PDA

Zobacz pełną wersję : D14a2 '97 - brak mocy i dławienie powyżej 2tys. obrotów



Pro-Zak
07-07-15, 07:47
Witajcie,
od jakiegoś czasu mam problem z moją Hondą (HB 5D 1997, D14A2 1.4i, MA8).

Zaczęło się od tego, że auto dochodząc do 2 tys. obrotów i będąc na 3 biegu nie chciało przekroczyć tej wartości. Pedał gazu wciśnięty do oporu, zaś auto zaczynało się powoli dławić i szarpać. Pomagała redukcja biegu, ponowne rozpędzenie i zmiana biegów. Jak już się rozpędził, na trasie spokojnie trzymał prędkość i obroty. Było to bardzo dokuczliwe, szczególnie podczas ruszania ze świateł.
Mechanik po całkowitym przeglądzie samochodu, wymienił m.in. następujące rzeczy:
- świece (były strasznie przydymione)
- przewody świec
- filtr paliwa
- przewody paliwowe (okazało się, że już bardzo rdzewieją)
- sondę lambda,
- pompkę paliwową,

Aktualnie sytuacja z zatrzymywaniem się wskaźnika na 2 tys. obrotów lekko poprawiła się, jednak autu nadal brakuje normalnej mocy. Długo się rozpędza, zaś jadąc na 4 biegu czuć jakby opór. Dodatkowo jakby wariuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Jadąc na trasie lub stojąc w korku wskazówka podchodzi pod czerwone pole, by za chwilę być w połowie tarczy.
Czy macie jakieś pomysły, co można jeszcze w pierwszej kolejności sprawdzić i wymienić?

bartek_levis
07-07-15, 09:40
albo Ci zgniła wiązka, albo padł aparat zapłonowy lub moduł w aparacie, jak coś mam aparat na części (urwane śruby kopułki) więc pisz PW

Pro-Zak
07-07-15, 12:13
Czy przy uszkodzonym aparacie zapłonowym (lub module) nie byłyby inne objawy? Spadające obroty, problemy z zapłonem, itd.? U mnie własnie tego nie ma. Mechanik też to wykluczył.

gorky
07-07-15, 14:35
Jadąc na trasie lub stojąc w korku wskazówka podchodzi pod czerwone pole, by za chwilę być w połowie tarczy.
Jeździj tak dalej z zepsutym termostatem to za chwilę będziesz sobie mógł zrobić remont silnika.

Pro-Zak
07-07-15, 15:41
gorky dzięki za uwagę - w pierwszej kolejności zajmę się wymianą termostatu.