Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Malowanie plastików VIII gen



PaMo92
22-08-15, 21:32
Witam, powiedzcie mi czy malowanie plastików w Civic VIII 5d (seryjne ufo z czarnymi plastikami) jest groźne dla nich? W ścisłości chodzi o to czy lakier na plastiku jest podatny na uszkodzenia itp...? Lakiernik mnie nastraszył, że po pomalowaniu nie ręczy za to czy wytrzyma to długo i czy nie będzie odprysków po jakimś czasie? Mam zmienić lakiernika czy kupić lepiej dokładki oryginalne od np Type-R'a? Z góry dzięki za odp.
PS. poszukuję spojler do mojego paskuda jak macie coś na pozbyciu dajcie znać, najlepiej na priv :)

Tommi01
22-08-15, 21:33
Mam zmienić lakiernika

lepiej zmien

marcin001984
23-08-15, 01:04
Ja swoje lakierowałem i nic nie odchodzi ani nie ma odprysków. Jedyna różnica między tymi z Type S a z Type R, że trzeba strukturę plastiku zeszlifować żeby były gładkie.

misiek962
25-08-15, 17:37
przecież te plastiki są z takiego samego materiału co zderzaki i tylnia klapa,wystarczy dobry podklad do plastiku pożniej podkład akrylowy,baza,lakier i gotowe

marcin001984
25-08-15, 18:04
Ale na Type R są gładkie. Gdybym po prostu polakierował plastiki z Type S to byłoby widać strukturę. Najgorzej na srebrnym by to wyglądało.

Civickk
26-08-15, 23:02
Do podkładu i lakieru bezbarwnego można dodać kilka procent plastyfikatora. Lub kupić już podkład typowo na plastik wypełniający z plastyfikatorem. Szpachel do ubytków tylko typowa do naprawy plastików. Polecam szpachel poly flex od Evercoat.

marcin001984
27-08-15, 19:38
Ty mówisz o podkładzie wypełniającym. A podkład wypełniający trzeba potem zeszlifować/zmatować żeby przygotować plastiki do malowania przez co jest więcej roboty. Jak ktoś ma mocno podrapane to OK, rozumiem.
Ja swoje plastiki porządnie zeszlifowałem papierem ściernym 360 na maszynie, poprawiłem papierem wodnym 800, potem podkład na plastik, podkład mokro na mokro, baza, lakier i gotowe. Wszystko w nie więcej jak 5 godzin.

Civickk
30-08-15, 13:31
Tak i właśnie zrobiłeś błąd, ponieważ pod podkład mokro na mokro szlifuje się papierem 360 na maszynie oscylacyjnej. Ręcznie można zrobić 400. Jak wyszlifowałeś papierem 800 to masz brak adhezji ponieważ jest to gradacja pod bazę.
Druga sprawa podkład akrylowy czy to mokro na mokro czy inny jest zawsze wypełniający w mniejszym lub większym stopniu.

Można też kupić podkład mokro na mokro razem z gruntem na plastik jako jedność tylko jest to dość drogie.

Jeśli nie dodałeś plastyfikatora to pojawią się odpryski od kamyczków w niedługim czasie.

marcin001984
30-08-15, 14:15
A to ciekawe, bo lakierowałem 3 lata temu i nic z tych rzeczy o których piszesz się nie dzieje. Codziennie w pracy jak jest do lakierowania zderzak na którym są głębsze rysy bez masy odprysków (zazwyczaj tylne zderzaki) to robimy właśnie w taki sposób. Tzn. najpierw doszlifowujemy rysy maszyną oscylacyjną, a potem papierem 800 na wodę poprawiamy żeby plastik nie sterczał... i gotowy do malowania. Od ponad 4 lat jak pracuję w firmie nikt nie był z żadną reklamacją z tego powodu. Gdybym użył papieru 400 pod srebrną bazę wielce prawdopodobne że byłoby widać rysy. Podkład mokro na mokro NIE WYPEŁNIA w żadnym stopniu. Przynajmniej podkład Autocolor.

Civickk
05-09-15, 23:11
Każdy podkład wypełnia. To są podstawy lakiernictwa kolego. 800 pod bazę owszem, ale nie pod podkład :), a tak właśnie pisałeś, że robisz. W lakiernictwie to jest ciekawe, że całe życie coś robisz i to jest niezgodnie z technologią... a dowiadujesz się o tym po latach. Nie trzeba wywarzać otwartych drzwi tylko czytać karty techniczne produktów. Tu masz kartę techniczną jednego z podstawowych MM : http://www.spectral.pl/karty_t/ST_UNDER_325.pdf
Pomijam fakt, że na mokro to się robiło kilka lat temu. Teraz 500 na sucho na maszynie, ewentualnie gąbki. Chyba, że dla świętego spokoju chcesz poprawić na wodę np 1200 pod jakieś ciężkie srebro.

Co do wypełniania podkładów... to wersja mokro na mokro ma wypełnienie 25-35 mikronów, grunt 40-60, wypełniacz do 300. W novolu jest podkład trio, który jest wypełniaczem, ale po rozcieńczeniu staje się gruntem lub podkładem MM, ale zawsze wypełnia w mniejszym lub większym stopniu.

http://lakierowanko.info/profile.php?mode=viewprofile&u=5024

marcin001984
05-09-15, 23:42
Tak, wiem że teraz modne jest robienie wszystkiego na sucho. Ale wg. mnie jest to trochę bardziej ryzykowne. Tak jak pisałem, dla bezpieczeństwa lepiej przematować surowy plastik na wodę 800 niż na sucho na gąbce bo jeśli sterczą drobinki plastiku to możesz dowiedzieć się o tym dopiero w kabinie podczas lakierowania. Więc dla świętego spokoju wolę poprawić na wodę 800. Wiadomo - ilu lakierników tyle sposobów. Najważniejsze żeby robota była dobrze wykonana i klient się zaraz nie wrócił z reklamacją :)
Ja pracuje na materiale Autocolor i nie raz doświadczyłem że ich podkład mokro na mokro nie wypełnia żadnych nawet najmniejszych odprysków czy rys, no może bardzo drobne ryski od papieru 400 na gąbce przykryje, ale po 320 już nie. Ile razy zauważyłem jakiś odprysk, rysę na malowanym elemencie. Przylałem 2-3 razy i nic. Na dodatek potem czekasz jak głupi zanim to wszystko dobrze odparuje przed położeniem bazy. Więc nie ma co liczyć na zalewanie czegokolwiek tym podkładem.

Civickk
12-09-15, 22:35
Nikt nie mówi o zalewaniu, zalewa się podkładami wypełniającymi. Nigdy jeszcze nie widziałem włoska na plastiku po np 400 czy 500 na maszynce o skoku 2,5mm. Po 500 na maszynce powłoka jest dokładniej wyszlifowana niż po 800 na wodę z ręki. Czasem też robię coś na mokro, np pod cieniowanie. Jednak praca np w przypadku blachy i na niej nałożona szpachel, na to podkład akrylowy... no i 800 na wodę to już proszenie o problemy.

marcin001984
13-09-15, 00:06
A ja właśnie widziałem nie raz po 400 sterczący plastik i tylko potem się człowiek wkurza jak trzeba w kabinie docinać, kiedy powinno się już kłaść kolejną warstwę i dlatego wolę poprawić na wodę dla świętego spokoju. A 500 staram się w ogóle nie używać, bo tylko papier się muli. Też robiłem na sucho przez jakiś czas, ale stwierdzam, że na wodę jest jakby szybciej.

Civickk
20-09-15, 19:24
Każdy robi inaczej. Nie ma się co spierać. Na forum lakierniczym nie znam ani jednej osoby, która by powiedziała, że na wodę jest szybciej.

Lakierowałeś pewnie dokładki plastikowe w ufo czarnym.
Powiedz mi w jakim kolorze(oznaczenie/kod) one występują. Chodzi mi o wersję 5 drzwiowe po roku 2010.

marcin001984
20-09-15, 20:12
Lakierowałem dokładki które fabrycznie były szare. Chciałem je odnowić i pomalowałem je na kolor 1G3 z Toyoty + lakier matowy. Tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?216997-FN1-R18A2-by-marcin001984) zdjęcia. Potem po kupnie pakietu GP musiałem je pomalować na czarno. Na UFO nie występuje tylko jeden czarny kolor. U mnie to B92P Black Pearl. I w słońcu mieni się na niebiesko.

filipfm
20-09-15, 20:34
w polifcie czarny kolor budy to crystal black peal NH731P

Civickk
20-09-15, 21:38
Osobiście mam B92P czyli kolor przedliftowy. Twoje dokładki fabrycznie były szare, ale już lakierowane tak? Czy goły plastik?

filipfm
20-09-15, 21:45
Osobiście mam B92P czyli kolor przedliftowy. Twoje dokładki fabrycznie były szare, ale już lakierowane tak? Czy goły plastik?

Masz auto z 2010 z kolorem przedliftowym?

marcin001984
20-09-15, 21:49
Osobiście mam B92P czyli kolor przedliftowy. Twoje dokładki fabrycznie były szare, ale już lakierowane tak? Czy goły plastik?

Był goły plastik u mnie i musiałem zeszlifować strukturkę i psiknąłem je podkładem na plastik, podkładem mokro na mokro, potem baza i lakier matowy

Civickk
20-09-15, 21:56
Mam 2007, ale podoba mi się listwa w kolorze. 1g3 z Toyoty powinien dobrze wyglądać też w połysku. Może tak zrobię.

Jutro zadzwonię do serwisu Hondy i podpytam co tam fabrycznie jest za kod.

Plastyfikatora nigdy nie dodajesz do lakierów i podkładów?

marcin001984
20-09-15, 23:39
od niedawna technicy nam polecili plastyfikator to w niektórych przypadkach stosujemy

AdamNash
01-06-17, 11:20
Hej,
a co powiecie na pomalowanie plastików z type-s samą strukturą bądź plast dipem ? - mam koncepcję aby to pomalować na matowo, jak te środki do tego się sprawdzą ?
Przy zwykłym lakierze matowym rozumiem że należy położyć podkład i lakier ?
dzięki za odp ;)

Lucas.FK2
01-06-17, 17:33
Hej,
a co powiecie na pomalowanie plastików z type-s samą strukturą bądź plast dipem ? - mam koncepcję aby to pomalować na matowo, jak te środki do tego się sprawdzą ?
Przy zwykłym lakierze matowym rozumiem że należy położyć podkład i lakier ?
dzięki za odp ;)

Ja mam obecnie pomalowany jeden sierp plastidipem i srednio mi się to widzi. Średnio to trwałe. lepiej już pójść w podkład i lakier,ale wcześniej wypadałoby to dotknąć jakimś papierem wodnym

marcin001984
02-06-17, 21:30
Te plastiki w Type S fabrycznie już są o fakturze takiej jakby struktury. A w Type R są gładkie bo są polakierowane.
Ja zanim lakierowałem wszystkie te dokładki na czarny połysk to najpierw pomalowałem je na szaro (kolor 1G3 z Toyoty) + lakier matowy. Zdjęcia w moim starym wątku. Gdybym wiedział że będę je za chwilę przemalowywał to od razu bym zrobił w kolor nadwozia :p