Zobacz pełną wersję : Muli, jak wysoka temp powietrza
Witam
Mam takie odczucia:
Jak jezdze wieczorkiem lub wczesnym rankiem gdzie tepmeratura ok 10-15 stoni to auto rakieta.
Jak jezdze w w temperaturze powietrza ok 20-30 stopni to jakos muli.
a jak u was i czy to normalne odczucie a jesli nie to co moze byc przyczyna?
pozdrawiam
rano i wieczorem jest więcej tlenu spalanie jest lepsze- ja to tak widzę :)
Hmm.... jak jeździsz rano i wieczorem to jest chłodno więc klimy nie włączasz która muli kiedy jest załączona w upalne dni :) a tak na serio to może masz coś z chłodzeniem silnika ?
Klima wyłaczona, temperatura silnika taka sama zarowno rano wieczorem i w upalne dni, czyli 1/3 wskaznika.
To raczej norma że w upał nieco spada dynamika, ale wielkiej róznicy w stylu rakieta/muł nie powinno być, ot tak jakbyś zapiął klime.
Różnica zawsze będzie, bo cieplejsze powietrze gorzej się spala. Nie jest jakaś kolosalna, ale na pewno da się ją odczuć.
Masz może stożek?
Czujnik temperatury powietrza na dolocie ?
Różnica zawsze będzie, bo cieplejsze powietrze gorzej się spala. Nie jest jakaś kolosalna, ale na pewno da się ją odczuć.
Masz może stożek?
dokladnie tak jak napisal Cairo, krotko mowiac - w zimnym powietrzu masz masz wiecej "tlenu w tlenie" (to tak jak w tym cukrze w cukrze) ;D a cieple jest rzadsze i sie gorzej spala. Dlatego takie ważne jest doprowadzenie zimnego powietrza przy stosowaniu stozka. Jak masz storzek zamkniety w goracej komorze silnika i zasilasz silnik walsnie tym rozgrzanym powietrzem to wlasnie masz podobny efekt zamulenia i pozostaje ci tylko basowe brzemienie silnika ze stozkiem a zolte cinkloczento cie zamiata ;)
dokladnie tak jak napisal Cairo, krotko mowiac - w zimnym powietrzu masz masz wiecej "tlenu w tlenie" (to tak jak w tym cukrze w cukrze) ;D a cieple jest rzadsze i sie gorzej spala. Dlatego takie ważne jest doprowadzenie zimnego powietrza przy stosowaniu stozka.
Tlenu w powietrzu jest zawsze tyle samo - około 21% :D. Różnica tkwi jedynie w rozszerzalności cieplnej powietrza. W większej temperaturze ta sama ilość powietrza zajmuje większą objętość a zatem w komorze spalania jest mniej tlenu co zmienia parametry spalania w cylindrach. Komp daje mniej paliwa żeby mieszanka pozostała stechiometryczna i stąd "zamulenie"
Moze ja taki czuly jestem ale u mnie jakoos znaczaco spada moc.
A moze faktycznie cos z czujnikiem temeratury powietrza dolotowego?
Jak go sprawdzic? Omomierzem? Jakie powinien miec prawidlowe skazania?
Tlenu w powietrzu jest zawsze tyle samo - około 21% :D. Różnica tkwi jedynie w rozszerzalności cieplnej powietrza. W większej temperaturze ta sama ilość powietrza zajmuje większą objętość a zatem w komorze spalania jest mniej tlenu co zmienia parametry spalania w cylindrach. Komp daje mniej paliwa żeby mieszanka pozostała stechiometryczna i stąd "zamulenie"
Chemiczny, jak zawsze niezawodny :D
Moze ja taki czuly jestem ale u mnie jakoos znaczaco spada moc.
A moze faktycznie cos z czujnikiem temeratury powietrza dolotowego?
Jak go sprawdzic? Omomierzem? Jakie powinien miec prawidlowe skazania?
Ja bym raczej starał się pożyczyć od kogoś, albo nawet kupić na naszej giełdzie.
Chemiczny, jak zawsze niezawodny :D
W końcu chemik :)
chemik, a jest sens podgrzewania paliwa w baku? Jeżeli tak to jakie temp. są bezpieczne ?
To już koledzy chyba wszystko napisali a ja tylko dodam że już dawno zwrócono uwagę na problem mniej wydajnej pracy silnika na ciepłym powietrzu i dlatego wymyślono intercooler.
W końcu chemik :)
nie ma to jak kolega po szkolach :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.