Zobacz pełną wersję : Falujące za wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy
Witam, pojawił się pewien problem w mojej Hani. Auto musiałem oddać do mechanika bo miałem problemy z hamulcami i takie tam, to wymyśliłem aby również wyczyścić silniczek krokowy bo dusił się na klimatyzacji, przy okazji została też wyczyszczona przepustnica. Po tym zabiegu obroty stały na poziomie ~1500, więc coś jest nie tak. Mechanik mówił aby gdzieś podjechać i wyregulować to przez komputer. Pomyślałem, że zresetuje ECU, co niestety nie pomogło. Podczas jazdy gdy stanę/jadę na luzie lub po prostu wcisnę sprzęgło obroty falują między 1100-1500 (nie pamiętam czy wcześniej też falowały). Gdy stoję i uruchomię klimatyzację autko się uspokaja i trzyma te ~900, nic nie faluje, nic nie dusi, a po jej wyłączeniu również zostaję przy ~900, dopiero jak mu lekko przygazuję to wraca na swoje 1100-1500.
Miał ktoś taki problem? Co powiecie? Myślicie że da się to naprawić przez komputer? W każdym bądź razie człowiek który miał by mi to wyregulować jest aktualnie na wakacjach.
Witam, pojawił się pewien problem w mojej Hani. Auto musiałem oddać do mechanika bo miałem problemy z hamulcami i takie tam, to wymyśliłem aby również wyczyścić silniczek krokowy bo dusił się na klimatyzacji, przy okazji została też wyczyszczona przepustnica. Po tym zabiegu obroty stały na poziomie ~1500, więc coś jest nie tak. Mechanik mówił aby gdzieś podjechać i wyregulować to przez komputer. Pomyślałem, że zresetuje ECU, co niestety nie pomogło. Podczas jazdy gdy stanę/jadę na luzie lub po prostu wcisnę sprzęgło obroty falują między 1100-1500 (nie pamiętam czy wcześniej też falowały). Gdy stoję i uruchomię klimatyzację autko się uspokaja i trzyma te ~900, nic nie faluje, nic nie dusi, a po jej wyłączeniu również zostaję przy ~900, dopiero jak mu lekko przygazuję to wraca na swoje 1100-1500.
Miał ktoś taki problem? Co powiecie? Myślicie że da się to naprawić przez komputer? W każdym bądź razie człowiek który miał by mi to wyregulować jest aktualnie na wakacjach.
Spróbuj 'pobawić się' śrubą od wolnych obrotów. U mnie po czyszczeniu falował 800-1200rpm, wkręciłem lekko tą śrubę i przestało. Tylko kręć powoli. Układ chłodzenia odpowietrzony po czyszczeniu?
Układ chłodzenia odpowietrzony po czyszczeniu?
Nie mam pojęcia. Gdzie znajdę tą śrubę?
U mnie też falowało, odpiąłem wszystkie złączki elektryczne które ruszałem przy czyszczeniu przepustnicy, przeczyściłem styki, zresetowałem kompa, uruchomiłem furę, dałem mu parę razy w rurę na jałowym biegu i mu wszystko przeszło :)
U mnie też falowało, odpiąłem wszystkie złączki elektryczne które ruszałem przy czyszczeniu przepustnicy, przeczyściłem styki, zresetowałem kompa, uruchomiłem furę, dałem mu parę razy w rurę na jałowym biegu i mu wszystko przeszło :)
A posłałeś przy tym konkretną wiązankę, że aż się słownik brzydkich wyrazów skończył? Bo jak nie, to na długo nie pomoże...
Ostatnio zapomniałem porządnie na$%#rwić i masz - musiałem wstawić do warsztatu ;)
Nie będę oszukiwał że nie :D może się przestraszył..
Generalnie ciężko jest trafić w przyczynę, ja bym obstawiał że to komp wariuje. Może być też nieszczelność, może któraś uszczelka przepuszcza..
A w jakim masz stanie uszczelkę pod przepustnicą? Bo skoro była czyszczona to znając Naszych "magików" od aut to różnie bywa... W okolicach uszczelki szukał bym przyczyny. Może wstaw nową, koszt w ASO ok. 25zł a będzie jedno podejrzenie z głowy,
A może źle zresetowałeś kompa? Ja np. musiałem to robić dwa razy, bo za pierwszym razem coś poszło nie tak i nie było różnicy dopiero za drugim razem się udało:)
Uszczelka tania więc na pewno ją zmienię.
Czy źle zresetowałem? Wątpię. Aczkolwiek czy zegarek w kabinie ma się wyzerować po wyciągnięciu bezpiecznika? Bo jedynie co to się wyłączył.
Zresetowałem ECU po raz drugi, jest to samo. Po ruszeniu w trase, na biegu jałowym ~1100-1400.
tak zegarek musi się wyzerować tak samo ustawienia radia powinny Ci się skasować bo to ten sam bezpiecznik
a jakiego sposobu używasz do resetowania kompa?
Bezpiecznik 7,5A BACK UP. Radio się zeruję, zegarek znika na czas wyciągnięcia bezpiecznika lecz po włożeniu pokazuje aktualną godzinę.
Nie mam pojęcia. Gdzie znajdę tą śrubę?
Odpowietrzanie.Włączasz ogrzewanie na max i jedziesz przez 10km. Studzisz silnik i uzupełniasz płyn (na zimnym wg. manuala ma być przy kresce max).
No i tak jak myślałem. Reset kompa robiłem u siebie z 5 razy i nic. Prawdopodobnie będziesz musiał lekko w k r ę c i ć śrubę regulacyjną wolnych obrotów. Będzie wyglądać podobnie do tej i będzie również w podobnym miejscu: http://honda-tech.com/attachments/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/104953d1265548636-where-idle-screw-throttlebodysize.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=jF823maGat4 - możesz obejrzeć.
Czyli nagrzewam silnik, rozłączam silniczek krokowy, reguluję obroty po czym wyłączam silnik i podłączam krokowy? Resetować po tym komputer?
EDIT: Co do odpowietrzania, chodzi o temperaturę na max czy siłę nawiewu?
Czyli nagrzewam silnik, rozłączam silniczek krokowy, reguluję obroty po czym wyłączam silnik i podłączam krokowy? Resetować po tym komputer?
EDIT: Co do odpowietrzania, chodzi o temperaturę na max czy siłę nawiewu?
Max temperatura, nawiew starczy na 2. Ja wkrecilem ta srube przy podlaczonym krokowym i obroty sie ustabilizowaly.
Bezpiecznik 7,5A BACK UP. Radio się zeruję, zegarek znika na czas wyciągnięcia bezpiecznika lecz po włożeniu pokazuje aktualną godzinę.
no dobra a robisz to na zimnym silniku? odpalasz go potem bez świateł radia otwierania szyb nawet lampke podsufitki wyłączasz (najlepiej zejdź do auta najpierw wszystko powyłączaj dopiero potem wyciągnij i włóż bezpiecznik dopiero potem odpal auto) nie dotykasz gazu nic nie robisz odpalasz zimne auto po resecie i czekasz na "duży obieg" (cierpliwości tak z 15min) czyli aż silnik złapię 90* wody i włączy się wentylator chłodnicy potem jak się wyłączy dopiero wyłączasz silnik to jest cały proces resetowania ustawień kompa jeżeli chodzi o wolne obroty (jak będziesz siedział w aucie te 15minut to będziesz widział że zaraz po resecie silnik trzyma obroty 1300-1500 potem tak jak temperatura się podnosi obroty spadają i się stabilizują obserwuj wentylator chłodnicy w między czasie). potem zalecają jeszcze odpalić auto i przejechać się w pełnym zakresie obrotów do odcięcia z raz czy dwa razy na jedynce albo dwójce przejechać się trochę ostro (niskie biegi wysokie obroty) i trochę na spokojnie tak z 10-15km
mnie się to udało jak już pisałem dopiero za drugim razem dobrze zrobić.
Jakoś poszło, wszystko wygląda dobrze. Ale jeszcze jutro zrestartuje ponownie ECU. Skąd mam jednak wiedzieć czy nie przykręciłem tej śruby za mocno?
jak przykręciłeś za mocno to obroty będą za niskie, będzie albo gasł silnik albo dusił się
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.