Zobacz pełną wersję : wyrywa prawą półoś, alternator na podłużnicy
Witam.
Posiadam od niedawna Civica 1.4 90km z 96roku.
jakieś 2 tygodnie temu rozpadł się przegub wewnętrzny prawy. Trudno - może wiek, może zużycie itp...
Założyłem nowy i dziś na dołku znów mi strzelił.
Zacząłem szukać głębiej, analizować wszystko i okazuje się, że na nierówności przegub wyskakuje z osłony przy skrzyni gubiąc łożyska z krzyżaka. Jazda dalsza niemożliwa...
Nie powinno się to dziać ale... silnik jest przesunięty w lewo, alternator jest prawie na podłużnicy, widać na niej ślady ocierania kółka o podłużnicę.
Pytanie - czy da się jakoś położenie silnika w budzie regulować, czy to ma być tak, że się wkłada silnik i poduszki i ma być...
Jak się nie reguluje to jak przywrócić prawidłowe położenie silnika w komorze ?
http://iv.pl/images/49436686788709422969.jpg (http://iv.pl/)
Sprawdź czy poduszki silnika są ok
Auto nie miał jakiś przygód?
Poduszki są ok bo jak napieram od strony alternatora łomem to silnik się nie przesuwa w żadna stronę.
Poduszki sztywne.
Kiedyś podobno dostał w prawy róg
Może podluznica któraś krzywa chociaż z góry jak się patrzy to prosto...
..
Jezeli dzieja sie takie rzeczy to znak, ze auto mialo
powazny strzal. Nie moze byc sytuacji, ze silnik jest przesuniety...
Skąd jesteś napisz. Może jakiegoś lokalnego magika od civów ktoś poleci Tobie i za piwo to obejrzy Tobie i coś poradzi konkretnego.
Jestem z Lublina, chętnie spotkam się z kimś kto looknie na auto.
Proszę, jak ktoś może to niech zmierzy jaka odległość jest u niego od podłużnicy do kółka alternatora.
Założę wyciągarkę i będę ciągnął za podłużnicę aż uzyskam odpowiedni wymiar :)
Spokojnie - auto jest na Wrak Race więc można mu samemu takie zabiegi zastosować :P
wiesko1261
20-07-15, 13:02
jak na Wrak Race :) to podłóż podkładkę między przegubem a zwrotnicą ,można do 10mm dać , więcej nie bo gwintu będzie za mało na przegubie , chyba średnica 55mm zewnątrz i otwór 27mm wewnątrz ,dużą fazkę by przylegała do przegubu
to samo miałem w baggym tylko długa półoś -lewa :)
u mnie kółko alternatora jest jakieś 15-18mm od podłużnicy :)
ok, tak zrobię, dotoczę taką tulejkę i będzie gitarowo :) mam nadzieję ...
http://iv.pl/images/48923714920288989551.jpg (http://iv.pl/)
Wygląda na tej fotce jak model :p
półoś już u tokarza, dorobi mi podkładkę 10 mm.
Wyjąłem flansze ze skrzyni żeby ją sprawdzić i tę drugą - lewą też - okazuje się że są minimalnie inne.
Lewa jest dłuższa na wielowypuście i ma inny kołnierz - czyli jakbym ją dał na prawo to też by mi wysunęła półośkę ze skrzyni w stronę koła.
Żeby nie miała luzu też potrzebna będzie podkładka dystansowa, a nawet dwie. No i znowu tokarz :)
Jak zrobi to wrzucę foto jak to wyszło.
PS. Czy pompa wody da radę przegonić płyn na tył samochodu do standardwoej chłodnicy rurkami fi20 mm ? Czy będzie za słaba ? Robił coś takiego ktoś ?
http://iv.pl/images/73679111270707739498.jpg (http://iv.pl/)
wiesko1261
22-07-15, 06:55
najczęściej chłodnicę z wiatrakiem , dają nad silnik (ale maska do zrzucenia )
fi 20 trochę mała średnica ( słaby -ograniczony średnicą przepływ może być )
a z tyłu słaby przewiew powietrza przez chłodnicę będzie (chyba że wiatrak włączony cały czas )
Jeździłem z chłodnicą "na masce" w astrze ale niestety nie zdało to egzaminu ze względu na latające plastiki i błoto, które skutecznie zatkało kanały powietrzne...
W bagażniku będzie wiatrak cały czas i chyba pozbędę się klapy tylnej żeby lepiej chłodziło...
Obecnie mam jak na fotce. Mam zespawane podłużnice w dwóch miejscach i blachę pod silnikiem i chłodnice wyciągnięta w górę ale boje się z w/w powodów o to czy dotrwa....
To zrobimy fi 30 :)
wiesko1261
22-07-15, 10:59
pompa podoła , ale długie węże i wiele złączek = większa możliwość jakiegoś przecieku i usterki :D
na górę zazwyczaj wstawia się po to ,by w razie stłuczki (nawet umyślnie ,by kogoś zepchnąć :p po to jest Wrak Race ),nie zmiażdżyć chłodnicy i jechać dalej :)
Ta astra co miała chłodnicę na masce jeździła właśnie na wraku 😎
To dobre rozwiązanie ale wg mnie w bagażniku lepsze chyba...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.