Zobacz pełną wersję : Soft turbo D15Z6
KMateuszEJ9
01-09-15, 23:45
Witam,
Pracuję nad projektem soft turbo w moim ej9 i mam kilka dylematów.
Silnik po swapie D15Z6 praktycznie seryjny poza skrzynią.
Mam już turbinę IHI od Sti, intercooler, bov Forge, przewody do smarowania i spływu oleju, do wody, łączniki dolotu dolot alu itp, wpadnie jeszcze głowica D16Z6
Cały wydech wyspawałem z rur 60mm.
Pompa paliwa od Sti już siedzi.
Docelowe doładowanie 0.5 bara
I teraz pozostały kwestie:
1) Najważniejsze pytanie na czym to wystroić? Bawić sie w p28 czy lepiej Ecu Master DET3?
2) Jakie wtryski? top feed od Subaru będą dobre? czy jest coś innego godnego polecenia?
3) co jeszcze potrzebuję?
sonda 4 żyłowa musi być czy wystarczy z 1 przewodem i czujniki takie jak AFR EGT itp są niezbędne?
4) Kwestia sprzęgła. Zwykłe Exedy nie ogarnie ponad 180-190 hp? Słyszałem że seryjne można przerobić (podwójne sprężyny czy coś) lepsze to czy spiek?
Proszę o pomoc, kilka porad w tym temacie :)
Z góry dzięki :)
1) p28
2) od subaru 440 wystarczą z zapasem
3) egt, boost, ciśnienie i ewentualnie temperatura oleju (oraz miejsce na włożenie AFR podczas strojenia - stroiciel powinien mieć swoją sonde i zegar). odpuść sobie jednak od razu chińskie zegarki które pokazuja bzdury
4) u mnie seryjne (nowe ori) sprzęgło ogarnia 0,5 bara
KMateuszEJ9
02-09-15, 14:12
Czujniki ciśnienia i temperatury oleju mam ag smoke niestety, miejsce na AFR w downpipe jest.
A dlaczego nie Ecumaster?
bo to rzeźba, która niepotrzebnie dołącza drugi komputer w obieg seryjnego. Zapłon, paliwo i wszystko, co potrzeba nawet na 500+KM, jesteś w stanie wystroić na seryjnym P06/P28 z obsługą VTECa kupując plug and play przejściówke do seryjnej wiązki za 100zł.
Wtryski 330 z H22A też w zupełności ogarną a chyba znacznie taniej da się je wyrwać, Pompa paliwa z H22A również ogarnie.
Ja montowałem tylko egt, Zamiast dodatkowych zegarów wolałem aplikacje na telefon. Wiadomo temp. / ciśnienia oleju nie pokaże, ale czy te dwa zegary są konieczne przy cywilnym aucie? Wiadomo co kto lubi :)
Seryjne sprzęgło da rade o ile nie było zmieniane na jakieś inne gorsze. Również polecam seryjny komputer.
temperatura oleju to podstawa IMHO, ciśnienie też przydatne
temperatura oleju to podstawa IMHO, ciśnienie też przydatne
Podpowiedz do czego na stałe takie zegary do auta ulicznego.
Żebyś wiedział, kiedy możesz zacząć pałować i kiedy masz przestać. Chyba logiczne :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Po co w d15z6 zmieniać głowice na d16z6 skoro ta jest bliźniakiem głowicy d16y8?
Chyba że chcesz trochę odprężyć motor bo tak się właśnie stanie.
Ori stopień sprężania w d15z6 i d16y8 to 9,6:1 a d16z6 9,2 lub 9,4:1
(szukaj w wikipedia "honda D engines" )
chyba jest to zbędny wydatek.
Żebyś wiedział, kiedy możesz zacząć pałować i kiedy masz przestać. Chyba logiczne :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A to spoko jak pałujesz swoje auto do temp. oleju 120'C xD
Ja w tym przypadku zainteresował bym się chłodnicą wody.
a masz pewność, że zaczynasz pałować na rozgrzanym motorze ? :)
KMateuszEJ9
04-09-15, 22:24
Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D
Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D
jak zmienisz całą głowice to tylko sobie zaszkodzisz. Przeczytaj raz jeszcze co Szczery napisał
a masz pewność, że zaczynasz pałować na rozgrzanym motorze ? :)
Taką samą jak bez turbo ;)
Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D
Posprawdzaj ją przed montażem, pamiętaj że z6 to starsza konstrukcja więc większe ryzyko że jest już podjechana.
Ja mam gajgerki, proste bo proste ale mam. Oliwa dość długo się nagrzewa do tych 80-90'C i bardzo długo się schładza po ostrej jeździe. Dlatego bym tego jednak nie bagatelizował.
KMateuszEJ9
04-09-15, 22:34
Najrozsądniej będzie klawiaturę z wałkiem zmienić i regulowane kółko rozrządu wsadzić
KMateuszEJ9
05-09-15, 10:24
Mam jeszcze jedno pytanie:)
Jak dopasować wtryski top feed ciemnoniebieskie od Subaru, są trochę inne wymiarowo od serii i nie wiem jak to zrobić ma ktoś jakiś sposób?
Yotomeczek86
05-09-15, 19:15
Jak masz ograniczony budżet to w ogóle turbo nie zakładaj bo będziesz płakać. Wiesz ile założenie dobrego softa kosztuje? Bez 5000zł to nawet o tym nie myśl. Dodaj do tego strojenie i heble, bo na seryjnych chyba nie masz zamiaru jeździć ?
Poza tym jesteś do bólu leniwy, bo tematu o turbo jest bardzo dużo.... ale po co czytać
KMateuszEJ9
06-09-15, 00:48
Wiem wiem droga zabawa ale na szczęście już mam wszystko co potrzebne brakuje mi tylko P28 i jazda na strojenie :D a heble wpadną 282 myślę że wystarczą :)
Taką samą jak bez turbo ;)
czy ty zdajesz sobie sprawę jak szybko temp oleju "dzięki" smarowaniu turbiny leci do góry? Czy sądzisz, że wiesz, bo w swoim aucie wskaźnika nie masz i żyjesz w przekonaniu, że bez chłodnicy oleju po 4rech przejazdach masz 100C? Załóż wskaźnik to może przestaniesz siać takimi farmazonami, że temp oleju w aucie z turbo jest niepotrzebna...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.