Zobacz pełną wersję : Instalacja BRC do D16V1
Witam mam do wyboru dwa rodzaje instalacji BRC:
1. ok 2,9 k ta najlepsza wersja z opcją dotrysku benzyny
2. ok 2,6k BRC Alba
Oby dwie instalacje z lubryfikacją
I pytanie czy warto dołożyć te 300 zł ?
Rocznie będę robił ok. 10 tyś km, samochód civic vii z 2001
Chcesz zakładać LPG po to żeby dotryskiwać benzynę, pytam po co :) ? Nie masz FSI więc do niczego Ci się to nie przyda - będziesz i tak jeździł w 100% na LPG.
Lubryfikacja pomoże tyle co umarłemu kadzidło, lepiej dołóż te 300zł do montażu w renomowanym warsztacie, bo lubra nie pomoże na źle zestrojoną instalację i powypalane gniazda zaworowe od zbyt ubogiej mieszanki.
Ponadto BRC zazwyczaj zakładają druciarze, nie strojąc - bo i tak działa.
Sprawa ma się tak, że na telefon każdy gazownik mówi, że nie trzeba lubryfikacji do tego modelu.
A jak jadę do nich podnoszę maskę to mówią, że bez tego się nie obejdzie.
Raczej byłem w dość renomowanym warsztacie ;)
Raczej nie znaczy na pewno. Lubryfikacja = dodatkowy zarobek dla warsztatu. Skąd jesteś?
Poszukaj na forum lpg.pl (czy jakoś tak) polecanego warsztatu w Twoim regionie. Żaden poważny warsztat nie montuje lubryfikacji. Dotrysk benzyny to raczej patent do vagów albo np do type r jak się zapnie v-tec a nie do d16v1 pożal się.
Na marginesie - policzyłeś sobie kiedy Cie się zwróci instalka skoro robisz rocznie 10tyś km? Weź po uwagę że co jakiś czas będzie trzeba tankować benzynę, co 10 tyś km serwis instalacji za kasę, droższy przegląd, regulacja zaworów co ok 10 tyś km itd...
Ja niedawno założyłem instalacje Brc sequent 32. Zrobiłem juz dwa tys i mogę polecić. Ja mam dotrysk paliwa, ale ja mam B18c4. Ważne jest wystrojenie. U mnie w trakcie jazdy stroil bo na AUTO było źle. Wiec nie daj się na to nabrać. No i u mnie cena to 2600 zł z wlewem pod klapka. Lubryfikacje sobie daruj to jest niepotrzebne. Ważne jest strojenie i będzie malina.
P.s kolega co napisał ze "Brc zakładają zazwyczaj druciarze "troszkę go poniosło wrzucając wszystkich do jednego worka.
Powiem tak auto kupiłem tydzień temu a te 10 tyś to takie założenie że będę robił 800 km miesięcznie. A to jest takie pesymistyczne założenie bo znając życie będę stukał ich dużo więcej.
Po rozmowie z właścicielem stacji wyszło że dobra opcją będzie instalacja za 2600 z lublifikacją. Warsztat IKAR Dębica.
I teraz #cyborgwrc pisze regulacja zaworów co 10 tyś. A inni pisza co 20, 30 i 40 tyś. Co użytkownik to opinia
I teraz #cyborgwrc pisze regulacja zaworów co 10 tyś. A inni pisza co 20, 30 i 40 tyś. Co użytkownik to opinia
Zawory się reguluje co tyle, ile trzeba :) Jak po 10 tyś km będziesz miał ok to nie ma co regulować skoro wszystkie dobre. Przejechać 20 tyś i znowu sprawdzenie aż będzie konieczna regulacja. Potem przyjąć taki okres jaki u Ciebie jest potrzebny i po problemie :)
Powiem tak auto kupiłem tydzień temu a te 10 tyś to takie założenie że będę robił 800 km miesięcznie. A to jest takie pesymistyczne założenie bo znając życie będę stukał ich dużo więcej.
Po rozmowie z właścicielem stacji wyszło że dobra opcją będzie instalacja za 2600 z lublifikacją. Warsztat IKAR Dębica.
I teraz #cyborgwrc pisze regulacja zaworów co 10 tyś. A inni pisza co 20, 30 i 40 tyś. Co użytkownik to opinia
Żadnej lubryfikacji nie bierz. Jaka instalacja za 2600? Podaj nazwę. P.s u mnie lubryfikacja kosztuje 150zl.
BRC Alba czy jakoś tak
Odpuść to. Po za tym cena o co najmniej 300zł za tą Albę za duża. Sequent 32 kosztuje 2600zł.
Weź sequent 24 lub sequent 32. Odpuść również lubryfikator,bo to do Twojego auta sie nie przyda,a nabije portfel gazownika.
tylko kosztuje bo jest lubra w cenie.
Jak czytam wszelakie tematy o tym czy strony poświęcone temu to polecają zakładać.
Ja planuje pojeździć tym Civiciem ponad 5 lat.
Ale w razie wielkiego pecha i wypalenia tych gniazd to chyba lepiej wydać teraz te 300 zł niż potem szukać nowego silnika ;)
Rm_125 widze ze nie dotarlo, wiec powtorze jeszcze raz. Lubryfikacja pomoze tyle co odprawianie czarow albo magnetyzery czyli nic. Kluczowe jest odpowiednie wystrojenie auta na drodze z podgladem korekt po obd lub afr, jesli zalozysz lubryfikacje a strojenie bedzie zrobione na odwal sie lub autokalibracja i wypad (tak robi 70% warsztatow) to nie ma bata zeby auto jezdzilo dobrze i nie odbilo sie to na kondycji silnika.
Dlaczego mowie ze wiekszosc warsztatow zakladajacych brc to druciarze? Poniewaz ta instalacja zalozona nawet byle jak wybacza wiele czyli mega dlugie wezyki, reduktor powyzej zbiorniczka, brak jakiegokolwiek strojenia na drodze - dziala i pozwala nabijac tanio kilometry. W zwiazku z tym wiele warsztatow robi auta na brc tasmowo jedno za drugim, wrzut instalki pod maske i wyjazd bez strojenia.
Fełtek to ze instalacja podpiera sie benzyna swiadczy tylko i wylacznie o druciarstwie instalatora. Jesli jest dobrany niewlasciwie reduktor, czyli taki o zbyt malej wydajnosci, to pod obciazeniem cisnienie spada i nie jest w stanie zasilic wtryskiwaczy, ale to pol biedy bo gorzej jest kiedy instalka mocno zuboża mieszanke zamiast podpierac sie benzyna, co skutkuje przegrzaniem glowicy i uszkodzeniem gniazd zaworowych.
Zreszta wystarczy spojrzec w softa staga, techa czy kme gdzie jest mega duzo opcji i ustawien pozwalajacych ustawic instalke w kazdym silniku i kazdych warunkach, rozbudowana mapa, korekty po cisnieni, obrotach, temperaturze itp... dla porownania w brac sq24 jest jeden suwak ubogo-bogato... :D nie mam nic wiecej do dodania
akurat jak byłem w tym warsztacie to był facet na serwisie to do auta wsiadło 2 mechaników i pojechali na dłuższą przejażdżkę z komputerem. Wiec chyba o jakość usługi mogę być spokojny.
bunkerites
17-07-15, 22:37
Tydzień temu kupilem ep3.Jaki dotrysk paliwa do TypeR ?.Ludzie ogarnijcie się.W moim Ep2 miałem założoną instalke KME Diego a wtrysku czerwone hana,a do EP3 w poniedziałek będzie Stag 4 montowany.Bez lubryfikacji czy dotrysku paliwa.BRC to lipna instalka.Zakłady rezygnują z prowadzenia tych instalek.Dużo aut wraca na gwarancje.Info potwierdzone w 4 znajomych warsztatach w Małopolsce
Szkoda ze mój kolega ma od 80k sequent 24 w D16z6 i ciągle upala. Nic się z nim nie dzieje. Przestańcie trollic! Wszystko zależy od instalatora. Staga tez można sesrac. Zobaczcie jakie możliwości na ECU sequent 32.
Hondziarz69
18-07-15, 07:25
Dokładnie tam wszystko zależy od tego jak założona została instalacja. Obecnie mam EJ9 b18c4 właśnie na instalacji BRC i powiem że nie mam w ogóle problemów ( odpukać w niemalowane :D ) przez miesiąc zrobiłem autem prawie 3500 km i nic tankuje i jeżdżę :D. A więc tak jak mówi fełtek wszystko zależy od tego jak została zamontowana i wystrojona instalacja.
Dokładnie tam wszystko zależy od tego jak założona została instalacja. Obecnie mam EJ9 b18c4 właśnie na instalacji BRC i powiem że nie mam w ogóle problemów ( odpukać w niemalowane :D ) przez miesiąc zrobiłem autem prawie 3500 km i nic tankuje i jeżdżę :D. A więc tak jak mówi fełtek wszystko zależy od tego jak została zamontowana i wystrojona instalacja.
A,jak Ci stroil? Na sondzie szerokopasmowej i sprawdzał AFR? Bo mi tylko w trakcie jazdy korygowal mapę.
analyzer64
18-07-15, 08:58
Zamiast BRC założyłbym np. Zavoli Zeta N (lub AC-R01)+Hana Red/Barracuda+LPGtech 224/KME Nevo4+osoba która dobrze to założy i ustawi, bo nic po dobrym sprzęcie jeżeli gazownik nie zrobi tego dobrze.
Hondziarz69
18-07-15, 12:15
fełtek wiesz co ja już auto kupiłem z instalacją BRC ale z tego co wiem to był strojony na szerokopasmie. Niedługo muszę się wybrać do gazownika w celu sprawdzenia czy wszystko jest cacy. Ale powiem Ci naprawdę nie narzekam. 2 tygodnie temu jechałem z kolegą na Słowację 140 km w jedna stronę. To za niewiele ponad 55 zł objechałem całą trasę i jeszcze trochę pojeździłem po okolicy. Co innego gdy mu dajesz po obrotach to wiadomo apetyt rośnie ale źle nie jest :)
fełtek wiesz co ja już auto kupiłem z instalacją BRC ale z tego co wiem to był strojony na szerokopasmie. Niedługo muszę się wybrać do gazownika w celu sprawdzenia czy wszystko jest cacy. Ale powiem Ci naprawdę nie narzekam. 2 tygodnie temu jechałem z kolegą na Słowację 140 km w jedna stronę. To za niewiele ponad 55 zł objechałem całą trasę i jeszcze trochę pojeździłem po okolicy. Co innego gdy mu dajesz po obrotach to wiadomo apetyt rośnie ale źle nie jest :)
Ja ostatnio 575km za 120zł zrobiłem i 140 km/h ciąłem.... jest dobrze. I nie widzę różnicy w przyśpieszeniu między gazem czy wachą :)
marcin001984
18-07-15, 14:45
Witam mam do wyboru dwa rodzaje instalacji BRC:
1. ok 2,9 k ta najlepsza wersja z opcją dotrysku benzyny
2. ok 2,6k BRC Alba
Oby dwie instalacje z lubryfikacją
I pytanie czy warto dołożyć te 300 zł ?
Rocznie będę robił ok. 10 tyś km, samochód civic vii z 2001
D16V1 pali tak mało że gaz to ostatnia rzecz jaką robiłbym w tym samochodzie
D16V1 pali tak mało że gaz to ostatnia rzecz jaką robiłbym w tym samochodzie
Autor tematu na pewno będzie Ci dozgonnie wdzięczny za poradę :D
Temat był o instalacji a nie sensie jej zakładania.
A skoro ładuje w auto system za 2,5 klocka to sobie obliczyłem. Z resztą kupowałem auto pod gaz ;)
D16V1 pali tak mało że gaz to ostatnia rzecz jaką robiłbym w tym samochodzie
Powiedział co wiedział. Jeszcze zapomniał dodać że B18c4 się nie gazuje. Czyli to za oszczędne, tamto się nie powinno =kup malucha i wstaw CNG.
bunkerites
19-07-15, 12:47
D16V1 pali od 7.7 do 13 litrow lpg.Zalezy od dynamiki jazdy.Średnie spalanie na poziomie 9.5 litra.Jutro gazujemy K20 to napisze jakie sa efekty
Hondziarz69
20-07-15, 12:16
Znajomy miał zgazowanego EP3 na instalacji bodajże STAG'a zrobił nią około 50 tys i sprzedał. Auto do dzisiaj jeździ i ma się dobrze.
sory za OT
Ja za miesiąc zakładam STAGa do mojej EP2.. pytanie: Jaka największa butla w koło się tam zmieści?
Ja na BRC zrobiłem już 100000 km i poza wymiana filtrów co 10000 km nic przy niej nie wymieniałem. Jak zakładałem instalke to skusiłem się na lubryfikacje ale po jakis 30000 km ja wywaliłem bo wkurzało mnie dolewanie tego płynu co ok 10000 km no i sie sporo o tym naczytałem i stwierdziłem że nie ma sensu tego bidonu pod maską wozić;)
Znajomy, który ma brc sq 32 też mówił, że jedyne co musi pamiętać to serwis i nic więcej... Jeździ na tym już kilka lat. Pozdro
a ja zapytam do jakich aut zakładać gaz. Tutaj tekst, że ten silnik pali za mało. A dla mnie te 8-10 litrów na 100km to nawet spory wydatek.
A jak ktoś założy gaz jak np kolega go 3l Cadillaca to będzie tekst że stać go na takie auto a zakłada gaz.
Instalacje mam 5 sierpnia wtedy jeszcze uzgodnię z gazownikiem co i jak. I czy butla będzie trochę większa i będzie delikatnie wystawać z koła.
Najlepsze bo dzwoniłem do jednego gazownika i mówi że nie trzeba lubryfikacji i mów mu, że tak każdy gazownik mówi a jak podnosi maskę mojej Hondy to od razu tekst, że lubra musi być. To dostałem odpowiedz, że za zestaw wołają 300 zł a tak naprawdę kosztuje on 100 zł.
Więc skoro to takie opłacalne dla gazownika to dlaczego na dzień dobry nie próbują go wcisnąć każdemu potencjalnemu nabywcy ??
Tylko jest tajemna lista "silników podatnych na wypalanie gniazd zaworów" I na tel liście jest Honda za 13 k a nie ma 3 litrowego Cadillaca, który jest 5x droższy i instalacja gazowa nie kosztuje 2,6k tylko prawie 5 tyś. I jak ktoś płaci 5 tyś za gaz to spokojnie da sie naciągnąć na dodatkowe 300 zł a tak nie jest.
OD niedawna mam BRC sq32 i obczajałem do tej pory jakość gazu na różnych stacjach. Ostatni był z pobliskich mi stacji na liście Shell. I muszę powiedzieć że jest petarda. Auto idzie na nim jak szalone. A na 32L czyli full butli zrobiłem równo 350km . I to wszystko za jedyna 63zł. Gdzie wcześniej musiał bym wydać około 170zł. :D Stówa w kieszeni?!
OD niedawna mam BRC sq32 i obczajałem do tej pory jakość gazu na różnych stacjach. Ostatni był z pobliskich mi stacji na liście Shell. I muszę powiedzieć że jest petarda. Auto idzie na nim jak szalone. A na 32L czyli full butli zrobiłem równo 350km . I to wszystko za jedyna 63zł. Gdzie wcześniej musiał bym wydać około 170zł. :D Stówa w kieszeni?!
Fełtek to ja Ci podam nr konta i będziemy się zyskami dzielić na pół :D
I jestem po instalacji. Samochód na pierwszy rzut oka nie stracił mocy i chodzi jak by ciszej.
No i banan po pierwszym tankowaniu ;)
Brc? gdzie montowałeś?
Wrzuć zdjęcie spod maski - jak zamontowany jest reduktor, wtryskiwacze, połączenia gazowe i elektryczne oraz jak nawiercony jest kolektor.
Ikar w Dębicy
BRC Alba
Po pracy postaram się wrzucić
Tak to wygląda ;)
http://i.imgur.com/aGccW3S.jpg
http://i.imgur.com/jLzKiNY.jpg
W sumie to nic nie widać na tych zdjęciach, pokaż miejsca nawiertów w kolektorze i przede wszystkim w wysokiej jakości.
jak ja się tam dostanę?
Spróbuje odkręcić filtr może jakoś wsadzę tam telefon ;)
jak ja się tam dostanę?
Spróbuje odkręcić filtr może jakoś wsadzę tam telefon ;)
Eeee kolego kiedyś w Ropczycach kupiłem srebrne MB6 :) Jak się później okazało po dzwonie :p hehe tak się wtedy znałem :)
nic mi o tym niewiadomo %-)
Pierwsze spalanie przy dośćintensywnej jeździe po mieście z klimą non stop wyszło 11l
D16V1 pali tak mało że gaz to ostatnia rzecz jaką robiłbym w tym samochodzie
Kolego moim zdaniem, jeśli ktoś np. jeździ sporo to zawsze jest sens założyć instalację lpg. Prędzej czy później inwestycja na pewno się zwróci. Pozdrawiam.
o ile pierwsze 100 km spalanie miałem 11l
To teraz przy normalnej jeździe 8.5-9l LPG wiec spalanie jest zadowalające.
Najlepsze jest to, że liczyłem że miesięcznie zrobię minimalnie 800 km i gaz się zwróci po 14 miesiącach. TO w pierwszych dwóch tygodniach na lpg zrobiłem 750km.
Czuje lekki spadek mocy ale uśmiech na CPN to rekompensuje ;)
11 litrów gazu? Spadek mocy?
Jak zatankuję do pełna to się podzielę spalaniem, beny mi brał 6,47 / 100. gazu liczę około 8 tak mniej więcej.
Spadku mocy ja nie odczułem co najwyżej minimalnie gorszą reakcje na gaz.
Może jest szansa się jakoś podłączyć pod to i zobaczyć mapy jakie ustawili? Może przelewa ten gaz
Patrzę na zdjęcia i czy reduktor gazu jest na ścianie grodziowej? tak wysoko? On nie powinien być niżej niż zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego?
ufff dobrze. że ja założyłem STAGa a nie BRC :P
Jakoś nie mam problemów z gazem i nie żałuje BRC ;)
Moja mama w toyce też ma BRC i zero problemów od dwóch lat. Ja też chciałem zakładać BRC ale ta lubra mnie wybiła z rytmu.
Ja nie mówie, że BRC jest złe.
Mi tutaj chodziło o to, że BRC często zakładają na odwal. I trzeba mieć szczęście (jak nasza toyka) aby trafić na dobry zakład.
inne instalacje też mają swoich druciarzy :P Ale o BRC najwięcej słychać tak jakoś w moich okolicach.
Nie wiem ile kosztuję złączę diagnostyczne do BRC, ale parę groszy można wydać na kabelek, zczytać te mapy i wrzucić na jakieś forum lpg-forum.pl niech ktoś rzuci na nie okiem
Z BRC jest taki problem że żeby stroić to trzeba mieć mapsensor który w instalacji staga jest zamontowany na stałe - więc zaczyna się kombinowanie - poza tym jest niezbyt wyrafinowany jeśli chodzi o liczbę ustawień i konfiguracji - suwak bogato/ubogo i tyle :D
Koledze w D16Z6 niuton polecił wywalenie sterownika brc i założenie czegoś co da się normalnie wystroić, jesli auto ma jechać bezpiecznie i bez spadku mocy w całym zakresie obrotów.
ale ten mój spadek mocy czuje tylko przy ruszaniu trzeba więcej przygazować ;) gazowni mówił że w razie czego to mogą zwiększyć ilość mieszanki.
Puki co chwale sobie ;) Aż tak wyczuwalnej różnicy nie ma
o ile pierwsze 100 km spalanie miałem 11l
To teraz przy normalnej jeździe 8.5-9l LPG wiec spalanie jest zadowalające.
Najlepsze jest to, że liczyłem że miesięcznie zrobię minimalnie 800 km i gaz się zwróci po 14 miesiącach. TO w pierwszych dwóch tygodniach na lpg zrobiłem 750km.
Czuje lekki spadek mocy ale uśmiech na CPN to rekompensuje ;)
Jak na biegu jałowym depniesz gazu ostro to tez ci zamula? Ja mam teraz taki objaw na świeżej instalacji brc i podejrzewam sondę lambda.
Jak na biegu jałowym depniesz gazu ostro to tez ci zamula? Ja mam teraz taki objaw na świeżej instalacji brc i podejrzewam sondę lambda.
...zwłaszcza na klimie? Po depnięciu w gaz reaguje z wyraźnym opóźnieniem?
...zwłaszcza na klimie? Po depnięciu w gaz reaguje z wyraźnym opóźnieniem?
Nie na klimie nie. Klima to inny temat.
Po prostu jak stoję na postoju autko pyrka...deptam do dechy i zamula lekko i szarpnie. Jest to dosłownie mili sekunda,ale mnie to wkurza.
Drugie to jak podgazuje do 5 tyś obr,spadają obroty po odpuszczeniu gazu. Są w okolicach 2tyś deptam do dechy i znów szarpnie i zamuli....
Na benzynie mam taki objaw że jadąc z niskich obrotów i dodając mocniej gazu też lekko przymuli. Stąd podejrzenia na sondę,bo kolega w B18 miał tak i wymiana pomogła.
Jak miałem źle dobrane ciśnienie i dysze oraz źle zestrojoną instalację to miałem dokładnie to samo, na klimie było to jeszcze mocniej odczuwalne.
Kurde coraz więcej pomysłów.
Cholera wie od czego zacząć. Kto ci to poprawiał? Ten sam instalator?
Zwiększał ciśnienie? Dysze jakie? Możesz coś przybliżyć?
To co zrobił instalator to było danie dupy. Sam ogarnąłem instalkę, większe dysze na mniejszym ciśnieniu spisują się lepiej niż małe dysze na dużym.
Z BRC jest taki problem że żeby stroić to trzeba mieć mapsensor który w instalacji staga jest zamontowany na stałe - więc zaczyna się kombinowanie - poza tym jest niezbyt wyrafinowany jeśli chodzi o liczbę ustawień i konfiguracji - suwak bogato/ubogo i tyle :D
Koledze w D16Z6 niuton polecił wywalenie sterownika brc i założenie czegoś co da się normalnie wystroić, jesli auto ma jechać bezpiecznie i bez spadku mocy w całym zakresie obrotów.
Jeśli instalację zakłada doświadczony mechanik zakładający instalacje na co dzień to na pewno nie będzie miał problemów z zestrojeniem. Z tego co wiem to brc ma podzespoły jednego producenta, więc ludzie znający się na rzeczy nie mają z tym problemów. Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.