Zobacz pełną wersję : Przekładnia kierownicza (maglownica) - naprawa
Cześć,
Szukam dedykowanego wątku, ale chyba nie ma takiego.
Civic VIII gen. 2007.
Temat chyba nieobcy posiadaczom, z tego co czytam - stukot w zawieszeniu, szczególnie odczuwalny przy wolnej jeździe po nierównościach.
Podczas wymiany amortyzatorów (jeden wylany), mechanicy poproszeni o stwierdzenie, co łomocze stwierdzili, że to przekładnia i że pewnie od tego padniętego amortyzatora jej się tak zrobiło.
I teraz tak - nowa kosztuje 6,5 tysiąca. Raczej to nieopłacalna sprawa w aucie z początku 2007r.
Kto się podzieli doświadczeniami w tej sprawie? Mieszkam w Krakowie, więc pewnie Hania wyląduje w Morawicy, jednak lubię takie sprawy ogarniać świadomie. Czy to na pewno to? Jak wygląda sprawa z używanymi, bo o ile się orientuję, to regeneracja maglownic z elektrycznym wspomaganiem nie jest dobrym pomysłem.
Artur
bro04huc154
22-08-15, 20:09
Mam civica 2004 i nie jestem pewien czy to stuka przekładnia ?prawdopodobnie stukaja łączniki stabilizatora,jesli mozesz krecic kierownica na postoju przy wlaczonym silniku od prawa dolewa inic nie stuka a kierownica chodzi lekko ,tot en mechanik moze taczki naprawiac
Wysłane z mojego I220 przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłem właśnie. Przy włączonym silniku kręci się lekko od prawa do lewa i jedyny słyszalny dźwięk do odgłos zębatek przekładni. Kręci się lekko.
Przy wyłączonym silniku natomiast przy drobnych ruchach lewo-prawo, zanim opony stawią opór słychać stuknięcie.
Mam ten sam problem i na pewno nie są to łączniki staba (bo te są już nowe;) )
Znalazłem firmę, która u mnie regeneruje magle. Nie spotkałem natomiast osoby, która by się podzieliła wrażeniami pod dłuższej eksploatacji regenerowanej maglownicy.
Regeneracja magli z elektrycznym wspomaganiem kończy się podobno porażką.
Regeneracja magli z elektrycznym wspomaganiem kończy się podobno porażką.
Mam niedaleko mnie dwie firmy, które się głównie specjalizują w tego typu naprawach. Na usługę gwarancja 2 letnia. Wymieniają wszystkie ślizgi oraz tulejkę dociskową a stosowany materiał to ertalon z tego co pamiętam (albo to był tarnamid). Myślę że za dwa, trzy miesiące oddam samochód na regenerację magla.
Niestety bardzo nieprzyjemna przypadłość CIVICA i z tego co ustaliłem też Accorda. Dzwonienie na nierównościach wystąpiło u mnie zarówno w FN1 jak i w FN2. W FN1 po 40tyś. km po dokonaniu kilku jej regulacji, ASO w ramach gwarancji, wymieniło na nową. Auto do chwili obecnej przejechało 80tyś. i jak do tej pory panuje błoga cisza. Inaczej niestety sprawa przedstawia się w FN2. Tutaj odgłosy pojawiły się już przy 17tyś. km. W ramach gwarancji ASO przekładnię wymieniło na nową. Po przejechaniu 3tyś. odgłos ponownie powrócił. Znowu nowa przekładnia, 2tyś. i delikatne dzwonienie na nierównościach już jest słyszalne. Na razie ją dociągnęli i dźwięk nie występuje. Auto ma przejechane 28tyś. ale niestety ze względu na zakończenie okresu gwarancyjnego ani Polska ani Anglia nie chce kontynuować naprawy. W pismach odpowiadają, że tak ma być a przekładnia jest w 100% sprawna technicznie i nie wpływa na bezpieczną eksploatację pojazdu. Z rozmów przeprowadzonych z mechanikiem wynika, że za odgłosy odpowiada tuleja, która dociska ślizgi i jakakolwiek regeneracja nie ma sensu gdyż odgłos, ze względu na twarde zawieszenie szybko powróci. Była próba w Accordzie wymiany tulei, którą dorobili na Politechnice Wrocławskiej z tytanu i jak do tej pory jest OK ale samochód jest własnością mechanika który powiedział, że drugi raz by się tego nie podjął. Jeżeli są to tylko odgłosy metalicznego dzwonienia występujące na nierównościach (np. kostka) to jeździć i się nie przejmować. Można też spróbować regulacji do 160Nm. Później raczej nowa, bo używka może być w podobnym stanie albo jeszcze gorszym a zestaw naprawczy wytrzymuje 2-3tyś. km.
regeneracja nie ma sensu gdyż odgłos, ze względu na twarde zawieszenie szybko powróci
Stąd pytanie do tych co regenerowali. Póki co jedyną akcją jaka była robiona przez ASO, to dokręcić nakrętkę tak aby sprężyna z większą siłą dociskała ślizg do listwy. Tylko, że to marne rozwiązanie bo raczej wolałbym zmienić sprężynę na mocniejszą. Z tym, że taka regulacja nie będzie działać długoterminowo bo nie wiadomo w jakim stopniu zużyte są ślizgi listwy (również te w obudowie aluminiowej). Najlepiej zmienić ślizgi na odpowiednio pasowane odpowiedniki z mocniejszego i bardziej odpornego na ścieranie materiału.
Akurat mój mechanik miał odmienne zdanie i mówił że to te ślizgi w korpusie magla się zużywają. I oczywiście są niewymienne.
marcin001984
24-08-15, 20:39
Teraz zagadka. Który z pokazanych elementów na rysunku poddaje się jako pierwszy? Maglownica do 1.8;
http://images69.fotosik.pl/1129/a39b354e1ded2e99.png
Ten schemat nie pokazuje za wiele. Jedyny element, który ma kontakt z listwą zębatą na tym schemacie to nr 6.
O ile nic nie poknociłem :)
panowie przerabiałem ten temat w ep4 na ep klubie jest o tym grubo,chlopaki walczyli na rózne sposoby raz ponagalo a raz nie.
Plus jest taki że maglownice elektryczną mozna samemu rozebrać bez wiekszych problemów.
W moim byłym ep tezzaczela pukać ale stwierdziłem że nie na sensu placic za regeneracje jak i tak to pewnie nic nie da wię rozebralem ją sam.po ogledzinach wychodziło na to że wszystko jest ok.Wymylem dokladnie wszystkie części z starego smaru ku zdziwieniu było go nie wiele,póżniej pod czas skladania ladowalem smaru tyle ile się da.
Po złożeniiu wszystkiego maglownica ucichła.Jedyne koszty jakie doszły to smar i zbieżność.ale za nim zrobilem zbieżnosc to pojezdziłem troche autem żeby być pewien że wszystko jest ok.Po schemacie widze że ta maglownica jest bardzo podobna do ep tylko nie widze sruby ktorej reguluje się luz przy pomocy tulei i sprężyny
Zawieź do Morawicy, pogadaj z chłopakami, na pewno będzie to pewniejsze niż wróżenie z fusów na forum - ci goście od rana do wieczora robią tylko Hondy i na pewno parę takich usterek juz widzieli.
Święta prawda, ale zebrać doświadczenia doświadczonych w jednym wątku nie zaszkodzi. Dla potomnych. :-)
Magiel z VII gena jest jednak trochę inny (miałem epkę 4ry lata). Motyw z zapruciem magla smarem znam :) Aczkolwiek minus taki że w VIII gen (przynajmniej w FN2) dostęp do magla to padaka :/
Magiel z VII gena jest jednak trochę inny (miałem epkę 4ry lata). Motyw z zapruciem magla smarem znam :) Aczkolwiek minus taki że w VIII gen (przynajmniej w FN2) dostęp do magla to padaka :/
Mam nadzieje ze tutaj nie będą padac tak jak w epkach😠
marcin001984
25-08-15, 21:37
Mam nadzieje ze tutaj nie będą padac tak jak w epkach😠
Nie liczyłbym na to. Jeżeli regularnie użytkujesz UFO-ka w ruchu miejskim (studzienki, przejazdy kolejowe, torowiska, dziury) to prędzej czy później magiel da znać o sobie. Andkas wspominał że kilka razy był na wymianie przekładni
butler.gdansk
25-08-15, 22:17
Do VII jest już sprawdzony patent na stuki przekładni kierowniczej... Ślizg zamiast tworzywa wykonany z mosiądzu i stuki ustają.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10439027_426953440804636_602021246091464433_n.jpg? oh=ea007b718d8d53f8e929622af39299e1&oe=563E7658
Do VII jest już sprawdzony patent na stuki przekładni kierowniczej... Ślizg zamiast tworzywa wykonany z mosiądzu i stuki ustają.
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/10439027_426953440804636_602021246091464433_n.jpg? oh=ea007b718d8d53f8e929622af39299e1&oe=563E7658
Szymon, może do VIII gen. coś wymyślisz? Klientów by nie brakowało ;)
Nie ma sie co martwic na zapas, polacy wszystko ogarną
Wg mnie największym problem w regeneracji jest tulejka po prawej stronie (tam gdzie puka) która jest zamontowana na stałe. Przy montażu prawdopodobnie pierwsze wkładają tulejkę a potem zaprasowują obudowę.
Wg mnie największym problem w regeneracji jest tulejka po prawej stronie (tam gdzie puka) która jest zamontowana na stałe. Przy montażu prawdopodobnie pierwsze wkładają tulejkę a potem zaprasowują obudowę.
Tak właśnie jest, jak już wcześniej pisałem ASO z Wrocławia w przekładni z ACCORDA dorabiało i montowało w przekładni tą tuleję na Politechnice (auto jednego z mechaników) i jak dotąd panuje błoga cisza.
marcin001984
30-08-15, 11:43
Wg mnie największym problem w regeneracji jest tulejka po prawej stronie (tam gdzie puka) która jest zamontowana na stałe. Przy montażu prawdopodobnie pierwsze wkładają tulejkę a potem zaprasowują obudowę.
A czy ta tulejka jest na schemacie który wrzuciłem na 1 stronie?
a czy ta tulejka jest na schemacie który wrzuciłem na 1 stronie?
nie
W warsztacie http://automania.com.pl niby znają temat i regenerują przekładnie. Wstawiają tuleje chyba z poliamidu -koszt 1000zl. Nie robiłem u nich ale dzwoniłem i pytałem.
Mam civica 2004 i nie jestem pewien czy to stuka przekładnia ?prawdopodobnie stukaja łączniki stabilizatora,jesli mozesz krecic kierownica na postoju przy wlaczonym silniku od prawa dolewa inic nie stuka a kierownica chodzi lekko ,tot en mechanik moze taczki naprawiac
Odgrzebuję wątek.
Miałeś rację. Po wymianie prawego łącznika jest cisza. Ktoś mnie chciał ewidentnie zrobić w wała.
Po wymianie prawego łącznika jest cisza
polecam wymieniać parami bo za moment ten po lewej siądzie.
pzdr
Jash, możesz napisać na priv ile Cię wyszła naprawa jednego łącznika?
Pozdr
koszt wymiany łączników to ok 100zł. Mi to nie pomogło.... magiel puka
magiel puka
To akurat norma w 8 gen ,w 7 gen o ile wiem także była lipa.:mad:Nieszkodliwe ale irytujące.Tuleja wyrabia się i nawet regeneracja na długo nie wystarcza.
No niestety ale to prawda :( wyrabia się i tuleja i prowadnica listwy zębatej.
Wczoraj zawiozłem to ustrojstwo do regeneracji i w przyszłym tygodniu będą mi ją zakładać. Dostanę na nią rok gwarancji ale jestem ciekawy ile tak naprawdę pociągnie.
Trafo, gdzie regenerujesz? Wyciągałeś swój magiel i zawoziłeś? Jaka cena?
Maglownicę zawiozłem tutaj:
http://maglownica.com.pl/?page=kontakt
Naprawa trwa 2-3 dni to żeby nie uziemiać auta magiel dostałem w Kokotowie - bo to oni będą mi wymieniać razem z poduszą silnika bo też mi się rozleciała - i po prostu się zamienimy, założą mi naprawiony a ja zostawię im swój.
Ten serwisant już robił te maglownice i mówił że to niezbyt przyjemna robota bo ten magiel konstrukcyjnie ciężki do ogarnięcia, nie wiem, może specjalnie po to żeby go nie naprawiać tylko kupić sobie nowy :)
Co do ceny to będzie ok. 400zł za samą regenerację + wymiana. Co do jakości wykonania to ciężko coś powiedzieć. Facet w rozmowie jest bardzo konkretny i widać że temat zna bardzo dobrze dlatego mu zaufałem. Ma dobre opinie na innych forach, ale tam pisali o maglownicach hydraulicznych a co do mojej, to pożyjemy zobaczymy :)
Coś mi strasznie stłuka w przednim zawieszeniu po lewej stronie , jadąc po garbach i nierównościach , nie zawsze ale często zależy jaki ma dzień ;/ Dziś również wracając z pracy stłukało przy skręcaniu w prawo , nawet gdy ruszam puszczam gaz i od czasu do czasu również coś stłuknie. Dodam że mam wyząbkowaną oponę po lewej stronie( opony roczne ) i strasznie huczy powyżej 110 km/h. Czy to magiel lub coś z zawieszeniem ? Chcę zrobić to szybko zrobić bo nie chcę spieprzyć sobie nowych zimówek ...
Dzięki Trafo zdaj relację jak będzie się spisywał regenerowany oraz czy jesteś zadowolony, bo również mnie to będzie czekać niebawem :)
Temat już ogarnięty. Od ok. 2 tygodni jest cisza, żadnego pukania stukania, skrzypienia... auto jak z fabryki :)
Dostałem gwarancję na rok, to dopiero wtedy można będzie coś więcej powiedzieć.
Temat o maglownicy wgrałem na stronkę (http://trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica.htm).
Super, że się podzieliłeś swoimi doświadczeniami, Trafo!
Temat już ogarnięty. Od ok. 2 tygodni jest cisza, żadnego pukania stukania, skrzypienia... auto jak z fabryki :)
Dostałem gwarancję na rok, to dopiero wtedy można będzie coś więcej powiedzieć.
Temat o maglownicy wgrałem na stronkę (http://trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica.htm).
Jestem ciekawy ile wytrzyma. U mnie po wymianie na nową (gwarancja) przy stanie licznika 17tyś. przejechała 3tyś. i zaczęła dzwonić.
Moja jest lekko stuningowana :) bo ma mniej metalu i teoretycznie (wg. serwisanta) nie ma tam co stukać. Docisk jest z teflonu a tuleja nie jest "sztywna" tylko sprężysta i ma dołożone gumowe oringi do kasowania luzów.
Pożyjemy zobaczymy...
Trafo, gdzie regenerowałeś magiel.. Tutaj? http://mechanikazamosc.pl/Regeneracja-przekladni-kierowniczych.htm
Jak możesz podziel się jaki koszt..
ma napisane wyżej, luknij dokładnie :)
Jedyne co to nauka biegu jałowego (na stronie trafo jest opisane jak można samemu zrobi bez kabla hds) Ewentualnie zakup chinskiego kabla hds i przez program uczysz - kabel szybko się zwraca, innych problemów z odpieciem aku nie zauważyłem :)
U mnie stuki w przednim zawieszeniu były już nie do zniesienia, po przeczytaniu tego wątku i kilku innych postanowiłem oddać swoją przekładnie do regeneracji. Zawiozłem ją do firmy polecanej przez Trafo. Autko ogólnie unieruchomione przez 2 tygodnie, bo chciałem żeby to moja przekładnia została naprawiona.
Efekt? Przez pierwszy tydzień autko jeździ idealnie, sztywno i twardo i nie ma już wrażenia jakby miało się coś rozlecieć.. Czas pokaże ile ten zabieg wytrzyma :p
Całkowity koszt to 800zł wraz z demontażem i montażem przekładni w innym serwisie, a także wymianą końcówek drążka.
zakładali Ci teflonowe tuleje w przekładni? moge prosić o namiar na tą firmę?
tak jest, www.maglownica.com.pl
Jak długo czekałeś na samą maglownice ?
Ja czekałem tydzień, zawiozłem w czwartek i odebrałem w czwartek, ale akurat na zły moment trafiłem, bo mieli dużo przekładni do naprawy. Natomiast uczciwie powiedzieli, że wezmą się za mają dopiero w poniedziałek, sama naprawa to 3-4 dni..
Witam. Mam ten sam problem co Wy tylko w FN2 i wie ktoś moze czy magiel jest taki sam jak w civica-ch z silnikami 1.4 1.8 2.2?
Maglownice różnią się miedzy sobą. Nie wiem które są takie same a które nie.
Na moim 1.8 mechanicy próbowali włożyć zregenerowany magiel od innego auta i niestety nie udało się potem ustawić zbieżności.
Byłem przy tym, widziałem na własne oczy i niestety uziemiło mi to auto na prawie tydzień bo trzeba było jednak regenerować moją.
Mechanicznie pasują bez problemu, różnice wychodzą na długościach drążków.
Mogę śmiało powiedzieć, że magiel od civic a 1.8 pasuje śmiało do 2.0 TR. Wszystko to samo tylko kwestia regulacji, zero błędów. Może komuś się ta informacja przyda.
Mogę śmiało powiedzieć, że magiel od civic a 1.8 pasuje śmiało do 2.0 TR. Wszystko to samo tylko kwestia regulacji, zero błędów. Może komuś się ta informacja przyda.
Ale mają inne numery katalogowe:
TYPE S: 53601-SMG-P99,
TYPE R: 53601-SMT-P93.
Z tego co pamiętam jak mi wymieniali 3X przekładnię w ASO (1X w TYPE S i 2X w TYPE R) to mówili, że są różnice.
Trafo powiedz mi jeszcze czy firma o której wspomniałeś robi pełne zabiegi tzn. Wymontowanie regeneracja i zamontzamontowanie magla? Pytam ponieważ nie mam warunków na wymontowanie tego samemu a chodzi mi o rzetelną firmę.
Z tego co wiem to tak, nie ma problemu z montażem. Trzeba się tylko umówić na termin. Na zregenerowaną czkałem koło kilka dni to nie wiem czy na tyle Ci auta nie uziemią, trzeba by dopytać.
Odgrzewam kotleta - a czy poliftowe VIII też maja tak słabą maglownicę?
I może Trafo zdradzisz jak po tak dlugim czasie sie sprawuje maglownica?
Stuka :(
Chwilę pojeździłem ale teraz koło listopada pojawiły się stuki i wyczuwalne luzy po stronie kierowcy.
Jak będę miał możliwość, znaczy jak się zrobi ciepło, to spróbuję dokręcić śrubę regulacyjną i zobaczę czy to coś da.
Jak nic z tego nie wyjdzie to pewnie znowu będę musiał gdzieś ją wysłać :(
A może wschodni patent ? https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulka-na-rulevuyu-reyku-honda-civic-4d-5d-remkomplekt-bez-snyatiya-IDrMcJI.html#070e5f4e7f
Zamówiłem, leży mi już kilka tygodni, ale jak się kiedyś zbiorę i zamontuję dam znać jak się sprawdza
No ciekawe czy dziala. Ile Cię wyszło z wysyłką?
A może wschodni patent ? https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulka-na-rulevuyu-reyku-honda-civic-4d-5d-remkomplekt-bez-snyatiya-IDrMcJI.html#070e5f4e7f
Zamówiłem, leży mi już kilka tygodni, ale jak się kiedyś zbiorę i zamontuję dam znać jak się sprawdza
Na przeglądzie wyszło, że luzy są właśnie w miejscu gdzie jedna rura wychodzi z drugiej. Wygląda na to, że ten patent ma szansę zadziałać, pod warunkiem że ta wyściółka wewnątrz tulejki będzie mocna.
Jak to cudo zadziała i gdyby się kroiła jakaś akcja na zakup grupowy to ja się piszę :)
Chyba że możesz podać dokładne wymiary, to może znajdzie się ktoś kto na miejscu będzie mógł coś takiego utoczyć.
jak już jeden osobnik zakupił to pomierzyć i dać do zrobienia przecież to na maszynie jest banalne i zajmie chwile.....
Jestem na tak. To co kto podejmuje sie wyzwania?
Tak, mi też własnie najbardziej hałasuje w tym miejscu. Koszt z wysyłką to 80 zł (pod warunkiem, że macie kogoś kto ma konto w ukraińskim banku, inaczej przewalutowanie sporo kosztuje). Plastik tulei to "Tekamid mo6". Nie ma problemu, jak chcecie zmierzę wieczorem. Tujelka jest od HB, do sedana sa inne wymiary.
A może oddać do jakiejś firmy, żeby zrobili więcej dla kogoś kto chętny.
Dorzucisz sobie do ceny 2-3-5zl w zależności od osób, żeby nie było że kupujesz drożej, załatwiasz a inni mają za pół darmo, bez wychodzenia z domu.
Ja taką tulejkę mogę wziąć nawet na przyszłość ;)
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
jeżeli się ktoś podejmie i będzie mu się chciało za tym biegać to chętnie udostępnie
butler.gdansk dorabiał wiele rzeczy i myślę że nie miał by problemu ogarnąć to za parę złotych :) Tylko czy do ufo to pasuje i stuki wyeliminuję.
Która to jest część:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/EPC.jpg
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/serwisowka.jpg
Więc to nie to stuka?
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/male/m_kamien_tuleja.jpg
tutaj wymieniona:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/male/m_prowadnica_teflon.jpg
Właśnie będzie problem, bo szef nie zgadza się na dorabianie po godzinach ;)
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Właśnie będzie problem, bo szef nie zgadza się na dorabianie po godzinach ;)
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka Pytałeś go może? Wysłałem wiadomość do niego, może coś się zmieniło i tutaj nie będzie dużego przezbrajania by to drobić :)
Pytałem kilka razy o inne rzeczy, może się zmieniło, oby ;))
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
butler.gdansk dorabiał wiele rzeczy i myślę że nie miał by problemu ogarnąć to za parę złotych :) Tylko czy do ufo to pasuje i stuki wyeliminuję.
Która to jest część:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/EPC.jpg
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/serwisowka.jpg
Więc to nie to stuka?
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/male/m_kamien_tuleja.jpg
tutaj wymieniona:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/naprawy/maglownica/male/m_prowadnica_teflon.jpg
to nie jest żadna z pokazanych tu części
https://vk.com/video-146124562_456239017
wbijasz tuleję na koniec przekładni i likwiduje stuki, nie rozkręcasz przekładni
Ona pasuje do FN2 też?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Ona pasuje do FN2 też?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulka-na-rulevuyu-reyku-honda-civic-4d-5d-remkomplekt-bez-snyatiya-IDrMcJI.html#070e5f4e7f
Wszędzie tylko 4D
Tak na szybko przetłumaczone translator:
Nowa partia tulei z czarną wkładką zawiera dodatki grafitowe. W związku z tym, że ma współczynnik tarcia w 2-3 razy mniejsza niż w konwencjonalnych i inne lepszą odporność na ścieranie. Tuleja wykonana jest ze stali, który jest pokryty kadmu, to znaczy zostały pokryte powłoką antykorozyjną. Wraz z usunięciem kierownicy vstavkoy.Bez reyki.Vtulka wstawi nie porysować val.Ustanavlivaetsya wału kierownicy po prawej stronie i po raz kolejny cieszyć się ciszą w kabinie.
Zapaść nie jest zepsuta, a obrót steru nie zmniejsza się.
Zobacz także recenzje!
ODPOWIEDNIE DO POJAZDU.
Honda Civic 4D, Honda Civic 4D Hybrid, Honda Civic Type R 4D, Honda Civic 5D.
Pokolenie: 8
Rok wydania: 2006-2011
Silniki: nie ma znaczenia
Body: sedan hatchback
CAT: maszyna mechaniczna wariatora robota - nie ma znaczenia
To do FN2 nie, bo to TypeR ale 3D..
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
marcin001984
19-01-18, 19:22
To do FN2 nie, bo to TypeR ale 3D
Nie sprawdzisz to się nie dowiesz.
Najlepiej porównać pod względem numerów części te elementy na które zakłada się te pierścienie.
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda
No to trzeba by się brać do roboty :)
Skoro można skorzystać z uprzejmości agent_lol'a to poproszę o zrobienie pomiarów. Kto będzie mógł ten spróbuje je zrobić i da znać reszcie.
Niestety nie mam możliwości wejść pod auto, ale być może od dołu da się pomierzyć średnice "rur" na maglu w każdym modelu i utoczyć pierścienie pod każde auto z osobna.
Myślę, że jak będziemy mieć wymiary i informację od agent_lol'a że tulejka weszła bez problemów a magiel działa bez hałasu to wielu z nas sobie coś takiego zafunduje.
Z drugiej strony, gdyby koszty zrobienia takiego pierścienia miały być duże, to teraz w Polsce pracuje wielu Ukraińców i może jest ktoś kto ma z takimi ludźmi kontakt i zwyczajnie poprosi człowieka, żeby zrobił jakieś większe zamówienie.
kermid 102
21-01-18, 08:03
Miejcie tylko Panowie świadomość, że od takiego cuda być może promień skrętu w prawo się zmniejszy :P
Dorabiałem sobie kiedyś sam taki pierścień, wykorzystałem kawałek tulejki z castoramy :P https://www.obi.pl/zlaczki/mufa-16-mm-pp/p/3931557
Oczywiście nie była ona na wymiar więc delikatnie małą szlifierką usunąłem nadmiar, potem nabiłem na maglownice tyle tylko że ... to nie rozwiązywało moich problemów ze stukami podczas skręcania w lewo na dziurach, główną przyczyną była końcówka wahacza choć na pierwszy rzut oka nie wykazywała zużycia.
Do tego pierścienia który dorabiałeś robiłeś sam pomiary? Dało się pomierzyć na aucie, czy trzeba do tego ściągać magiel? Montaż poszedł po wyjęciu magla czy na aucie? I co ze zbieżnością?
kermid 102
21-01-18, 21:09
Trafo, to co robiłem było totalną amatorką i druciarstwem ale robiłem to tylko by potwierdzić niesprawność. Ogólnie wszystko robiłem bez zdejmowania magla, od strony pasażera. Średnicę ,,pręta,, można zmierzyć bez demontażu, gorzej z gniazdem w obudowie
Dzięki za info. Chodziło mi o to, żeby się dowiedzieć ile można zrobić w amatorskich warunkach.
https://drive.google.com/drive/folders/1D2NVbvqa7V96NzA3QJgxp4vUxsnbZzyz?usp=sharing
grubość plastiku 2 mm
Możecie się podpytać jak się sprawuje u http://www.civicforum.pl/member.php/37772-adim111 ,kiedyś z nim coś pisałem o tej tulejce (tylko od innego "producenta") i mówił że przejechał 50 tyś i dalej cisza.
marcin001984
27-01-18, 10:51
Ale mają inne numery katalogowe:
TYPE S: 53601-SMG-P99,
TYPE R: 53601-SMT-P93.
Z tego co pamiętam jak mi wymieniali 3X przekładnię w ASO (1X w TYPE S i 2X w TYPE R) to mówili, że są różnice.
Odkopię Twojego posta Andrzeju. Aż trzy razy wymieniałeś?!
Co było dokładnie powodem i przy jakich to było przebiegach?
I czemu jak wymieniłeś w Type R to za chwilę znowu musiałeś wymieniać?
Szok jaka to musi być lipa ta maglownica.
Ja kiedyś w poprzednim FN1 przy przebiegu ok 70 tys. miałem takie objawy że dzwoniło i telepało coś z przodu na kostce brukowej czy kamienistej drodze. Wymieniłem na używaną i po problemie.
W obecnym FN1 mam to samo.
Nie wiecie czy drążki kierownicze też się powinno wymieniać na nowe?
Odkopię Twojego posta Andrzeju. Aż trzy razy wymieniałeś?!
Co było dokładnie powodem i przy jakich to było przebiegach?
I czemu jak wymieniłeś w Type R to za chwilę znowu musiałeś wymieniać?
Szok jaka to musi być lipa ta maglownica.
Ja kiedyś w poprzednim FN1 przy przebiegu ok 70 tys. miałem takie objawy że dzwoniło i telepało coś z przodu na kostce brukowej czy kamienistej drodze. Wymieniłem na używaną i po problemie.
W obecnym FN1 mam to samo.
Nie wiecie czy drążki kierownicze też się powinno wymieniać na nowe?
W FN1 przy około 30tyś. zaczęło dzwonić na nierównościach (innych objawów nie było) i oczywiście kostce, której we Wrocławiu nie brakuje. ASO "naprawiało" poprzez dokręcenie śruby regulującej. Pomagało to na ok. 2-3tyś., aż doszło do takiej sytuacji, że kręcenie kierownicą stwarzało problem. Przy następnej wizycie w ASO powiedzieli, że dostali wytyczne z jakim momentem mają dokręcać śrubę regulacyjną i jak będą odgłosy dobiegające z przekładni kierowniczej mają wymienić. Wymienili przy chyba 35tyś. a "poszło" z przebiegiem 70tyś. i żadnych odgłosów nie było. Z tego co jeszcze pamiętam to nowa przekładnia miała nowy numer. W FN2 dźwięki zaczęły już dobiegać przy 17tyś. (pewnie ze względu na twarde zawieszenie), przekładnię wymienili od razu. Następnie chyba przy 27tyś. znowu się odezwała, ale wymienili. Coś tam mój prawnik musiał z nimi powalczyć bo trochę to trwało. Auto zostało sprzedane przy chyba 35tyś. i do tego przebiegu było OK. Teraz trzeba by się było Maćka (Revi) spytać.
I jak? Ruszyło się coś z tematem magli? Mi też stuka (coraz mocniej) i czuję delikatny luz na kierownicy, denerwuje mnie to :(
marcin001984
08-03-18, 16:41
A ja czuję najbardziej stuki/luzy z pomiędzy kół. Czy drążki kierownicze też się zużywają w ufokach? Może to one?
Czy w pilifcie magiel też ma problemy przy stosunkowo niskich przebiegach??
U mnie 86 tysięcy i jak narazie cisza...ale może opony 16 i jazda w miarę dobrymi drogami mają znaczenie na mniejsze zużycie zawieszenia
Stuka :(
Chwilę pojeździłem ale teraz koło listopada pojawiły się stuki i wyczuwalne luzy po stronie kierowcy.
Jak będę miał możliwość, znaczy jak się zrobi ciepło, to spróbuję dokręcić śrubę regulacyjną i zobaczę czy to coś da.
Jak nic z tego nie wyjdzie to pewnie znowu będę musiał gdzieś ją wysłać :(
Robię korektę :)
Dziś byłem u speców od maglownic żeby zbadali temat i okazuje się że maglownica po regeneracji jest w dobrym stanie. Te luzy i stukanie które się pojawia to uszkodzenie obydwu drążków kierowniczych, a dokładnie luzy na przegubach kulowych.
I jak tu wierzyć diagnostom? Normalnie jak w służbie zdrowia jak się nie odwiedzi ze 3 lekarzy to nie wiadomo co człowiekowi jest :(
Umówiłem się na 8V na ich wymianę i wtedy zobaczymy czy hałas ustąpi - mają być założone drążki firmy CTR.
Pytałem też o te tulejki z Ukrainy.
W maglach po regeneracji nie ma sensu ich zakładać, by wymienione elementy są na tyle żywotne i ciasno spasowane, że założenia pierścienia może tylko spowodować zwiększenie oporu dla listwy zębatej. Może się to wiązać z tym, że np. wychodząc z zakrętu kierownica sama się nie wyprostuje.
W wytłuczonych maglach może to spełnić jakąś rolę, ale głownie jako zabezpieczenie przed stukami z tym, że tuleja musi być jakoś wbita w magiel.
Jeżeli będzie luźno latać po listwie to nie spełni żadnej roli. Prawdą też jest to, że taki pierścień ogranicza promień skrętu samochodu.
Jeżeli o mnie chodzi to na razie odpuszczam montaż tej tulejki i czekam co wyjdzie po wymianie drążków.
marcin001984
13-04-18, 19:32
Nowe OEM drążki w Haparts to 300zł za sztukę. Czy jakiś dobry zamiennik nie będzie równie dobry jakościowo?
najlepszy zamiennik by był z tej firmy która robi na pierwszy montaż tylko bez brandu Honda
Miał ktoś u siebie takie dźwięki podczas kręcenie kierownicą? Występuje to na postoju bądź przy ruszaniu. Dodam, że w VIII, które mam w rodzinie kierownica chodzi cicho, bez tych dźwięków. Co to może być?
https://youtu.be/Q_iFQZO2lb0
Robię korektę :)
Dziś byłem u speców od maglownic żeby zbadali temat i okazuje się że maglownica po regeneracji jest w dobrym stanie. Te luzy i stukanie które się pojawia to uszkodzenie obydwu drążków kierowniczych, a dokładnie luzy na przegubach kulowych.
I jak tu wierzyć diagnostom? Normalnie jak w służbie zdrowia jak się nie odwiedzi ze 3 lekarzy to nie wiadomo co człowiekowi jest :(
Umówiłem się na 8V na ich wymianę i wtedy zobaczymy czy hałas ustąpi - mają być założone drążki firmy CTR.
Pytałem też o te tulejki z Ukrainy.
W maglach po regeneracji nie ma sensu ich zakładać, by wymienione elementy są na tyle żywotne i ciasno spasowane, że założenia pierścienia może tylko spowodować zwiększenie oporu dla listwy zębatej. Może się to wiązać z tym, że np. wychodząc z zakrętu kierownica sama się nie wyprostuje.
W wytłuczonych maglach może to spełnić jakąś rolę, ale głownie jako zabezpieczenie przed stukami z tym, że tuleja musi być jakoś wbita w magiel.
Jeżeli będzie luźno latać po listwie to nie spełni żadnej roli. Prawdą też jest to, że taki pierścień ogranicza promień skrętu samochodu.
Jeżeli o mnie chodzi to na razie odpuszczam montaż tej tulejki i czekam co wyjdzie po wymianie drążków.
Kto Ci sprawdzał ten magiel/stukanie teraz, firma która wcześniej regenerowała przekładnie i stwierdziła że to drążki? Oby drążki bo też chce u nich robić magiel o ile właśnie to magiel stuka..
Na przeglądzie facet powiedział mi że to co stuka to magiel. Pojechałem tam gdzie mi go robili; www.maglownica.com.pl (http://www.maglownica.com.pl/) i to oni stwierdzili że to drążki. Wolałem żeby przyglądnęli się temu ci którzy się lepiej na tym znają.
Jak będzie prawda to będę na 100% wiedział dopiero po wymianie drążków, bo bez względu na wszystko i tak je wymienię.
Co do samych drążków, to będą wymieniane w Kokotowie pod Krakowem i to oni doradzili mi CTRa. Ponoć od jakiegoś czasu wszystkie zawieszenia robią na ich elementach.
Nowe OEM drążki w Haparts to 300zł za sztukę. Czy jakiś dobry zamiennik nie będzie równie dobry jakościowo?
To żadna tajemnica - za dwa drążki, ich wymianę i zrobienie zbieżności mam zapłacić 250zł. Nie wiem ile wytrzymają zamienniki, ale skoro jedna sztuka OEM kosztuje 300zł to zakładając zamienniki będę mógł zrobić 2 pełne wymiany.
Wyczuwam pracę u Adama z Kokotowa, niesamowity gość z ogromną wiedzą jeśli chodzi o Hondy, dobre ceny, jedyny minus to długie terminy! :)
No niestety, ale swoje trzeba odczekać. Szkoda że nie mam kanału ani podnośnika bo taką wymianę można by samemu ogarnąć :(
Musiał bym tylko gdzieś podjechać i ustawić geometrię.
marcin001984
19-04-18, 17:03
Pytałem w Haparts o zamienniki drążków i na obecną chwilę mają tylko jeden firmy 555, a drugi będzie dopiero w przyszłym roku wraz z jakąś większą dostawą.
Za to na stronie inter carsu jest niemały wybór, tylko co tu wybrać.
Najdroższy jest lemforder.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/19241/801010000/
Z tego co czytałem na innych forach, to Meyle robi dobre zamienniki. I gdyby nie te polecane, to według opisów w sieci postawił bym na tę firmę.
Niestety nie mam doświadczenia poza łącznikami stabilizatora, ale te mam zbyt krótko żeby się rozpisywać.
Pany, macie na myśli końcówki drążka czy drążki? bo się tu ludziska pogubią czytając ;)
U mnie wysiadły drążki, a dokładnie te przeguby kulowe - to co jest przykręcone do magla. Końcówki drążka - czyli to co jest przy kole mam w dobrym stanie.
Żeby sprawdzić czy stuka magiel czy drążek trzeba sprawdzić czy nie ma luzów na przegubach. Podobno padnięte końcówki inaczej stukają.
marcin001984
20-04-18, 18:45
Drążek to drążek, a końcówka to końcówka :)
Cały czas piszemy o drążkach.
Jak byłem u mojego mechanika to mówił mi że to drążki stukają. Końcówki są OK. Żeby to potwierdzić chcę się jeszcze do ASO przejechać na diagnozę. Jednego nie rozumiem... Patrząc na drążki na stronie inter carsu do której link podałem wyżej to widzę że są tam podane różne długości drążków. Co firma to inny wymiar... I bądź tu mądry.
Jestem już po wymianie drążków i znowu mam ciszę :)
Co prawda końcówki dobrze nie wyglądają i niedługo pewnie zaczną stukać :( ale wiem że magiel jest OK.
Tym co się zastanawiają mogę szczerze polecić regenerację. Wytrzymała 2,5 roku i nie ma nawet minimalnych luzów, więc mam nadzieję że jeszcze trochę pociągnie.
Dzięki za info, dobrze słyszeć że to nie magiel! :)
marcin001984
11-05-18, 01:09
Jestem już po wymianie drążków i znowu mam ciszę
Dobra wiadomość :)
Ja zdecydowałem się na OEM używki w idealnym stanie po niewielkim przebiegu.
W przyszłym tygodniu jadę na wymianę.
A czy Ty Trafo miałeś duży luz na tych przegubach kulowych na drażkach?
I jak długo trwała wymiana? Dużo roboty miał mechanik?
Na jednym drążku był prawie nie wyczuwalny a na drugim kulka prawie że latała jak chciała. W ruchu tych przegubów między nowymi a starymi było czuć bardzo dużą różnicę.
Roboty nie ma jakoś dużo i jak nie ma komplikacji to na moje oko - mogłem się przyglądać robocie - to powinno dać się to zrobić "na ulicy" na podnośniku.
Z tego co mówili, czas wymiany to zazwyczaj ok. 2 godz. razem ze zbieżnością, ale u mnie trwało to dłużej, bo wcześniej przy regeneracji magla ktoś zdrowo posmarował klejem gwinty i trzeba było się mocować ze śrubami - do tego był już potrzebny kanał.
Wyjmował ktoś we własnym zakresie? Dużo grzebania?
marcin001984
02-06-18, 00:12
Byłem dzisiaj na wymianie drążków kierowniczych. Stuki o które podejrzewałem na początku maglownicę - ustały.
Tak jak pisałem wcześniej... kupiłem używane OEM w dobrym stanie za 150zł. Mechanik polecił mi żebym te stare sobie zostawił w razie czego, bo jak te "nowe" miałyby paść to stare mam oddać do regeneracji tu w Poznaniu na Skórzewie na ul. Wiśniowej. Podobno dobrze regenerują wszystkie elementy zawieszenia.
W sumie robota trwała 2 i pół godziny wraz z ustawieniem geometrii.
Skasował mnie 150zł. Jak dla mnie cena spoko.
Edit:
To jest ta firma co regeneruje, może komuś się przyda to info
http://www.regum.pl
Piszecie o drążkach czy końcówkach drążków,bo to nie to samo a mam takie wrażenie że niektóre wpisy są mylne. Wymiana końcówek to banał jednak u mnie nic nie dała. Tłucze się to niemiłosiernie i tu pytanie czy jeśli zwale osłone będę mógł na podnośniku to zdiagnozować?
marcin001984
04-06-18, 16:12
Cały czas dyskusja toczy się o drążkach.
Witam serdecznie! Ja mam problem tego typu że w mojej Hondzie silnik 1.8 przy większych prędkościach drży kierownica przedział zaczyna się tak od 110km/h i powyżej takie drgania występują. Do tego dochodzi delikatny efekt pływania auta i też tylko w takim przedziale ale z tym pływaniem to już nie zawsze. Koła wyważane kilka razy i dalej tak samo. Mam wersję przedliftową i na postoju jak ruszam kierownicą to słychać pukanie z maglownicy bo jak na dole złapię przy pedale hamulca za drążek od maglownicy i ruszam dalej kierownicą to pukanie ustaje- jak go delikanite naprężę. Czy wina tych drgań i tego delikatnego pływania jest maglownica? Zawieszenie sprawdzane i bez luzów . Amorki po 81% przód i 60% tył. Jeszcze myślę tylko o przełożeniu kół przód tył. Opony Sava nowe z tego roku 225/45/17. Auto bez przygód wypadkowych itp. Proszę o porady. Może ktoś miał podobnie . Ogólnie jeszcze co zauważyłem że przy tych prędkościach 110-130km/h po wejściu w łuk gdy kierownica jest skręcona delikatnie czuje takie jak by podcinianie i szarpniecia na kierownicy. Chyba doś wyczerpująco opisałem więc sądzę że ktoś pomoże. A jeszcze jedno niw wymieniałem łożysk na mcpherson czy jeżeli one by były nie sprawne to mogą powodować takie objawy? Bo słychać skrzypienie delikatne na nierównościach.
Wydaje mi się że nigdy nie miałem w Ufo wyników poniżej 80 % na tyle - i pływanie wynika z zużycia tylniego zawieszenia.
Sprawdz tuleje belki, i amortyzatory.
Stukanie maglownicy to inny temat , tzn masz nawarstwienie się różnych usterek i łączysz przyczyny zachowania samochodu z nie tą usterką.
Ja mam 61% amorków z tyłu ale nic mi nie pływa - poprzedni właściciel wymienił tuleje w belce.
Byłem w warsztacie (polecanym tutaj) by zdiagnozować maglownice i jest ok bez luzów. Wszystko w zawieszeniu nowe a tłucze się na dziurach jak stary opel Kadett. Jakieś pomysły
Ja zauważyłem w swoim UFO, że dużo hałasu robi tylna kanapa i Magic Seats. Kiedy z tyłu mam pasażerów, jest cicho, ale to dotyczy raczej odgłosów z tyłu auta.
Ja zauważyłem w swoim UFO, że dużo hałasu robi tylna kanapa i Magic Seats. Kiedy z tyłu mam pasażerów, jest cicho, ale to dotyczy raczej odgłosów z tyłu auta.
To akurat łatwo wyeliminować. Owiń taśmą izolacyjną trzpienie, które wchodzą w zamki tylnej kanapy i po sprawie.
To akurat łatwo wyeliminować. Owiń taśmą izolacyjną trzpienie, które wchodzą w zamki tylnej kanapy i po sprawie.
Dzięki za hinta! Wypróbuję ten patent.
Czy ktoś próbował tego Ukraińskiego patentu ? Zaczyna mnie irytować ten luz na maglu i czas coś z tym zrobić.
Zastanawiam się czy regenerować czy zastosować patent zza wschodniej granicy (2 generacja).
Ukraiński patent działa jak należy. Wszystkie hałasy znikają, minusów nie zauważyłem. Mam nadzieję że wytrzyma długi czas :)
Ukraiński patent działa jak należy. Wszystkie hałasy znikają, minusów nie zauważyłem. Mam nadzieję że wytrzyma długi czas :) Na jakiej zasadzie jest ten patent?
https://www.youtube.com/watch?v=eyRM6RNnatU
Filmik instruktażowy, niestety po rosyjsku ale samo video powinno wystarczyć.
Ukraiński patent działa jak należy. Wszystkie hałasy znikają, minusów nie zauważyłem. Mam nadzieję że wytrzyma długi czas :)
A gdzie kupowałeś Ukraiński patent ?
Tutaj. Втулки руливой рейки Honda Civic 4D,5D.Crv-3;4. ремкомплект БЕЗ СНЯТИЯ
https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulki-rulivoy-reyki-honda-civic-4d-5d-crv-34-remkomplekt-bez-snyatiya-IDrMcJI.html
Tutaj. Втулки руливой рейки Honda Civic 4D,5D.Crv-3;4. ремкомплект БЕЗ СНЯТИЯ
https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulki-rulivoy-reyki-honda-civic-4d-5d-crv-34-remkomplekt-bez-snyatiya-IDrMcJI.html
Naświetlisz, proces transakcji ?
Wysyła prosto do Polski czy trzeba szukać Ukraińca w pl z rodziną w Ukrainie ?
Chyba szybciej będzie znaleźć ukraińca i czekać aż tam pojedzie i przywiezie to z własnego adresu :D
Skontaktowałem się z nim przez olx. Odpisuje też po polsku ale raczej na pewno przez google tłumacza.
Wysyła do polski pocztą lotniczą. Tuleja 500 UAH + wysyłka 150 UAH. Średni czas dostawy to 14 dni.
Płatność można zrobić przez serwis paysend.com, przelew z karty na kartę.
Całkowity koszt po przewalutowaniu + prowizja serwisu, wyszło 95 zł
Godzinę po zapłaceniu, potwierdził mi, że otrzymał pieniądze i jutro wysyła.
Wszystko się zgadza - u mnie to wyglądało dokladnie tak samo , z tym że przesyłka szła 3 tygodnie :)
to bajera trzeba zamówić trzeba było zrobić grupowe i było by po problemie
marcin001984
12-11-18, 17:36
to bajera trzeba zamówić trzeba było zrobić grupowe i było by po problemie
Jeszcze nie jest na to za późno. Też bym się pisał.
też bym się pisał. grupowy zakup ??
Też bym był zainteresowany
może ktoś kto już kupował od tego gościa zrobi nam zamówienie, zrzucimy się i sfinalizujemy sprawę. Wydaje mi się że tak będzie najszybciej żeby to ogarnąć. Pomożesz kolego który już to masz za sobą ?
Pomogę ale bez fajerwerków czyli dużych ilości. Szybka akcja.
Domówiłem 10 szt. Cenę podam jak będę miał tulejki w rękach.
1szt na głowę. 4 jeszcze wolne. liczy się kolejność postów.
lista:
1.mloodzian
2.marcin001984
3.january
4.kusiu
5.emwu
6.Yossarian
elegancko, dobra robota !
super już mam dość tego stuku:mad:
Cześć.
Dopisuje się do listy jeśli można
To i ja się dopiszę, jesli jest jeszcze miejsce
franek648-1990
17-11-18, 19:25
Jeśli można ją też poproszę 1 sztukę.
jeżeli została jakaś wolna to i ja się piszę ! :)
Wszystkie tulejki rozpisane. Paczka już w drodze.
1.mloodzian
2.marcin001984
3.january
4.kusiu
5.emwu
6.Yossarian
7.kamilek
8.uzer
9.franek648-1990
10.viviusek
Lista zamknięta
U mnie też dziwny stuk nie raz się pojawia, raz jest raz go nie ma, często przy jakimś niskim krawężniku wahacze, amortyzatory, łączniki,końcówki bez luzu, mam nadzieje że to pomoże.
dziś odebrałem paczkę, dzięki ! :)
grypsownik
06-12-18, 00:23
Te tulejki tylko jedna wystarczy czy trzeba dwie na obydwie strony ??
jedna tylko od strony prawej
Dziękuję za zaufanie i mobilizacje.
Nie musiałem latać z jedną paczką po pocztach i paczkomatach, 8 paczek poszło jednego dnia, 9 paczka następnego dnia.
Jedna osoba na razie milczy.
Mam nadzieję, że wszyscy otrzymali przesyłki.
palomir@ to my dziękujemy, jeśli osoba się nie zdecyduję to na pewno ktoś ją od Ciebie kupi po ogłoszeniu..
marcin001984
06-12-18, 15:22
Ja otrzymałem. Dzięki za sprawną organizację tematu :)
Jak ktoś już zamontował to niech się pochwali czy czuć jakąś różnicę.
dziękuje, tulejka dotarla:)
u mnie też już odebrana z paczkomatu wczoraj !
Dotarła, dzięki za sprawne ogarnięcie tematu :)
U mnie również jest :) Dzięki raz jeszcze, Pozdrawiam..
marcin001984
08-12-18, 11:50
Przydałoby się jeszcze raz zrobić zamówienie bo chętnych jest więcej.
Do mnie też dotarła, dzięki.
Wiecie może z jakiego dokładnie materiału jest ten czarny pierścień? (spróbowałbym wycenić wykonanie takiej tulejki na miejscu)
zamontował już ktoś z osób które otrzymały tuejkę w maglu ?
Ja juz zamontowałem .
Prosta instrukcja :
1. Przy okazji polecam skasować luzy po drugiej stronie za pomocą śruby do regulacji luzów. Ja położyłem pod sprężyne pod nakrętką dwie podkładki metalone bo brakowało na długości... robi sie to banalnie potrzeba nasadki 40 do kontr nakrętki i mniejszych kluczy by skasować luz i odkręcić plastikową płytę. Wszystko wg manuala. Roboty jest 30 min max.
2. Na kanale . Ściąganie kolo prawe.
3. Trzeba odpiąć płytę oslonę przednią od środka auta w stronę przednia by mieć dostęp do osłony drążka by odciąć opaskę.
4.odpinany mała opaskę dużą trzeba odciąć i do tego potrzeba nożyczki bądź czegoś podobnego jeśli osłony są oryginalne.
5. Drążek odkrecamy kluczem 32 wąskim gdyż jest ciasno . Później można pomóc sobie jakims kluczem małym ala szwed.
6. Dojście do dokręcania drążka jest miedzy wachlaczem a sankami.
7. Odkrecamy drążek zdejmujemy teflonowy pierscien z maula jest zaraz za drążkiem .
8. Czyścimy wysunięty magiel smarujemy delikatnie nakładamy pierścień płaską częścią do zewnątrz bo wypukła ma się wmasować w magiel.
9 składamy wszystko i skręć kierownicę max w przeciwnym kierunku wciskamy pierścień w magiel ja to robiłem bez zakładania osłony by mieć pewność że siadł i nie wyłazi. Klika dopchnieć na max drążkiem przy zapalonym silniku i gotowe .
Poskladac resztę NIE ZAPOMNIJCIE O ZAKLEPANIU KONTRY PODKLADKI DO DRĄŻKA NA NOWO BY SIĘ NIE WYKRECILO.
U mnie działa.
Promien skrętu w jedną stronę ciut mniejszy. Widać to na kierownicy przy max lewo i prawo .
radekkaras
17-01-19, 20:31
Witam. Więc i ja się podzielę jak jest teraz i u mnie cicho i komfortowo. Tulejka ukraińska robi robotę, przy okazji wymieniłem sprężynkę wraz z tzw. kamieniem na nową ome z haparts. Polecam
Witam. Więc i ja się podzielę jak jest teraz i u mnie cicho i komfortowo. Tulejka ukraińska robi robotę, przy okazji wymieniłem sprężynkę wraz z tzw. kamieniem na nową ome z haparts. Polecam Podeślesz numer katalogowy, bo nie wiem o jakiej dokładnie części OEM z haparts piszesz :)
Pewnie chodzi o nr 4 ,6 i 7 na schemacie http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=17605,17606&nplgrp=4&cmodnamepc=CIVIC&xcardr=5&dmodyr=2009&carea=KE&ctrsmtyp=6MT&xgrade=1.8%20ES&nplblk=B__3311
Poszukuje również tulejki do maglownicy. Jak był grupowowiec, była cisza u mnie a teraz pojawił się delikatnie luz...
marcin001984
07-02-19, 10:47
Zdiagnozuj najpierw czy to nie drążki kierownicze osiowe.
radekkaras
09-02-19, 15:21
Podeślesz numer katalogowy, bo nie wiem o jakiej dokładnie części OEM z haparts piszesz :)
4 i 6
zipo_civic
04-03-19, 23:02
Pomocy!!!
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?281015-%A6ruba-przek%B3adni-kierowniczej-Civic-VIII&p=2919469#post2919469
Czy są chętni na grupowca ?
Ja jestem zainteresowany.
Jesli chodzi o te ukrainskie tulejki - to tak jestem zainteresowany grupowcem.
(nie wiem czy ich potrzebuję, ale kupiłbym niech leżą, koszt bez dramatu ) :)
Ja też jestem chentny
ja na 100%
Czy są chętni na grupowca ?
Ja na 100%
Zróbmy listę. Niech każdy się dopisuje... Zobaczymy ilu chętnych będzie.;)
1. Kamilao88
2. szczepar
3. arczi*
4.
Ten problem też występował w Typer?
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Przejrzyj ten wątek, ktoś poruszał temat FN2... :rolleyes:
grypsownik
14-03-19, 21:07
jaki koszt?
jaki koszt?
ok 70 zł, może być mnie.
Zależy ile będzie chętnych.
Również biorę na 100%
1. Kamilao88
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
1. Kamilao88
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
Mi nic nie stuka. ale mozna dmuchac na zimne
1. Kamilao88
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
U mnie coś stuka,ale zapobiegawczo sobie zainstaluje,może coś się poprawi
1. Kamilao88
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
Wracając do drążków kierowniczych - czy to ten: 53011-SMG-E01
1. Kamilao88 (prawdopodobnie 2 szt.)
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
1. Kamilao88 (prawdopodobnie 2 szt.)
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
8. mati1207
marcin001984
22-03-19, 18:51
1. Kamilao88 (prawdopodobnie 2 szt.)
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
8. mati1207
9. marcin001984
Mamy 10 sztuk, starczy na grupowca??? Kiedy możliwa realizacja???:rolleyes:
ok, zamykamy listę.
1. Kamilao88 (prawdopodobnie 2 szt.)
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
8. mati1207
9. marcin001984
Napiszę do was na PW ile, co i jak. Czekajcie na wiadomość.
Witam panowie przykro mi że mój pierwszy post musi być w tym temacie :D ale do rzeczy też zdiagnozowany stukajacy magiel. Chetnie sie pisze na te tulejki lub poprosil bym rysunek techniczny i zalecany materiał na to. Ile tego potrzeba 2 sztuki czy tylko po jednej stronie magla to jest>?
Udaj się zatem w odpowiedni dział, gdzie najpierw powinien znaleźć się Twój pierwszy post, a nie wyciągasz już rękę po gotowe rysunki.
Taki jest regulamin.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
ok, zamykamy listę.
1. Kamilao88 (prawdopodobnie 2 szt.)
2. szczepar
3. arczi*
4. clientR
5. Jelczyk
6. Filipfm
7. Lucas.FK2
8. mati1207
9. marcin001984
Napiszę do was na PW ile, co i jak. Czekajcie na wiadomość.
Witam jak by ktoś zrezygnował to jestem chętny na tą tulejkę. Jak coś PW czekam na info. Pozdrawiam
marcin001984
06-04-19, 22:10
Jesteście pewni na 100% że tą tulejkę montuje się od strony pasażera? Bo zamówiłem dla brata i ma wątpliwości.
Jesteście pewni na 100% że tą tulejkę montuje się od strony pasażera? Bo zamówiłem dla brata i ma wątpliwości.
https://www.youtube.com/watch?v=QIIRs1iASLU
billykid90
06-04-19, 23:53
Będę montował mniej więcej za 1-2 tygodnie. Zastanawia mnie czy zamontowanie tylko po prawej stronie eliminuje stuki w 100% bo teoretycznie jak jest luz w przekładni to warto było by ją po obu stronach "usztywnić".
P.S. A jak ze zbieżnością? Pewnie trzeba ustawiać po demontażu prawego drążka?
damianos12
09-04-19, 10:51
Ustawiam się do kolejki jeśli by komuś zostało na zbyciu proszę o priv :)
Dobra,teraz pytanie z innej beczki. Czy jest ktoś z was kto montował tą tulejkę i jest z okolic Warszawy?
Umnie w maglu mam strzelanie przy zawracaniu kiedy dużo trzeba kręcić. Brzmi jakby strzelała sprężyna. Jestem pewien że to magiel bo wszystko inne było robione. Zawias wymieniony na isc i wszystkie drążki tuleje itp wymienione. Ktoś miał coś takiego? Luzu raczej nie ma... Może niewielki.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kurcze widzę przegapiłem zamówienie na tulejkę, którą i ja potrzebuję obecnie. Czy jest jakieś większe grono osób, które znów by było zainteresowane grupowym zamówieniem?
Jak ktoś ma odstąpić to dajcie znać jak ktoś jednak nie będzie montował ;p
billykid90
26-04-19, 17:34
Montowałem samodzielnie tulejkę 13.04.2019, jestem ze Stargardu. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy albo instrukcji to proszę o kontakt. Ze swojej strony dodam tylko że dostęp do odkręcenia drążka jest okropny i bez wąskiego, płaskiego klucza "32" nie radzę podchodzić tematu, ewentualna żabka ujdzie ale to mordęga bo jest ciasno. Oczywiście zabieg pomógł, luz już nie występuje.
Montowałem samodzielnie tulejkę 13.04.2019, jestem ze Stargardu. Jeśli ktoś potrzebuje pomocy albo instrukcji to proszę o kontakt. Ze swojej strony dodam tylko że dostęp do odkręcenia drążka jest okropny i bez wąskiego, płaskiego klucza "32" nie radzę podchodzić tematu, ewentualna żabka ujdzie ale to mordęga bo jest ciasno. Oczywiście zabieg pomógł, luz już nie występuje.
A jak z promieniem skrętu ? Jakiś zakup grupowy może następny raz ktoś się pisze i jest w stanie ogarnąć temat z zamówieniem ?
A nie ma ktoś wymiarów tego cuda? Z jakiego materiału to jest zrobione? Może by samemu coś takiego wytoczył na tokarce?
A nie ma ktoś wymiarów tego cuda? Z jakiego materiału to jest zrobione? Może by samemu coś takiego wytoczył na tokarce?
na szybko narysowałem w paincie ;)
https://i.imgur.com/sqwDC1r.jpg
zewnętrzna część jest stalowa, a wewnętrzna miękka prawdopodobnie poliamid modyfikowany.
btw długo Wam zeszło z montażem jej, bo podchodzę do tego jak pies do jeża... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić końcówek drążka i drążków kierowniczych.
To jak Panowie & Panie ktoś jeszcze chętny na grupowe zamówienie ktoś da radę ogarnąć te zamówienie i z nim się dogadać ?
Spróbuję podpytać w pracy czy coś takiego byłoby do ogarnięcia. Jeśli mi się nie uda to myślę w połowie przyszłego tygodnia mógłbym ogarnąć to zamówienie.
Ja też jestem chętny na tulejkę...
Spróbuję podpytać w pracy czy coś takiego byłoby do ogarnięcia. Jeśli mi się nie uda to myślę w połowie przyszłego tygodnia mógłbym ogarnąć to zamówienie.
Jak coś to ja chętny też :)
ja też sie dopisuję do listy :)
No to już 4 osoby ktoś jeszcze ? Kto zamówi ? :)
A czym to się różni bo jedne są inne ? Te drugie białe też do magla ?
https://www.olx.ua/obyavlenie/vtulka-rulovo-reyki-honda-civic-4d-5d-remkomplekt-IDmYYqK.html#ba94671d25
https://www.olx.ua/obyavlenie/komplekt-vtulok-s-razborom-reyki-honda-civic-8-4d-5d-IDyYKvm.html#ba94671d25
https://i.postimg.cc/rsYWnQF1/2019-05-10-061746.jpg (https://postimg.cc/CnkzdC85)
https://i.postimg.cc/vTmftpM8/2019-05-10-061758.jpg (https://postimg.cc/BLdjq7XR)
billykid90
12-05-19, 19:44
A jak z promieniem skrętu ? Jakiś zakup grupowy może następny raz ktoś się pisze i jest w stanie ogarnąć temat z zamówieniem ?
Promień skrętu w prawo delikatnie się zmniejszył ale jest to prawie niezauważalne. Ostatecznie wolę tak niż "dzwonki" na kocich łbach.
na szybko narysowałem w paincie ;)
https://i.imgur.com/sqwDC1r.jpg
zewnętrzna część jest stalowa, a wewnętrzna miękka prawdopodobnie poliamid modyfikowany.
btw długo Wam zeszło z montażem jej, bo podchodzę do tego jak pies do jeża... zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić końcówek drążka i drążków kierowniczych.
A zamierzasz montować sam czy dasz do mechanika? Jeżeli będziesz montował razem z nowym drążkiem to paradoksalnie będzie łatwiej, pod warunkiem że posiadasz specjalistyczny klucz do odkręcania drążków (taki który łapię "głowę" nakrętki z trzech stron i nasuwa się go od boku, od strony końcówki drążka). Jeżeli nie masz takiego klucza to będziesz się musiał męczyć od spodu kluczem płaskim 32 (tylko musi być wąska głowa bo inaczej nie odkręcisz). Pozostaje trzecia opcja - tzw. "żabka" ale nie polecam bo to jest dziadowanie i dodatkowo duże ryzyko uszkodzenia nakrętki kulistej (to ta łącząca drążek z przekładnią). Z układem kierowniczym nie ma żartów, jak coś spieprzysz robiąc samodzielnie to możesz się na trasie zdziwić.
ja tez bym byl chetny na tulejke, ostatnio mechanik powiedzial ze jest niewielki luzik
Promień skrętu w prawo delikatnie się zmniejszył ale jest to prawie niezauważalne. Ostatecznie wolę tak niż "dzwonki" na kocich łbach.
A zamierzasz montować sam czy dasz do mechanika? Jeżeli będziesz montował razem z nowym drążkiem to paradoksalnie będzie łatwiej, pod warunkiem że posiadasz specjalistyczny klucz do odkręcania drążków (taki który łapię "głowę" nakrętki z trzech stron i nasuwa się go od boku, od strony końcówki drążka). Jeżeli nie masz takiego klucza to będziesz się musiał męczyć od spodu kluczem płaskim 32 (tylko musi być wąska głowa bo inaczej nie odkręcisz). Pozostaje trzecia opcja - tzw. "żabka" ale nie polecam bo to jest dziadowanie i dodatkowo duże ryzyko uszkodzenia nakrętki kulistej (to ta łącząca drążek z przekładnią). Z układem kierowniczym nie ma żartów, jak coś spieprzysz robiąc samodzielnie to możesz się na trasie zdziwić.
Raczej bym to komuś dał do zrobienia, jak mówisz że jest warto dać nowy drążek to czemu nie tylko jakiej firmy hmmm 555 robi takie ?
marcin001984
14-05-19, 19:18
Raczej bym to komuś dał do zrobienia, jak mówisz że jest warto dać nowy drążek to czemu nie tylko jakiej firmy hmmm 555 robi takie ?
Możesz też dać do regeneracji stare drążki.
Promień skrętu w prawo delikatnie się zmniejszył ale jest to prawie niezauważalne. Ostatecznie wolę tak niż "dzwonki" na kocich łbach.
A zamierzasz montować sam czy dasz do mechanika? Jeżeli będziesz montował razem z nowym drążkiem to paradoksalnie będzie łatwiej, pod warunkiem że posiadasz specjalistyczny klucz do odkręcania drążków (taki który łapię "głowę" nakrętki z trzech stron i nasuwa się go od boku, od strony końcówki drążka). Jeżeli nie masz takiego klucza to będziesz się musiał męczyć od spodu kluczem płaskim 32 (tylko musi być wąska głowa bo inaczej nie odkręcisz). Pozostaje trzecia opcja - tzw. "żabka" ale nie polecam bo to jest dziadowanie i dodatkowo duże ryzyko uszkodzenia nakrętki kulistej (to ta łącząca drążek z przekładnią). Z układem kierowniczym nie ma żartów, jak coś spieprzysz robiąc samodzielnie to możesz się na trasie zdziwić.
pewnie będę robić samemu, ale nie mam kiedy się za to zabrać. Co do końcówki, to zastanawiam się jakiej firmy wybrać.
Jak wam się objawia ten luz na maglu? Na kierownicy? Jakieś stuki przy tym?
Stuki jak młotkiem od spodu raczej od strony pasażera, szczególnie kiedy jedziesz po drobnych a częstych nierównościach (żwirowa droga, mocno zużyty asfalt).
No właśnie takie stuki zaobserwowałem...
A luzy wyczuwalne? Gdzie?
marcin001984
17-05-19, 23:31
No właśnie takie stuki zaobserwowałem...
A luzy wyczuwalne? Gdzie?
Wyczuwalne drgania na kierownicy i pedałach. I takie charakterystyczne dzwonienie coś jakbyś obijał o siebie dwa duże klucze płaskie :p
Wjedź na kamienistą lub brukową drogę i sprawdź.
Starstruck
18-05-19, 10:24
Panowie, może było to poruszane (jednak nie namierzyłem), ale czy ktoś ma do polecenia jakiś rzetelny zakład zajmujący się regeneracją maglownic w Warszawie i bliskich okolicach? Taki, że np. dam swoją OEM tulejkę i sprężynkę i na pewno to wymienią i resztę zrobią zgodnie ze sztuką.
marcin001984
18-05-19, 12:30
A np. taki JHM nie może rozebrać maglownicy i wymienić co trzeba?
Widzę, że przegapiłem temat. Jakby ktoś ogarniał temat to raczej też byłbym chętny na tulejke.
Wjedź na kamienistą lub brukową drogę i sprawdź.
Mieszkam w takim miejscu, że muszę przejechać 300m oo dosyć nierównych płytach aby się wydostać.
U mnie to bardziej bym porównał do Wiszącej kulki łożyskowej średnicy 15mm na sznurku która obija się o budę ;)
I to też czasami potrafi tak puknąć na równym przy ruszaniu, a na tych płytach też ale nie cały czas...
Co Ty na to?
Mieszkam w takim miejscu, że muszę przejechać 300m oo dosyć nierównych płytach aby się wydostać.
U mnie to bardziej bym porównał do Wiszącej kulki łożyskowej średnicy 15mm na sznurku która obija się o budę ;)
I to też czasami potrafi tak puknąć na równym przy ruszaniu, a na tych płytach też ale nie cały czas...
Co Ty na to?
Ja bym podjechał do rozgarniętego mechanika, podniesie samochód i sprawdzi. Czasem podobnie stuka łącznik sworzeń czy coś jeszcze, nic na forum nie wymyślisz tylko sprawdzenie zawieszenia i przekładni.
Ja też mam ostatnie 400metrów do domu po łatanej drodze, zawieszenie cicho pracuje, a na bruku czasem magiel zadzwoni delikatnie. Regulacja sprężyny i tulei na kanale powinna pomóc. Tylko pogoda słaba, żeby się do wujka na kanał wybrać (najazdowy, na zewnątrz)
Raczej coś innego ci stuka.
No więc tak... Byłem na podnośniku zawias jest ok.
Natomiast na maglu od strony pasażera gdy chwyci się za drążek i poszarpie góra dół to jest wyczuwalny luz.
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Gdyby taką całą tuleję zrobić z mosiądzu... Czy materiał byłby odpowiedni.
Pewnie dużo osób mogłoby to załatwić u siebie w pracy za przysłowiową flaszkę.
No i jak tam z listą ktoś coś myśli ogarnąć coś ? Bo duże koszta wysyłki tego a tak się rozłoży na parę osób ..
Ja się z listy wypisuje.
Tylejka juz dotarła.
Wyszło 101 zł.
marcin001984
04-06-19, 16:41
No i jak tam z listą ktoś coś myśli ogarnąć coś ? Bo duże koszta wysyłki tego a tak się rozłoży na parę osób ..
Na facebooku napisz.
Tuleja zamówiona. Wyszło około 100zł.
Dzisiaj założona. Luz zlikwidowany ale jeszcze słychać lekki stuk ale nie wiadomo skąd ponieważ wszystko jest ok.
Pytanie za 100 pkt.
Czy ktoś już z Warszawy bądź okolic zakładał ową tulejkę ?
Tuleja zamówiona. Wyszło około 100zł.
Dzisiaj założona. Luz zlikwidowany ale jeszcze słychać lekki stuk ale nie wiadomo skąd ponieważ wszystko jest ok.
No ja też będę zakładał na dniach. mam pytanie ktoś zmieniał całe drążki kierownicze do tego zabiegu ? Czy bez sensu jak są dobre ?
marcin001984
29-06-19, 08:00
No ja też będę zakładał na dniach. mam pytanie ktoś zmieniał całe drążki kierownicze do tego zabiegu ? Czy bez sensu jak są dobre ?
U mnie dobiegały stuki z maglownicy i już chciałem ją reanimować po czym mój mechanik stwierdził że u mnie wystarczy wymienić drążki bo to one miały luzy. Kupiłem używane bez luzów, wymienił i stuki ustały.
A ukraińską tulejkę w tygodniu będzie mi montował.
No ja też będę zakładał na dniach. mam pytanie ktoś zmieniał całe drążki kierownicze do tego zabiegu ? Czy bez sensu jak są dobre ?
Moim zdaniem bez sensu jak są dobre. A jeśli jeszcze włożysz zamiennik to może być tak , że wsadzisz gorsze niż było.
Pytanie za 100 pkt.
Czy ktoś już z Warszawy bądź okolic zakładał ową tulejkę ?
Mam tulejkę dorobioną przez znajomego. W czwartek mechanik będzie zakładał. Dam znać jak poszło.
Mam tulejkę dorobioną przez znajomego. W czwartek mechanik będzie zakładał. Dam znać jak poszło.
Powiedz coś więcej o tej tulejce.
Składa się z takich samych materiałów?
Powiedz coś więcej o tej tulejce.
Składa się z takich samych materiałów?
Czy z identycznych materiałów, to nie wiem. Jest zrobiona ze stali i wewnętrzna część z poliamidu. Na podstawie zdjęć i swojego wieloletniego doświadczenia z materiałami fachowiec stwierdził, że będzie działać.
Dla potomnych i bardziej odważnych pozostawię taki materiał od rusków :)
https://www.youtube.com/watch?v=KZ2q4HQkkFM
Witam jak coś to jestem chętny na to ustrojstwo z ukrainy:p
kogo trzeba znać by udało sie zakupić ten temat z ukr do magla ? xD również jestem chetny
Zróbmy grupowy, tylko żeby to ktoś kumaty ogarnął... 😉
Indywidualnie cenowo podobnie wychodzi. Kontakt z ukrem przez translator ale bez problemów. Przelew z karty przez portal do tego stworzony.
Mam nadzieję,że każdy z was jest świadom tego,że nie znacznie zmniejszy sie promień skrętu w prawo ? :)
Zwiększy w sensie,że ten sam ruch kierownicy a samochód dalej pojedzie. O to mi chodziło
Prawdopodobnie mógłbym spróbować dorobić takie tulejki na wzór tej z Ukrainy.:) Jedynie byłaby różnica, że część metalowa była by ze stali nierdzewnej. Jeśli byłoby 10 chętnych koszt byłby ok 100 zł z ewentualną wysyłką. Jeśli są chętni, to zróbcie listę.:)
troche moze ot ale moze komus to pomoze, tez sadzilem ze magiel mi wali, mechanik to samo stwierdzil ze ten dzwiek ktory ja slysze przy skręcaniu to magiel bo sa luzy, mi to nie do końca pasowało a że miałem przeczucie ze to łącznik stabilizatora to go wymieniłem i nastała błoga cisza ;)) (na diagnostyce nic nie wskazywało na ten łącznik, po prostu wg mnie jego ruchy niebyły płynne przy ruszaniu ręką - po drugiej stronie łącznik ruszał się płynnie)
monotwaliście te tulejki? kazdy mial z Was dac info czy pomogło i cisza...
radekkaras
19-10-19, 08:37
Witam. Zamontowałem tulejki z Ukrainy, wymieniłem sprężynę z kamieniem na nowy. Śrubę dociągłem tak samo jak było. Po 3 miesiąćach zaczęło stukać od strony kierowcy. Więc nie wiem co teraz sie wysypało.
Pisałem jakiś czas temu jak u mnie.
Co do strony kierowcy jeśli chodzi o magiel to jest tam regulacja na śrubę.
Zamontowałem wczoraj, tulejka przeleżała prawie rok;) Nastąpiła cisza,ale na jak długo zobaczymy. Nie ten samochód jak już nie łupie:cool:
Witam
Czy będzie ktoś zamawiał tulejkę z Ukrainy lub czy ma ktoś ją odsprzedać. Lub jak ktoś zamawiał to bardzo proszę napisać jak to zrobić. Z góry dziękuję.
Stronę wcześniej pisałem że mam możliwość dorobić tulejki...
Stronę wcześniej pisałem że mam możliwość dorobić tulejki...
To ja w sumie jestem chętny.
Zamówiłem tuleje https://m.olx.ua/obyavlenie/vtulka-rulovo-reyki-honda-civic-4d-5d-remkomplekt-IDmYYqK.html#ba94671d25
Tulejka doszła czas oczekiwania 18 dni. Dobry kontakt z gościem.https://naforum.zapodaj.net/8f949628cee5.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/8f949628cee5.jpg.html
https://ibb.co/vZZtxVb
Parę Ruskich linków
https://www.drive2.ru/l/468921919110906999/
https://www.drive2.ru/l/458949348647034909/
https://www.drive2.ru/l/456035367955464252/
http://kaysintrade.ru/?yclid=6792229647296008810
https://m.vk.com/hondareika
Dobra to i ja się wypowiem,bo miałem powiedzieć i nie powiedziałem.
Tulejka zamontowana, luz skasowany śrubą na tyle ile się dało. Nie wyeliminowało problemu całkowicie, ale jest o wiele lepiej.
Należy liczyć się z tym, że zwiększy się promień skrętu w prawo i to od razu da się zauważyć przy pierwszym manewrze na parkingu ale na prawdę da się z tym żyć i nie ma jakiegoś bólu serca w związku z tym.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.