Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z sondą, map sensorem i samodiagnostyką



ziomqq
31-07-15, 12:49
Witam! Mam aktualnie 2 błędy na kompie: 5 i 41.
Próbując wyeliminać błąd nr 41 podmieniłem sonde, zresetowałem ecu i błąd nadal powrócił. Pomierzyłem rezystancje grzałki sondy i wyszło mi 14 Ohm, na starej sondzie miałem 7 Ohm. Sprawdziłem również przewody i mam tak:
- na białym przewodzie 0,4-0,8V
- na zielonym masa
- na żółto czarnym 14V (zasilanie grzałki)
- na pomarańczowym 1,8V (masa grzałki)

Sprawdzałem również czy masa grzałki to też masa auta i wyszło, że nie, ale nie wiem czy tak ma być.
Nie mam żadnych objawów żeby sonda była zepsuta, nie mam szarpania. To samo tyczy się błędu nr 5 czyli map sensora, przeczyściłem styki i nadal błąd jest, a żadnego gaśnięcia nie mam. Nie wiem czy to jest z tym związane, ale czasami musze dłużej rozrusznikiem pokręcić żeby auto odpaliło.

Przy okazji tego problemu mam pytanie odnośnie złącza diagnostycznego. Kiedyś jakiś magik poczarował mi z wiązką i teraz mam problemy z tym. Na złączu diagnostycznym mam 2 przewody: brązowy i zielony. Ten brązowy to pin D4 w ecu, a gdzie idzie ten zielony?? Bo mam go ucięty..
Aktualnie robiłem samodiagnostyke tak, że zwierałem ten brązowy przewód do masy, ale mam problem z odczytywaniem błędów, bo check ledwo co mruga jak pokazuje jedności.. W dodatku żeby zrobić samodiagnostyke to musze odpalić auto i też nie wiem czy tak może być?

rooter666
31-07-15, 13:18
do samodiagnostyki nie trzeba odpalać silnika, wystarczy dać na zapłon.

ziomqq
31-07-15, 15:34
Tylko problem w tym, że po przekręceniu kluczyka na zapłon i zwarciu złącza diagnostycznego nic się nie dzieje tzn. tak jak świecił tak i dalek świeci check, a dopiero po odpaleniu zaczyna dawać sygnały błędów

kazik2_h9w3
31-07-15, 15:43
Najpierw zwierasz i dopiero na zaplon
A co do słabego mrugania to u mnie jest to samo

snafu
31-07-15, 17:07
Pomierzyłem rezystancje grzałki sondy i wyszło mi 14 Ohm, na starej sondzie miałem 7 Ohm.

no to masz lichy zamiennik, rezystancja grzałki też jest mierzona przez ECU

grzałka z jednej strony jest podpięta pod +12V zaś z drugiej pod ECU który wystawia masę do sterowania grzałką

ziomqq
31-07-15, 17:12
Ta stara sonda to była jakaś z Mazdy, a ta teraz jest z firmy Denso. Mógłbyś mi podać gdzie dokładnie jest ta grzałka wpięta w ecu(który pin)?

snafu
31-07-15, 18:23
http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34.htm

pin o oznaczeniach PO2H

ziomqq
01-08-15, 22:37
Test ciągłości masy grzałki z ecu wypadł pozytywnie. Zbadałem czy w ogóle komputer steruje tą masą i jak dałem test ciągłości masa auta- masa grzałki na zapalonym zimnym silniku to widać było na mierniku, że rezystancja się zmienia, ale ani razu nie było sygnału ciągłości... więc nadal nie wiem co dalej robić :/

snafu
02-08-15, 12:49
Grzalka sondy jest sterowana wypełnieniem sygnału