PDA

Zobacz pełną wersję : Maglownica - ciężka praca uładu kierowniczego



kermid 102
12-08-15, 14:20
Witam
Jak wiadomo w naszych hondach maglownica nie jest najmocniejszym punktem, częstą pojawiają się luzy, stuki i tym podobne niedogodności.
Mój problem dotyczy być może nie samej maglownicy a... no właśnie czego. Auto ma tendencję do uciekania w różne strony, kierownica jest strasznie sztywna. Trzeba cały czas ją korygować bo ściąga raz w lewo raz w prawo, w dodatku po skręcie sama nie wraca do punktu zero, trzeba użyć do tego siły. Maglownica była regulowana wiele razy, sprężynka była popuszczana maksymalnie, niewiele pomogło, geometria też była ustawiana.
Od strony kierowcy wymieniony sworzeń wahacza, przesmarowane łożyska amortyzatorów.
Czy to jest jakaś wada fabryczna? Gdzieś wyczytałem że to popularny problem w civicach jak i jeezach z elekrycznym wspomaganiem.
Ewentualnie gdzie jeszcze zajrzeć bo już brak pomysłów.

Karoles
12-08-15, 19:52
lozyska amorow sie wymienia bo smarowanie moze nie dac efektu jak i skrecenie tego za mocno tez powoduje ze gorna czesc mocowania sie ciezko obraca

Maciek 1991
18-10-15, 19:23
Panowie pytanko gdzie najlepiej zregenerować magiel w pobliżu warszawy ? , już dokręcałem , smarowałem ale to na krótko pomaga więc trzeba go w końcu odnowić tylko problem gdzie to dobrze zrobią niekoniecznie najtaniej żeby po 10k znowu nie zaczęło walić, najlepiej jak bym zaprowadził auto oni demontują po regeneracji montują i ustawiają geo., po prostu odbieram auto robię testdrive jak gitra przybijam pionę i płace hajs oraz ciesze się miłym bezdźwięcznym użytkowaniem auta

bunkerites
18-10-15, 19:27
Tulejka i sprezynka jest w maglu do wymiany.Koszt ponad 100zl.Temat stary jak świat.

superczesiu
18-10-15, 20:18
Tuleja to znaczy ten tworzywowy ślizg który można kupić mosiężny?

kuba_ce
18-10-15, 21:02
Lepiej kupić ten co pit sprzedaje.


Auto ma tendencję do uciekania w różne strony

Sprawdź sworznie zwrotnicy oraz tuleje dolne w przednich wahaczach.

Karoles
18-10-15, 21:44
tuleja to takie cos co przychodzi razem ze sprezyna do reulacji luzu na ukl kierowniczym a slizg mosiezny to w samej przekladni w obudowie
reasumujac
http://www.lingshondaparts.com/HPL/image_car_large/17S5P01/imge/B__3320.jpg
tuleja 9 sprezyna 8
a slizg 7

superczesiu
19-10-15, 08:22
Dzięki za wyjaśnienie. Czyli jeżeli kierownica nie odbija jak powinna to kwestia tulei i sprężyny? A jakie są skutki uszkodzonego ślizgu? I jeżeli coś od czasu do czasu stuka (nie zawieszenie) na małych nierównościach to wina jednego z omawianych elementów?

bunkerites
19-10-15, 18:15
Kolego odpal auto wrzuć tzw luz i kręć energicznie kierownicą w prawo i lewo.Małe energiczne ruchy.Jeśli pojawią się stuki to masz do wymiany tuleje sprężynę.Nie wiem jak ślizg.Wymieniałem tuleje i sprężyne.Przejechałem około 20tys km i znów mi coś stuka 😃.Obstawiam ową tuleje lub łożyska amorów.Wogle w ep2 ma być absolutna cisza podczas przejazdów po bruku czy torach ?.Od 5 lat mam ep2 i zawsze coś stuka z przodu.W ep3 nic mi nie stuka..