Zobacz pełną wersję : Odłączyłem poduszkę... no i mam problem ;)
Wczoraj przestawiałem kierę, bo była lekko skręcona w prawo, gdy jechałem prosto, no i musiałem odłączyć poduszkę. Niestety, po ponownym załączeniu wywala mi błąd "SRS".
Co zrobić, aby się go pozbyć? :)
Grzebałem w wyszukiwarce, ale nie mogę niczego dokładnie opisującego mój problem znaleźć, także proszę o wyrozumiałość.
Slawkowski
30-07-08, 10:38
tu masz temacik: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15372&highlight=reset
a tutaj dokladny opis, dokladnie tak samo u siebie robilem reset SRS: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=306535&postcount=6
Z tym "wyprostowaniem" kiery to usunąłeś objaw a nie przyczyne. Jak kierownica źle stoi to reguluje sie zbieżność - naturalnie na kierownicy ustawionej do jazdy wprost i problem znika. Przerabiałem to na kilku autach, zazwyczaj dodatkowo jest coś wywalone w układzie kierowniczym i/lub zawieszeniu (nawet tylnym), choć niekoniecznie ale warto to sprawdzić.
Slawkowski
30-07-08, 13:54
tylko czasami bywa tak, ze zbieznosc jest OK, ale przy jej ustawianiu kiera mogla byc lekko "przekrecona" i tak juz moglo zostac...
I u mnie prawdopodobnie jest tak jak piszesz, bo auto jedzie prosto i nie ma żadnych dodatkowych problemów. Ostatnio przechodziło gruby przegląd i mechanik niczego się nie dopatrzył oprócz kończącego się alternatora. ;)
O tym usuwaniu zaraz poczytam i postaram się skumać.
W razie czego będę pytał, nie obrazicie się chyba. :)
tylko czasami bywa tak, ze zbieznosc jest OK, ale przy jej ustawianiu kiera mogla byc lekko "przekrecona" i tak juz moglo zostac...
Dokładnie, tak mi 'miszczowie' ustawili w civicu, zbieżnośc idealna ale kiera krzywo. Mankament naprawiono w ten sam sposób w który powstał, bez zdejmowania kierownicy ;)
Także jak robicie geometrie to zwracajcie uwage na ten szczegół .
trzeba tym specom od geometri powiedzieć, że krzywo kiera jest i oni ciut na drążkach ruszą i kierka będzie prosto,
miałem podobnie z kierownicą, ale okazało sie że tuleja wahacza z tyłu do wymiany i tuleje z przodu. Ustawili zbieżność i zadowolony wyjechałem z warsztatu i to samo kierownica lekko w prawo. wkurzyłem się i umówiłem na ponowne ustawienie zbieżności, a że kończyły mi się opony to po ich wymianie. Pojechałem do wulkanizacji kupiłem nowe oponki i co? kierownica prościutko żadnego ściągania. stare opony były skoszone przez wybite tuleje nie było to wielkie bo niewidoczne ale opony ściągały
A tak wracajac do kasowania tym sposobem tego bledu to zauwazylem ze duzo dluzej trwa to zanim ta kontrolka zgasnie niz przed tem zanim sie zaczela swiecic. Czy to normalne?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.