Zobacz pełną wersję : Civic VII Coupe. Przegrzewa sie.
sonixxxman
19-08-15, 20:22
Witam. Mam problem z chlodzeniem mianowicie temperatura czasami skacze mi do max i wywala wode, weze robia sie twarde, termostat wyciagnalem problem nie ustal. Pompa wody chyba sprawna odkrecilem korek i podczas przygazowania poszla woda na zewnatrz tzw fontanna. Gdy jezdze wolno do 100km/h czasami temperatura jest w normie gdy pojade troche agresywniej rosnie czasami spadnie lub gdy zwolnie, tez dzis mi skoczyla do prawie max w aucie temp ustawiona na max lecz wialo chlodnym. Po chwili postoju dolania wody temp wrocila do normy oraz nagrzewnica grzala. Co to moze byc ? Mozliwe ze to korek podcisnienia? Gdy dmucham to powietrze wpuszcza z drugiej strony juz nie wypuszcza, i czy przy korku na koncu to tak powinno sie ruszac ?. Uszczelka pod glowica raczej tez nie gdyz nie dymi, olej ma taki sam kolor.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Siema, własnie to przerabiam.. miałem to samo. U mnie uszczelka pod głowicą... Sprawdź płyn chłodniczy, czy nie ma rosołu.
uszczelka jak nic :) zrob test uszczelki ale wszystkie objawy wskazuja na uszczelke.
sonixxxman
20-08-15, 07:37
uszczelka jak nic :) zrob test uszczelki ale wszystkie objawy wskazuja na uszczelke.
Moglbyś mi wyjasnic jak zrobic ten test ?.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
ja miałem taki test wykonywany u siebie w starym d17, w wiekszosci przypadkow potwierdza obecnosc dwutlenku wegla w płynie chlodniczymi odbarwia płyn. U mnie niestety byl zbyt mała nieszczelnosc zeby zeby test to wykazał. Tu masz link jak to mniej wiecej wyglada, mozna go wykonac u mechanika, powinni miec takie urzadzenie, jesli nie to widziałem je kiedys na allegro za kilkadziesiat złotych. Wszystkie objawy ktore opisałes sugeruja uszczelke.
https://www.youtube.com/watch?v=cYBLFIKhELE
sonixxxman
20-08-15, 16:39
ja miałem taki test wykonywany u siebie w starym d17, w wiekszosci przypadkow potwierdza obecnosc dwutlenku wegla w płynie chlodniczymi odbarwia płyn. U mnie niestety byl zbyt mała nieszczelnosc zeby zeby test to wykazał. Tu masz link jak to mniej wiecej wyglada, mozna go wykonac u mechanika, powinni miec takie urzadzenie, jesli nie to widziałem je kiedys na allegro za kilkadziesiat złotych. Wszystkie objawy ktore opisałes sugeruja uszczelke.
https://www.youtube.com/watch?v=cYBLFIKhELE
Mam nadzieje ze to uszczelka, bo za wymiane pompy wraz z rozrzadem 300f
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
No ja bym sie tak nie cieszyl na Twoim miejscu jesli to uszczelka bo wymiana rozrzadu mysle taniej Cie wynioslaby niz wymiana uszczelki. Nie wiem czy jestes swiadomy ze przy wymianie uszczelki nalezy przeprowadzic szereg prac typu np spr. glowicy na mikropekniecia. Ja za remont silnika czytaj wymiana uszczelki i do razu robilem rozrzad wyszlo mnie z czesciami po znizkach 1800 zł
300f za rozrząd? trochę za dużo.. Części do remontu silnika kupiłem na forum, bardzo tanio..
sonixxxman
21-08-15, 17:48
No tak tylko ze ja mieszkam w UK i tutaj sobie mechanik za sama robocizne 150funtow wola.. zauwazylem dzis ze z wydechu skrapla sie woda, woda z ukladu chlodzacego, to juz chyba na pewno uszczelka?.
Wysłane z mojego GT-I9505
akurat to nie swiadczy w zaden sposob o uszk uszczelce, ma prawo tak sie dziac.
sonixxxman
21-08-15, 22:58
Chlodnica jest goraca, weze rowniez. Gdy odkrece korek doleje wody na odpalonym silniku non stop wydobywa sie powietrze ( bąbelki ). Odkrcajac korek oleju po nagrzaniu silnika jest para (tak jakby dym ). Woda bardzo szybko znika.
Wysłane z mojego GT-I9505
Jak mało śmigasz autem to woda w wydechu się będzie zbierać i skraplać,tak mi powiedział gość od tłumików :D Jeden z lepszych warsztatów w Łodzi
Zrób sobie ten test wszystko się wyjaśni od strzała
sonixxxman
21-08-15, 23:06
Auta uzywam codziennie dojezdzam do pracy, po miescie. Wlasnie zastanawiam sie czy taki tester dostane w uk. Odpalajac rano czuje zapach plynu.
Wysłane z mojego GT-I9505
stary, zdziwilbym sie jesli to nie bedzie uszczelka, wszystkie ksiazkowe objawy uszczelki podajesz.
Ja podejrzewałem uszczelkę od 3 mcy, dopiero ostatnio jak polatałem 200km/h przez kilka dni to ją wydmuchało na tyle, że można było stwierdzić uszczelkę..
Mi cały czas było czuć spod maski płyn chłodniczy, miałem nadzieje, że to wyciek z układu.. niestety nie.
Podczepię się pod temat.
U mnie jest podobna sytuacja - auto co jakiś czas mi się grzeje.
Zrobiłem test na uszczelkę, ale nic nie wykazał.
Ostatnio jak wracałem do domu (odcinek około 100km) znów mi się zaczął grzać, ale odkryłem że to chyba problem związany z wiatrakami - czasem się nie załączają.
Zjechałem na bok, maska w górę, podociskałem wszyskie kostki, kabelki, czujniki - odpaliłem auto i odpaliło wiatraki, schłodziło, wyłączyły się, poczekałem aż załączą się drugi raz i pojechałem.
Pozostały odcinek ~30km dojechałem bezproblemowo (temp sie unormowała, wiatraki się załączały).
Moje pytanie brzmi, co teraz sprawdzać? Czujniki temperatury? Kostki przy wiatrakach?
Czy podpięcie pod komputer ma sens?
w zasadzie to sam sobie odpowiedziales na pytanie :) problem lezy zapewne w zasniedziałych lub brudnych kostkach i nie stykaja przewody. Mysle ze wyczyszczenie ich zalatwi sprawe. Poobserwuj po wyczyszczeniu czy problem znowu sie pojawia, jesli tak to nalezy szukac przyczyny gdzie indziej.
Mam to samo. Przy codziennej eksploatacji, miasto, trasa do 120 km/h temp. w normie. Wystarczyło przejechać kilka kilometrów autostradą z równą większą niż 140 prędkością, i już następowało zagrzanie na maxa z wywaleniem płynu chłodniczego włącznie. Po pierwszym takim przypadku wymienili mi termostat, ponieważ innych objawów nie zauważono. Sytuacja powtórzyła się za jakiś miesiąc (znów autostrada nawet bez specjalnego pałowania 140-150 km/h gdzie obroty chodziły mniej więcej na poziomie 4000). Tym razem stwierdzono UPG :-(
A więc krakali, krakali i wykrakali. Co się stać miało to się już stało. Pytanie teraz na jak długo przeciętnie wystarczy taki remont w tym modelu? Jak często powtarzały się użytkownikom EM2 awarie upg? Nadmienię, że kazałem zrobić porządnie, czyli planowanie głowicy i co tam jeszcze potrzeba przy zaworach, uszczelka ma być metalowa.
Pytanie teraz na jak długo przeciętnie wystarczy taki remont w tym modelu? Jak często powtarzały się użytkownikom EM2 awarie upg? Nadmienię, że kazałem zrobić porządnie, czyli planowanie głowicy i co tam jeszcze potrzeba przy zaworach, uszczelka ma być metalowa.
Może wystarczyć na 200tys. km ale może też na 5tys. km....
Jedyne rozsądne rozwiązanie jak chcesz mieć porządnie: uszczelka OEM Honda + montaż przez osobę wyspecjalizowaną w Hondach. Możesz też dać do warsztatu który naprawia wszystko, tylko jest jedno ale - porządnie zrobi to jeden na dziesięciu (optymistyczny wariant).
sonixxxman
26-08-15, 18:15
http://images.tapatalk-cdn.com/15/08/26/1726d61db35c51c237208f0852466a19.jpg
Tak sie dzieje.
Wysłane z mojego GT-I9505
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.