PDA

Zobacz pełną wersję : Flansza skrzyni



krzysiek93.3
06-07-15, 21:20
Siemka, szukałem i nie znalazłem, rozchodzi mi się o to że ludziska wkładaja H22x z skrzynią z B serii, i tu jest moje pytanie, da rade zrobić to samo ze skrzynia od D serii? mam słupek H22 i jajko z d13, a flansze moge w robocie dorobić.

kuster
06-07-15, 21:25
Uuuu... Gdzie wyczytałeś ze skrzynie z Hserii i Bserii sa zamienne?
Zreszta... Tam sa pewnie tez inne kola zamachowe, sprzęgła... Odległość przy półośkach...

qureku.
06-07-15, 21:28
b serie się da , ale o D serii nigdy nie słyszalem ...


Do b serii sa nowet gotowe kity http://www.ebay.com/itm/PLM-H2B-Adapter-Kit-H22-B-Series-Trans-Civic-92-95-EG-Integra-94-01-DC2-Swap-/271266833132

krzysiek93.3
10-07-15, 21:26
b serie się da , ale o D serii nigdy nie słyszalem ...

No to ktoś musi spróbować :cool: myslę żeby tą flansze zrobić z blachy 10mm, i zplanować blok i skrzynie po 5mm, tylko nie mam pojęcia jak to wycentrować :mad:

romekex
11-07-15, 23:33
nie koniecznie planowac caly diabel tkwi w kole zamachowym bo zeby skrecic skrzynie d seri do h seri musisz miec kolo pasujace na wal hseri o srednicy kola d seri ( wieniec musi byc z seri D co by rozrusznik mial prawo dzialac ) no i kwestia sprzegla jaka srednice uda ci sie tam wepchnac zeby pasowala na frezy skrzyni od d seri )
wycentrowac tez sie da wystarczy cyrkiel t roche glowy do tego robimy takie cuda przy skrecaniu pomp z silnikami diesla i dziala od nastu lat tylko taka zabaa przy takim aucie sie srednio oplaci , ale da sie napewno rzeczy niemozliwych nie ma;)

Fawor
12-07-15, 00:12
Jest H2B i H2D
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1GTPM_enPL585PL585&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=h2d%20kit

krzysiek93.3
12-07-15, 12:18
Jak sie da to fajnie, koszty roboty u mnie odpadają, tylko koszt blachy i czas, a z tego co widze to troche to zajmuje, o cyrklu nawet nie pomyślałem, a fajny pomysł :cool:

romekex
12-07-15, 19:33
jakiegos tokarza na emeryturze podpytaj to ci podpowie jak otwory przenies na flansze , dla kazdego mozna wyznaczyc linie podzialową wzgledem walka pozniej przeniesc odleglosc tak samo za pomoca cyrkla ( nie mylic ze szkolnym ) i pasowac musi , dla proby mozesz sobie szkolnym na kartonie sprobowac zrobic jak ci wyjdzie to wtedy wziac sie za blache ,

krzysiek93.3
13-07-15, 19:48
W zamachu myśle zaspawać otwory i wywiercić pod wal z H, może coś z tego wyjdzie. Szkoda ze nie mam luźnej skrzyni z D serii bo już bym coś dłubał :mad:

romekex
14-07-15, 21:50
nie spawaj otworow , bo ci wywali zamach przez maske i odetnie silnik od skrzyni!!!!!
wez zamach z h seri poprostu stocz pozewnatrz na srednice wienca z d seri mam nadzieje ze wiesz ze wieniec schodzi z zamachu , przy okazij toczenia pod wieniec przesun go w strone skrzyni o tyle ile wynosi grubosc flanszy , wtedy ci bedzie pasowac pod rozrusznik , no i oczywiscie zrob tzw zamek co by byl wieniec rowno po calym obwodzie kola ( za miiejscem pod wieniec na kole stoczyc wielsza srednice tak zeby dalej nie poszedl ) srednica + 0,2 0,3 mm zeby wieniec ciasno wszedl.
robilem tak w mitsu colt i dziala bez problemu , uwazaj tez zeby czasem rozrusznik nie dotykal wienca bo sie rozleci w 5 minut po odpaleniu , mierzyc co do 0,1mm i bedzie ok ,

krzysiek93.3
14-07-15, 22:19
nie spawaj otworow , bo ci wywali zamach przez maske i odetnie silnik od skrzyni!!!!!
wez zamach z h seri poprostu stocz pozewnatrz na srednice wienca z d seri mam nadzieje ze wiesz ze wieniec schodzi z zamachu , przy okazij toczenia pod wieniec przesun go w strone skrzyni o tyle ile wynosi grubosc flanszy , wtedy ci bedzie pasowac pod rozrusznik , no i oczywiscie zrob tzw zamek co by byl wieniec rowno po calym obwodzie kola ( za miiejscem pod wieniec na kole stoczyc wielsza srednice tak zeby dalej nie poszedl ) srednica + 0,2 0,3 mm zeby wieniec ciasno wszedl.
robilem tak w mitsu colt i dziala bez problemu , uwazaj tez zeby czasem rozrusznik nie dotykal wienca bo sie rozleci w 5 minut po odpaleniu , mierzyc co do 0,1mm i bedzie ok ,

Dzięki:p tak zrobie:cool:

romekex
14-07-15, 22:28
jak ogarniesz daj znac na priwa widze ze nawet z niedaleka jestes ;D

no_name21
18-07-15, 16:57
Podepnę się do tematu, nie wie ktoś czy są takie kity żeby do b serii zapiąć skrzynię z d serii, nigdzie nie mogę znaleźć, a dostępność skrzyń b serii jest jaka jest...

qureku.
18-07-15, 17:36
Podepnę się do tematu, nie wie ktoś czy są takie kity żeby do b serii zapiąć skrzynię z d serii, nigdzie nie mogę znaleźć, a dostępność skrzyń b serii jest jaka jest...

Bez przesady..

Skrzynie 1 tys za s9b, za y21 w *****istym stanie ok 1,5 tys, a koszt dłubania i przeróbek na pewno nie wyjdzie mały, o ile się w ogóle da...

no_name21
18-07-15, 19:15
Nie chodzi mi o ceny tylko o dostępność, ciężko znaleźć y21lub s4c a co dopiero s80 jedynie s9b jest dosyć dużo a tak to jak już coś to kpl swap a nie sama skrzynia wiem bo szukam...

kamil39
19-07-15, 07:34
Gdyby ktos ogarnal taka flansze z D na B to napewno na tym dobry hajs by zarabial,
skrzynie z D teraz o wmiare fajnych przelozeniach idzie kupic za 100-200 zl.

Cywa
19-07-15, 13:15
Chyba troche mija sie to z celem, raz ze sprzeglo z D jest slabsze dwa ze predkosci obrotowe B serii sa sporo wieksze juz w serii, a synchra w D serii sa mniejsze.

krzysiek93.3
19-07-15, 13:52
H seria będzie mi z vitka spadać przy mojej skrzyni od 1.3 na 2 i 3 biegu:mad:
robienie flanszy z D na B czy odwrotnie to trochę nie warto moim zdaniem, przy H serii myśle że warto, bo odchodzi zabawa z linkami i półośkami, też różnica jest w cenie samej skrzyni do H

Cywa
19-07-15, 17:59
Skrzynia D przy momencie H serii rozleci sie szybciej niz Ci sie wydaje, zwlaszcza dyfer. Troche to pojezdzi ale nie ma to wiekszego sensu, jak chcesz kombinowac to minimum przy skrzyni od B serii, ale czy to sie oplaci? y21 + czas + koszt dlubania i wyjdzie na to ze dolozyl bys pare zlotych i masz seryjna skrzynie z ATR ktora jest ze szpera i pasuje bez zadnego drutowania, dodatkowo masz pewnosc ze moment obrotowy jej nie zmieli. Jak dla mnie pomysl bez sensu, ale oczywiscie mozesz sprobowac.

krzysiek93.3
19-07-15, 22:16
Skrzynia D przy momencie H serii rozleci sie szybciej niz Ci sie wydaje, zwlaszcza dyfer. Troche to pojezdzi ale nie ma to wiekszego sensu, jak chcesz kombinowac to minimum przy skrzyni od B serii, ale czy to sie oplaci? y21 + czas + koszt dlubania i wyjdzie na to ze dolozyl bys pare zlotych i masz seryjna skrzynie z ATR ktora jest ze szpera i pasuje bez zadnego drutowania, dodatkowo masz pewnosc ze moment obrotowy jej nie zmieli. Jak dla mnie pomysl bez sensu, ale oczywiscie mozesz sprobowac.

a te D16 turbo po ponad 300konia to na jakich skrzyniach latają? :cool:
To ma być samochód do jazdy, nie do upalania. Powinna dać rade:o

romekex
20-07-15, 23:32
po 1 po taniosci skrzynie do h mozna wlozyc od f bo na blokn pasi;d
po drugie jak spada z witka na biegach to eprom i odciecie w gore
po trzecie skrzynie od d przy h spoci sie napewno(kiedys jak kazda ) bo d16z6 turbo moze i miec 300hp i moment ale na wysokich obrotach a przy h dostanie w pi... z dolu a tego hondowskie skrzynie nie lubia
po 4 wieczne to nie jest nic;D

lozek
20-07-15, 23:55
po 1 po taniosci skrzynie do h mozna wlozyc od f bo na blokn pasi;d
po drugie jak spada z witka na biegach to eprom i odciecie w gore
po trzecie skrzynie od d przy h spoci sie napewno(kiedys jak kazda ) bo d16z6 turbo moze i miec 300hp i moment ale na wysokich obrotacha przy h dostanie w pi... z dolu a tego hondowskie skrzynie nie lubia
po 4 wieczne to nie jest nic;D

że cooo? A co to za różnica dla skrzyni czy dostanie np 200nm na niskich obrotach czy na wysokich?
Jak skrzynie D wytrzymują turbo w D to i H serie wytrzymają. Odcinke też D i H mają podobnie.

Ale też jestem zdania, że szkoda zachodu, bo rzeźby będzie nie mało jeżeli chcesz to wszystko spasować i ma się to nie rozleciec po upalaniu.

romekex
22-07-15, 00:07
roznica prosta jak przezutki w rowerze , ile potrzebujesz nacisku na pedaly zeby przy wolnych obrotach na wejsciu ruszyc badz sie rozpedzac , a teraz pomysl ile potrzebujesz nacisku zeby ruszyc z ta sama predkoscia na wiekszym przelozeniu ( szybsze obroty na wejsciu mniejsze na kole ) to samo dzieje sie w skrzyni jesli dziala ona prawidlowo przenoszac np 200nm przy 6tys obr na wale to jesli jej dasz do przeniesienia 200niutkow przy 3 tys to przeciazysz ja dwukrotnie o ile nie liczy sie tego do potęgi bo zapewne tak jest
sory za smieszny przyklad z rowerem ale nie chce mi sie myslec jak to wprost zrozumiale wytlumaczyc

pokrec sie troche w krainie chip tdi to i odczujesz pod tylkiem co robi zejscie z Nm na nizsze oboty , odpycha fajnie ale dwumas i przeguby zrywa na dzien dobry

jesli sie myle to skrzynia d seri napewno wytrzyma 200nm przy 1000rpm wtedy mozemy pedzic z piskiem od 20 do 200 na 5 biegu

krzysiek93.3
22-07-15, 22:09
Tak Panowie będę jeździł DOHC Vtec z gazem w podłodze od 1000rpm z przyczepą od stara na haku :cool: Bardziej od wytrzymałości skrzyni ciekawi mnie jak to zczepić, tj wymierzyć otwoty na tej flanszy, jak skrzynia jeb*nie to sie wymieni i tyle, nic przecież nie jest wieczne i w każdej chwili może paść i licze sie z tym :p Jakby był ktoś chętny do wymierzenia to pisać na pw, oczywiście nie za darmo :rolleyes:

Szczery
23-07-15, 08:51
Ja bym to zrobił tak.
1. Czysty karton, blok szkolny i na nim odcisnął skrzynie (d seria).
2. Zeskanować to.
3. Za pomocą jakiegoś konwertera z jpg zrobil dxf (np vektormagic) i w tym formacie już skalował tak by na rysunku i w realu odległości między najbardziej oddalonymi otworami się zgadzala.

4. to samo od strony silnika.

5 zostaje problem z wycentrowaniem niestety. Ale cyrkiel jak już tu wspomniano.

By nie marnować materiału to kilka prób z st =1,5 może 2mm i gitara.

krzysiek93.3
23-07-15, 16:48
Ja bym to zrobił tak.
1. Czysty karton, blok szkolny i na nim odcisnął skrzynie (d seria).

By nie marnować materiału to kilka prób z st =1,5 może 2mm i gitara.

Myślałem żeby same te pierścienie z pomiędzy silnika i skrzyni odrysować na cienka blache i spróbować wycentrować właśnie po tych pierścieniach czy jak to sie zwie. Ale jeszcze szukam jakiegoś innego sposobu, będzie tylko tydzień na te manewry to też musze coś dobrego wymyśleć

Szczery
23-07-15, 20:16
Jak zrobisz tak jak napisałem to będziesz miał przynajmniej bardzo dokładnie rozmieszczenie otworów w D i H odwzorowane.
Pozostaje już "tylko" wzajemne położenie tych dwóch zestawów. Jak wypalisz testowe flansze to łatwo znajdziesz centro dla każdej z osobna. Potem składasz obie tak by centra się pokrywały i już widzisz co się dzieje z otworami do okoła. Sówmiarka i mierzysz przesunięcia w trzech punktach i znów korekty na rysunku.
Jaki laser obsługujesz, jakiej firmy?

krzysiek93.3
23-07-15, 21:08
Jaki laser obsługujesz, jakiej firmy?

Ja spawam, kuzyn obok wycina, nie pamiętam co to za sprzęt:confused:

romekex
09-08-15, 23:13
apropo wycentrowania przyszedl mi taki pomysl jedna flansza blacha gr 5mm na skrzynie druga gr 5mm na blok spawowac otwory wzglednie przykrecic i wycentrowac razem po czym zespawac dwie flansze do kupy uzyskujac gr 10mm ewentualnie zrobic to z blachy 2mm i pozniej wypalic z 10 po spasowaniu