Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spadające obroty na biegu jalowym



black1
22-07-15, 02:00
Witam!
Wiem że temat był wałkowany 1000 razy ale ludzie sie podpinają pod tematy z nieco róznymi objawami co sprowadza sie do tego żeby wymieniac wszystko od świec przez sonde do silnika krokowego.

Może tutaj sie uda ustalić coś pewniejszego.

Mam Honde Civic mb2 z silnikiem d14a8 z instalcja lpg

Na zimnym silniku chodzi dobrze na gazie i benzynie, trzyma 1000-1100 obrotów nawet z włączona klimą pracuje równo
Po nagrzaniu silnika jednak obroty utrzyuja się na poziomie nawet 500rpm dla gazu i 600 na pb, co powoduje nieprzyjemne drgania silnika (klima robi niewielka róznice ale robi)

Największym jednak problemem jest to, że po przygazowaniu (czy wysprzegleniu) obroty spadają na chwile do 200rpm na gazie i benzynie, czasem nawet bez obciązenia, a na gazie obciążony potrafi zgasnąc, nieobciążany bardzo okazyjnie.

Z początku myslałem że to kwestia regulacji LPG, bo nie wiedziałem że na pb tez ma problem z tymi spadajacymi obr. Skłaniało mnie ku temu przerywanie na wysokich obrotach. Po wkreceniu na 6000-7000k i zmianie biegu przytyka go, czasem dwa razy zanim zacznie ciągnąć. Na pb tak nie ma. Czasem tez ma tak że czuć że od 4500 lepiej ciągnie i potem podobne uczucie od 5500-6200, na pb wkreca się rowno. Listwa wtryskowa i reduktor mają (podobno) rok więc to bym z poczatku wykluczył.

Regulacje gazu zamierzam zrobic i tak ale najpierw chce rozwiążac problem spadajacych obrotów, bo dzieje sie to jednak tez na pb.

Moje podejrzenia kierowalbym na sonde, co myslicie? Reset ECU może coś dać w tym przypadku?

black1
22-07-15, 14:01
A i spalanie mam dośc wysokie bo aż 12l na 100km lpg, a raczej rzadko przekraczam 4k obrotów, czasem tylko przegonie na dwójce do odciny. 10l nie powinno przekroczyć bo nie mieszkam w okolicy dużych miast.

cosmo-pl
22-07-15, 19:14
Za dużo pali, zbyt bogato i przylewa. Stąd przerwy. Przygasanie to standard w tym modelu. Silnik krokowy nie wyrabia. Kompem od LPG możesz sobie pomóc. Jak masz STAG i Hana albo Barracuda, to jak jest powyżej 30°C to też jest problem z przylewaniem, bo trochę zaszyte dane są niepoprawne, warto to poprawić u ogarniętego gazownika. Korekta po temperaturze, jeżeli masz taką opcję.

black1
22-07-15, 19:35
Ok dzięki, wyibiore sie do gazownika i dam znac co i jak, mapa i tak jest źle ustawiona. Miałem ten problem w citroenie c5 z tym gasniecięm na gazie, to ustawił mape podczas jazdy i problem zniknął na zawsze, ale znowu tracił moc powyzej 5k więc tym razem poszukam lepszego gaziarza.

arthi
23-07-15, 03:10
U mnie zaczęły się dziać cuda jak tylko przyszły upały, szarpanie, check engine, zapach gazu... ewidentnie dostawał za dużo
niby samochód był u dobrego gazownika, ale zaczynam w to powątpiewać, bo korekty po temp. nawet nie tknięte,


Może wiesz co dokładnie trzeba zrobić, żeby samochód nie gasł na gazie, co przekazać gazownikowi? U mnie dopóki nie osiągnie temp. 90 stopni, silnik na gazie gaśnie po prostu.

black1
23-07-15, 05:08
Im bardziej widać problem tym łatwiej go zdiagnozować. Podstawa to ustawianie kompa podczas jazdy. Wtedy jak Ci pozmienia to jeszcze stestuj na całym zakresie czy coś innego nie spitolił.
Jadę dziś na 90% do gazownika o dobrej renomie, cale 35km w jedną stronę, oby było warto. Dam znać na forum co i jak, jak bd zadowolony to przedstawie mu Twój problem i niech się odniesie co by z tym zrobił i bedziesz mial jakiś pogląd zanim sam sie wybierzesz.

cosmo-pl
23-07-15, 09:43
Ogólnie ustawienia mapy to jedno, korekta po temperaturze to drugie. Ją się przeprowadza po odpaleniu na zimnym silniku, najlepiej po nocy. Wtedy widać co i jak. STAGi przelewają jak jest bardzo ciepło albo bardzo zimno. Pewnie nie robili badań, tylko ustawili wzbogacenie i tyle.

Co utraty mocy na obrotach, to z kolei może być zubożenie, co jest niekorzystne. To wyjdzie z mapy. Podstawa to odpowiednio dobrane ciśnienie (pracownik się zużywa) oraz mnożnik. Dodatkowo w kompach zaszyty jest algorytm do klimy na jałowym. Prawdopodobnie da się go zmusić do działania z Hondą, żeby z automatu podbijał obroty, jak wyczuje obciążenie, nie wiem czy też nie da się tego podłączyć po przycisku, trzebaby pytać gaziarza. I ogólnie na LPG można sobie delikatnie wyższe obroty ustawić na jałowym, np 700-800 i wtedy na klimie 1000. Przy dobrej mapie problem przygasanie powinien zniknąć. Jak kupię kompanii pod STAGA to dam znać co wyszło, bo też mam ten problem co wy, z tym że na razie padł w Hondzie kompresor, więc nią nie jeżdżę. ;)

black1
23-07-15, 13:23
A ja jednak zawieszam narazie regulacje u gazownika, bo mi klient chce zwrócić silnik, bo jest troche rdzy na wałku :rolleyes: