Zobacz pełną wersję : Odblokowanie 75KM na 90KM w sekwencji.
rafik54321
29-08-15, 18:06
Witam. Tak przymierzam się do zakupu CIVICa VI 5D, często są wersje 75KM i są sporo tańsze niż te 90 konne, w benzynie odblokowanie silnika to nie kłopot (słyszałem że tylko uszczelka przepustnicy i restart kompa wystarczy). Ale jak to się sprawdzi w przypadku gazu? Najpewniej trzeba będzie przeregulować gaz i to pewnie mniejszy kłopot, ale czy instalacja da radę po odblokowaniu? Podobno spalanie jest to samo w wersji 75KM i 90KM, czyli w zasadzie chyba taka sama by była instalacja. Robił już ktoś taką przeróbkę? Może to głupie pytanie, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na to...
Wszystko zależy jaka jest instalacja gazowa. W większości nowszych (sekwencja 4gen) wystarczy od nowa podstroić (zmienić mnożnik przy czasach wtrysku gazu) jeśli sama się nie dostosuje do nowej mapy benzyny.
rafik54321
30-08-15, 08:38
A jak odróżnić IV generację od III? Oraz ew II od III (bo tu chyba jest różnica w ilości wtrysków)... Oraz jak kata przeróbka wpłynie na III i II generację (bo innych chyba się nie stosuje).
W IV generacji masz osobny wtryskiwacz gazu na każdy cylinder. W II masz mieszalnik przed przepustnicą. III gen to wyeliminowany mieszalnik zastąpiony jednym wtryskiwaczem wpiętym w kolektor ssący za przepustnicą.
Wszystkie ww. instalacje sterowane są przez komputer.
Tutaj masz dobrze opisane wszystkie rodzaje instalacji LPG http://autokult.pl/5273,lpg-wszystkie-generacje-od-poczatkow-do-teraz
W II i III gen taka przeróbka może wpłynąć na zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną (AFR >= 14,7) i może prowadzić do szybszego wypalania gniazd zaworowych. Przy dobrze wystrojonych instalacjach mieszanka powinna być bogata (AFR <= 12,5), aby samochód nie stracił zbytnio na mocy, gdyż LPG pomimo wyższej liczby oktanowej niż benzyna jest dużo mniej kaloryczny.
Aby zapobiec uszkodzeniom silnika dobrze by było wystroić od nowa instalację (dobrze, jeśli warsztat jest wyposażony w zewnętrzną szerokopasmową sondę lambda mocowaną w tłumiku końcowym)
rafik54321
30-08-15, 19:51
Jeszcze jedną wątpliwość mam. Jeśli jest dajmy na to IV generacja, odblokowany silnik, na benzynie chodzi tak jak powinien, a na gazie już nie, regulacja u gazownika nie pomoże to co wtedy? Wtryski by trzeba zmienić? Tak hipotetycznie pytam, szacuje ryzyko XD...
Wszystko zależy od wtryskiwaczy, jednakże każdy powinien ogarnąć przyrost mocy w granicach 4-5 koni na cylinder ;) Bardziej prawdopodobne, że jest za niskie ciśnienie na reduktorze.
rafik54321
31-08-15, 08:13
Ów ciśnienie da się zwiększyć? Czy konieczna jest wymiana?
Da się. Jest śruba inbusowa w reduktorze, którą reguluje się ciśnienie gazu.
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
rafik54321
31-08-15, 11:57
Da się jakoś rozpoznać ten mały % wtryskiwaczy który odblokowania nie ogarnie?
Z tego co pamiętam z pracy w serwisie LPG, to nawet najsłabszy wtryskiwacz (budżetowe OMVL) ogarnia min 25 koni na cylinder. Zawsze można rozwiercić dyszę na większą średnicę, chyba, że są to wtryski HANA lub Keihina.
Wysłane z sokowirówki ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.