PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z rosnacą temperaturą silnika.



marhyl
12-07-15, 07:08
Witam

Od kilku dni mam problem z temperaturą silnika.
Do tej pory miałem tak że po odpaleniu silnika wskazówka temperatury zaczynała się podnosić po
przejechaniu ok 2-3 km.
Kilkanaście dni temu zauważyłem że wskazówką temp.silnika która do tej pory nie przekraczała 1/3 skali,
po przejechaniu ok 15 km dochodzi do końca skali.
Byłem u mechanika i wymienił on termostat oraz termowłącznik.
Przez kilka dni było wszystko ok-jazda max po 8 km,wskazówka trzymała się 1/3 skali i dzisiaj zauważył em że znowu wędruje
do około 3/4 skali.
Trasę jaką pokonuję to 7-9 km.
Co należy właczyć,aby jak najszybciej wlączył się wentylator chłodnicy-ogrzewanie na maxa.
Poradzcie coś ,co jeszcze mogę sprawdzić zanim znowu skroi mnie mechanik.

pafels
12-07-15, 08:13
Ubywa plynu, kopci na bialo? Masz "maslo" pod korkiem oleju? Może chlodnica zabardzo zasyfiona

marhyl
12-07-15, 20:31
Ubywa plynu, kopci na bialo? Masz "maslo" pod korkiem oleju? Może chlodnica zabardzo zasyfiona

Płynu nie ubywa.Jest nalane prawie pod MAX w zbiorniczku wyrównawczym,i tak trzyma.
Najgorsze jest to że po wymianie termostatu i termowłacznika przez ok. tydzień wskazówka nie przekraczała 1/3 skali.
I myślałem że wszystko jest OK.
Róznica do sytuacji przed wymianą polegała na tym iż wcześniej wskazówka podnosiła się po przejechaniu ok 3 km,
teraz 500 m-1 km.
Objawy są identyczne jak przed wymianą termostatu i termowłącznika.
Czyli zostały wymienione najprawdopodobniej niepotrzebnie.
Po przejechaniu ok 1 km wskazówka podnosi się do 1/3 skali i tak się trzyma przez kolejne 4-5 km.
Potem temperatura wzrasta,powoli zblizając się do końca skali.
Wentylator sprawny,bo się załącza.

Marcin_G
12-07-15, 20:45
Jak temperatura podejdzie pod czerwone pole, to węże są miękkie czy twarde? Jak twarde to czeka Cię wymiana uszczelki pod głowicą. Możesz też odkręcić korek od chłodnicy, oczywiście na zimnym silniku, zacząć rozgrzewać auto i obserwować czy pojawiają się pęcherzyki powietrza w chłodnicy. Jeśli tak, to UPG do wymiany. Przerabiałem ten temat i objawy miałem identyczne. Nie zdziwiłbym się jak by się okazało że jak odkręcisz korek od chłodnicy to płynu nie będzie pod sam korek.

Radzyn
12-07-15, 21:49
Witaj w klubie...
Choć może nie, objawy mam nieco inne. Jutro rano spróbuję zobaczyć czy są pęcherzyki w chłodnicy (chyba tylko tego nie sprawdzałem)

Labed2007
13-07-15, 13:22
Witaj w klubie...
Choć może nie, objawy mam nieco inne. Jutro rano spróbuję zobaczyć czy są pęcherzyki w chłodnicy (chyba tylko tego nie sprawdzałem)

Panowie, róbcie dokladne czyszczenie układu chłodzenia. U mnie przy szybkiej jezdzie wskazowka wchodzila z 1/3 na 1/2 skali. Wrozenie z fusow ludzie straszyli mnie upg, ale ja bylem pewny ze to nie ona bo zadnych typowych objawów nie bylo. Dwukrotnie wyplukalem uklad chłodzenia: raz plukanka ma professional, drugi raz k2 radiator flush i objawy ustapily.

Radzyn
13-07-15, 14:20
Paweł, zajrzyj do mojego tematu, chyba nie ma opcji, żeby to było coś innego niż UPG.
A temperatura w czasie szybkiej jazdy rosłą prawie na maxa.

marhyl
13-07-15, 15:04
Nie zdziwiłbym się jak by się okazało że jak odkręcisz korek od chłodnicy to płynu nie będzie pod sam korek.
-------sprawdziłem dzisiaj,płynu pod sam korek.
Żadnych bąbli powietrza.
Jako że od naprawy minęło kilka dni,jeździłem krótkie odcinki będe reklamował usługę.
Zapłaciłem 108/termostat/termowłącznik/100 robocizna.=208 zł.

Marcin_G
13-07-15, 16:53
No to może masz farta i jest tak jako koledzy pisali wcześniej, czyli zasyfiona chłodnica. Gdzieś też czytałem że jak chłodnica ma zbyt dużą ilość żeberek powgniatanych, to też może stracić swoją wydajność.

Labed2007
13-07-15, 18:42
Paweł, zajrzyj do mojego tematu, chyba nie ma opcji, żeby to było coś innego niż UPG.
A temperatura w czasie szybkiej jazdy rosłą prawie na maxa.

Możesz jeszcze założyć inny korek chłodnicy i zobaczyć co będzie. U mnie podczas pałowania i jazdy 140+ km/h przy temp. powyżej 30*C temp. wchodziła na 1/2 skali. Chłodnicę mam nową, ale reszta układu była strasznie zasyfiona(sądząc po wyglądzie tego spuściłem po płukaniu).I to powodowało lekki skok temperatury. Węże nie puchną, zero masła pod korkiem czy białego dymu. W chłodziwie również brak tłustych osadów. A dwóch mechaników już straszyło mnie UPG - że chłodnica jest nowa to nic nie znaczy, bo przecież to nie jedyny element układu chłodzenia!


Uszkodzona UPG to niestety dosyć duży koszt naprawy. Ale chyba w 1000zł się zamknie co? I pamiętaj - zakładaj koniecznie uszczelkę OEM Honda! Żadnych zamienników, chyba że chcesz naprawić i to auto od razu sprzedać.

Radzyn
13-07-15, 19:13
Zbierając fakty:
- wymieniony termostat, ale objawy podobne, a właściwie jest trochę gorzej - wcześniej mogłem jechać do 120 km/h i ok.3,5 tys obrotów i wszystko było ok, teraz przy długiej jeździe temperatura nie chce spaść do poziomu 1/3, gdy jadę więcej niż 90 km/h i 2,5 tys obrotów
- do tego (wcześniej tak nie było) rano na zimnym silniku, jak odkręciłem korek, to wypchnęło mi ok. pół szklanki płynu, może wyszłoby więcej, ale dokręciłem
- wcześniej w układzie na zimnym silniku nie było ciśnienia
- ani w korkach, ani w jeździe po górskich drogach, ani do 90 km/h te objawy nie występują
- klima działa (dopóki temp. nie wzrośnie a silnik nie jest obciążony jak wyżej), nagrzewnica działa, nie ma ubytków płynu na zewnątrz ani wewnątrz, wydech nie kopci, pod korkiem oleju czysto

Z tego wynika, że silnik się grzeje, gdy jest obciążony pow. określonego zakresu obrotów i to długotrwale (w jeździe miejskiej to nie występuje, przynajmniej na razie). Ale nie jest to przecież żadne nadzwyczajne obciążenie, więc gdzie ew. jeszcze szukać przyczyn? Czy mogło być tak, że nowy, sprawny termostat, zachowując się jak trzeba, spowodował inny przepływ/ciśnienie/sprawność układu chłodzenia? I teraz dotąd "lekko uszkodzona" uszczelka też zaczęła więcej przepuszczać?

Z uszczelką (pamiętam o OEM), planowaniem, uszczelniaczami wtryskiwaczy, paskiem rozrządu i robotą powinienem zamknąć się w 900 zł. Potrzebny mi ten koszt jak... każdemu, kto miał inne plany ;) ale chyba nie ma wyjścia...

Labed2007
13-07-15, 19:41
Spróbuj zrobic porządne czyszczenie układu chłodzenia.Zrob plukanke chlodnice z zewnątrz umyj i przedmuchaj od strony silnika. Zaloz nowy korek i zobacz co sie będzie działo.

Radzyn
13-07-15, 20:40
Zasugeruję mechanikowi ;)
Ze względu na czas nie biorę się za to (praca)
Może jutro coś już będe wiedział.
Reszta w moim temacie, dzięki!

szastal
14-07-15, 10:58
a rozrząd kiedy robiłeś, w sensie jaka pompa była i kiedy zmieniana ?

Radzyn
14-07-15, 12:52
Hanka już rozbebeszona. Wyszło na niewielkie uszkodzenie uszczelki pod głowicą + niewielki wyciek właśnie z pompy wody.
W książki serwisowej rozrząd robiony 22 tys km temu
Dodatkowo w kanałach i na czujnikach osad jakby po jakimś uszczelniaczu do układu chłodzenia.
Czort wie, może już się pieprzyło, zaczęli od wlania jakiegoś "super-magic-moto-doktor-chłodnica", a jak nie dało efektu wymienili chłodnicę (widać że wymieniana)

Nie będę się tym osobiście zajmował, ale trzymam rękę na pulsie - poleci ktoś jakiś środek, który rozpuści ten uszczelniacz w układzie chłodzenia, a nie popsuje czegoś w instalacji?

Labed2007
14-07-15, 19:50
Hanka już rozbebeszona. Wyszło na niewielkie uszkodzenie uszczelki pod głowicą + niewielki wyciek właśnie z pompy wody.
W książki serwisowej rozrząd robiony 22 tys km temu
Dodatkowo w kanałach i na czujnikach osad jakby po jakimś uszczelniaczu do układu chłodzenia.
Czort wie, może już się pieprzyło, zaczęli od wlania jakiegoś "super-magic-moto-doktor-chłodnica", a jak nie dało efektu wymienili chłodnicę (widać że wymieniana)

Nie będę się tym osobiście zajmował, ale trzymam rękę na pulsie - poleci ktoś jakiś środek, który rozpuści ten uszczelniacz w układzie chłodzenia, a nie popsuje czegoś w instalacji?

Auto pewnie grzalo sie przez zatkane kanaly. Delikatnie sfatygowana uszczelka może nie dawać zadnych zlych objawów.Z tego co wiem dobra plukanka do układu chłodzenia powinna rozpuscic uszczelniacz np. Prestone radiator flush - dla pewności mozesz dac dwie butelki . Niech silnik pochodzi z godzine albo przejedz delikatnie 10km czy 20km. U mnie plukanie dalo o wiele lepsza wydajonosc ukladu chłodzenia - teraz auto musi stać dłuższą chwilę w korku by wlaczyl sie wentylator, przedtem słyszałem wiatrak prawie od razu po zatrzymaniu się.

Radzyn
14-07-15, 20:28
Dzięki, myślałem jeszcze o WYNN'S-sie czy jak to tam się pisze. Płukanie pewne.
Nie będę się mądrzył bo nie jestem specem i mogło być tak jak mówisz z kanałami. Coś tam na głowicy i uszczelce widać, ale ja nie oglądam tego na co dzień żeby mieć porównanie. Tak czy siak bez zdejmowania nic nie było widać, zresztą i tak "po ptakach". Decyzja musiała być podjęta, większość głosów z forum i warsztatów obstawiało uszczelkę, a oprócz niej wyszły jeszcze te kanaliki i pompa wody. Aha - i ułamany króciec pod kolektorem, na który naciągnęli wąż i zacisnęli cybantem. OEM króciec 25 zł...

klubowicz
17-07-15, 09:04
Dzięki, myślałem jeszcze o WYNN'S-sie czy jak to tam się pisze. Płukanie pewne.
Nie będę się mądrzył bo nie jestem specem i mogło być tak jak mówisz z kanałami. Coś tam na głowicy i uszczelce widać, ale ja nie oglądam tego na co dzień żeby mieć porównanie. Tak czy siak bez zdejmowania nic nie było widać, zresztą i tak "po ptakach". Decyzja musiała być podjęta, większość głosów z forum i warsztatów obstawiało uszczelkę, a oprócz niej wyszły jeszcze te kanaliki i pompa wody. Aha - i ułamany króciec pod kolektorem, na który naciągnęli wąż i zacisnęli cybantem. OEM króciec 25 zł...



Kolego, w temacie ułamanego króćca plastikowego w kolektorze to mam to samo. Ułamał mi się, auto się prawie zagotowało, bo na trasie to było. Szybko znalazłem przyczynę i z buta poszedłem na stację benzynową 2km dalej, kupiłem 5l płynu i cybanty. Naciągnąłem na wystającą szyjkę po króćcu , zalałem i odpowietrzyłem układ, po czym ruszyłem. JEżdżę tak już pół roku i 12kkm.
Nie widzę powodu, by to ruszać, jedynie sprawdzam mniej więcej raz w tygodniu to połączenie, czy się nie zsuwa itd.

marhyl
21-07-15, 20:25
Kilkanaście dni spokoju i bęc.
Dzisiaj jadąc pod górę/obroty na 3-3,5 tyś.wskazówka temperatury nagle powędrowała na 3/4 skali.
Po wyjechaniu na płaskie i jeździe 1,5-2 tyś obrotów temperatura spada do poniżej 1/2 skali blisko 1/3.
Chyba czeka mnie płukanie chłodnicy,wymiana korka ?
Wymiana UPC nie wchodzi w grę.Za stare auto.

Radzyn
22-07-15, 10:19
Luknij jeszcze do mojego tematu, streściłem wszystkie swoje przypadłości.
Jeżeli do układu lany był uszczelniacz, to raczej nie pomogą płukanki, bo nie rozpuszczają tego syfu (bo taki ma skład, żeby układ od środka zacementować).
Ponoć można próbować jakimś kwasem, ale nawet nie chciałem pamiętać jakim ;)
U mnie pomogła wymiana chłodnicy.

Angielka
23-07-15, 14:23
To jest jakaś plaga.
Ja mam cifa 3 lata i od miesiąca wskazówka temp zaczęła wędrować pod maxa podczas np. jazdy w korkach, lub innym mocniejszym obciążeniu silnika. Będę dziś na wszelki wypadek płukać chłodnice, ale stawiam na problem z termostatem, lub czujnikiem temperatury. Moje pytanie brzmi gdzie jest ten czujnik ?

I zapomniałem, jakim płynem zalaliście ?

szastal
23-07-15, 14:45
Ja standardowo czerwony valvoline ;) ale faktycznie coś jest z tym, czujnik chyba idzie sprawdzić czy daje dobry sygnał do kompa poprzez wpinanie sondy miernika w wtyczkę, ale musiałbym dokładnie sprawdzić

Labed2007
23-07-15, 15:53
To jest jakaś plaga.
Ja mam cifa 3 lata i od miesiąca wskazówka temp zaczęła wędrować pod maxa podczas np. jazdy w korkach, lub innym mocniejszym obciążeniu silnika. Będę dziś na wszelki wypadek płukać chłodnice, ale stawiam na problem z termostatem, lub czujnikiem temperatury. Moje pytanie brzmi gdzie jest ten czujnik ?

I zapomniałem, jakim płynem zalaliście ?
Przy termostacie.

Prestone albo Dynagel polecam. Łatwo dostępne i cena obu ok. 40zł. Słyszałem opinie że dynagel jest bardziej agresywny - w leciwych autach może powodować wycieki.

Angielka
23-07-15, 20:16
Dzięki znalezione :) Jeszcze jedna sprawa, jak zlać płyn z silnikowej części układu. Przez korek spustowy chłodnicy zlałem tylko jakieś 2,5 litra, więc może gdzieś jest więcej.

szastal
23-07-15, 20:48
W bloku masz śrubę do tego, w b jest z przodu gdzie jest w d nie wiem

Angielka
23-07-15, 21:35
Wydaje mi się, że ta śruba może być obok filtra oleju, innej sensownej nie znalazłem. Mój silnik D14Z4.
Montował ktoś termostat firmy Vernet ?

pafels
23-07-15, 22:42
Montował ktoś termostat firmy Vernet ?
Mam go od roku i żadnych problemów nie mialem :)

Labed2007
24-07-15, 08:09
Dzięki znalezione :) Jeszcze jedna sprawa, jak zlać płyn z silnikowej części układu. Przez korek spustowy chłodnicy zlałem tylko jakieś 2,5 litra, więc może gdzieś jest więcej.

Spuszczasz na ciepłym czy zimnym silniku?

szastal
24-07-15, 09:50
Na ciepłym, widziałeś temp otwarcia termostatu, ja bym nie próbował i nagrzewnice otwórz też

Labed2007
24-07-15, 12:00
Ja spuszczałem z wyłączonym ogrzewaniem na dobrze rozgrzanym silniku i wyleciało prawie 4 litry.