PDA

Zobacz pełną wersję : wyrywa prawą półoś, alternator na podłużnicy



c-master
19-07-15, 20:52
Witam.
Posiadam od niedawna Civica 1.4 90km z 96roku.
jakieś 2 tygodnie temu rozpadł się przegub wewnętrzny prawy. Trudno - może wiek, może zużycie itp...
Założyłem nowy i dziś na dołku znów mi strzelił.
Zacząłem szukać głębiej, analizować wszystko i okazuje się, że na nierówności przegub wyskakuje z osłony przy skrzyni gubiąc łożyska z krzyżaka. Jazda dalsza niemożliwa...
Nie powinno się to dziać ale... silnik jest przesunięty w lewo, alternator jest prawie na podłużnicy, widać na niej ślady ocierania kółka o podłużnicę.

Pytanie - czy da się jakoś położenie silnika w budzie regulować, czy to ma być tak, że się wkłada silnik i poduszki i ma być...
Jak się nie reguluje to jak przywrócić prawidłowe położenie silnika w komorze ?

http://iv.pl/images/49436686788709422969.jpg (http://iv.pl/)

niagarson
19-07-15, 21:45
Sprawdź czy poduszki silnika są ok
Auto nie miał jakiś przygód?

c-master
19-07-15, 22:01
Poduszki są ok bo jak napieram od strony alternatora łomem to silnik się nie przesuwa w żadna stronę.
Poduszki sztywne.
Kiedyś podobno dostał w prawy róg
Może podluznica któraś krzywa chociaż z góry jak się patrzy to prosto...
..

LEMS
19-07-15, 23:25
Jezeli dzieja sie takie rzeczy to znak, ze auto mialo
powazny strzal. Nie moze byc sytuacji, ze silnik jest przesuniety...

Szczery
20-07-15, 09:00
Skąd jesteś napisz. Może jakiegoś lokalnego magika od civów ktoś poleci Tobie i za piwo to obejrzy Tobie i coś poradzi konkretnego.

c-master
20-07-15, 09:48
Jestem z Lublina, chętnie spotkam się z kimś kto looknie na auto.

Proszę, jak ktoś może to niech zmierzy jaka odległość jest u niego od podłużnicy do kółka alternatora.

Założę wyciągarkę i będę ciągnął za podłużnicę aż uzyskam odpowiedni wymiar :)

Spokojnie - auto jest na Wrak Race więc można mu samemu takie zabiegi zastosować :P

wiesko1261
20-07-15, 13:02
jak na Wrak Race :) to podłóż podkładkę między przegubem a zwrotnicą ,można do 10mm dać , więcej nie bo gwintu będzie za mało na przegubie , chyba średnica 55mm zewnątrz i otwór 27mm wewnątrz ,dużą fazkę by przylegała do przegubu
to samo miałem w baggym tylko długa półoś -lewa :)

u mnie kółko alternatora jest jakieś 15-18mm od podłużnicy :)

c-master
20-07-15, 17:16
ok, tak zrobię, dotoczę taką tulejkę i będzie gitarowo :) mam nadzieję ...

http://iv.pl/images/48923714920288989551.jpg (http://iv.pl/)

Szczery
20-07-15, 17:25
Wygląda na tej fotce jak model :p

c-master
21-07-15, 23:34
półoś już u tokarza, dorobi mi podkładkę 10 mm.
Wyjąłem flansze ze skrzyni żeby ją sprawdzić i tę drugą - lewą też - okazuje się że są minimalnie inne.
Lewa jest dłuższa na wielowypuście i ma inny kołnierz - czyli jakbym ją dał na prawo to też by mi wysunęła półośkę ze skrzyni w stronę koła.
Żeby nie miała luzu też potrzebna będzie podkładka dystansowa, a nawet dwie. No i znowu tokarz :)
Jak zrobi to wrzucę foto jak to wyszło.

PS. Czy pompa wody da radę przegonić płyn na tył samochodu do standardwoej chłodnicy rurkami fi20 mm ? Czy będzie za słaba ? Robił coś takiego ktoś ?

http://iv.pl/images/73679111270707739498.jpg (http://iv.pl/)

wiesko1261
22-07-15, 06:55
najczęściej chłodnicę z wiatrakiem , dają nad silnik (ale maska do zrzucenia )
fi 20 trochę mała średnica ( słaby -ograniczony średnicą przepływ może być )
a z tyłu słaby przewiew powietrza przez chłodnicę będzie (chyba że wiatrak włączony cały czas )

c-master
22-07-15, 10:48
Jeździłem z chłodnicą "na masce" w astrze ale niestety nie zdało to egzaminu ze względu na latające plastiki i błoto, które skutecznie zatkało kanały powietrzne...
W bagażniku będzie wiatrak cały czas i chyba pozbędę się klapy tylnej żeby lepiej chłodziło...

Obecnie mam jak na fotce. Mam zespawane podłużnice w dwóch miejscach i blachę pod silnikiem i chłodnice wyciągnięta w górę ale boje się z w/w powodów o to czy dotrwa....


To zrobimy fi 30 :)

wiesko1261
22-07-15, 10:59
pompa podoła , ale długie węże i wiele złączek = większa możliwość jakiegoś przecieku i usterki :D
na górę zazwyczaj wstawia się po to ,by w razie stłuczki (nawet umyślnie ,by kogoś zepchnąć :p po to jest Wrak Race ),nie zmiażdżyć chłodnicy i jechać dalej :)

c-master
22-07-15, 22:10
Ta astra co miała chłodnicę na masce jeździła właśnie na wraku 😎
To dobre rozwiązanie ale wg mnie w bagażniku lepsze chyba...