Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B2 + MPFI D16Z2, nie zapala.



Grzesieek
23-07-15, 18:40
Jestem w trakcie robienia MPFI w EG4 D15B2 na gratach z D16Z2 (robione na podstawie manuala z Civic4g i nieco pociętej wiązki która z takim MPFI już pracowała w EG4 D15B2/Z2). W tej chwili auto nie odpala, robi tylko coś takiego:

https://www.youtube.com/watch?v=-e_XYqFuTqU&feature=youtu.be Czyli po przekręceniu kluczyka wstaje na chwile i tyle. Ponowne kręcenie kluczykiem nie przynosi rezultatu, muszę go cofnąć, i przekręcić ponownie.

więc podłączyłem wszystko tak:

(Map sensor wpiąłem tutaj (zamieniałem jeszcze miejscami pod inne pasujące miejsce w okolice silniczka krokowego, ale nie się nie zmieniło)):
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/122430104a4d.jpg (http://naforum.zapodaj.net/122430104a4d.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e0ca3bb6823e.jpg (http://naforum.zapodaj.net/e0ca3bb6823e.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/eba1b0fb995c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/eba1b0fb995c.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/4e9211e37e8f.jpg (http://naforum.zapodaj.net/4e9211e37e8f.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a3b5a7d466b5.jpg (http://naforum.zapodaj.net/a3b5a7d466b5.jpg.html)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8271749f067f.jpg (http://naforum.zapodaj.net/8271749f067f.jpg.html)

(Z druciarskiej rurki się proszę nie śmiać :P Jest tylko na moment).

Wszystko wygląda na dobrze podłączone? Co może być powodem nie odpalania? Samodiagnostyka pokazuje w tej chwili tylko błąd 13 (czujnik atmosferyczny, podobno nie jest niezbędny).

felootno
23-07-15, 18:56
Sprawdź czy dochodzi paliwo i iskra. Masz rezistor box?
Nie czekaj aż check zgasnie tylko od razu odpalaj, to od razu zalapie

Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2

Grzesieek
23-07-15, 19:35
Paliwo dochodzi do listwy, iskra też jest. Resistor box też na miejscu.

Jeszcze jedno. Jak lutowałem przewody do kostek przy komputerze, to miałem je ponumerowane kolejno, czyli np.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

A we wszystkich innych opisach są w ten sposób: http://www.d-series.org/forums/diy-forum/39133-diy-dpfi-mpfi-swap.html

Może powinienem olać numeracje na kostkach i robić wg schematu jak wyżej?

felootno
23-07-15, 20:06
No pewnie że źle

https://www.google.pl/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjB1qFQoTCNSt2fnr8cYCFUaPLAodg3QKDw&url=http%3A%2F%2Fwww.dodo-upgrades.nl%2FpinoutOBD0.htm&ei=Ji2xVdSCNcaesgGD6al4&psig=AFQjCNFFmHobMX5_CPLyAzunRqb2AT5OJg&ust=1437761187686802&rct=j

Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 2

wiesko1261
23-07-15, 21:23
ja tam nie słyszę pompy paliwa po przekręceniu stacyjki :)

https://youtu.be/l34dG-Q1cBI

Grzesieek
23-07-15, 22:42
Na filmie może i nie słychać, ale normalnie przekaźnik "pyka" i pompa chodzi ;)

Więc jutro oleje numeracje na wtyczce i zrobię wg tego co jest wyżej.

Grzesieek
24-07-15, 23:35
Sprawdziłem połączenia przy kompie. Wszystko było ok z wyjątkiem pozamienianej kolejności wtrysków. Zostały podłączone jak należy, ale nic to nie zmieniło. Auto dalej zaskakuje na sekundę przy próbie odpalenia i tyle.

Co proponujecie sprawdzać w dalszej kolejności?

__________________________________________________ __________________________________________

Po poluzowaniu śruby na listwie jest ciśnienie. Sprawdzaliśmy ile w ogóle podaje paliwa do listwy i wszystko wygląda ok (w listwie normalnie jest paliwo). Jak podaliśmy paliwo z innego źródła bezpośrednio do listwy to też nie odpalił.

Teraz próbowaliśmy samostartu i przez bardzo krótką chwilę chodzi.

Jaka jest opcja na sprawdzenie samych wtrysków?

__________________________________________________ __________________________________________

Na wtryskach w momencie kręcenia rozrusznikiem pojawiają się tylko 3V...

__________________________________________________ __________________________________________

W tej chwili wygląda to tak: kluczyk na zapłon, na wtrysku jest 12V, po chwili spada do 0, kluczyk na rozrusznik, auto załapuje na ułamek sekundy i gaśnie. Jak ponownie przekręcam kluczyk na rozrusznik (bez cofania) to auto już nie załapuje i na wtrysku jest napięcie ok. 10V.

Grzesieek
28-07-15, 00:21
Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Przelutowałem jeszcze przekaźnik pompy paliwa.

Nadal nic.

_____________________________________________

Problem rozwiązany. Przyczyna? Źle połączone przewody przy komputerze (B15,B16,C21, C29). Zwyczajnie źle zinterpretowany opis ze strony Civic4G.