PDA

Zobacz pełną wersję : D15Z8 Uszczelka pod głowicą? kilka pytań.



karolvgen
20-07-15, 10:21
Witam. Mam problem z silnikiem D15Z8, a mianowicie prawdopodobnie wydmuchana jest uszczelka pod głowicą. Na początku ubywało mi płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym i samochód ciągle był "niedogrzany" w sensie, wskazówka od temperatury była prawie ciągle na minimum, lub lekko nad. Później zbierał się lekki syf na ściankach od zbiornika wyrównawczego. Do tego zauważyłem wyciek z okolic rozrządu. Gdy jeżdżę spokojnie nic raczej nie leci, a po ostrzejszej jeździe zostawiam na parkingu małą kałużę, a raczej kropelki płynu. W ostatnim tygodniu płyn musiałem dolewać 2 razy. Do tego zauważyłem wczoraj, że po odpaleniu wylatuje z rury biały dym (po nagrzaniu silnika już nic nie leci nawet na wyższych obrotach). Stąd też moje pytanie, czy to na 100% uszczelka? Sam jestem pewien na 99%, że to to, ale czytałem też na tym forum podobne objawy i wyszło, że to pompa wody siadła. Jeżeli wymieniałbym uszczelkę to czy kupić OEM do mojego silnika, czy jest sens zamontowania np od d16y8? Ewentualnie czy te elringa są czegoś warte?

Mlody11
20-07-15, 10:34
Kup tester na allegro do uszczelki z przesyłką koło 15zł i sprawdź czy płyn zmieni kolor jak tak to walnięta uszczelka, przy twoim silniku zmiana uszczelki na tą z y8 mocy raczej nie doda jedyny plus że jest metalowa, co do ori i erlinga jedni polecają tylko oryginał bo podobno erlingi padają szybciej czy to prawda poszukaj na forum ob jest sporo tematów o tym.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

karolvgen
20-07-15, 11:06
No właśnie co do elringa jest tyle samo dobrych co złych opinii. Niektórzy piszą, że jeżdżą rok i nic nie dolega, a inni, że po 3 tysiącach już nic z niej nie zostało. Co do tego testera, jest już zamówiony, ale jak on się ma np. do pękniętej głowicy/bloku?

Zapomniałem dopisać w pierwszym poście, że teraz temperatura raczej trzyma normę, ale przykładowo po mieście od świateł do świateł jak sobie depne to za którymś razem gdy zatrzymam się wskazówka od temperatury idize do góry gwałtownie, a ruszając i jadąc spokojnie opada. Na autostradzie jak sobie pojechałem jakiś odcinek szybciej-temperatura w normie, ale już zjeżdżając na stacje, czyli zwalniając do tych powiedzmy 50km/h wskazówka gwałtownie idzie na maksa.

Fawor
20-07-15, 11:21
Uszczelka, miałem w swoim eco to samo. Pamiętaj (w sensie dobrze radzę) zrobić od razu poprawny remont całości - wymiana uszczelniaczy zaworowych + pierścieni. Moja przed robieniem uszczelki nie paliła oleju praktycznie nic, ale musiałem po wydmuchanej uszczelce uruchomić auto z powrotem w jeden dzień. Zrobiłem na szybko bez ruszania gumek i pierścieni - uszczelka jest szczelna, ale dolewam olej :p Nie ma sensu robić półśrodkami.

karolvgen
23-07-15, 10:29
Kupiłem tester, zrobiłem test- płyn zmienił kolor. Czy wynik może też świadczyć o pękniętej głowicy/bloku?

Mlody11
12-08-15, 09:34
Tak to trzeba sprawdzić, spaliny dostają się do płynu chłodniczego, pewnie już to zrobiłeś ale myślę że dla kogoś kto będzie miał taki problem ten temat będzie przydatny :)

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka