PDA

Zobacz pełną wersję : Falujące za wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy



xeN
15-07-15, 17:58
Witam, pojawił się pewien problem w mojej Hani. Auto musiałem oddać do mechanika bo miałem problemy z hamulcami i takie tam, to wymyśliłem aby również wyczyścić silniczek krokowy bo dusił się na klimatyzacji, przy okazji została też wyczyszczona przepustnica. Po tym zabiegu obroty stały na poziomie ~1500, więc coś jest nie tak. Mechanik mówił aby gdzieś podjechać i wyregulować to przez komputer. Pomyślałem, że zresetuje ECU, co niestety nie pomogło. Podczas jazdy gdy stanę/jadę na luzie lub po prostu wcisnę sprzęgło obroty falują między 1100-1500 (nie pamiętam czy wcześniej też falowały). Gdy stoję i uruchomię klimatyzację autko się uspokaja i trzyma te ~900, nic nie faluje, nic nie dusi, a po jej wyłączeniu również zostaję przy ~900, dopiero jak mu lekko przygazuję to wraca na swoje 1100-1500.

Miał ktoś taki problem? Co powiecie? Myślicie że da się to naprawić przez komputer? W każdym bądź razie człowiek który miał by mi to wyregulować jest aktualnie na wakacjach.

Labed2007
15-07-15, 18:16
Witam, pojawił się pewien problem w mojej Hani. Auto musiałem oddać do mechanika bo miałem problemy z hamulcami i takie tam, to wymyśliłem aby również wyczyścić silniczek krokowy bo dusił się na klimatyzacji, przy okazji została też wyczyszczona przepustnica. Po tym zabiegu obroty stały na poziomie ~1500, więc coś jest nie tak. Mechanik mówił aby gdzieś podjechać i wyregulować to przez komputer. Pomyślałem, że zresetuje ECU, co niestety nie pomogło. Podczas jazdy gdy stanę/jadę na luzie lub po prostu wcisnę sprzęgło obroty falują między 1100-1500 (nie pamiętam czy wcześniej też falowały). Gdy stoję i uruchomię klimatyzację autko się uspokaja i trzyma te ~900, nic nie faluje, nic nie dusi, a po jej wyłączeniu również zostaję przy ~900, dopiero jak mu lekko przygazuję to wraca na swoje 1100-1500.

Miał ktoś taki problem? Co powiecie? Myślicie że da się to naprawić przez komputer? W każdym bądź razie człowiek który miał by mi to wyregulować jest aktualnie na wakacjach.

Spróbuj 'pobawić się' śrubą od wolnych obrotów. U mnie po czyszczeniu falował 800-1200rpm, wkręciłem lekko tą śrubę i przestało. Tylko kręć powoli. Układ chłodzenia odpowietrzony po czyszczeniu?

xeN
15-07-15, 18:43
Układ chłodzenia odpowietrzony po czyszczeniu?

Nie mam pojęcia. Gdzie znajdę tą śrubę?

jerdenk
15-07-15, 19:01
U mnie też falowało, odpiąłem wszystkie złączki elektryczne które ruszałem przy czyszczeniu przepustnicy, przeczyściłem styki, zresetowałem kompa, uruchomiłem furę, dałem mu parę razy w rurę na jałowym biegu i mu wszystko przeszło :)

Radzyn
15-07-15, 19:15
U mnie też falowało, odpiąłem wszystkie złączki elektryczne które ruszałem przy czyszczeniu przepustnicy, przeczyściłem styki, zresetowałem kompa, uruchomiłem furę, dałem mu parę razy w rurę na jałowym biegu i mu wszystko przeszło :)

A posłałeś przy tym konkretną wiązankę, że aż się słownik brzydkich wyrazów skończył? Bo jak nie, to na długo nie pomoże...
Ostatnio zapomniałem porządnie na$%#rwić i masz - musiałem wstawić do warsztatu ;)

jerdenk
15-07-15, 19:30
Nie będę oszukiwał że nie :D może się przestraszył..

Generalnie ciężko jest trafić w przyczynę, ja bym obstawiał że to komp wariuje. Może być też nieszczelność, może któraś uszczelka przepuszcza..

dezeRRter
16-07-15, 00:24
A w jakim masz stanie uszczelkę pod przepustnicą? Bo skoro była czyszczona to znając Naszych "magików" od aut to różnie bywa... W okolicach uszczelki szukał bym przyczyny. Może wstaw nową, koszt w ASO ok. 25zł a będzie jedno podejrzenie z głowy,

dejwid
16-07-15, 02:35
A może źle zresetowałeś kompa? Ja np. musiałem to robić dwa razy, bo za pierwszym razem coś poszło nie tak i nie było różnicy dopiero za drugim razem się udało:)

xeN
16-07-15, 10:31
Uszczelka tania więc na pewno ją zmienię.
Czy źle zresetowałem? Wątpię. Aczkolwiek czy zegarek w kabinie ma się wyzerować po wyciągnięciu bezpiecznika? Bo jedynie co to się wyłączył.

xeN
16-07-15, 13:42
Zresetowałem ECU po raz drugi, jest to samo. Po ruszeniu w trase, na biegu jałowym ~1100-1400.

dejwid
16-07-15, 14:39
tak zegarek musi się wyzerować tak samo ustawienia radia powinny Ci się skasować bo to ten sam bezpiecznik
a jakiego sposobu używasz do resetowania kompa?

xeN
16-07-15, 15:36
Bezpiecznik 7,5A BACK UP. Radio się zeruję, zegarek znika na czas wyciągnięcia bezpiecznika lecz po włożeniu pokazuje aktualną godzinę.

Labed2007
16-07-15, 17:02
Nie mam pojęcia. Gdzie znajdę tą śrubę?

Odpowietrzanie.Włączasz ogrzewanie na max i jedziesz przez 10km. Studzisz silnik i uzupełniasz płyn (na zimnym wg. manuala ma być przy kresce max).

No i tak jak myślałem. Reset kompa robiłem u siebie z 5 razy i nic. Prawdopodobnie będziesz musiał lekko w k r ę c i ć śrubę regulacyjną wolnych obrotów. Będzie wyglądać podobnie do tej i będzie również w podobnym miejscu: http://honda-tech.com/attachments/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/104953d1265548636-where-idle-screw-throttlebodysize.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=jF823maGat4 - możesz obejrzeć.

xeN
17-07-15, 10:09
Czyli nagrzewam silnik, rozłączam silniczek krokowy, reguluję obroty po czym wyłączam silnik i podłączam krokowy? Resetować po tym komputer?

EDIT: Co do odpowietrzania, chodzi o temperaturę na max czy siłę nawiewu?

Labed2007
17-07-15, 15:20
Czyli nagrzewam silnik, rozłączam silniczek krokowy, reguluję obroty po czym wyłączam silnik i podłączam krokowy? Resetować po tym komputer?

EDIT: Co do odpowietrzania, chodzi o temperaturę na max czy siłę nawiewu?

Max temperatura, nawiew starczy na 2. Ja wkrecilem ta srube przy podlaczonym krokowym i obroty sie ustabilizowaly.

dejwid
17-07-15, 17:27
Bezpiecznik 7,5A BACK UP. Radio się zeruję, zegarek znika na czas wyciągnięcia bezpiecznika lecz po włożeniu pokazuje aktualną godzinę.

no dobra a robisz to na zimnym silniku? odpalasz go potem bez świateł radia otwierania szyb nawet lampke podsufitki wyłączasz (najlepiej zejdź do auta najpierw wszystko powyłączaj dopiero potem wyciągnij i włóż bezpiecznik dopiero potem odpal auto) nie dotykasz gazu nic nie robisz odpalasz zimne auto po resecie i czekasz na "duży obieg" (cierpliwości tak z 15min) czyli aż silnik złapię 90* wody i włączy się wentylator chłodnicy potem jak się wyłączy dopiero wyłączasz silnik to jest cały proces resetowania ustawień kompa jeżeli chodzi o wolne obroty (jak będziesz siedział w aucie te 15minut to będziesz widział że zaraz po resecie silnik trzyma obroty 1300-1500 potem tak jak temperatura się podnosi obroty spadają i się stabilizują obserwuj wentylator chłodnicy w między czasie). potem zalecają jeszcze odpalić auto i przejechać się w pełnym zakresie obrotów do odcięcia z raz czy dwa razy na jedynce albo dwójce przejechać się trochę ostro (niskie biegi wysokie obroty) i trochę na spokojnie tak z 10-15km

mnie się to udało jak już pisałem dopiero za drugim razem dobrze zrobić.

xeN
19-07-15, 18:38
Jakoś poszło, wszystko wygląda dobrze. Ale jeszcze jutro zrestartuje ponownie ECU. Skąd mam jednak wiedzieć czy nie przykręciłem tej śruby za mocno?

dejwid
23-07-15, 09:14
jak przykręciłeś za mocno to obroty będą za niskie, będzie albo gasł silnik albo dusił się