany na mini w moim D14 ale w ostatniej chwili zmieniłem zdanie. Mini na D14 to kres możliwości silnika i z moich materiałów wynika że rekordzista osiągnął granicę 138KM i 140Nm, z tym że wpakował niemałą kasę.
Niestety poza samym silnikiem pozostaje całkiem długawa skrzynia na małych łożyskach i sprzęgło przewidziane na ok 90KM
Mi po przeliczeniu kosztów wyszło to samo co swap na D16. Oczywiście zależy za ile graty kupisz bo u nas za komplet na mini trzeba położyć ok 1500PLN
Stary troche temat ale mi sie wydaje ze tu nie powinno byc mowy i o oplacalnosci tylko czy takie cos mozna zrobic czy taka glowica pasuje lub podobne. Czy wszystkie kanaly olejowe np do vtec sa?? jak ktos bedzie chcial to zrobic to kasa jest nie wazna bo to bedzie jedyny taki d14 :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.