PDA

Zobacz pełną wersję : Soft turbo D15Z6



KMateuszEJ9
01-09-15, 23:45
Witam,
Pracuję nad projektem soft turbo w moim ej9 i mam kilka dylematów.
Silnik po swapie D15Z6 praktycznie seryjny poza skrzynią.
Mam już turbinę IHI od Sti, intercooler, bov Forge, przewody do smarowania i spływu oleju, do wody, łączniki dolotu dolot alu itp, wpadnie jeszcze głowica D16Z6
Cały wydech wyspawałem z rur 60mm.
Pompa paliwa od Sti już siedzi.
Docelowe doładowanie 0.5 bara

I teraz pozostały kwestie:

1) Najważniejsze pytanie na czym to wystroić? Bawić sie w p28 czy lepiej Ecu Master DET3?

2) Jakie wtryski? top feed od Subaru będą dobre? czy jest coś innego godnego polecenia?

3) co jeszcze potrzebuję?
sonda 4 żyłowa musi być czy wystarczy z 1 przewodem i czujniki takie jak AFR EGT itp są niezbędne?

4) Kwestia sprzęgła. Zwykłe Exedy nie ogarnie ponad 180-190 hp? Słyszałem że seryjne można przerobić (podwójne sprężyny czy coś) lepsze to czy spiek?

Proszę o pomoc, kilka porad w tym temacie :)
Z góry dzięki :)

Wenega
02-09-15, 09:39
1) p28
2) od subaru 440 wystarczą z zapasem
3) egt, boost, ciśnienie i ewentualnie temperatura oleju (oraz miejsce na włożenie AFR podczas strojenia - stroiciel powinien mieć swoją sonde i zegar). odpuść sobie jednak od razu chińskie zegarki które pokazuja bzdury
4) u mnie seryjne (nowe ori) sprzęgło ogarnia 0,5 bara

KMateuszEJ9
02-09-15, 14:12
Czujniki ciśnienia i temperatury oleju mam ag smoke niestety, miejsce na AFR w downpipe jest.
A dlaczego nie Ecumaster?

Fawor
02-09-15, 19:37
bo to rzeźba, która niepotrzebnie dołącza drugi komputer w obieg seryjnego. Zapłon, paliwo i wszystko, co potrzeba nawet na 500+KM, jesteś w stanie wystroić na seryjnym P06/P28 z obsługą VTECa kupując plug and play przejściówke do seryjnej wiązki za 100zł.

pablo__89
04-09-15, 16:25
Wtryski 330 z H22A też w zupełności ogarną a chyba znacznie taniej da się je wyrwać, Pompa paliwa z H22A również ogarnie.
Ja montowałem tylko egt, Zamiast dodatkowych zegarów wolałem aplikacje na telefon. Wiadomo temp. / ciśnienia oleju nie pokaże, ale czy te dwa zegary są konieczne przy cywilnym aucie? Wiadomo co kto lubi :)
Seryjne sprzęgło da rade o ile nie było zmieniane na jakieś inne gorsze. Również polecam seryjny komputer.

vipek
04-09-15, 18:43
temperatura oleju to podstawa IMHO, ciśnienie też przydatne

pablo__89
04-09-15, 21:03
temperatura oleju to podstawa IMHO, ciśnienie też przydatne

Podpowiedz do czego na stałe takie zegary do auta ulicznego.

vipek
04-09-15, 21:34
Żebyś wiedział, kiedy możesz zacząć pałować i kiedy masz przestać. Chyba logiczne :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Szczery
04-09-15, 22:08
Po co w d15z6 zmieniać głowice na d16z6 skoro ta jest bliźniakiem głowicy d16y8?

Chyba że chcesz trochę odprężyć motor bo tak się właśnie stanie.
Ori stopień sprężania w d15z6 i d16y8 to 9,6:1 a d16z6 9,2 lub 9,4:1

(szukaj w wikipedia "honda D engines" )

chyba jest to zbędny wydatek.

pablo__89
04-09-15, 22:19
Żebyś wiedział, kiedy możesz zacząć pałować i kiedy masz przestać. Chyba logiczne :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A to spoko jak pałujesz swoje auto do temp. oleju 120'C xD
Ja w tym przypadku zainteresował bym się chłodnicą wody.

vipek
04-09-15, 22:20
a masz pewność, że zaczynasz pałować na rozgrzanym motorze ? :)

KMateuszEJ9
04-09-15, 22:24
Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D

vipek
04-09-15, 22:28
Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D

jak zmienisz całą głowice to tylko sobie zaszkodzisz. Przeczytaj raz jeszcze co Szczery napisał

pablo__89
04-09-15, 22:29
a masz pewność, że zaczynasz pałować na rozgrzanym motorze ? :)

Taką samą jak bez turbo ;)


Kupiłem głowicę d16z6 gdyż za 200 zł to szkoda było nie brać i albo zmienię całą głowicę albo wałek z klawiaturą ale to dopiero na wiosnę będę się bawić narazie chcę to uturbić a budżet nie powiem bo jest ograniczony :D

Posprawdzaj ją przed montażem, pamiętaj że z6 to starsza konstrukcja więc większe ryzyko że jest już podjechana.

vipek
04-09-15, 22:31
Ja mam gajgerki, proste bo proste ale mam. Oliwa dość długo się nagrzewa do tych 80-90'C i bardzo długo się schładza po ostrej jeździe. Dlatego bym tego jednak nie bagatelizował.

KMateuszEJ9
04-09-15, 22:34
Najrozsądniej będzie klawiaturę z wałkiem zmienić i regulowane kółko rozrządu wsadzić

KMateuszEJ9
05-09-15, 10:24
Mam jeszcze jedno pytanie:)
Jak dopasować wtryski top feed ciemnoniebieskie od Subaru, są trochę inne wymiarowo od serii i nie wiem jak to zrobić ma ktoś jakiś sposób?

Yotomeczek86
05-09-15, 19:15
Jak masz ograniczony budżet to w ogóle turbo nie zakładaj bo będziesz płakać. Wiesz ile założenie dobrego softa kosztuje? Bez 5000zł to nawet o tym nie myśl. Dodaj do tego strojenie i heble, bo na seryjnych chyba nie masz zamiaru jeździć ?

Poza tym jesteś do bólu leniwy, bo tematu o turbo jest bardzo dużo.... ale po co czytać

KMateuszEJ9
06-09-15, 00:48
Wiem wiem droga zabawa ale na szczęście już mam wszystko co potrzebne brakuje mi tylko P28 i jazda na strojenie :D a heble wpadną 282 myślę że wystarczą :)

Fawor
09-09-15, 07:49
Taką samą jak bez turbo ;)


czy ty zdajesz sobie sprawę jak szybko temp oleju "dzięki" smarowaniu turbiny leci do góry? Czy sądzisz, że wiesz, bo w swoim aucie wskaźnika nie masz i żyjesz w przekonaniu, że bez chłodnicy oleju po 4rech przejazdach masz 100C? Załóż wskaźnik to może przestaniesz siać takimi farmazonami, że temp oleju w aucie z turbo jest niepotrzebna...