PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpie przy jeździe ze stałą prędkością



pasikonik
06-08-15, 21:05
Mam ostatnio problem z moim d16w3. szarpie przy jeździe ze stałą prędkością, im niższe obroty tym szarpie bardziej. Podczas przyspieszania jest ok. Zauważyłem tez ze lubi tak szarpać jak jest bardzo gorąco na zewnątrz i przy dłuższej trasie. Rano jadę do pracy jest ok, ale jak wracam po całodniowym upale to lubi szarpać na gazie, na benzynie troszkę mniej ale też. Wymieniłem świece (miały biały nalot) i kable wn, ale nie pomogło. Kopolke i palec czysciłem, gazownik mówi ze nie ma czego poprawiać, nie wiem gdzie jeszcze szukać. Hania z apetytem na olej, angielka.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Jedras
06-08-15, 21:18
Samodiagnostyka nie wywala żadnego błędu ?

sirpietro
06-08-15, 21:53
Mam ostatnio problem z moim d16w3. szarpie przy jeździe ze stałą prędkością, im niższe obroty tym szarpie bardziej. Podczas przyspieszania jest ok. Zauważyłem tez ze lubi tak szarpać jak jest bardzo gorąco na zewnątrz i przy dłuższej trasie. Rano jadę do pracy jest ok, ale jak wracam po całodniowym upale to lubi szarpać na gazie, na benzynie troszkę mniej ale też. Wymieniłem świece (miały biały nalot) i kable wn, ale nie pomogło. Kopolke i palec czysciłem, gazownik mówi ze nie ma czego poprawiać, nie wiem gdzie jeszcze szukać. Hania z apetytem na olej, angielka.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka
klime masz włączoną ?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
06-08-15, 22:22
Tak ale te szepniecia są nieregularne bardzo. Ale przyznam się ze nie skojarzyłem jednego z drugim.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka


Samodiagnostyka nie wywala żadnego błędu ?
Samodiagnostyka czysta.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Jedras
06-08-15, 22:27
To sprawdź z ta klimą, a jak nie to zainteresuj się modułem w aparacie zaplonowym, tylko ze u mnie jak padał to takie kangury waliłem że głowa mała..

arthi
07-08-15, 03:44
Jesteś absolutnie pewny, że na benzynie też szarpie? Ja bym sprawdził regulację po temp. u innego gazownika. Check engine świeci się na stałe?

pasikonik
07-08-15, 06:15
Absolutnie, na bynie tez. Jak zaczyna szarpać to juz nie raz wyłączałem gaz żeby sprawdzić. Spróbuję przyjrzeć się co z tą klimą.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
08-08-15, 22:59
Obadana sprawa. Nie ma różnicy czy na klimie czy bez. Może na klimie czuć to trochę mocniej. Szarpanie pojawia się zwykle jak kulam się wolno z ledwo wcisnietym gazem w okolicach 2tys obrotów i nizej, np jadę 60 na 5biegu, albo przy odpuszczaniu gazu. Przy 3tys obrotów tez poszarpuje ale jest to mniej odczuwalne, choć oczywiście też wkurza i przeszkadza. Wyraźnie nie lubi upalow:-)

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Kriss91
09-08-15, 00:56
Walnięta cewka lub moduł zapłonowy potrafią wyczyniać takie cuda. U mnie pojawiały podobne objawy, a potrafił nawet zgasnąć w trakcie jazdy.

pasikonik
09-08-15, 15:39
W manualu piszą jak sprawdzić cewkę, powinienem sobie z tym poradzić. Dzięki za podpowiedź, jak sprawdzę to napiszę czy pomogło :)

pasikonik
26-08-15, 21:33
Podbiję
Wymieniłem ostatnio cewkę. Było dobrze... przez dwa dni. Teraz dla odmiany szarpie też na zimnym - przy jeździe ze stałą prędkością. Jak po spuszczeniu gazu wciskam znowu pedał, to czuć chwilową zamułę.
Nie pozostaje nic innego jak szukać nowego modułu. Nie mogę nic znaleźć na alledrogo, jak tego szukać?

Qubi
27-08-15, 12:56
mam to samo d15z3. tylko na cieplym silniku. czyli celować w cewke lub moduł zapłonowy? czy mogą być jeszcze inne przyczyny?

gorky
27-08-15, 14:17
Zawory?

Jedras
27-08-15, 18:46
Moduł zapłonowy Panowie

pasikonik
27-08-15, 20:41
Chętnie kupię, tylko gość w sklepie mi zaśpiewał 220zł :O
Hondowski numer to 30120-P0A-A01, OYODO 61E4007-OYO, ale nie idzie tego znaleźć w sieci. Tu na przykład (http://aktyw.pl/p/391117/OYO61E4007-OYO/Modul-zaplonowy-honda-civic-modele-1997---do-apara.html) jest ale to mi wygląda na hurtownię, kupić się tego nie da, a cena bardziej przyjazna dla kieszeni. Albo tu (http://www.x-techauto.pl/start.asp?WCU=~TUo2MUU0MDA3LU9ZTw%3D%3D), ale też nie potrafię wywnioskować czy robią w detalu, będę musiał zadzwonić do nich jutro

gorky
28-08-15, 14:10
Zadzwoń do haparts

pasikonik
29-08-15, 13:46
Gość mówi ze za nowke ori Hondy trzeba dać ok 600zl a zamienniki odradzają bo po roku padają i niby lepiej kupić używkę. będę musiał dać ogłoszenie do działu kupie ;-)

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Jedras
29-08-15, 17:37
Weź kup w IC i spokój :X

pasikonik
01-09-15, 16:53
Dzięki za poradę, faktycznie mieli w ic-ku, jeden dzień czekałem i "tylko" 133zł;-) Jutro montaż, jak nie pomoże to chyba zjade z urwiska :-D

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

lechutek
01-09-15, 18:36
u mnie w Jazzie tak szarpało i okazało się że to zawór EGR dałem do czyszczenia i jak na razie pomogło

jerdenk
03-09-15, 10:07
I jak efekt?

pasikonik
03-09-15, 20:09
Dopiero jutro montaż. Napiszę :)

pasikonik
04-09-15, 19:39
DUdA ! Nie pomogło! Nowy moduł nic nie zmienił, dalej szarpie.
Domyślam się ze po operacji wymiany cewki / modułu nie trzeba resetować kompa?
A szarpie zależnie od humoru, na niskich obrotach, czasem czuć poszarpywanie przy ok 90-100km/h, a w zasadzie tylko przez większość czasu nie daje o sobie znać żeby mnie napaść z zaskoczenia. No i zwykle jak odpuszczę gaz i naciśnę go znowu to czuć jakby się przez chwilę nic nie działo i po chwili zaczyna przyspieszać poszarpując. Świece, kable, cewka, moduł - wszystko nowe i wszystko na nic.
Podczas zaglądania pod maskę odkryłem, że nie da się go zadławic. Zamykam ręką rurę od powietrza, ona się zasysa, słychać ze silnik się męczy, ale nie gasnie. Nie wiem czy może to mieć związek.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Marecki
05-09-15, 00:02
A jak tam filtry wyglądają? Może wymagają wymiany.

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
05-09-15, 12:39
Za tysiąc km mi strzeli 10kkm wiec pora na wymianę ale nie widzę związku.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

Marecki
05-09-15, 13:55
A gdyby filtr paliwa byl zatkany, to tez nie widzialbys zwiazku?

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
05-09-15, 21:29
Szarpanie występuje na gazie i na benzynie, o czym już pisałem wcześniej. Odpowiadając na twoje pytanie: nie, nie widzę związku.

Marecki
06-09-15, 01:45
Ok. A przy jakich obrotach tak sie dzieje?

Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
06-09-15, 07:55
Poniżej 2 tysięcy prawie zawsze a powyżej czasami.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
06-09-15, 08:04
Jak silnik nie gaśnie po zatkaniu rury tzn że gdzieś ciągnie lewe powietrze poszukaj przyczyny czy gdzieś jakiś wezyk nie sparcial i nie zasysa lewego

pasikonik
06-09-15, 09:01
Tylko jak znaleźć to miejsce? Na ucho się nie da bo silnik zagłusza.

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
06-09-15, 09:17
Zatkaj i słuchaj gdzie ssie
Lub obejrzyj wszystkie wezyki itp czy nie widać uszkodzeń

cosmo-pl
07-09-15, 14:57
Mam ten sam problem, też mi szarpie w okolicach 1,8-2k obrotów. Na zimnym dużo bardziej, niż na rozgrzanym, gdzie się to sporadycznie pojawia. Zaczęło się jak się gorąco zrobiło. Osprzęt ten sam, więc pewnie mamy podobny problem. Nie sądzę aby to był dolot nieszczelny, bo by jakieś inne objawy były, typu falowanie obrotów, problem z jałowym itd, a ja tego nie mam. Ogólnie ciężko jest szczelnie zatkać, ale jak zatykasz i ssie mocno, to też nie od razu silnik zdusisz, musisz poczekać.

Ja obstawiam - czujnik temperatury powietrza, krokowy, albo map sensor. Pytanie - wyskoczył Ci check, bo mi się raz pojawił, po czym zniknął.

pasikonik
07-09-15, 18:01
Dwa razy odkąd ją mam wyskoczył mi błąd przepustnicy, ale jedynym objawem były wyższe obroty na luzie, poza tym to już było dawno i w obu wypadkach błąd zniknął sam z siebie. Odkąd mam problemy z szarpaniem nie wyskoczył żaden błąd.
Ja nie potrafię dostrzec żadnej prawidłowości, chociaż robię w tygodniu po 40km dziennie. Na początku szarpał tylko jak postał w upale, teraz potrafi chwilę po odpaleniu.
Krokowy podczas jazdy ma chyba niewiele do gadania.
Jeśli uda Ci się coś zdiagnozować, to podziel się wynikami :)

piter7766
07-09-15, 18:31
Żeby znaleźć/wykluczyć nieszczelność w dolocie ,wystarczy odpalić silnik ,wziąć np. plaka i spryskiwać od przepustnicy do głowicy ,po kolei wszystkie połączenia/wężyki itp. Tam gdzie będzie nieszczelność w chwili pryskania, jałowe obroty silnika powinny zostać zaburzone (chwilowo wzrosnąć)

cosmo-pl
08-09-15, 01:06
No i właśnie przepustnica jest największym podejrzanym, wraz z krokowym, bo przy okazji spadaj mi też obroty. Wystarczy że się przycina i będzie taki objaw. Już raz przepustnicę czyściłem dwa lata temu, spróbuję znowu, zobaczymy.

Ogólnie czujnik temp po odpięciu - objawy zostają. Map sensor - lżej szarpie - jest więc problem z powietrzem. Map sensor raczej działa poprawnie, został mi więc krokowy. Zwłaszcza, że szarpanie zaczyna się zazwyczaj po odpuszczeniu gazu na ciepłym i jest bardzo wyraźne podczas gdy auto jest zimne. Też sobie wyczyść swój i na nowo zaadaptuj.

pablo__89
08-09-15, 02:35
Dla czego nie podłączycie aut pod kompa by mieć podgląd na aktualne parametry pracy silnika ? Zazwyczaj od razu coś widać.

Tiga
08-09-15, 06:44
Do pomierzenia czujnik polozenia przepustnicy.

cosmo-pl
08-09-15, 10:06
Jak go mierzyć??


Dla czego nie podłączycie aut pod kompa by mieć podgląd na aktualne parametry pracy silnika ? Zazwyczaj od razu coś widać.

A kto ma takiego kompa, żeby podłączyć. To jakieś dziwne OBD i nie OBDII. Wypikać błędy można samemu.

lookaty
08-09-15, 10:26
Cosmo, w a8 jest obd2b wiec bez standardowego zlacza, w z4 juz go mam, ale i tak skromnie z parametrami, choc większość podstawowych jest.

cosmo-pl
08-09-15, 12:41
no i co tam można zobaczyć, da radę sprawdzić to o czym mowa. Ja się bardziej na VAGu znam, Hondy nie podpinałem nigdy.

@pasikonik

Jaką ty masz instalację, jaki reduktor?

pablo__89
08-09-15, 13:33
Jak go mierzyć??



A kto ma takiego kompa, żeby podłączyć. To jakieś dziwne OBD i nie OBDII. Wypikać błędy można samemu.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?179761-Datalogging-d14a3-ECU-P3X

Wystarczy zwykłe TTL za 2,50. Wypikanie błędów nie zawsze coś daje jak widzisz sam.

pasikonik
08-09-15, 18:53
Mam instalacje BRC sequent24.
@pablo a u mnie ten data logging zadziała?
Spróbuję przeczyścić krokowy ale to najwcześniej w czwartek.

jerdenk
08-09-15, 22:13
Cosmo, w a8 jest obd2b wiec bez standardowego zlacza, w z4 juz go mam, ale i tak skromnie z parametrami, choc większość podstawowych jest.

Mógłbyś opisać jak dokładnie łączysz się z interfejsem i czym odczytujesz dane?

pablo__89
08-09-15, 23:55
Z kompem brc i z kompem hondy połączysz się przy pomocy tego samego adaptera TTL różnica jest tylko w kształtach wtyczek.

lookaty
09-09-15, 18:23
Mógłbyś opisać jak dokładnie łączysz się z interfejsem i czym odczytujesz dane?

Zwyczajnie przez złącze OBD2 texą, to jest uniwersalny interfejs. W d14z4 złącze jest po lewej stronie nóg pasażera za tunelem środkowym. Miałem jeszcze CLIPa i VCDSa które dają dużo większe możliwości diagnostyki i konfiguracji, ale to interfejsy pod określoną markę/koncern

pasikonik
09-09-15, 21:23
Rzecz ciekawa - odpiąłem dzisiaj kostki od przepustnicy i potem po odpaleniu dostałem błąd czujnika. Zresetowałem błędy i ruszyłem w trasę. I zaczął szarpać jak nigdy dotąd, nawet przy przyspieszaniu. Aż się przestraszyłem jak ja do domu dojadę ;-) Ale po jakichś 500m jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu znowu wyskoczył check engine a szarpanie ustało i bez nawet jednego szarpnięcia wróciłem do domu (cudowne uczucie :-D). Jeżdżę teraz z błędem przepustnicy, ale już kupiłem litr benzyny i jutro akcja czyszczenie. Oby tym razem ;-)

Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka

pasikonik
23-09-15, 22:06
Dla potomnych
Wykonałem czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego zgodnie z opisami znalezionymi na forum i w sieci. Po pierwszym uruchomieniu wydawało mi się, że więcej zepsułem niż naprawiłem - obroty na biegu jałowym 2000 i ciągły check engine. Po ponownym rozebraniu okazało się, że kuzyn krzywo dokręcił element sterujący krokowcem - tak mi pomógł w robocie ;) Po skręceniu wszystkiego prawidłowo i po ponownej nauce komputera jeszcze nie do końca dobrze - dalej wysokie obroty na jałowym, ale przynajmniej bez checka. Delikatna regulacja śrubą na przepustnicy i chyba już będzie dobrze. Na ciepło ok. 800obr/min, na zimno 1500obr/min. Można jeszcze delikatnie podregulować. Ale przynajmniej już nie szarpie, można jeździć jak człowiek.
Podsumowując, jeśli ktoś ma kłopoty z nieregularnym szarpaniem, to niech zacznie od czyszczenia przepustnicy i krokowca, a nie wydawania kasy na nowe świece, kable, cewkę i moduł (chociaż nowe świece pewnie nikomu nie zaszkodzą).
No i przy okazji dowiedziałem się, czemu nie mogę zgasić auta zatykając dolot - ciągnie powietrze znad pokrywy zaworów. Ale że to przed przepustnicą, to chyba nie powinno szczególnie przeszkadzać, prawda?

cosmo-pl
30-09-15, 18:25
No właśnie, tak jak myślałem. U mnie to samo jest i będę się musiał wziąć za czyszczenie i demontaż. Dużo roboty z tym, kupowałeś jakieś uszczelki etc?? Coś by tam wypadało od razu pozmieniać.

pasikonik
01-10-15, 18:31
Rozpiąłem rurę od dolotu, powypinałem wszelkie kostki i heja, można wykręcać. Robota w sumie prosta, nic po drodze nie powinno Cię zaskoczyć. Nie wymieniałem żadnych uszczelek, wszystko ładnie trzyma.