Zobacz pełną wersję : D16z6
maciucha06
14-07-15, 23:10
Witam! Chciałbym się dowiedzieć na jakich obrotach załącza się v-tec w tym silniku.
maciucha06
15-07-15, 01:53
o! to spoko jak na ten silnik. Dziena!!!
Mi sie wydaje ze raczej 4800 i nie v-tec tylko vtec.
maciucha06
18-07-15, 22:36
Mniejsza o pisownie, aleee... nadal kwestia nie rozwiązana. Może warto by wsłuchać się w pracę silnika powyżej 4500.
Posiadam D16Y2 (bliźniaczy silnik D16Z6 i pokrewnych)
W moim silniku słychać włączanie VTEC przy licznikowych ok. 5000rpm
Najlepiej jak piszą przedmówcy samemu się wsłuchać, chociaż czasami może być ciężko usłyszeć załączanie Vitka przy seryjnym dolocie, na stożku słychać to wyraźnie, i nie sposób przeoczyć.
maciucha06
19-07-15, 12:02
Ooo! To dobrze się składa, bo będę miał zakładany dolot :)
maciucha06
22-07-15, 22:57
Dolot założony :) A więc... po wstępnych obserwacjach obstawiałbym, że vtec, w tym silniku, złącza się przy 5200. Przy 4K obrotów mam wyczuwalne szarpnięcie, które świadczy o... no właśnie o czym??? A tak btw. mam wrażenie, że po regulacji zaworów i założeniu dolotu i filtra stożkowego OEM jakby spadła moc... Wolniej się rozpędza... Jest tak możliwość? (samochód na gazie sekwencyjnym).
Seryjnie z6 na kompie p28 5500rpm. Jeśli zmienisz dolot fabryczny to zmienisz też w jakimś stopniu przebieg momentu. Fabryczny dolot miał powodować by auto zbierało się w najbardziej użytecznym zakresie obr. Zakładając rynnę przesuwasz tak jakby moc na wyższe obroty.
5500-5600 sie wlacza w b16 napewno nie w seryjnym d16z6
http://www.hcdmag.com/honda-d16z6-engine/
Jest po nizej w performance specs: The VTEC for this engine switches timing at 4800 RPM
maciucha06
23-07-15, 15:41
A co z tym szarpnięcie w momencie osiągnięcia 4000?
OEM mapa z p28 VTEC point ma 5500.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Może masz przerobionego Kompa.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
maciucha06
23-07-15, 18:44
Co radzicie, w sprawie tego spadku mocy? Bo nie chce zmieniac tego dolotu. Brzmi megaaaa!
Sory za zamieszanie.... Ja mam D15z6. Tak jak w temacie pierwszego postu. vtec econo sie melduje 😊
OEM mapa z p28 VTEC point ma 5500
Poczytaj o specyfikacji tego silnika bo ja wszedzie gdzie patrzylem(juz przy swapie jakies 3 lata temu) jest 4800 ja po sobie mam takie wlasnie tez odczucie( po wydechu na przelocie i parowie na dolocie). Naprawde sadzisz ze w d16 sie wlacza tak samo jak w b16?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.