Zobacz pełną wersję : nie dochodzi prąd do rozrusznika?
Dobra, zacznę od początku...
Robię swap z d15b2 na d16w4 w jajku.
Wiązkę silnikową i kabinową mam z d15b7. Podłączyłem omijając czujnik położenia wału, który podobno jest niepotrzebny. Wszystkie kostki pod kierownicą są podpięte prócz tej od tylnej wycieraczki, bo w QP wycieraczki nie ma, a wiązka kabinowa jest właśnie z wersji QP.
Wszystko jest podpięte, próbuję odpalać, pompa się załącza i idzie paliwo, przekręcam dalej kluczyk i ... poza przygasającymi kontrolkami nic się nie dzieje. Wszystkie masy sprawdzone, nawet robiłem dodatkowe masy z budy na silnik i nic to nie dało.
Dzisiaj spróbuję jeszcze podpiąć na krótko rozrusznik czy się w ogóle rusza.. ALe jakby się zawiesił to by stukało, a tu dzieje się tak jakby uciekał prąd i nie było masy.
Co mam jeszcze sprawdzić? Nie mam już pomysłów...
Przy próbie zakręcenia na sterowaniu rozrusznikiem pojawia się napięcie ?
Wielkiej filozofii tam ogólnie nie ma. Jeden bezpiecznik, jeden przekaźnik i stacyjka.
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/pliki/Przechwytywanie.PNG
Bendix się wysuwa na krótko. Rozrusznik nie wiem za bardzo jak mam sprawdzić, ale skoro nie uciekał prąd z aku podczas próby odpalania to raczej nie idzie... Powiedz mi mniej więcej gdzie jest ten przekaźnik i który to bezpiecznik? Wszystkie sprawdziłem i niby jest ok... Zielony trochę jestem w elektryce ale lubię wyzwania, więc jak możesz to podaj mi lokalizację, bo ze schematu wyczytałem tylko bezpiecznik i jak gdzie co idzie :D
Jeśli do rozrusznika dochodzi prąd stały i ze sterowania a na silniku jest masa to rozrusznik jest walnięty.
Czyli we wsuwkę wkładam czerwony kabel miernika, a czarny do minusa na aku i kręcę rozrusznikiem przez stacyjkę, tak?
Mierzyłem na aku i próbowałem kręcić, spadło może o 0,2v... A przy światłach spadło do 11v. Normalnie jest 12,5v
Zmierzę jutro czy dochodzi do wsuwki, ale skoro tu nie ubywa v w aku to i tu tak na mój rozum pewnie ten prąd nie idzie..
Dobra, prąd idzie wsuwką do rozrusznika. Wniosek? Wywalony rozrusznik? Jest równe 12v.
A na drugim kablu jest stałe 12? Jeśli tak i jest masa na silniku to rozrusznik uwalony .
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Tak.. Z tym, że podmieniłem na sprawny i jest to samo. Żeby było śmieszniej zaczęły przygasać kontrolki na liczniku i nie pompuje pompa paliwa... :/ teraz to już nie wiem co jest.
Może immo jest. Pamiętam, że jak kumpel robił mpfi w d13, to miał podobną sytuację-wystarczyło wypiac z wiązki, kawałek wiazki i tyle.
Immo masz pastylke? Jak tak to wystarczy odłączyć ta czarna puszkę z pod kiery i a kostki połączyć że sobą.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
nie mam immo, komp podobno też nie miał immo i działał do samego końca... Dzisiaj zrobię osobną masę na rozrusznik, może gdzieś kurde ucieka ten prąd... niby wszystko jest ok, milion razy czyszczone i sprawdzane, a nadal to samo...
Może jest ucieta ta puszka, a kostki zostały w wiazce.
ehh, chłopaki... Masy sprawdzałem, czyściłem... ale tej blaszki która jest przymocowana do skrzyni, a do niej masa już nie... Zardzewiała ta blaszka z wierzchu, osad pod śrubą i brak masy gotowy... Oczyściłem, odpaliłem i jest ok :) Jest inny problem. Mam błąd 12 i 24, do tego falują obroty i gaśnie jak złapie temperatury.
Dwa - jest wężyk który wchodzi w dolot, wychodzi z termostatu... Strasznie ssie powietrze i jak go zatkam palcem to auto gaśnie... Jak zatkam kolektor to auto nie gaśnie, czyli łapie powietrze tym gównem... co z tym zrobić i od czego to jest? Silnik d16w4. może to nie ten dział, ale nie będę nowego tematu zakładać, który okaże się taką bzdetą jak ten...
Oczywiście bardzo dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi :) Miło będzie jak powiecie co mogę zrobić z tym co napisałem powyżej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.