Pro-Zak
07-07-15, 07:47
Witajcie,
od jakiegoś czasu mam problem z moją Hondą (HB 5D 1997, D14A2 1.4i, MA8).
Zaczęło się od tego, że auto dochodząc do 2 tys. obrotów i będąc na 3 biegu nie chciało przekroczyć tej wartości. Pedał gazu wciśnięty do oporu, zaś auto zaczynało się powoli dławić i szarpać. Pomagała redukcja biegu, ponowne rozpędzenie i zmiana biegów. Jak już się rozpędził, na trasie spokojnie trzymał prędkość i obroty. Było to bardzo dokuczliwe, szczególnie podczas ruszania ze świateł.
Mechanik po całkowitym przeglądzie samochodu, wymienił m.in. następujące rzeczy:
- świece (były strasznie przydymione)
- przewody świec
- filtr paliwa
- przewody paliwowe (okazało się, że już bardzo rdzewieją)
- sondę lambda,
- pompkę paliwową,
Aktualnie sytuacja z zatrzymywaniem się wskaźnika na 2 tys. obrotów lekko poprawiła się, jednak autu nadal brakuje normalnej mocy. Długo się rozpędza, zaś jadąc na 4 biegu czuć jakby opór. Dodatkowo jakby wariuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Jadąc na trasie lub stojąc w korku wskazówka podchodzi pod czerwone pole, by za chwilę być w połowie tarczy.
Czy macie jakieś pomysły, co można jeszcze w pierwszej kolejności sprawdzić i wymienić?
od jakiegoś czasu mam problem z moją Hondą (HB 5D 1997, D14A2 1.4i, MA8).
Zaczęło się od tego, że auto dochodząc do 2 tys. obrotów i będąc na 3 biegu nie chciało przekroczyć tej wartości. Pedał gazu wciśnięty do oporu, zaś auto zaczynało się powoli dławić i szarpać. Pomagała redukcja biegu, ponowne rozpędzenie i zmiana biegów. Jak już się rozpędził, na trasie spokojnie trzymał prędkość i obroty. Było to bardzo dokuczliwe, szczególnie podczas ruszania ze świateł.
Mechanik po całkowitym przeglądzie samochodu, wymienił m.in. następujące rzeczy:
- świece (były strasznie przydymione)
- przewody świec
- filtr paliwa
- przewody paliwowe (okazało się, że już bardzo rdzewieją)
- sondę lambda,
- pompkę paliwową,
Aktualnie sytuacja z zatrzymywaniem się wskaźnika na 2 tys. obrotów lekko poprawiła się, jednak autu nadal brakuje normalnej mocy. Długo się rozpędza, zaś jadąc na 4 biegu czuć jakby opór. Dodatkowo jakby wariuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Jadąc na trasie lub stojąc w korku wskazówka podchodzi pod czerwone pole, by za chwilę być w połowie tarczy.
Czy macie jakieś pomysły, co można jeszcze w pierwszej kolejności sprawdzić i wymienić?