PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana paska, napinaczy i ....



sashkasan
30-07-08, 12:13
witam,
moje pytanie dotyczy wymiany paska i napinaczy iiiii.... pompy wodnej, jak powiedzial mechanik! czy rzeczywiscie trzeba wymieniac ta pompe, i jesli tak to jaki koszt???
civic V g. 1.5 16V

s3kawek
30-07-08, 12:45
witam,
moje pytanie dotyczy wymiany paska i napinaczy iiiii.... pompy wodnej, jak powiedzial mechanik! czy rzeczywiscie trzeba wymieniac ta pompe, i jesli tak to jaki koszt???
civic V g. 1.5 16V

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php

Było wielokrotnie i tyle opinii ile osób. Nie napisałeś jaki przebieg ale jak to bywa na polskim rynku motoryzacyjnym pewnie ze 130 tys :)
Ja nie wymieniałem pompy bo nie widzę sensu. Facet chce po prostu więcej zarobić i tyle.

waw
30-07-08, 12:46
mozesz nie wymieniac. rozrzadu tez nie musisz :P
to jest jedna ze skladowych czesci rozrzadu, podobnie lozyskowana jak napinacz. wielkosc kola pompy odpowiada mniej wiecej kolu na wale. ile godzin jazdy ma za soba ta pompa? co godzine robi jakies 25krpm... mozesz zaryzykowac, ze wytrzyma kolejne 100kkm

s3kawek
30-07-08, 13:05
mozesz nie wymieniac. rozrzadu tez nie musisz :P

A jak wymieniasz sprzęgło to wymieniasz też skrzynie biegów?


co godzine robi jakies 25krpm... mozesz zaryzykowac, ze wytrzyma kolejne 100kkm

A silnik robi co godzine ok 180-240 krpm przy lajtowej jeździe autostradowej, więc słaby argument.

Oczywiście kluczowy jest tutaj przebieg silnika a właściwie tej pompy. Ja przy 220 tys nie będę jeszcze zmieniał pompy.

sashkasan
30-07-08, 13:34
samochod byl sprowadzony z przebiegiem ~80 000 (w co trudno wierzyc, no ale..)
a wiec zaryzykuje :)
dzieki wielkie!!!

marcin.kakol
30-07-08, 21:56
samochod byl sprowadzony z przebiegiem ~80 000 (w co trudno wierzyc, no ale..)
a wiec zaryzykuje :)
dzieki wielkie!!!

Ja bym tam nie ryzykował - ja zapłaciłem za komplet rozrządowy wraz z pompą i montażem jakieś 450 PLN. W Krakowie. Lepiej dać to 5 stówek niż potem sobie w brode pluć.

BEREN
31-07-08, 00:10
Pompa kosztuje ok 100zł warto nie robić, na moje to za jednym razem zrobic całość i sie nie przejmować. pozdr

eVok
31-07-08, 06:44
oryginalna pompa wytrzymuje ponad 200kkm,u mnie wytrzymała 250kkm i jeszcze nie ciekła ale wymieniłem ją razem z paskiem.jeśli wymieniasz po raz pierwszy rozrząd to pompę możesz sobie odpuścić.

Lcfr
31-07-08, 16:14
Ja przy 220 tys nie będę jeszcze zmieniał pompy.
i nie wymieniaj...
a jak bedziesz musiał wymienic przy 230 to sam na siebie się bedziesz wkurzał bo zapłacisz 2gi raz tyle co za rozrząd......

generalnie znam 4 przypadki gdzie pompa padła po 215-230kkm
co nie jest jednak wyrocznią bo padały i przy 180 i przy ponad 250 jak pisał eVok..


przy wymianie 1wszej rorządu(100kkm) nie ma co tego robić
ale przy następnej (200kkm) jest to dość rozsądne
szczególnie że koszt samej pompy to 130zł (choc od juz od 80 do 200 za ASO)
wiec nie widze sensu oszczędności tych 100zł przy rozbieraniu całego rozrządu
Poza tym zużyta tym pompa nie tylko potrafi ciec(być nieszczelna) ale wpływa na chłodznie auta(lekko zużyta powoduje grzanie sie auta przy dużych prędkosciach) ale tez "gwizdze" (gwizd ten nie jest specjalnie słyszalny ale jak sie zmieni na nową to raptem człowiek zauważa że coś jest ciszej-nie ma jakiegoś dzwięku)

s3kawek
31-07-08, 16:21
i nie wymieniaj...
a jak bedziesz musiał wymienic przy 230 to sam na siebie się bedziesz wkurzał bo zapłacisz 2gi raz tyle co za rozrząd......

Może masz racje, myślałem że pompy są droższe.


generalnie znam 4 przypadki gdzie pompa padła po 215-230kkm

A ja znam dwa gdzie paski rozrządu strzeliły przy 90 tys. Inna kwestia to oryginalność przebiegu czy 215-230 to był oryginalny przebieg.
Ale ok, w sumie mnie przekonałeś.

waw
31-07-08, 16:27
A jak wymieniasz sprzęgło to wymieniasz też skrzynie biegów?



A silnik robi co godzine ok 180-240 krpm przy lajtowej jeździe autostradowej, więc słaby argument.

Oczywiście kluczowy jest tutaj przebieg silnika a właściwie tej pompy. Ja przy 220 tys nie będę jeszcze zmieniał pompy.

przy wymianie rozrzadu nie wymieniam silnika, przy wymianie sprzegla zostawisz lozysko, bo jest dobre? twoje argumenty rowniez nie porazaja, za to moje byly obrazowe. jak ci zalezy, to mozesz sobie przeliczyc trase ze Slaska nad morze w rpm. mi chodzi o suche fakty. pompa wody to jedno z lozysk na rozrzadzie i juz.
poprostu moze sie okazac, ze chytry 2x traci i albo wymienisz pompe za chwilke, albo wymienisz zawory za dluzsza chwilke, albo bedziesz mial szczescie... ja wole miec pewnosc.

zdaje mi sie, ze powinni tu byc milosnicy aut, a nie chalturnicy :P
bez pompy to sie auto na gielde robi :P

Lcfr
31-07-08, 16:28
Może masz racje, myślałem że pompy są droższe.
A ja znam dwa gdzie paski rozrządu strzeliły przy 90 tys. Inna kwestia to oryginalność przebiegu czy 215-230 to był oryginalny przebieg.
Ale ok, w sumie mnie przekonałeś.

2 z tych przypadków to moje auta więc znam przebieg dośc dobrze...
2 inne to "obce"
teraz też mam 2 auta w których bede robił na dniach rozrządy
i w jednym pompa delikatnie sie poci(choc nie ubywa płynu i nie grzeje sie-widac tylko ten glikolowy nalot jak sie wie gdzie spojrzec)-przebieg ok187kkm
a drugie grzeje sie powyzej 180lekko przy dłuższej jeżdzie w cieplejsze dni-przebieg około 220kkm
oba bedą miały zmieniana pompę...
a ceny jak juz pisałem to najtansze zamienniki od 80zł/przez -osobiście polecam AISIN -130zł / do ASO 220-230zł - ceny przykładowe do D series

lakazs
01-08-08, 00:59
Ja powiem tak. Zmieniłem pasek i napinacz. Miałem 120 tys.
Teraz 150 tys stuknęło i mi pompa wyje...

Wniosek, rob wszystko. Bo nigdy nie wiesz czy za 10k km pompa nie siądzie i wywalisz kase w błoto.

Kupiłem pompe EVR (Ruville), czeka na założenie.

pizmak
07-08-08, 08:39
wiecie może ile kosztuje pasek Mitsuboshi + napinacz NSK po sklepach w Rzeszowie czy oplaca sie kupować taki: http://allegro.pl/show_item.php?item=409278560&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

czy 100zl to duzo czy malo?

lakazs
09-08-08, 00:21
Pasek kup Tsubaki

NSK okolo 80-100 zł.