PDA

Zobacz pełną wersję : Odcinanie się turbiny



sebastian2007
19-07-15, 13:50
Cześć,
Słuchajcie mam taki problem z moja Honda Civic 1.7CDTI 2005r. Przy normalnej jeździe zdarza się, że odcina mi się turbina i samochód traci moc nie przekraczając 2000 obrotów. Jak go zgasze i odpale wszystko znów jest dobrze. Nie dzieje się to często tylko od czasu do czasu. Nie wiem co to może być, bo turbina nie wydaje swiergoczacego dźwięku ani nie dymi na biało. Kupiłem samochód niedawno i trochę się denerwuje

sonkubu
19-07-15, 14:48
Tryb awaryjny może się włącza. Czy jeździłes na rezerwie syf mógł wciągnąć, też wiec przeczys filtr paliwa. Czy kontrolka się zaświeci?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

jcknovel
19-07-15, 20:11
1. kupić skaner diagnostyczny za 100-150zł i odczytać kod błędu
2. Mając kod poszukać na forum (jest konkurencyjne forum ze specjalnym działem dizla).
Ale znając życie to po prostu wynik zamulania auta obrotami do 3000obr/m i łopatki turbiny się zastały
Jako nowy użytkownik powinieneś poczytać instrukcję użytkowania tego auta
(w skrócie "gaz do dechy" a samochód się powinien sam naprawić, proponuje autostradę 160km/h ze 100-200km)

Hektor139
20-07-15, 10:17
Najprawdopodobniej zamula geometria w turbinie daj mu w palnik oczywiście na nagrzanym silniku i powinno się poprawić bynajmniej na jakiś czas

sebastian2007
21-07-15, 08:26
Były sytuacje, że i przy większych prędkościach tak się działo. Samochód był podłączany pod komputer i nie wykrylo żadnych błędów. Musze spróbować przeczyscic filtr paliwa, bo zdazalo się jeździć na rezerwie

vnv_nation
21-07-15, 16:21
Żadne czyszczenie filtra paliwa ci nic nie da. Twoja turbina nadaje się do regeneracji - koszt ok 1000zl. Wpisz w Google hasło "notlauf" i poczytaj.

juszek
22-07-15, 01:02
Żadne czyszczenie filtra paliwa ci nic nie da. Twoja turbina nadaje się do regeneracji - koszt ok 1000zl. Wpisz w Google hasło "notlauf" i poczytaj.

niekoniecznie może to po prostu czujnik doładowania .. jak odcina to musi być jakiś błąd :) przerabiałem to u siebie. Pomogło wyczyszczenie wszystkiego (egr, intercooler oraz wszystkich węży. ) oraz zmiana oringu na czujniku doładowania. Nie zaszkodzi od czasu do czasu "przepędzlować" oczywiście na ciepłym silniku. Spróbuj też przy wyższych prędkościach puścić gaz i do dech i tak parę razy jak to turbina to może pomoże rozruszać łopatki.

vnv_nation
22-07-15, 08:29
Jakby byl blad to by wyszedl na kompie, a nie wyszlo nic. Zapieczone lopatki na kompie nie wyjda, a te objawy ktore opisal kolega ewidentnie wskazuja na turbine do regeneracji.

sonkubu
23-07-15, 16:17
U mnie w toyocie był to zawór egr

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Powstało to przez jazdę na rezerwie

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

Boguś
24-07-15, 13:24
Zmienić tryb jazdy. Zamulanie tego silnika obrotami do max 3tys prowadzi do odcinania turbiny na wyższych biegach podczas mocniejszego przyśpieszania. Teorie o regeneracji turbiny radzę wsadzić między teorie dla grupy silników Vag. Jeśli nie dymi na niebiesko i nie ubywa oleju turbina jest sprawna ale zasyfiona przez emerycką jazdę. Powinno się regularnie jeździć w trasy (minimum 50km) albo kupić benzynę do jazdy po mieście. Miałem podobnie po kupnie CTDi i zmiana stylu jazdy ( nie schodzenie poniżej 2tyś obrotów lub jeśli zejdzie to delikatne przyśpieszanie) rozwiązały problem. Ale nie w jeden dzień. To trwa. Trzeba się przełamać i nawet zimny silnik kręcić spokojnie pod 3tyśobrotów. On wytrzyma wiele i jeśli olej jest odpowiedni ( 5w40 lub 5w30 zależy czy więcej zimnym silnikiem jeździć czy nagrzanym) i rozgrzany do odpowiedniej temperatury (minimum 16km jazdy nie stania a w zimie nawet 20km) to silnik będzie śmigał jak szwajcarski zegarek. Powodzenia! :)

EDIT:

jcknovel już Ci dorzadził co masz zrobić! :)