PDA

Zobacz pełną wersję : Sposób na "przelewanie" paliwa ?



Matt_Btw
07-07-15, 11:41
Heloł.
Pytanie może i banalne ale wykraczajace poza mój obszar wiedzy. Otóz mam kolektor wydechowy custom, który ma sonde wbitą w jeden kanał (4-ty od strony rozrządu) bodaj identycznie jak w chinskich 4-2-1. Problemem jest przelewanie, dosc mocno smierdzi benzyną, zwłaszcza na ssaniu, gdzie wyraźnie słychać też wg mnie spalanie stukowe. Podczas szybkiej zmiany biegu lub odpuszczenia gazu przy ok 5-6 tys potrafi ładnie strzelić z wydechu niespalone wcześniej paliwo. Oczywiście odbija sie to na zużyciu, D15Z6 ze skrzynią FD4.437 spala w mieście ok 9l/100. Pytanie jest następujące: Czy można zmniejszyć ten efekt korekta na aparacie zapłonowym, czy raczej pozostaje tylko przeróbka kolektora na odczyt sondy ze wszystkich kanałów ? Dla przypomnienia, ten silnik ma tylko jedną sondę. :)

Pozdrawiam

Karpiczek
07-07-15, 13:19
Masz tylko kolektor wymieniony? Jakas mapa paliwowa inna?

Matt_Btw
07-07-15, 13:24
Komp seryjny D15Z6, zmieniony wydechowy, wydech przelot 2 cale i CAI. Po zmianie kolektora zaczał przelewać lekko , z racji sondy w jednym kanale, dlatego ciekawi mnie czy przestawienie aparatu chociaz stopniowo rozwiazaloby problem

barnie
07-07-15, 14:43
Ja bym sugerował przejście na OBD1 i wystrojenie.

lozek
07-07-15, 16:42
co z tego, że sonda jest na 1 kanale? na każdym cylindrze przecież jest tyle samo paliwa i powietrza...

i NIE, aparatem nic nie zmienisz.

motoboy
08-07-15, 00:03
co z tego, że sonda jest na 1 kanale? na każdym cylindrze przecież jest tyle samo paliwa i powietrza...

Niby tak, ale wcale nie. W rzeczywistości nie ma czterech idealnych takich samych wtryskiwaczy, czterech kabli i świec zapłonowych, a cztery palce w kopułce nie są identycznie idealnie ustawione względem palca. Na dodatek kompresja na każdym cylindrze może być inna, i nie wszystkie cylindry idealnie (tak samo) się napełniają powietrzem (mechanika płynów). Więc będą różnice między cylindrami. Dlatego najlepiej aby sonda robiła pomiar z czterech cylindrów, będzie to pomiar uśredniony.

Mimo to, te silniki i tak pracują ładnie na sondzie mierzącej z jednego cylindra. Ludzie kupują chińskie 4-2-1 sondę wkręcają na 4 cylinder i śmiga.

Zrób diagnostykę, może wybłyska jakiś błąd, skasuj błędy, odpal, wybłyskaj jeszcze raz. Może jakiś błąd będzie, może coś podpowie. Najlepiej jakbyś sondę umieścił tak aby robiła pomiar z czterech cylindrów. Może się okazać że na czwartym cylindrze masz najuboższą mieszankę i reszta cylindrów jest przelana. Obejrzyj uważnie świece zapłonowe, jaki kolor mają. Jeśli słyszysz spalanie stukowe, można minimalnie opóźnić zapłon na aparacie, ale naprawdę minimalnie, dygnąć delikatnie. W którą stronę obrócić opisane jest w manualu. Sprawdź przewód podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa czy nie jest dziurawy. Zacznij od szczegółów.

Pozdrawiam ;)

pablo__89
08-07-15, 01:16
Ja bym najpierw odłączył sondę i zobaczył jak auto zachowuje się bez jej korekt. Jeśli opóźnisz zapłon to afr spadnie czyli mniej paliwa zostanie spalone.

wojtg69
31-07-15, 10:13
moze poprostu sonda ci piardala? Hmm albo najprosciej jak masz stary kolektor zamontuj i zobacz czy objawy mina. Jezeli Mina to wiesz ze to bedzie od kolektora , jezeli nie ustapia tzn ze cos sie zjeb...ło :)