Zobacz pełną wersję : Marzy mi się autobus
Panowie i Panie, doradźcie. Śmigam 1,5 roku aerodeckiem 99' D16W3 z lpg i myślę o przesiadce na coś nowszego. Dynamika obecnego silnika mi stanowczo wystarcza, więcej mi nie trzeba, mniej by mi było za mało. Chodzi mi po głowie poliftowy autobus 1,6 koniecznie z klimą. Chciałbym na niego wydać do 16tys + zagazowanie. Robię codziennie 20km do pracy. W obecnej hani przeszkadza mi tylko hałas wynikający z krótkiej skrzyni, przy 100km/h mam ponad 3k obrotów, jazda 120 km/h jest na dłuższą metę męcząca. Czy w vii-genie wygląda to lepiej? Bo jeśli nie civic, to co...?
bastian1982
30-07-15, 22:07
W autobusie będzie trochę lepiej. Krótkie przełożenia i słabe wyciszenie robią swoje ale będzie ciszej niż w aero .Da się wytrzymać nawet w długiej trasie wystarczy trochę radio podglosic [emoji3]. Ja kupiłem z eco oponami i jest nie źle . Od opon też trochę zależy. Ja w swojej VI próbowałem trochę matami wyciszyć trochę pomogło ale w VII stwierdziłem ze nie ma sensu się bawić następna będzie limuzyna
Dzięki za odpowiedź. Jak się jedzie w dłuższą trasę albo w nocy to patent z zagłuszaniem hałasu radiem się nie sprawdza. W aero kilka razy już mnie brała ochota na wrzucenie wygłuszenia w drzwi, ale skończyło się na zmianie głośników i dekarce ;)
Czytałem że autobusy miały jakieś problemy ze skrzynią i robili naprawy na gwarancji. Jak sprawdzić czy dany Civ przeszedł taką operację? Wpis w książce serwisowej?
bunkerites
01-08-15, 09:51
Gwarancja w 1.4 była.Przyjrzyj się skrzyni dokladnie.Poznasz czy była rozkrecana
Ja wcześniej jeżdziłem 6 genem "angielką" i żeczywiście powyżej 120/h było głośno. Od dwóch miesięcy wożę się "autobusem" z D16V1 i jest o wiele ciszej.
ja teraz jestem po pierwszej prawie 100km trasy autobusem i niewygodne te fotele, szyja boli
bunkerites
03-08-15, 16:53
Jak szyja boli to moze masz oparcie fotela zbyt lezaco ustawione i odcinek szyjny kregoslupa dostaje w dupe...
Bardzo dziękuję za opinie. Chętnie przesiadłbym się do autobusu choć wpadł mi ostatnio do głowy jazz. Tyle że to max 1.4 i bardzo emerycki klimat w środku ;-)
Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka
ja jeżdżę 3 lata autobusem lecz przedliftem 1.4 i powiem ci że w trasie to jest głośny, wcześniej miałem Peugeota 307 1.4 i to był bardzo cichutki w środku, ehhh wszystko przez wysokie obroty silnika.....
teraz zastanawiam się nad VIII genem w sedanie 1.8 i mam obawy ze będzie tak samo.
niestety ale Hondy są głośniejsze niż inne popularne marki :) taki urok silników, wygłuszenia itp ale też sporo zalezy np od rodzaju opony, przykładowo teraz mam ep2, seryjny wydech, tylko dolot zmieniony i mam strasznie głośne opony. Na a4 przy 120-130 jest głośniej niż w mojej byłej Preludzie z wydechem 2.25"
u mnie jest głośno ale nie mam nadkoli na tyle. Pewnie ona i jakieś maty w bagażniku trochę ułatwią życie. Akurat butla lpg mi wystaje to mogę boli spokojnie wyłożyć
Ja w aero mam jakieś trupy opony, bo na zimówkach mam ciszej niż teraz :D Wczoraj miałem okazję przejechać się Jazzem 03' 1.4. Poza megaemeryckim wnętrzem bardzo przyjemne autko, nawet da się tym fajnie kulać.
Teraz muszę aero odstawić do spawacza, bo mi mocowanie dużego cukierka przegniło i na jednej śrubie się trzyma :O taki mamy klimat...
Cześć
Szkoda że ten Jazz to 1.4 i-DSI. Dlaczego?. Gdyby było to 1.4 z civic'a z tych lat, wtedy bez większych przeszkód
można by wykonać swap na d16v1 lub d17a2 a5 a9 czyli vtec.
Jeżeli to i-DSI to D seria to jest cień szansy, że łapy silnika, sanki (ew z civica) spasują. Potem kwestia
elektroniki. Ale czy będzie na tyle miejsca w komorze?. Przy i-DSI kolektor dolotowy jest jak w K serii z przodu,
a w D serii z tyłu.
Fajnie by było zobaczyć taki projekt na forum, a Jazz z takim silnikiem może z 0,5 litra by wziął więcej, a zbierał
by się o wiele lepiej.
skoro ulozenie jest podobne jak w k serii jak mowisz to moze warto pojsc krok dalej i zrobic swap na k serie, nawet taka ze Stream'a :) to byloby dopiero ciekawe :) niesttey widze to bardzo duzo znakow zapytania i przed zdecydowaniem nalezałoby gleboko sie zastanowiac nad paroma newralgicznymi zagadnieniami typu czy spasuja polosie, czy silnik zmiesci sie zwyczajnie oraz jak w kwestii mocowan wyglada sprawa. jezeli weszloby d17 to przypuszczam ze k20a1 tez mogloby sie zmiescic ale sa to jedynie moje domysly.
Edt: da sie !!!! :) https://www.youtube.com/watch?v=N3vjlsBwzTQ
Jasny gwint !!!
Musi to ładnie zamiatać na drodze, a i dosyć ładnie to leży w komorze.
Ciekawe co z sankami? Jest 50/50 że jakieś Hapartsy albo co innego trzyma silnik.
a nie rozważałeś streama? to jest ciekawy autobus
http://postimg.org/image/m1kwacgoj/
A pro po K20 w Jazz i dlaczego pisałem o D serii. Chodzi o to że prawdopodobnie kolega "pasikonik" nie jest
zainteresowany rzeźbieniem komory silnika. I tak jak pisałem jeżeli i-DSI to D seria (nie ważne czy kolektor,
dolot powietrza jest z przodu), to mocowanie przy kielichach jest takie samo jak w np. D16V1 itp. Czyli daje
sanki z civica, pomijam już temat półosi i przekłada bezproblemowo silnik. Pozostałe kwestie mechaniki,
jak ją rozwiązać, dowie się z Twojego tematu "mlawa85" lub "drevan'a". Czyli temat linki, cięgien drążka
zmiany biegów i itp. (od razu będzie wiedział jak ugryź temat). Elektryka, jeżeli bezpieczniki mają takie same
wartości jak w civicu to zostaje kwestia przejściówki do zasilania ECM i osprzętu silnika (tu schematy obowiązkowe).
K20 bym nie pchał do Jazz'a. Co innego "autobusik", ale tu bym widział K24 z Accorda. Dlaczego? K20a2 to silnik
stworzony na "tor" i jakby był taki "naj, super" to by go montowali w Accordzie. W codziennym użytkowaniu, takie
K24 ma więcej zalet i osobiście jakbym miał wybierać w 200 konnych jednostkach to bym wybrał K24.
Się koledzy rozmarzyli widzę ;-)
Stream to już zupełnie nie ten gabaryt, w aerodecku woze głównie powietrze i pasowałoby się przesiąść na coś odrobinę mniejszego. Jazz i swap- gdybym miał budżet na takie zabawy to pewnie od razu kupiłbym coś mocniejszego :-)
Wysłane z mojego Lark Cirrus 5 przy użyciu Tapatalka
Ja przez dwa lata Jazzem śmigałem. mimo 1.3 silnika (nie wiem czemu 1339cm^3 ma oznaczenie 1.4:P) To nie jest wolne autko. W mieście to możesz zadziwić nie jedną osobę. Spalanie przy dość ostrej jeździe z 63 tankowań miałem 5,6.. Tam jest wolnoobrotowy silnik :P 8 świec, 8 zaworów i nie ma opcji zadusić tego małego szerszenia.
Ja bardzo Jazza polecam, gdyby nie chęć spełnienia jakiegoś tam marzenia z EP2. To bym dalej jeździł i był zadowolony.
Bagażnik to poezja, dwa zdjęcia:
Pierwsze: 4x opony 15 cali 195/60. Nawet roletki nie trzeba było podnieśc, a ile miejsca z boku zostało.
https://lh3.googleusercontent.com/-24zexUWzcXE/VN8rCyWL6sI/AAAAAAAADZs/VWNIylzOYbs/s800-Ic42/bagaznik.jpg
TV 55 cali sony, jechał sobie na stojaka
https://lh3.googleusercontent.com/-OrekZcKKt6U/VeNldSfZV7I/AAAAAAAAHYA/o1_plqTYgxM/s640-Ic42/DSC_0100.jpg
michal9049
02-09-15, 21:34
Jazz super autko. Miałem takiego tylko że błękitnego. Bagażnik jak na taki samochód OGROMNY !!! wszystko do niego wejdzie. Ja wiozłem Jazzem lodówkę z Saturna ;), wygodne, pojemne i dynamiczne auto. Parkowanie takim samochodem to bajka ;). I jak kolega wcześniej wspomniał można nie jednego zagiąć na światłach :P. Silnik, skrzynia i zawias nie do zadarcia :P. Ale mój jazz niestety poszedł do kasacji... :(
i jeszcze jedna zaleta!!! Policja nawet suszarki nie podnosi :D
Kiedyś mnie zatrzymał w ostatniej chwili.... Ja mówię: No to ile miałem? Policjant: "Nie wiem, myślałem, że dziadek jedzie to nie mierzyłem. A jak zobaczyłem, że za szybko to już za późno było. Otwórz bagażnik." Skończyło się na spisaniu i paru żartach :)
:D:D:D:D
a ja poruszę temat czy fotele od prelude V podejdą pod autobus z 2001.
Puki co jedynym minusem u mnie jest niewygodny fotel
chyba nikt takiego fotela nie wkladał do VII gena :) takze musialbys przetrzec szlak :) zapewne podejdzie ale bedzie czekala Cie rzezba z mocowaniami.
najwyżej będę jeździł z jaśkiem na odcinku lędźwiowym ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.