Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Muli, jak wysoka temp powietrza



radko_
27-07-08, 20:30
Witam

Mam takie odczucia:
Jak jezdze wieczorkiem lub wczesnym rankiem gdzie tepmeratura ok 10-15 stoni to auto rakieta.
Jak jezdze w w temperaturze powietrza ok 20-30 stopni to jakos muli.

a jak u was i czy to normalne odczucie a jesli nie to co moze byc przyczyna?

pozdrawiam

Badman
27-07-08, 20:31
rano i wieczorem jest więcej tlenu spalanie jest lepsze- ja to tak widzę :)

hariusz
27-07-08, 21:35
Hmm.... jak jeździsz rano i wieczorem to jest chłodno więc klimy nie włączasz która muli kiedy jest załączona w upalne dni :) a tak na serio to może masz coś z chłodzeniem silnika ?

radko_
27-07-08, 21:40
Klima wyłaczona, temperatura silnika taka sama zarowno rano wieczorem i w upalne dni, czyli 1/3 wskaznika.

mirasek
28-07-08, 01:48
To raczej norma że w upał nieco spada dynamika, ale wielkiej róznicy w stylu rakieta/muł nie powinno być, ot tak jakbyś zapiął klime.

Cairo
28-07-08, 09:28
Różnica zawsze będzie, bo cieplejsze powietrze gorzej się spala. Nie jest jakaś kolosalna, ale na pewno da się ją odczuć.
Masz może stożek?

Konrad84
28-07-08, 12:54
Czujnik temperatury powietrza na dolocie ?

OSCAR
28-07-08, 14:10
Różnica zawsze będzie, bo cieplejsze powietrze gorzej się spala. Nie jest jakaś kolosalna, ale na pewno da się ją odczuć.
Masz może stożek?

dokladnie tak jak napisal Cairo, krotko mowiac - w zimnym powietrzu masz masz wiecej "tlenu w tlenie" (to tak jak w tym cukrze w cukrze) ;D a cieple jest rzadsze i sie gorzej spala. Dlatego takie ważne jest doprowadzenie zimnego powietrza przy stosowaniu stozka. Jak masz storzek zamkniety w goracej komorze silnika i zasilasz silnik walsnie tym rozgrzanym powietrzem to wlasnie masz podobny efekt zamulenia i pozostaje ci tylko basowe brzemienie silnika ze stozkiem a zolte cinkloczento cie zamiata ;)

Chemiczny
28-07-08, 15:04
dokladnie tak jak napisal Cairo, krotko mowiac - w zimnym powietrzu masz masz wiecej "tlenu w tlenie" (to tak jak w tym cukrze w cukrze) ;D a cieple jest rzadsze i sie gorzej spala. Dlatego takie ważne jest doprowadzenie zimnego powietrza przy stosowaniu stozka.

Tlenu w powietrzu jest zawsze tyle samo - około 21% :D. Różnica tkwi jedynie w rozszerzalności cieplnej powietrza. W większej temperaturze ta sama ilość powietrza zajmuje większą objętość a zatem w komorze spalania jest mniej tlenu co zmienia parametry spalania w cylindrach. Komp daje mniej paliwa żeby mieszanka pozostała stechiometryczna i stąd "zamulenie"

radko_
28-07-08, 16:45
Moze ja taki czuly jestem ale u mnie jakoos znaczaco spada moc.

A moze faktycznie cos z czujnikiem temeratury powietrza dolotowego?
Jak go sprawdzic? Omomierzem? Jakie powinien miec prawidlowe skazania?

Cairo
28-07-08, 17:04
Tlenu w powietrzu jest zawsze tyle samo - około 21% :D. Różnica tkwi jedynie w rozszerzalności cieplnej powietrza. W większej temperaturze ta sama ilość powietrza zajmuje większą objętość a zatem w komorze spalania jest mniej tlenu co zmienia parametry spalania w cylindrach. Komp daje mniej paliwa żeby mieszanka pozostała stechiometryczna i stąd "zamulenie"

Chemiczny, jak zawsze niezawodny :D

Konrad84
28-07-08, 18:29
Moze ja taki czuly jestem ale u mnie jakoos znaczaco spada moc.

A moze faktycznie cos z czujnikiem temeratury powietrza dolotowego?
Jak go sprawdzic? Omomierzem? Jakie powinien miec prawidlowe skazania?

Ja bym raczej starał się pożyczyć od kogoś, albo nawet kupić na naszej giełdzie.

Chemiczny
28-07-08, 21:16
Chemiczny, jak zawsze niezawodny :D

W końcu chemik :)

Konrad84
28-07-08, 21:33
chemik, a jest sens podgrzewania paliwa w baku? Jeżeli tak to jakie temp. są bezpieczne ?

s3kawek
29-07-08, 13:17
To już koledzy chyba wszystko napisali a ja tylko dodam że już dawno zwrócono uwagę na problem mniej wydajnej pracy silnika na ciepłym powietrzu i dlatego wymyślono intercooler.

bobibagno
29-07-08, 15:26
W końcu chemik :)

nie ma to jak kolega po szkolach :D