PDA

Zobacz pełną wersję : Remontować czy polować na silnik D15B2



pacha
25-07-08, 01:52
Witam tak jak w temacie mam wielki dylemat i nie wiem co bedzie dla mnie lepsze albowiem moj terazniejszy silniczek D15B2 chleje olej.Co radzicie Remontować czy moze lepiej ustrzlić jakiś... np z allegro.Co Bedziie dla mnie lepsze i tańsze i na jaką kwote być przygotowanym?? bardzo dziekuje za pomoc... doradzcie Pozdrawiam

Jarek104
25-07-08, 06:28
pamiętaj że nigdy nie wiesz co kupisz..
a remont swojego to zawsze pozostanie na silniku, który znasz. Jak chleje olej to pewnie pierścienie, mysle że w 1,5k powinnoo się zamknąć

skolopendra
25-07-08, 07:13
a nawet taniej jak 1,5k.polecam remoncik :)

.:ECIK:.
25-07-08, 07:27
A czy ktoś może się wypowiedzieć, ile wytrzymają pierścienie po wymianie zakładając oczywiście że remont będzie zrobiony prawidłowo jak w książce pisze ?

Hoze
25-07-08, 07:44
Jeżeli silnik spala olej to są trzy wyjścia:
-wadliwe pierścienie tłokowe
-wadliwe uszczelniacze zaworów
-uszczelka pod głowicą lub(oby nie) mikropęknięcie bloku lub głowicy(np. jeśli do rozgrzanego silnika wlejesz zimny olej lub płyn chłodniczy) wtedy objawem są albo przybywający olej poprzez przedostawanie się do oleju płynu chłodniczego albo odwrotnie(zawsze powinno być proporcjonalnie, w jednym tyle ubywa. w drugim tyleż przybywa).
Do pierwszych dwóch opcji remont silnika jet moi zdaniem lepszym rozwiązaniem zakładając że chcesz wymienić na taki sam silnik. Dla trzeciej operacji może być już to bardzo nieopłacalne i czasami nierealne.
Jeżeli remont jest przeprowadzony prawidłowo to silnik wytrzyma co najmniej drugie tyle co już przejechał, w końcu będzie to montaż ręczny:)

_Z_I_K_
25-07-08, 09:31
przy okazji remontu mozesz zrobic sobie mini me na b7 albo z6, ja tylko czekam az na mnie kolej przyjdzie :D

pacha
25-07-08, 13:46
czyli remoncik bedzie lepszym rozwiazaniem? Dodam ze w aktualnym silniku padla mi juz dwa razy uszczelka pod glowica.a oleje leje najtansze mineralne (orlen) nie zalewalem moto doktora.bierze mi
Okolo litr na 100km.znalazlem na allegro silniczek za 800zl wlasciciel twierdzi ze jest sprawny i daje gwarancje mechanik za przekladke wezmie 400zl.i odradza remont.czekam na wasze opinie






ok l ok

maniak2007
25-07-08, 14:35
Na Twoim miejscu bym kupił jakis silniczek d15 bądź d16 z allegro bądź od jakiegoś zaufanego handlarza, choćmało takich.
W swojej hondzie tez miałem robiony remont bo brała mi 1l oleju na 1000km, Na remont wydałem 1300zl.Zmianiane miałem pierścienie i uszczelniacze zaworowe, remont był wykonany prawidłowo. Minął niecały rok i nie wiem czemu ale Honda znowu bierz olej i to z 0.5l na 1500km.Zgodze sie z przedmówcami ze nigdy nie wiesz co kupisz, byc moze, ze kupisz silnik w jeszcze gorszym stanie;/. Ale jeśli handlarz daje gwarancje np. miesięczna na silnik to wydaje mi sie ze powinien być w dobrym stanie.

Hoze
26-07-08, 21:29
czyli remoncik bedzie lepszym rozwiazaniem? Dodam ze w aktualnym silniku padla mi juz dwa razy uszczelka pod glowica.a oleje leje najtansze mineralne (orlen) nie zalewalem moto doktora.bierze mi
Okolo litr na 100km.znalazlem na allegro silniczek za 800zl wlasciciel twierdzi ze jest sprawny i daje gwarancje mechanik za przekladke wezmie 400zl.i odradza remont.czekam na wasze opinie






ok l ok

Człowieku, ten silnik nie powinien widzieć mineralnego na oczy!!!!Pamiętaj o tym po remoncie, albo kupnie innego motoru, ( i jak napisał kolega tylko od pewnego sprzedawcy, dowiedz się koniecznie jaki tam lany był olej).

laciu
27-07-08, 10:13
maniak2007może nieprawidłowo docierałeś silnik
pachakumpel jak robił remont h22a kupował graty z USA i kosztowały go z przesyłką coś ok 900zł, i to dobre graty były

Skoti
27-07-08, 22:59
Polecam remont. Tylko po1 przejrzyj dokładnie forum jakie cześci kupowac
Po 2 i co najważniejsze musisz znać dobrego mechanika żeby ci roboty nie spartolił.

waw
28-07-08, 02:23
czyli remoncik bedzie lepszym rozwiazaniem? Dodam ze w aktualnym silniku padla mi juz dwa razy uszczelka pod glowica.a oleje leje najtansze mineralne (orlen) nie zalewalem moto doktora.bierze mi
Okolo litr na 100km.znalazlem na allegro silniczek za 800zl wlasciciel twierdzi ze jest sprawny i daje gwarancje mechanik za przekladke wezmie 400zl.i odradza remont.czekam na wasze opinie






ok l ok

skoro 2 razy robiles uszczelka pod glowica, to powinienes wiedziec jak wygladaja cylindry, a to dosc istotna sprawa w przypadku planowania remontu.
ale jesli to nie jest literowka, to kup inny silnik, bo na pierscieniach to sie raczej nie skonczy. poszukaj takiego, ktorego bedziesz mogl jeszcze odpalic i posluchac, albo chociaz z gwarancja rozruchowa. nie badz zbyt skapy przy kupowaniu, bo chytry dwa razy placi... :)