PDA

Zobacz pełną wersję : Uniwersalny centralny zamek



czareq357
29-08-15, 02:38
Witam zakupiłem zestaw uniwersalnego zamka "Master car ZX 300" i do tego jeden siłownik 5 przewodowy i jeden dwu przewodowy. Mam problem z podłączeniem siłowników do centralki przewody wychodzące z centralki do siłowników mają kolory Pomarańczowy, biały, żółty, pomarańczowy/czarny, biały/czarny, żółty. A z siłownika wychodzą przewody zielony, niebieski, biały, czarny, brązowy proszę o pomoc w podłączeniu tego zamka :(
http://oi59.tinypic.com/n4dtl4.jpg
http://oi61.tinypic.com/69199t.jpg
http://oi61.tinypic.com/5keqdy.jpg
http://oi61.tinypic.com/6tjwjp.jpg

Mierzej
04-09-15, 20:38
Te siłowniki zamówiłeś razem z centralką? Jak tak to sprzedawca na bank Ci powie który kabelek jest do czego.
Jak nie to, musisz znaleźć schemat tych siłowników i sprawdzić który kabel jest od czego.

Najważniejsze to się wpiąć w drugi i trzeci kabelek z centralki bo to one będą sterować tym.

Ten 5 przewodowy jest do lewych drzwi (chyba, że zamek masz w lewych popsuty, to daj do prawych:P) a dwu-przewodowy do prawych.

inaczej mówiąc, tam gdzie podłączysz ten z 5 kabelkami to po otwarciu kluczykiem drzwi czy pociągnięciu za dzyndzel otworzą się drugie drzwi też.
A tam gdzie masz 2 kabelki to

Ledres
23-10-15, 22:07
Przepraszam za odkop, ale nie chcę zakładać drugiego identycznego tematu.
Ja wczoraj zakupiłem centralkę NOXON T5 i siłownik MASTER z 5 kablami.
Kolorystyka kabelków jest dokładnie taka sama jak u kolegi wyżej.
Różnica jest taka, że mam tylko jeden siłownik. Czy MASTER wymaga jeszcze dodatkowo siłownika SLAVE w drzwiach pasażera czy mnie znajomy zrobił w jajo mówiąc, że wystarczy jeden siłownik?

Dzisiaj zdemontowałem boczek w mojej Civic VI gen hatckback, odkręciłem starą centralkę i zacząłem łączyć kable wg mojego schematu z centralki:
(zdjęcia pożyczone z elektroda.pl)
http://obrazki.elektroda.pl/7303618300_1334782503.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/8369369700_1334782501.jpg

I niestety poległem. Jak to w końcu trzeba wszystko podłączyć jeśli ma działać otwieranie drzwi pasażera razem z drzwiami kierowcy zarówno z pilota jak i z kluczyka?
Przez moment siłownik coś mi tam działał, ale go potem zablokowało i czuć było zapach spalenizny dlatego wszystko zdemontowałem i jutro chcę zrobić drugie i ostatnie podejście do tematu.

Nie rozumiem schematu centralki. Nie wiem które kable odpowiadają za co. Wiem tylko tyle, że: dwa brązowe kabelki idą do kierunków, dwa cienkie kabelki mnie nie interesują (bagażnik i domykanie szyb), dwa kolejne to + i -. Pozostaje więc 6 kabli z centralki, które nie wiem jak podłączyć by wszystko działało jak należy:
- pomarańczowy
- żółty
- biały
- pomarańczowo-czarny
- żółto-czarny
- biało-czarny

Jak mam te 6 kabli podłączyć z siłownikiem MASTER gdzie wychodzi 5 kabli:
- czarny
- biały
- brązowy
- niebieski
- zielony

Wydaje mi się, że już od początku robiłem coś źle bo brakowało mi kabli i musiałbym je sztukować, a chyba nie powinno tak być?

Stolarz_ga
24-10-15, 23:24
Drzwi kierowcy jak miały OEM centralkę to nie trzeba nic podmieniać tylko podłaczasz pod kable odpowiedzialne ktore od drzwi kierowcy otwierają tamte , (sprawdż kolory i polaryzacje w pasażera) jak siłownik zaśmierdział to na 70% mozę być do wymiany już bo one się palą szybko , (sprawdź na krótko)

Podłaczasz wg sterowania minusem bo tak jest u nas w Hondach

Zółty/Zółtoczarny - masa najlepiej do OEM centrali masy
Biały - Do zamykającego bodajże niebiesko/czerwony ( ------
Biało-czarny Do otwarcia bodajzę niebiesko/biały-------------- Napisz czy lift/polift to bedę wiedział dokładnie

Ledres
25-10-15, 13:17
Polift. Wiesz jak to jest... Człowiek chce zaoszczędzić 100 zł i samemu próbowałem coś wyrzeźbić, ale schemat, który dostałem z centralką niewiele mi mówi, a w Internecie jak szukałem bardziej dokładnych to jest tysiąc różnych schematów do tej samej centralki... I bądź tu człowieku mądry. Jednak postanowiłem, że zostawię to wszystko i dam komuś kto po prostu zajmuje się montażem centralnych zamków. Lepiej już wydać te 100 zł i mieć święty spokój niż samemu kombinować ryzykując jakieś zwarcia albo co gorsza - uszkodzenie instalacji.
---------------
Witajcie moi mili.
Postanowiłem wykonać przed zimą ostatni mod jakim jest montaż centralnego zamka z pilota. Do tej pory miałem fabryczny centralny, który otwierając drzwi kierowcy otwierał drzwi pasażera, a otwierając drzwi pasażera otwierał tylko drzwi pasażera. W tym celu kupiłem centralkę NOXON T5 i jeden siłownik MASTER. Zdemontowałem boczek lewych drzwi i zrobiłem „rekonesans” co i jak.
Już na samym początku dostałem w pysk przez mało zrozumiany przeze mnie schemat, który był dołączony do centralki. Ale znalazłem bardziej dokładny w Internecie tak więc OK. Do siłownika nie dostałem żadnego schematu jednak też znalazłem w Internecie oznaczenia poszczególnych kabelków.

I tak:
Siłownik jaki posiadam:
https://farm6.staticflickr.com/5821/22472585821_88281b9126_z.jpg (https://flic.kr/p/AePSQe)3 (https://flic.kr/p/AePSQe)

Schemat centralki jaką posiadam:
https://farm6.staticflickr.com/5618/21840469753_ccdc1a9354_z.jpg (https://flic.kr/p/zgY7Kk)1 (https://flic.kr/p/zgY7Kk)

Z tego schematu rozumiem następujące pozycje:
- dioda LED jest podłączana gotową wtyczką do centralki więc to jest banał, którego podłączenie trwa sekundę,
- dwa brązowe kabelki idą odpowiednio do lewych i prawych kierunkowskazów więc też rozumiem,
- czerwono/czarny kabelek to kanał dodatkowy – ten mnie nie interesuje w chwili obecnej,
- cienki czerwony kabel to wyjście do domykania szyb/immobilizera więc też mnie nie interesuje,
- gruby czarny kabel to masa
- gruby czerwony kabel to prąd

Problem pojawia się z pozostałymi 6-cio ma kablami, które na schemacie są zaznaczone bardzo ogólnikowo: interfejs centralnego zamka. I tutaj pojawił się duży problem, którego nie potrafię przeskoczyć. Nie mam pojęcia, który kabel idzie do czego. W dodatku znaleziony przeze mnie schemat tej samej centralki ma dalszą część:
https://farm1.staticflickr.com/578/21838904024_8bc7ed40f2_z.jpg (https://flic.kr/p/zgQ6j1)2 (https://flic.kr/p/zgQ6j1)

I teraz tak. Nie rozumiem dlaczego dla tych 6-ciu kabli są rozrysowane aż cztery różne schematy i na każdym poszczególne kable są inaczej podłączane. Który schemat z tych powyższych interesuje mnie gdy chcę podłączyć siłownik MASTER, który posiada 5 kabli: czarny, biały, brązowy, zielony, niebieski? Który schemat z powyższych mnie interesuje chcąc podłączyć mój siłownik do centralki?

Kolejny problem to wielka niewiadoma jeśli chodzi o kable wychodzące z oryginalnej wiązki, oryginalnego sterownika. Wiem tylko tyle, że w VI gen masa to oczywiście czarny kabel, który łączę z czarnym kablem nowej centralki, a biało-zielony kabel to prąd, który podłączam do czerwonego kabla nowej centrali. I na tym się moja wiedza kończy… Pozostają jeszcze 4 inne kable: żółto/czerwony, biało/czerwony, niebiesko/biały i jeszcze jakiś niebieski.

I najważniejsze pytanie: czytałem wiele podobnych tematów. Ile ludzi tyle opinii. Czy chcąc otwierać drzwi z pilota musze mieć siłownik MASTER i siłownik SLAVE czy wystarczy tylko jeden? Tak jak napisałem: jeśli siłownik w drzwiach pasażera ma służyć tylko do otwierania drzwi z kluczyka od strony kierowcy to już wolę zostać przy jednym siłowniku MASTER i w razie „W” otwierać drzwi pasażera od środka. Poza tym na logikę biorąc – jak będę miał działający centralny zamek z pilota to nie będę otwierać drzwi kluczykiem. No chyba, że się coś posypie z elektroniką…
Szukam porad gdzie się tylko da bo jeśli ludzie taką instalację montują sami to oznacza, że nie jest to wcale takie ciężkie, a przy okazji 100 zł w kieszeni zostanie bo tyle sobie krzyczą za montaż „fachowcy”. A za 100 zł to ja mam ponad 300 km jazdy ;)

I teraz reasumując to wszystko. Chciałbym poprosić o bardzo łopatologiczny opis jak to wszystko podłączyć żeby pięknie działało...

Aaa no i żeby nie było to stawiam na najbliższym spocie duże piwo osobie, która mi to opisze ;)

KAPE7
24-09-17, 19:28
Tak na przyszłość, jakby ktoś miał problemy z montażem owego sterownika (i większości uniwersalnych) to w civicach 5 gen jest jeden siłownik w drzwiach pasażera, który działa w momencie w którym przekręcamy kluczyk w drzwiach kierowcy. W drzwiach kierowcy nie ma siłownika i tak ma być. Nie rozumiem po co wyrzucać oryginalny sterownik i bawić się w ciąganie kabli. Ja w swoim coupe zrobiłem to bardzo prosto, mianowicie uniwersalną centralkę trzeba podpiąć pod + centralki oryg (biało-zielony) i oczywiście masę czyli czarny, stary sterownik należy zostawić i tylko wpiąć się w jego wtyczkę! Poźniej te sześć pozostałych kabli podpinamy jak na schemacie "sterowanie siłownikami" w niektórych też "sterowanie plusem i minusem". A więc w twoim przypadku kolego żółty i żółto czarny razem do plusa czyli zielono białego, pomarańczowy i pom/czarny do czarnego oczywiście od starego sterownika i proszę, zostają nam dwa kabelki które podpinamy do silniczka typu SLAVE, bo master jest nam nie potrzebny, gdyż siłownik będzie poruszał ryglem od drzwi kierowcy, to tak jakbyś otwierał kluczykiem a przecież oryginalny sterownik działa właśnie za sprawą przekręcenia kluczyka. Ot cała filozofia :) Mam nadzieję że komuś pomogłem :P