PDA

Zobacz pełną wersję : Wysokie wolne obroty mimo nagrzania silnika



hacker
19-08-15, 17:43
Cześć,

może jest już*taki temat na forum, ale nie udało mi się znaleźć.
Auto to Civic EJ9 1.4 D14Z1.
Problem jest następujący. Wsiadam rano do auta, przejeżdżam 5km - mamy lato więc silnik jest już rozgrzany - a wolne obroty mam na poziomie 2k rpm. Wystarczy, że zgaszę auto i odpalę ponownie i obroty wracają do normy. Jakieś pomysły co to może być*? Nie jest to zacinająca się linka gazu - bo problem by nie znikał po zgaszeniu i zapaleniu auta. Wskazówka od temperatury też zachowuje się normalnie.

Kriss91
20-08-15, 13:53
Krokowiec albo TPS? Jeśli masz możliwość, podmień przepustnicę na sprawdzenie.

hacker
20-08-15, 14:52
TPS, Map sensor wymienione. Odczyty z komputera jeśli chodzi o położenie przepustnicy są ok. Przepustnica czysta - czyszczona kilka razy.

Jedras
20-08-15, 16:59
Ja mam to samo po zmianie przepustnicy na chinola :| na zimnym obrotu jałowe 800 rpm a jak sie rozgrzeje to 1300rpm... ale za to jak się sprężarka włączy od klimy to są jałowe 800 rpm :D takie czary.. a i czasem wywali błąd TPS mimo że ustawiony 0.5 - 5V ;)

Kriss91
20-08-15, 19:22
Hacker - awaria objawiła się nagle, czy było cokolwiek grzebane wcześniej? Jest jakaś reakcja po odpięciu krokowca?


Ja mam to samo po zmianie przepustnicy na chinola :| na zimnym obrotu jałowe 800 rpm a jak sie rozgrzeje to 1300rpm... ale za to jak się sprężarka włączy od klimy to są jałowe 800 rpm :D takie czary.. a i czasem wywali błąd TPS mimo że ustawiony 0.5 - 5V ;)
Upewnij się na 300%, że uszczelka przepustnicy zakrywa to co ma zakrywać i odkrywa właściwie kanaliki. Wygląda jakby łapał lewe powietrze, ale póki się nie rozgrzeje głupieje przez brak FITV.

bialyy
20-08-15, 20:41
Wyczysc krokowy :D

adami
21-08-15, 12:35
Jest też opcja zużycia się przepustnicy i nieszczelność gdzieś koło motylka, minimalna szczelina może spowodować wariowanie wolnych obrotów.

hacker
21-08-15, 21:02
Niestety nie potrafię teraz ocenić czy to się stało samo z siebie czy po wymianie jakiejś części.
Objaw nie występuje za każdym razem. Czasami jest ok.

Co do lewego powietrza i zużycia przepustnicy - gdyby tak było to problem by nie znikał po zgaszeniu auta chyba ? Dzieje się tak tylko jak odpalmy na zimnym. Na ciepłym jest zawsze ok.

Wszystko przy przepustnicy czyściutkie. Część wyczyszczona, a część*wymieniona.
Co do uszczelki pod przepustnicą*- była ona kilka razy zdejmowana i faktycznie uszczelka może nie być w idealnym stanie. Wymienię jak będą mieli w ASO.