PDA

Zobacz pełną wersję : Bierze olej, jak sprawdzic.



radko_
29-07-08, 00:53
Witam

Jak moge sprawdzic co jest przyczyna spalania oleju?

Czy jesli sprawdze cisnienie na cylindrach i okaze sie w normie to moge spokojnie stweirdzic ze to nie wina pierscieni?

Czy moze byc jakas inna przyczyna poza pierscieniami lub uszczelniaczami zaworow?

A spala go ok 0.7 na 1000km jak spokojna jazda tak do 3500obr, a jak sie pocisnie to podejzewam ze ok litra na 1000km

pozdrawiam

reksiu
29-07-08, 08:32
Sprawdzenie cisnienia to dobry sposob, ale nie do konca. Moze sie okazac, ze zgarniajace pierscienie sa ok a olejowe poszly i po cisnieniu nic nie zobaczysz. Z drugiej zas strony skoro tyle ci pozera oliwy to wyjscia sa dwa. Albo masz jakis wyciek, albo niestety pierscienie. Nie ludz sie ze to uszczelniacze. Nie przelalyby az tyle oliwy. Poydrawiam

bobibagno
29-07-08, 08:48
Moze sie okazac, ze zgarniajace pierscienie sa ok a olejowe poszly i po cisnieniu nic nie zobaczysz

Nie ma pierścieni zagarniających i olejowych. Są tylko jedne zagarniające inaczej zwane olejowymi to jest jedno i to samo. A mają za zadanie zbierać nadmiar oleju ze ścianki cylindra i odprowadzać go przesz szczeliny w tłoku do komory.
A ten drugi typ to pierścień uszczelniający (kompresyjny) odpowiedzialny za uszczelnienie komory spalania i przez zmierzenie stopnia sprężenia mozna określic ich stan zuzycia :) A jak zmierzyc zużycie piercienie olejowych? Teoretycznie powinny sie one zuzywac tak samo ale to chyba tylko teoretycznie ...

radko_
29-07-08, 08:59
Albo masz jakis wyciek, albo ....

Wycieków brak, cos jeszcze slyszalem ze jak brak jest jakiegos odpowietrzenia (domyslam sie ze moze tu chodzic o odpowietrzenie klawiatury) to tez moze oliwe chleptac. Ale pewnie tez nie bylo by az tyle.

Jaki ma negatywny wplyw na silnik jezdzenie dalej z takim olejozercą?

Jesli bedzie decyzja na remont silnika to czy jest sens zabierac sie za dól silnika czy wymienic tylko pierscienie i uszczelniacze?

Czym sie objawia zuzycie panewek da sie to jakos sprawdzic bez rozbierania silnika?

Cairo
29-07-08, 10:03
Jeżeli się nic nie tłucze, dzwoni to nie stwierdzisz czy panewki kwalifikują się do wymiany.
Jaki masz przebieg? Jeździłeś bez oleju?

nowik1
01-08-08, 19:02
A moze by spróbowac wlać na początek półsyntetyka lub minerała. Może to wina oleju?
Jeżeli zajechane pierścienie to minerał w jakiś sposób "pomoże".

Cairo
01-08-08, 20:12
Przy takiej ilości to Ci już mineralny nie pomoże.
Odkładaj kasę na remont, nie są to duże koszta (ok 1500PLN)

nitewarrior
25-08-08, 20:45
Mi ciągnie olej przeokrutnie, z rury idzie biały dym. Mechanik powiedizał, że prowadnice pokrzywione i coś tam. Rozwiązania są dwa:
1. Dać wszystk odo prostowania (koszt około 800zł) + robocizna w warsztacie okolo 400 + uszelnienia
2. Kupić uzywana kompletna glowice na allegro max 400zl (w moim przypadku) + robocizna i uszczelnienia.