Zobacz pełną wersję : Honda Civic 6 Stag 300-4 ustawienie gazu, szarpie
Witam, niedawno zakupiłem Hondę Civic 6gen Coupe 1.6 105hp (D16Y7) z instalacją gazową Stag 4-300 z wtryskami Hana Black, które rzekomo niedawno zostały wymienione.
Problem jest taki, że silnik dławi się na gazie do 3tyś obr gdy jest ciepły. Na benzynie ten problem nie występuje. Spalanie też wydaję mi się ciut za wysokie.
Pali mi ok 9,5/100km, gdzie wcześniej też miałem Civica (1.5 D15B2 EG4) z wtryskiem dwupunktowym, instalacją LPG pierwszej generacji i przy podobnym stylu jazdy, i trasach paliła ok 8-8,5L/100km.
Podpiąłem auto pod laptopa i mapa wydaję się ok, ale prosiłbym o rzucenie okiem co może być nie tak.
http://images.tinypic.pl/i/00697/st4ivnvwwb7g.png
http://files.tinypic.pl/i/00697/364tj0dixcxx.png
Mnożnik wyszedł dziwnie. A jak wygląda tabela auto adaptacji ? jest włączona w ogóle ?
Nie znam się ale tabela autoadaptacji jest chyba wyłączona. Do tego dzisiaj podpiąłem ją znowu pod komputer i troszkę rozjechały się mapy. Zamieszczam kilka fotek.
http://images.tinypic.pl/i/00699/fdg7niopyzv3.png
http://images.tinypic.pl/i/00699/5390l7nzkh63.png
http://images.tinypic.pl/i/00699/h6zbn7zynvgs.png
http://images.tinypic.pl/i/00699/1xjea5k086ms.png
http://files.tinypic.pl/i/00699/emni6t90in55.png
http://files.tinypic.pl/i/00699/few9vkahgzcj.png
Przedewszystki powinieneś poprawnie zebrać mape benzynową by mieć do niej odniesienie. Zresetuj sobie ecu bezpiecznikiem odpal na benzynie i poczekaj aż się załączy wentylator. Zapisz starą konfiguracje gazu i wykasuj mapę benzynową oraz gazową. Mając otwarte okno zbierania mapy benzynowej zbierz większość mapy ( te żółte pola to pola które komp gazowy chce się nauczyć i masz trafiać w nie tym celownikiem)
Dopiero gdy zbierzesz mape benzynową przełączasz się na gaz. Teraz jeżdżąc na gazie zaczyna budować się mapa gazu, i jeśli widzisz że w którymś punkcie krzywa wtrysku gazowego (zielona) jest po niżej krzywej wtrysku benzynowego (niebieska) musisz przesunąć mnożnik w górę, analogicznie jeśli zielona będzie nad niebieską przesuwasz mnożnik w dół. Przyśpieszyć takie korygowanie mnożnika możesz kasując mape gazową po każdej większej korekcie mnożnika oraz porównując czasy wtrysków przełączając się pomiędzy gazem benzyną w danych stanach np. jedziesz ze stałą prędkością z 3tys obr. patrzysz że wtrysk pb jadąc na pb ma 6ms, przełączasz się na gaz i korygujesz mnożnik w tym punkcie tak by wtrysk pb był taki sam jak podczas jazdy na pb. Starałem się wyjaśnić jak najprościej ale i tak pewnie da się w tym zakręcić xD
Oooo dzięki wielkie, za chwilę będę się bawił ;) Starą konfigurację zapisać przed zresetowaniem ECU tak na wszelki wypadek, tak ? Mapę benzynową zbierać tylko na wolnych obrotach ? A i program mnie pyta o aktualizacje sterownika, zaktualizować go ?
Nie na znaczenia czy pdzed resetem czy po. Zbierasz podczas jazdy zolte kratki oznaczaja pola w ktorych masz zbierac . mozesz zaktualizowac
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Przejechałem ok 13km na benzynie, zebrałem mapę. Następnie na gazie, zebrałem mapę, której prawie nie trzeba było zmieniać bo była prawie idealna. Wprowadziłem tylko małe korekty. Zrobić jeszcze tą autoadaptację ? Jak to ma wyglądać jak coś ? A i auto dalej się dławi ale to będzie chyba coś z zapłonem. Na benzynie jak chodziła na wolnych obrotach to było słychać takie delikatne stuki z wydechu.
Zamieszczam fotke po korekcji:
http://pics.tinypic.pl/i/00699/sa28spqwr3la.png
Auto adaptacja nie jest za fenomenalna w swoim działaniu i nie zalecał bym jej włączania ;).Możesz spróbować zmniejszyć przerwę na świecy. A tak w ogóle to jak wygląda twój układ zapłonowy kopułka świece itd ?
Chociaż wydaje mi się że te wtryski ogą się kończyć bo ta krzywa mnożnika dość dziwna wyszła, zazwyczaj jest bardzo łagodna.
Podobno wtryski były niedawno wymieniane. Ale z tym zapłonem pewnie jest coś nie tak. Na benzynie na wolnych obrotach trochę nie równo chodzi, a podczas jazdy minimalnie się dławi, na gazie jest dużooo gorzej. Do tego ciężko pali. Może zakupie jutro świece, wymienie i może będzie lepiej.
A i później jeszcze pojeździłem z podpiętym laptopem i mapy się się nie rozjeżdzają.
A zawory kiedyś regulowałeś?Bo instalka zapłonowa i odpowiednie luzy to przy gazie świętość.
Już poradziłem sobie z problemem, na jednej fajce było przebicie i nie podawała bezpośrednio na świece. Tylko teraz mam taki problem, gdyż pomyliły mi się kody silnika i kupiłem kable i świece do D16Y6 zamiast do D16Y7. Mogę je montować ? Stara świeca ma oznaczenie BKR6E a nowa BKR5E-11.
BKR5E-11.
Odkopię trochę: 11 na końcu oznacza w nomenklaturze BRC że jest to swieca o szczelinie powietrznej 1.1mm ,więc albo zaklep do 0.8-0.9 albo wymień,bo gaz ma wiekszą oporność elektryczną w efekcie czego iskra przeskakuje na podniesionym napięciu.Musisz zm niejszyć to napięcie ,bo cewki ,kopołki,palce i przewody tego nie lubią:p
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.