Zobacz pełną wersję : [Projekt]Honda Civic V EJ2
Witam.
Potrzebuję waszej pomocy co do ogarnięcia się trochę w projekcie. Planuję kupno civica ej2 z silnikiem 1,5 a później zbieranie kasy, kupowanie podzespołów i po zgromadzeniu wszystkiego co mnie interesuje rozpoczęcie przebudowy ej2. Mam w głowie mniej więcej zarys tego co chcę zrobić, ale potrzebuje waszych porad.
1. Silnik
Na pewno chcę zrobić swapa, bez tego się nie obejdzie. Myślałem o silniku B18C6 lub podobnym z tej rodziny motorów (np B18C4). Co sądzicie o tym pomyśle? Wysłucham też waszych propozycji co do innych silników.
2. Zawieszenie
Chciałbym założyć ogólnie pneumatyke, nie chodzi mi tu o podskakiwanie autka, lecz bardziej o możliwość regulacji wysokości samochodu np na zlocie żeby usiadł sobie nisko, podczas podróży siedział w miarę optymalnie a przy przejeżdżaniu przez krawężniki itp można było go podnieść żeby nic nie urwać. Widziałem taki podstawowy komplet airride dedykowany do civica v gen za 4,4k pln. Pytanie do was jak zapatrujecie się na tego typu przeróbkę ?
3. Karoseria
I tu zaczyna się zabawa, pierwszym co będę chciał zrobić to blacharka. Po rozebraniu civica ze wszystkiego chcę go odświeżyć, usunąć wszystkie ogniska korozji, wzmocnić całą blachę tak aby nie złapała go zaraz znowu jakaś korozja (słyszałem że bardzo dobry jest ocynk całego nadwozia). Ma ktoś może doświadczenie w tej sprawie i wie jakie są koszta takiej operacji? To jest jedna z ważniejszych rzeczy dla mnie w całym projekcie bo nie chce wyrzucić w projekt kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu tysięcy złoty żeby zaraz wywalić auto bo będzie przeżarte rdzą.
Teraz tuning nadwozia, chcę żeby Civic nie odbiegał za bardzo od serii ale żeby wyróżniał się jednak na ulicy. Myślałem nad założeniem zderzaków i progów JDM, raczej bez żadnych spoilerów i innych tego typu dodatków. Ewentualnie jakieś drobiazgi typu wloty powietrza w masce itp. Co sądzicie o tym? Widzieliście może jakieś fajne projekty ej2 na których można by się wzorować? Jakieś może sugestie dotyczące wyglądu nadwozia?
Dalej lakierowanie, myślałem o pomalowaniu go całego w kolor Rosso Corso (czerwień z palety ferrari) i postawieniu go na białych felgach OZ Racing GranTurismo.
Co myślicie o tym połączeniu? Może macie jakieś inne ciekawe pomysły na ten temat?
4. Lampy
Tutaj niestety nie jestem za bardzo ogarnięty w temacie. Przednie lampy chcę zostawić, jedynie myślałem nad wymianą ich na ledowe. Widzieliście może gdzieś jakieś reflektory tego typu? Znacie może jakieś przeróbki przednich lamp ?
Jeśli chodzi zaś o tył to chciałbym mieć wzór tych biało-czerwonych z serii, ewentualnie podobnych, lecz też myślałem nad przeróbką na ledy.
5. Fotele
No więc tak.. z przodu zamierzam włożyć kubełki, chcę żeby wnętrze komponowało się fajnie z karoserią więc myślałem nad kolorystyką czarny/czerwony. Lecz teraz bardziej szczegółowo, jakie konkretnie kubły polecacie do ej2? Nie chce żeby siedziało się za wysoko i żeby szyny pasowały do tych co są (jeśli się nie da żeby przynajmniej za dużo nie ingerować w konstrukcję nadwozia).
Co do kanapy z tyłu nie mam za bardzo pomysłu, macie może jakieś propozycje co można by było z nią zrobić żeby nie popsuła projektu?
6. Wnętrze
Tutaj się zaczyna zabawa. Co do tapicerki, chcę aby było nowocześnie, stylowo i żeby wszystko stanowiło całość. Myślicie że lepiej jest obić to co jest w jakąś skórę, alcantarę czy inny materiał, czy zacząć współpracę z firmą tapicerską i stworzyć od nowa wnętrze?
Moim zdaniem lepiej stworzyć od nowa wnętrze, wzorując się oczywiście na seryjnym, lecz dodając pewne drobiazgi które tchną nowego ducha w to auto. Szczególnie że myślałem nad paroma elektronicznymi zmianami w samochodzie typu, wyświetlacz LCD (na środku w miejsce radia i innych przycisków), gdzie będzie wyświetlane informacje o radiu, klimatyzacji, czujnikach parkowania itp (o tego typu zmianach dalej)
7. Audio
Odczuwalna w każdym stopniu kwintesencja projektu. Audio jest mimo wszystko jednym z ważniejszych elementów dzisiejszego tuningu. Niestety i w tym temacie nie jestem profesjonalistą. Słyszałem o jakiś głośnikach czterodrożnych itp ale nie ogarniam za bardzo tematu. Macie jakieś propozycje w tym temacie ?
8. Elektronika, komfort jazdy itp
Mimo wszystko chcę się poruszać autkiem w miarę często, więc chcę zaadoptować do niego parę rzeczy które udogodnią mi jazdę. Tak jak wcześniej wspomniałem chciałbym dodać takie bajery jak klimatyzacja, czujniki parkowania itp. Słyszałem też o lusterkach asferycznych, fotochromatycznych itp, całkiem ciekawe rozwiązania które poprawią komfort i bezpieczeństwo jazdy. Z takich bajerów myślałem jeszcze nad zmianą oświetlenia wewnątrz samochodu, parę drobiazgów takich jak zamontowanie metalowej nakładki na progi pod drzwiami z podświetleniem napisu Honda Civic (widziałem takie rozwiązanie w Mazdzie 3 swojego kolegi wygląda to ekstra), czy podświetlenie miejsca na nogi w kabinie samochodu. Tutaj można by wymyślić wiele dlatego czekam też na wasze pomysły w tej kwestii.
Chyba tyle odemnie, jeśli macie propozycje co można by zrobić, zmienić itp chętnie wysłucham, jeśli będę miał jakieś pomysły jeszcze, zamieszczę je w komentarzu.
ps. wiem że do rozpoczęcia projektu trochę mi jeszcze brakuje, ale chcę dowiedzieć się jak najwięcej oraz zapoznać się z realiami takiego przedsięwzięcia, tak aby w 100% wiedzieć jak mam się zabrać za realizację tego projektu-marzenia.
ps. wiem że do rozpoczęcia projektu trochę mi jeszcze brakuje, ale chcę dowiedzieć się jak najwięcej oraz zapoznać się z realiami takiego przedsięwzięcia, tak aby w 100% wiedzieć jak mam się zabrać za realizację tego projektu-marzenia.
Mieć worek kasy i sporo zaparcia, reszta jest wynikową tych dwóch rzeczy
Mieć worek kasy i sporo zaparcia, reszta jest wynikową tych dwóch rzeczy
to wiem od samego początku, orientowałem się już co do cen niektórych rzeczy i wiem że będzie to kosztować sporo hajsu, sam silnik b18c6 kosztuje koło 6 tysięcy, zawieszenie pneumatyczne to kolejne 4,5-5 kafli, blacharka też mnie sporo wyniesie, choć postaram się jakoś przygotować samochód do naprawy żeby ograniczyć trochę wydatki. Pod względem finansowym jestem świadom tego i zaparcia w realizacji tego projektu raczej mi nie zabraknie, jedynie może się to przedłużyć w czasie ze względu na potencjał finansowy tego projektu, lecz bardziej mi chodzi o pomysły, wasze propozycje i poprawki w tym co przedstawiłem.
Kazdy robi swoje auto wg własnego gustu i póki mu się to podoba, to w porzadku. Ja osobiście zastanowiłbym się nad sensem montowania airride. Moim zdaniem, to tylko niepotrzebne dociążanie auta gratami, ktore pogarszają tylko właściwości jezdne - zawias typu air nigdy nie bedzie w stanie dorównać dobremu klasycznemu zawieszeniu pod kątem prowadzenia. Jeśli chcesz miec szybki wóz, to go nie dociążaj bez potrzeby, jeśli chcesz miec zlotowkę, to ja osobiście nie widzę sensu swapa na Bserię, lepiej zrobić minime, a kasę na swapa władować w coś innego. Ale to moje zdanie, zrobisz jak uważasz. :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
po pierwsze kupienie b18c6 to koszt rzedy 10 tys :)
jako ze kazdy ma prawo wypowiedzi toja ci szczerze odradzam i kazdy kto mial honde po modyfikacjach, nie mowie tu o stozku i glosnym wydechu koncowym, ale o naprawde robionym z klasa i glowa projekcie ci odradzi. lepiej kup cos zdecydowanie mlodszego a najlepiej cos w miare mocnego juz na starcie ci znacznie obnizy koszty dalszego planu.
wiesz zalezy czego ty oczekujesz bo jak juz zostalo napisane jest wszystko do ogarniecia ale zalozmyze przyblizony kosz zrobienia takeigo auta to
buda z 4-5 tys abys nie musial wsadic 10 w blacharke
silnik b18c4 jakies 5-6 k plus wsadzenie z 1.5 wychodzi jak nic (zakladajac ze bedzie to w miare zdrowe serce)
lakierowanie i kosmetyka usuwanie korozji tez ekko od 3 do 5 k
jakies tuningi no niech bedzie z 1 tys na body
kola z 2 tys
zawieszenie jak wspominales o pneumatyce z 4 tys
i pewnie cos dojdzie co sobie wymyslisz zalozmy ze 2 ty
sumujac
jakies 20 tys za auto ktore nie oszukujmy sie bedzie zwyklym autem z max 95 roku :)
a jak ci sie odwidzi i bedziesz chcial sprzedac to jak trafisz kupca gustujacego w twoim stylu to obecnie moze bys wzial z 12 tys :)
b18c6 można znaleźć już w granicy 6-8 tysięcy, poza tym koszty kosztami, pieniądze nie są najważniejsze a Civic ej2 zawsze był w moich planach, a zrobienie dużego projektu na podstawie tego auta jest od dłuższego czasu moim marzeniem. Projekt chce zrobić dla siebie, dla własnej satysfakcji i nie chodzi mi o szpan na mieście, żeby każdy robił WOW jak przejadę ulicą, ale żeby wyróżniać się na zlotach, pokazać projekt godny uwagi i budzący podziw pośród innych ambitnych projektów. Także podsumowując chcę to zrobić dla własnej satysfakcji, dla spełnienia swojego marzenia i oczywiście na zloty ;)
nie mam za bardzo określonego budżetu, zaraz kończę szkołę, zacznę pracę i będę odkładać i kupować po kolei wszystkie potrzebne do realizacji rzeczy, podzespoły itp. nie będę musiał z pensji wykładać kasy na opłaty (jedynie te związane z samochodem, czyli paliwo, oc, jakieś naprawy), ale sporą część będę mógł przeznaczyć na projekt, także ile wyjdzie tyle wyjdzie. Obecnie cały czas szperam w internecie, szukam tego co mnie interesuje i próbuje stworzyć kosztorys tego, ale i tak nigdy nie wiadomo jak to wyjdzie, na czymś się zaoszczędzi a gdzieś będzie trzeba dołożyć trochę.
Kazdy robi swoje auto wg własnego gustu i póki mu się to podoba, to w porzadku. Ja osobiście zastanowiłbym się nad sensem montowania airride. Moim zdaniem, to tylko niepotrzebne dociążanie auta gratami, ktore pogarszają tylko właściwości jezdne - zawias typu air nigdy nie bedzie w stanie dorównać dobremu klasycznemu zawieszeniu pod kątem prowadzenia. Jeśli chcesz miec szybki wóz, to go nie dociążaj bez potrzeby, jeśli chcesz miec zlotowkę, to ja osobiście nie widzę sensu swapa na Bserię, lepiej zrobić minime, a kasę na swapa władować w coś innego. Ale to moje zdanie, zrobisz jak uważasz. :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czytałem właśnie o tym i mówią że jeśli ma się dobry dedykowany airride wcale nie pogarsza właściwości jezdnych pojazdu. Wiele osób wypowiadało się bardzo pozytywnie o pneumacie, że jeździ się na prawdę bardzo dobrze. Jedynie parę osób miało problemy ale z tego co się okazało systemy przez nich kupione były uniwersalne i/lub montowane przez samych siebie w garażu, gdzie często coś nie pasowało jak należy, więc nic w tym dziwnego.
Wszystko fajnie, złoty, pasja, mody...pamiętaj że nie zrobisz wszystkiego sam lub najtaniej..czytaj dużo na tematy w których kulejesz bo sporo osób po prostu dyma z niewiedzy..mojemu kumplowi znana firma w Toruniu za 3k zainstalowala car audio Peying bo się nie znał..sprzęt warty 1k :D Tak samo jak nie kupisz sprawnego swapa b18c6 za 6k..ja wiem ze może był taki wystawiony ale to tak jak z autami, identyczne modele a różne ceny? Kwestia stanu i tyle..
Mimo to jeżeli masz chęci to spróbuj..najgorsze jest pierwsze 10tys zł..ale pociesze Cie...później przestajesz liczyć :-D
Troszkę OT, ale za Chiny ludowe nie osiągniesz takich właściwości jezdnych na air jak na prawidłowo ustawionym zawieszeniu sportowym. Z tego chociażby prostego powodu we wszystkich sportach motorowych masz zawieszenia w pełni konfigurowalne pod względem wysokości, kątów, sił tłumienia itd., a nie pneumatykę. Moim zdaniem, jeśli już chcesz robić taki szeroki projekt, to gwint spokojnie wystarczy - naprawdę, wystarczy troszkę uważać i myślec a gleba nie będzie żadnym problemem i nie trzeba podnosić auta do wjechania na krawężnik. ;) Lepiej tą monetę dołożyć do silnika i kupić zdrowy. Ale, tak jak wcześniej wspomniałem, Twoje auto, Twój wybór, pytałeś o radę i opinie, to je dostajesz, a zrobisz co uważasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wszystko fajnie, złoty, pasja, mody...pamiętaj że nie zrobisz wszystkiego sam lub najtaniej..czytaj dużo na tematy w których kulejesz bo sporo osób po prostu dyma z niewiedzy..mojemu kumplowi znana firma w Toruniu za 3k zainstalowala car audio Peying bo się nie znał..sprzęt warty 1k :D Tak samo jak nie kupisz sprawnego swapa b18c6 za 6k..ja wiem ze może był taki wystawiony ale to tak jak z autami, identyczne modele a różne ceny? Kwestia stanu i tyle..
Mimo to jeżeli masz chęci to spróbuj..najgorsze jest pierwsze 10tys zł..ale pociesze Cie...później przestajesz liczyć :-D
Tak wiem dlatego założyłem teraz temat a nie w momencie rozpoczęcia projektu ;) Muszę się jeszcze ogarnąć w niektórych sprawach trochę, ale mam czas i pomoc w postaci zaufanych kolegów ogarniętych też w temacie motoryzacji. Kwestia przeanalizowania, przedyskutowania i wybrania najlepszej opcji. Co do silnika ja tylko mówię że jest taki wystawiony, nie sprawdzałem gościa za daleko mam, tym bardziej że nie rozpocząłem jeszcze projektu, wiem tylko że taki był wystawiony, ale przejechać się i obejrzeć zawsze można, okazje się trafiają ;)
Dzięki za pocieszenie, przyda się ;D
Troszkę OT, ale za Chiny ludowe nie osiągniesz takich właściwości jezdnych na air jak na prawidłowo ustawionym zawieszeniu sportowym. Z tego chociażby prostego powodu we wszystkich sportach motorowych masz zawieszenia w pełni konfigurowalne pod względem wysokości, kątów, sił tłumienia itd., a nie pneumatykę. Moim zdaniem, jeśli już chcesz robić taki szeroki projekt, to gwint spokojnie wystarczy - naprawdę, wystarczy troszkę uważać i myślec a gleba nie będzie żadnym problemem i nie trzeba podnosić auta do wjechania na krawężnik. ;) Lepiej tą monetę dołożyć do silnika i kupić zdrowy. Ale, tak jak wcześniej wspomniałem, Twoje auto, Twój wybór, pytałeś o radę i opinie, to je dostajesz, a zrobisz co uważasz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wiem że airride nie ma co porównywać do porządnego sportowego gwintu w pełni skonfigurowanego, bo to jest wgl inna bajka. Wybór między gwintem a penumatem na pewno spędzi mi sen z powiek bo i to i to ma swoje wady i zalety, będę musiał spokojnie przemyśleć sobie co wybrać, przedyskutować to jeszcze z kilkoma osobami i zdecydować. Gwint jest na pewno opcją tańszą i również bardzo dobrą. Ale dziękuję za poradę, na pewno jest to wątek do długich namysłów
firstborne
13-08-15, 01:49
Generlanie skoro dopiero kończysz szkołę i zamierzasz ruszyć do pracy to kupa czasu jeszcze przed Tobą. Wcześniej kolega opisał Twoje plany na kwotę ok 20 tys i wiesz co? Ja bym wolał dozbierać trochę więcej i kupić już np. TypeR VII generacji i mieć w dupie (póki co) mody. Bo nie oszukujmy się, fajnie, że liczy się pasja, hobby itd, ale EJ2 jest już po prostu starym samochodem i więcej kasy wpakujesz w niego i w te mody niźli kupując jakiegoś młodszego Civica z już (na starcie) lepszymi osiągami niźli EJ2. Poza tym jeśli jednak wciąż byłbyś na tyle uparty, to musisz sobie wziąć do serca to, że znalezienie zdrowego (i to jeszcze w miarę) silnika B18, B16 graniczy z cudem, a to znów koszty napraw i nowych części, a nigdy nie wiesz, czy wciąż to będzie dobrze działało, bo znów wychodzi to samo - ząb czasu i użytkowania.
generlanie skoro dopiero kończysz szkołę i zamierzasz ruszyć do pracy to kupa czasu jeszcze przed tobą. Wcześniej kolega opisał twoje plany na kwotę ok 20 tys i wiesz co? Ja bym wolał dozbierać trochę więcej i kupić już np. Typer vii generacji i mieć w dupie (póki co) mody. Bo nie oszukujmy się, fajnie, że liczy się pasja, hobby itd, ale ej2 jest już po prostu starym samochodem i więcej kasy wpakujesz w niego i w te mody niźli kupując jakiegoś młodszego civica z już (na starcie) lepszymi osiągami niźli ej2. Poza tym jeśli jednak wciąż byłbyś na tyle uparty, to musisz sobie wziąć do serca to, że znalezienie zdrowego (i to jeszcze w miarę) silnika b18, b16 graniczy z cudem, a to znów koszty napraw i nowych części, a nigdy nie wiesz, czy wciąż to będzie dobrze działało, bo znów wychodzi to samo - ząb czasu i użytkowania.
lubie to
Generlanie skoro dopiero kończysz szkołę i zamierzasz ruszyć do pracy to kupa czasu jeszcze przed Tobą. Wcześniej kolega opisał Twoje plany na kwotę ok 20 tys i wiesz co? Ja bym wolał dozbierać trochę więcej i kupić już np. TypeR VII generacji i mieć w dupie (póki co) mody. Bo nie oszukujmy się, fajnie, że liczy się pasja, hobby itd, ale EJ2 jest już po prostu starym samochodem i więcej kasy wpakujesz w niego i w te mody niźli kupując jakiegoś młodszego Civica z już (na starcie) lepszymi osiągami niźli EJ2. Poza tym jeśli jednak wciąż byłbyś na tyle uparty, to musisz sobie wziąć do serca to, że znalezienie zdrowego (i to jeszcze w miarę) silnika B18, B16 graniczy z cudem, a to znów koszty napraw i nowych części, a nigdy nie wiesz, czy wciąż to będzie dobrze działało, bo znów wychodzi to samo - ząb czasu i użytkowania.
wiem że koszta projektu są takie że mógłbym za to znaleźć CTR'ke VII gen, ale mimo wszystko wolę tą kasę włożyć w ten projekt. Co do silnika, samo znalezienie B18 to jest już coś, także liczę się z tym że akurat swap na ten motor będzie mnie kosztować nie tyle pieniędzy co czasu na znalezienie dobrego egzemplarza, ale tak jak napisałem czekam też na inne propozycje od was, nie znam wszystkich silników pasujących do ej2, także może się jeszcze to zmienić. Mam jeszcze opcję alternatywną, zamiast ej2, zainwestować w ej6, kosztuje trochę więcej ale buda zawsze młodsza te parę lat.
Zasadniczo to nawet v12 możesz włożyć...za każdym razem wszystko zależy od wkładu finansowego..masz 4k wrzucasz d serię, 7k b seria ale b16, B18C4... 10k> wtedy zacznij myśleć o C6, k serii. Zrobienie auta które się odpycha dostatecznie i w dodatku ma airride itp będzie Cię kosztować myślę 30k.
Jak masz w planach taki gruby projekt to nieważne czy do V czy VI czy IV gen..wszystkie będziesz musiał wyszykowac, pomalować więc weź co Ci się bardziej podoba ;)
Zasadniczo to nawet v12 możesz włożyć...za każdym razem wszystko zależy od wkładu finansowego..masz 4k wrzucasz d serię, 7k b seria ale b16, B18C4... 10k> wtedy zacznij myśleć o C6, k serii. Zrobienie auta które się odpycha dostatecznie i w dodatku ma airride itp będzie Cię kosztować myślę 30k.
Jak masz w planach taki gruby projekt to nieważne czy do V czy VI czy IV gen..wszystkie będziesz musiał wyszykowac, pomalować więc weź co Ci się bardziej podoba ;)
tak wiem, jednak VI jest młodsza i nie będzie tak przeżarta rdzą jak V, więc mniej roboty i wgl, ale chyba mimo wszystko zostanę czy V bardziej mi się podoba a i tak sporo kasy trzeba będzie włożyć w projekt i tak ;)
SenbonZakura
13-08-15, 12:38
Nie kieruj się tym że VI będzie mniej zżarty od V gena bo to zależy od wielu wspolczynnikow. Nie raz widziałem i IV geny które bez grama rdzy jeździły a taki VI gen się rozpadal. Jak zostajesz przy ej2 to najczęstszy wybor pada na B18C4, ma potencjał i w dlubaniu masa klamotów dostępnych. Poczytaj sobie projekty kolegów bo są takie ej2 tutaj że wykrecaja suty;)
by Paplatalk
Kupiłem oryginalne EK4 za 9 tyś, wladowalem 8 tyś, pojezdzilem 9 miesięcy z czego sporo stała na warsztacie łącznie około 1,5 miesiąca. Przytarl mi pewien pan drzwi i błotniki tylny(ktory kupiłem jako nowy z aso za 1800 i nadaje się teraz do wymiany) i zderzak tylny, przyjechal pan rzeczoznawca i wycenil szkodę na 1700 zł a samochod na 4500. Wspomniałem o tej historii dlatego, że zaznaczyłes ze chcesz używać samochodu na codzien a na drogach jak to na drogach nigdy nic nie wiadomo nawet nie z Twojej winy. Puenta ogólnie jest taka, że tych pieniędzy które wlozysz nigdy nie odzyskasz, dlatego przemyslalbym tak jak kolega wcześniej wspomniał zakup za ten budzet który planujesz czegoś swiezszego np. Type r VII gen.
Kupiłem oryginalne EK4 za 9 tyś, wladowalem 8 tyś, pojezdzilem 9 miesięcy z czego sporo stała na warsztacie łącznie około 1,5 miesiąca. Przytarl mi pewien pan drzwi i błotniki tylny(ktory kupiłem jako nowy z aso za 1800 i nadaje się teraz do wymiany) i zderzak tylny, przyjechal pan rzeczoznawca i wycenil szkodę na 1700 zł a samochod na 4500. Wspomniałem o tej historii dlatego, że zaznaczyłes ze chcesz używać samochodu na codzien a na drogach jak to na drogach nigdy nic nie wiadomo nawet nie z Twojej winy. Puenta ogólnie jest taka, że tych pieniędzy które wlozysz nigdy nie odzyskasz, dlatego przemyslalbym tak jak kolega wcześniej wspomniał zakup za ten budzet który planujesz czegoś swiezszego np. Type r VII gen.
Tak wiem, widzę to po tym co czasem się spotyka na allegro, olx itp, jak sprzedają ludzie swoje projekty, np widziałem crx'a del sol za 22 kafle bodajże a koleś władował w niego prawie 40. Jestem tego świadom że samochód to studnia bez dna, szczególnie przy projektach i kasy leci sporo. Jednak ja jestem fanem japońców z lat 90, kiedy to japonia wg mnie brylowała w branży motoryzacyjnej (skyline r34, supra mk4, 200sx s13 i s14, rx7, nsx i jeszcze parę można by wymienić). Mimo tego co wymieniłem uwielbiam też auta kojarzone bardziej z codziennością, typu właśnie honda civic V gen, Toyota Celica V i VI gen itd.. Także mimo tych konkretnie uprzedzeń, postawię raczej na swoim. Szczególnie że już te późniejsze modele typu Civic VII, Celica VII itd nie podchodzą mi za bardzo.
SenbonZakura
17-08-15, 10:32
Mam bardzo podobnie do ciebie, też wolałbym mieć auto z epoki prawdziwych japońców z lat 90 niż nowsze auta bez wyrazu, które się po prostu nie podobają. Skoro twardo stoisz przy swoim Ej2 to życzę Tobie sukcesów i jak najmniej problemów. Kolega wyżej dobrze pisze z ta kasą, to tak jakby wyrzucanie pieniędzy w błoto, ja swoją e39 kupiłem za prawie 30 tys,włożyłem 10 tys a po 5 latach sprzedałem za 14:-/. Ale tak to jest, przecież każdy z nas jest świadom tego że kasy nigdy nie odzyskasz a mimo tego jakie projekty powstają. Musisz teraz spędzić trochę czasu w necie i poczytac co cię interesuje. Ewentualnie odwiedź jakiś zlot i popytaj się chłopaków;)
by Paplatalk
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.