Zobacz pełną wersję : Jaka automatyczna skrzynia jest w Civicu?
lukaszpicur
16-07-15, 15:47
Witam klubowiczów,
Piszę, ponieważ noszę się z zakupem Hondy Civic z 2015 roku (prawdopodobnie model Sport, choć wpływa to tylko na wygląd i wyposażenie) z benzynowym silnikiem 1.8 i bardzo poważnie rozważam wybranie automatycznej skrzyni biegów.
Niestety, nie jest łatwo znależź więcej informacji na jej temat. Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tą konstrukcją?
Co to konkretnie jest za skrzynia? Jak dynamicznie pracuje (jak szybko zrzuca biegi przy dodaniu gazu)? Jak z jej bezawaryjnością?
Dzięki za pomoc!
Klasyczny automat 5 biegowy,z przekladnia hydrokinetyczna.
Niezawodny,miekko zmienia biegi,ale zabiera osiagi.
Dobry dla ludzi,bez sportowych aspiracji.
podobny do tego który mam w accordzie, bardzo przyjemna skrzynia. Nie wiem czy civic też ma łopatki przy kierownicy które w sumie zostały użyte 2-3 razy. Ogólnie warto choć tak jak napisał gebek nie jest to demon prędkości. Za to w mieście poezja...
Jezeli ma byc automat to moze warto rozważyć HRV tam bedzie 9-cio stopniowa skrzynka.
Jezeli ma byc automat to moze warto rozważyć HRV tam bedzie 9-cio stopniowa skrzynka.
ZTCP ta skrzynia jest wsadzana do CR-V z tym mocniejszym dieslem.
W HR-V z benzyna wciskaja CVT, a diesel tylko z manualem, przynajmniej tak wynika ze specyfikacji na stronie HPL
Ja powiem tak: jeśli ktoś jeździ w trasy - kupując Civica trzeba zapomnieć o skrzyni manualnej. Automat ma minimalnie gorsze osiągi ale jest BEZ PORÓWNANIA cichszy na trasie i mniej pali. Obroty przy 120km/h są o prawie 1000obr/min niższe.
Niestety ręczna skrzynia w civicu jest krótka, niby 6 biegów a na autostradzie przy licznikowych 140km/h mamy prawie 4000obr./min.
Zdecydowanie kupować automat - z manualem męczarnia w trasie.
Automat ma minimalnie gorsze osiągi katalogowo 9,4 man i 11,2 aut , czy to są minimalnie gorsze osiągi :confused: I chyba automat bardziej sprawdza się w mieście niż w trasie .A tu spalanie napewno jest sporo większe .Jeśli ktoś jedzie w trasie ze stałą prędkością to ok. ale na Polskich drogach to troszkę mało możliwe i wydaje mi się , że manual daje więcej możliwości . Widać po rynku wtórnym że automat ( 8 i 9 gen. ) nie cieszył się jakimś strasznym powodzeniem , a dopłata do wersji aut. nie jest kosmiczna . :)
Gieniu, zrób pomiar do 105km/h i różnica będzie minimalna. Teoretyczne 9.4 (bo też nie wierzę że 100% użytkowników umie za każdym razem tak ruszyć) to dobry wynik ale tylko z jednego powodu… jest uzyskiwany na II biegu… W codziennej jeździe różnica praktycznie nieodczuwalna a na trasie spokój. U nas ciągle jeździ mało automatów (ale z roku na rok co raz więcej) bo to niestety ciągle drogi dodatek.
W moim przypadku sprzedawca nie wiedział o różnicy przełożeń i dodatkowo straszył większym zużyciem paliwa. Oczywiście, w mieście wciągnie z litr więcej ale w trasie spali mniej. Gdybym przed zakupem przejechał się automatem (na jazdach testowych też same manuale co ma wpływ na sprzedaż auto) to nawet bym nie spojrzał na manualną skrzynię.
jest uzyskiwany na II biegu… U mnie na II tylko 98 km/h :p Nadal wolę man. Automat tylko z mocnym silnikiem .
giorgio1974
15-08-15, 08:12
Witam.
Jestem od pół roku posiadaczem Civic IX 1.8 automat, VII/2012 sedan. Jest to mój kolejny automat (bo lubię, jestem może trochę leniwy, itp.)Ale do czego zmierzam. Auto jest krajowe na pełnych serwisach, przebieg 90 tys.km. Tylko nikt jeszcze w nim nie wymieniał oleju w skrzyni biegów (ta kwestia jest dla mnie bardzo ważna). I w ASO dostaje różne informacje . Wrocław twierdzi, że olej wymieniamy raz na 120 tys.km, Opole zaś twierdzi, że co 40 tys. i powinienem już mieć to zrobione 2 razy. Nie chodzi teraz o pieniądze, ponieważ koszt wymiany nie jest kwotą astronomiczną. Z doświadczenia wiem, że kwestia oleju w automacie jest bardzo ważna. Zagłębiłem się w instrukcję obsługi i rzeczywiście producent podaje różne interwały wymiany (40,60,80 i 120 tys.km), ale są one uzależnione od kontynentu, kraju,regionu, warunków eksploatacji, itp. Np. jeśli chodzi o Europę to co 60 tys.km. Jestem w lekkim potrzasku.
Czy ktoś z Państwa miał może podobne doświadczenia ? Może jakieś sugestię.
piotr.mikusz
16-08-15, 17:05
Polecam tobie automat. Ale serwisy Hondy żyją własną drogą.
Ja mam dwie Hondy w Polsce i w AZJI z tego samego roku 2013. W azji zaleca sie wymianę oleju co 120 tys.km
Różnice biorą się z dość prozaicznego powodu. Chodzi o to, że jest tendencja do jak najdłuższych okresów międzyserwisowych, aby właścicielowi nie zawracać głowy.
Generalnie odbywa się to tak: ktoś, kto kupuje w dzisiejszych czasach nowe auto ma zamiar nim jeździć średnio 6 lat. W tym czasie chce jak najmniej "inwestować" w samochód, nawet w serwisy okresowe.
Skrzynia wytrzyma bez wymiany oleju pewnie i 200'000 km ale co z tego jak się potem rozleci? Tylko, że to już będzie zmartwienie tego, kto odkupił auto po tych 6 latach.
Nie wiem jaką masz skrzynie ale jeśli typową hydrokinetyczną (jak np. popularna AW55-50) to w naszych warunkach wymiana statyczna co 60'000km jest optymalna.
Jeśli jest to pierwsza wymiana po przebiegu 120'000 polecam wymienić a potem kolejna po 40'000 a następne już regularnie co 60'000.
P.S.
Wymiana dynamiczna pozwala wydłużyć przebiegi między wymianami oleju ale summa summarum jest droższa.
Jak pracuje Wam skrzynia po dłuższych przebiegach? Jakieś problemy? Właśnie przymierzam się do Civica w automacie...
Posiadam Civic'a z 2013 r. z przebiegiem 50 tyś km. Samochód użytkowany głównie w mieście. Skrzynia od nowości nie ruszana, olej jeszcze nie zmieniany. Automat sprawuje się bez zarzutu.
To wymień, a właściwie podmień, bo jak sporo w mieście jeździsz, to co 40k maks lub 2 lata.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.