PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana nagrzewnicy



dudi189
27-07-15, 11:57
Będę musiał niedługo wymienić nagrzewnicę bo zauważyłem że leciutko się z niej sączy. Znalazłem już opis jak rozebrać cały kokpit. Jednak mam pytanie czy przy wyjęciu nagrzewnicy będę musiał spuszczać czynnik z klimatyzacji i czy macie jakieś wskazówki, spostrzeżenia, błędy których byście już nie powtórzyli przy tej wymianie? Czy po odłączeniu najpierw akumulatora i rozłączeniu potem wtyczek od poduszek nie wywali błędu srs? Ile może zająć taka naprawa?

MichałCK
27-07-15, 12:17
Ja jestem na etapie zmiany nagrzewnicy, zobacz w moim temacie :)

Roboty oczywiście jest dużo, z resztą zależy dla kogo, bo dla mnie nie jest to jakieś mega straszne jak wiesz co z czym się je :)

Nagrzewnicy oraz zespołu wentylacji nie wyjmiesz bez demontażu parownika klimatyzacji (znajduje się z lewej strony od filtra kabinowego) czyli czynnik z klimatyzacji trzeba zlewać niestety.
Trzeba uważać przy rozłączaniu parownika klimatyzacji by nie dostać po mordzie resztkami czynnika który jest pod lekkim ciśnieniem w układzie.
Najważniejsze to zaślepić otwory wlotowe oraz wylotowe w parowniku oraz przy rurkach które do niego dochodzą by nie wpuścić wilgoci do układu - najlepiej i tak po całej robocie wymienić dla spokoju osuszacz klimy.

Błąd SRS musi wywalić, po każdym odpięciu akumulatora bodajże się tak dzieje - osobiście jeszcze nie posiadam poduszek ale jestem podczas swapu i przeczytałem już kilka tych manuali do 5D związanych z SRS.

Najtrudniejsze jest rozłączenie gumowych przewodów które idą z termostatu do nagrzewnicy, chyba że wymieniasz je na nowe to po prostu przecinasz; generalnie u mnie po godzinie walki się poddały bez żadnych zniszczeń.

dudi189
27-07-15, 12:41
No to najbardziej mi szkoda czynnika z klimatyzacji bo niedawno był nabijany, no ale nic się nie zrobi jak trzeba to wyjąć. a Ile może zająć czasu ta wymiana? Błąd srs jak kasować to gdzieś chyba czytałem, i myślę że jakoś go wykasuje. Czyli przewody pewnie zdjąłeś kręcąc nimi i się rozruszały? Mam nadzieję że przez jeden dzień wszystko ogarnę.

MichałCK
27-07-15, 13:21
Zależy ile masz czasu wolnego, ja to sobie robię na spokojnie po dwie godzinki dziennie, a samochodu nie potrzebuje na co dzień :)
Szczerze to w jeden dzień może oblecisz od rana do samego wieczora :)

Ja zdejmowałem przewody z mechanikiem takim sposobem że jedna osoba ciągnie przewód do siebie, a druga podważa go małym łomem, najlepiej je popryskać jakimś preparatem penetrującym i będzie łatwiej.

Z klimatyzacją nie ma problemu, najlepiej pojechać tam gdzie nabijali czynnik i go po prostu ściągnąć, a po całej robocie nabić od nowa i po problemie.

HEG8
27-07-15, 13:27
Żaden błąd SRS nie wyskoczy po odpięciu aku i poduch.

MM63
28-07-15, 19:15
Żaden błąd SRS nie wyskoczy po odpięciu aku i poduch.

X2

dudi189
28-07-15, 19:41
Dzięki wielkie za odpowiedzi, a czy ktoś jeszcze potwierdzi że trzeba spuścić czynnik z klimy, czy można wyjąć sama ,,puszkę,,-mieszadlo powietrza z nagrzewnica?

bartek_levis
29-07-15, 10:32
niestety ale trzeba spuścić klimę i odkręcić przewody za akumulatorem inaczej tego zespołu klap w którym nagrzewnica siedzi nie wyciągniesz. najlepiej to jechać do jakiegoś warsztatu niech ściągną a potem nabiją zawsze parę groszy taniej wyjdzie nabicie

dudi189
31-07-15, 23:11
już prawie skończyłem, niestety ale trzeba tak jak mówiliście ściągnąć czynnik z klimy, z moich spostrzeżeń to dodam by nakrętkę trzymającą obudowę nagrzewnicy, która znajduje się w przegrodzie silnika przy wężach z nagrzewnicy spryskać najpierw porządnie wd40 bo mi się urwał plastik ją trzymający. Już mam założoną drugą nagrzewnicę, klima podpięta:) jutro z rana założenie reszty i mam nadzieję że już będzie dobrze i szczelnie. Mam trochę więcej roboty bo musiałem trochę kabli ciąć bo mam komputerek pokładowy a kable szły przy nagrzewnicy.