Zobacz pełną wersję : Witam - nowa posiadaczka Hondy i kilka pytań
Honda Civic Aerodeck '99 MB8 kupiona miesiąc temu. Wymieniam pasek rozrządu i przegub.
Nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby i za cholerkę nie wiem czemu.
Poza tym coś wibruje jakby od kół przy większych prędkościach.'
Nie wiem też jak znaleźć filtr kabinowy
A i muszę pochwalić mojgo męża bo na drucik oporowy nprawił rezystor dmuchawy.
Musze też popracowac nad lakierem bo jest parę rysek i wgnieceń.
Jestem z Kołobrzegu - może ktoś jest z okolicy i zna jakiegoś majstra do polecenia.
Pozdrawiam
Tez nie dziala mi tylny spryskiwacz odkad kupilem auto i nie wiem za cholere dlaczego. Jak ktos, cos podsunie to dzieki za info, bo moze to aby drobnostka?
Filtr kabinowy masz pod schowkiem. Sciagasz schowek, odkrecasz listwe (dwie srubki) i juz masz filtr, ktory siedzi w takiej bialej ramce :)
jesli chodiz o wibracje to sprawdz czy sa wywazone w pierwszym lepszym zakladzie gidze zmieniaja opony. ewentualnie moze byc do usatwienia geometria.
sprawdz czyi przy nizszych predkosciach (niz wibruje standardowo) jak wcisniesz hamulec to zaczyna wibrowac, jesli ta to krzywe tarcze.
Tez nie dziala mi tylny spryskiwacz odkad kupilem auto i nie wiem za cholere dlaczego. Jak ktos, cos podsunie to dzieki za info, bo moze to aby drobnostka?
To moze na poczatek prosta diagnostyka:
Dziala pompka (slychac ze pracuje)?:
TAK - pęknięty, zapchany wężyk lub zapchany spryskiwacz, a moze rurka spadla ze spryskiwacza? nie kapie nic z samochodu przy dlugim "pryskaniu"?
NIE - jest napiecie na zaciskach pompki przy wlaczaniu spryskiwacza?:
TAK - walnieta pompka
NIE - problem z zasilaniem - trzeba szukac, manual ze schematami elektrycznymi, woltomierz i jazda...
pozdro
W moim 5D filtr kabinowy - przeciwpyłkowy znajduje się za schowkiem (prawa strona kokpitu). Odkręcasz 2 śruby wyciągasz schowek, za nim jest wysuwana kasetka w którą wkładasz filtr...:)
jak nie masz klimy, to nie trzeba wyciagac schowka... sięgnąć ręką i wyciągnąć tą klapkę tylko
Cytat:
Poza tym coś wibruje jakby od kół przy większych prędkościach
Moim zdaniem trzeba sprawdzić:
1. Opony
2. Drążki kierownicze + zbieżność
3. Łożyska + tarcze
3. Przegub wewnętrzny
Pozdrawiam
Przedniej szyby dziala bez problemow. Tylnej nie dziala, jak pociagam na manetce do siebie przelacznik to zero reakcji, nie ma echa. :( A wezyk ktoredy idzie, zeby go zlokalizowac i ew. wykluczyc?
Przedniej szyby dziala bez problemow. Tylnej nie dziala, jak pociagam na manetce do siebie przelacznik to zero reakcji, nie ma echa. :( A wezyk ktoredy idzie, zeby go zlokalizowac i ew. wykluczyc?
Hmmm...
Tylny spryskiwacz uruchamia się przez przekręcenie przełącznika na manetce wycieraczek a nie przez pociąganie... On działa niezależnie od przedniego. Jesteś pewien ze wiesz jak włącza się tylny spryskiwacz?
Moze to głupie, ale z twojego posta wnioskuje ze próbujesz włączyć spryskiwacz tylnej szyby przez pociągnięcie manetki...
Jeśli się mylę to mnie popraw.
Jeżeli natomiast robisz wszystko ok, tj przekręcasz przełącznik i nic nie słychać to ja bym zaczął od sprawdzenia napięcia na pompce a nie od wężyka.
Pozdro
No na manetce pociagam ten przelacznik do siebie i nie ma reakcji :( pompka tylnego spryskiwacza gdzie sie znajduje?
No na manetce pociagam ten przelacznik do siebie i nie ma reakcji :( pompka tylnego spryskiwacza gdzie sie znajduje?
Przy zbiorniku, żeby się do niej dostać musisz zdjąć zderzak
ale tak jak pisał "Mishka" spryskiwacz tylnej szyby uruchamia sie inaczej. Pociągajac wajchę uruchamiasz tylko przedni sprysk, aby włączyć tylny trzeba przekręcić włącznik na manetce ten pierwszy (nie ten od prędkości - szybkości wycieraczek) ten od włączenia tylnej wycieraczki. Jest na nim narysowane ze to sprysk tylny.
ale tak jak pisał "Mishka" spryskiwacz tylnej szyby uruchamia sie inaczej. Pociągajac wajchę uruchamiasz tylko przedni sprysk, aby włączyć tylny trzeba przekręcić włącznik na manetce ten pierwszy (nie ten od prędkości - szybkości wycieraczek) ten od włączenia tylnej wycieraczki. Jest na nim narysowane ze to sprysk tylny.
Dokładnie tak jak napisał poprzednik. Musisz przekręcic ten DRUGI przełącznik na manetce od wycieraczek.
spryskiwacz tylnej wycieraczki wlacza sie poprzez skrecenie dodatkowego (przeznaczonego do wlaczania tylnej wycieraczki) przelacznika na manetce. Przekrecajac w dol wlacza sie spryskiwacz, przekrecajac w gore wlacza sie wycieraczka a cisnac dalej razem ze spryskiwaczem. Jesli nie slychac silnika to moze bzc uszkodzony przelacznik w manetce, lub cos z instalacja nie tak...
pompka jest przy zbiorniczku z płynem, zarówno od przednich jak i tylnego spryskiwacza, niestety żeby się do tego dobrać trzeba zdjąć zderzak (ale to nie jest wielka robota). a działa Ci tylna wycieraczka (to tak tylko z czystej ciekawości)
Jestem z Kołobrzegu - może ktoś jest z okolicy i zna jakiegoś majstra do polecenia.
Witam. Podjedz na ul. Wylotowa 78 w Kolobrzegu. Tam jest koles co sie dobrze zna na Hondach. Pozdrawiam
Przekrecam ten przelacznik i nie ma reakcji. Tylna wycieraczka dziala bez problemowo. Przekracam przelacznik i czekam kilka sekund i nic nie leci :(
a słychać pompkę czy jest totalna cisza ?
Przekrecam ten przelacznik i nie ma reakcji. Tylna wycieraczka dziala bez problemowo. Przekracam przelacznik i czekam kilka sekund i nic nie leci :(
Sprawdź wężyk, czy się nie odpiął, a jak wszystko OK to po prostu przeczyśc dyszę spryskiwacza i po kłopocie.
Pewnie jest zatkana, bo ktoś jej długo nie używał
Gdzie tego wezyka i tej dyszy szukac? Najprawdopodbniej poprzedni wlasciciel dlugo nie uzywal, bo z przednia szyba tez trzeba bylo dlugo przytrzymac zeby zaczelo pryskac...
Gdzie tego wezyka i tej dyszy szukac? Najprawdopodbniej poprzedni wlasciciel dlugo nie uzywal, bo z przednia szyba tez trzeba bylo dlugo przytrzymac zeby zaczelo pryskac...
A może masz po prostu za mało płynu i pompka nie "bierze"?
Gdzie szukac tego wezyka i dyszy? Plynu jest na pewno ok, bo przednia szybe psika jak zly :)
Gdzie szukac tego wezyka i dyszy? Plynu jest na pewno ok, bo przednia szybe psika jak zly :)
Dysza jest z tyłu, nad szybą(spróbuj po prostu przetkac te dziurki). A co do wężyka, to nigdy tego nie rozbierałem, może ktoś inny wie;)
Wlasnie bylem i sprawdzalem. Po przekreceniu przelacznika zero reakcji...
Na pokretle przy prawej rece. Drugi pokretło. Pierwsze to zwykle wycieraczki drugie to tyl.
Wlasnie bylem i sprawdzalem. Po przekreceniu przelacznika zero reakcji...
Jeszcze jedna rzecz. Jak chcesz, to zajrzyj pod maskę. Od zbiorniczka powinny odchodzic 2 wężyki - jeden jaśniejszy, drugi ciemniejszy(tak jest u mnie). Ten jaśniejszy właśnie idzie do tyłu. Sprawdź połączenie. Może się właśnie odpiął pod samą maską, a jak nie, to go odepnij i w niego dmuchnij - jeśli nie jest zatkany, powinieneś usłyszec swój "oddech" w tylnej dyszy:)
A jak nie, to nie wiem co.
http://www.sportcom.home.pl/inne/honda/IMG_0012.jpg - to jest moj slinik. Kurde od zbiornika nie widze zadnych wezykow :P
http://www.sportcom.home.pl/inne/honda/IMG_0012.jpg - to jest moj slinik. Kurde od zbiornika nie widze zadnych wezykow :P
Sorry, ale ja myślę, że Ty sobie ze mnie żartujesz;)
Ja je widzę na zdjęciu bardzo wyraźnie. Odchodzą od zbiorniczka z niebieską zatyczką i tam gdzieś na początku powinno byc połączenie. Sprawdź.
Sprawdzilem te wezyki i polaczenie wydaje sie byc OK. Spryskiwacz przetkalem igla od strzykawki, ale tez nic nie dalo. Jak nie ma reakcji po przelaczeniu, tak nie ma :(
Miałem taki sam przypadek z tylnym spryskiwaczem. Okazało się,że do pompki dostał się mały kawałek plastiku
i ją zablokował. Wydaje mi się, że nie pozostaje Ci nic innego jak tylko odkręcenie zderzaka. Będziesz wtedy miał jak na dłoni obie pompki spryskiwaczy.I tak jak już ktoś wcześniej Ci radził, musisz sprawdzić czy dostaje zasilanie, jeżeli tak , to albo jest zablokowana jak w moim przypadku, albo spalona. W pierwszym przypadku wystarczy wyjąć pompkę ze zbiornika i ją przeczyścić w drugim, pozostaje chyba tylko Allegro. Życzę pierwszej możliwości.
Z tym zderzakiem, to przesadziłem. Wystarczy odkręcić lewe nadkole i ma się dobry dostęp do pompek spryskiwaczy.
Jak sprawdzic czy pompka dostaje zasilanie? Dysze sprawdzalem i jest raczej drozna, bo idzie w nia igle wlozyc.
Jakub Skalski
28-09-08, 17:48
z tym spryskiwaczem to jak widzę wielkie korowody
u mnie jak nie działał to sprawdaiłem go w ten sposób ze go wyjąłem i sprawdaiłem miernikiem czy nie jest spalony
był spalony i kupiłem zamiennik o takiej samej wielkości wyjścia ze zbiorniczka
gdyby stary silniczek był dobry to należy szukać na kablach i połączeniach
w nowym są inne styki i nowe dolutowałem z kawałkiem kabelka przed stykami starymi
stare poizolowałem
nowy działa i problem rozwiązany
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.