PDA

Zobacz pełną wersję : Filtry do MB2 D14A8



Delag
04-07-15, 10:59
Witam,
Czy jest sens kupić zestaw tych filtrów?
http://allegro.pl/honda-civic-ma-mb-95-01-1-4-1-6-zestaw-4-filtrow-i5442957027.html
Jeśli nie nadaje się to do niczego, proszę o propozycje dobrych i niedrogich filterków.

mirasek
04-07-15, 14:08
takie one Japan jak MB2 ;) będą jakoś działać, ale np. Knecht jest całkiem niedrogi

Delag
06-07-15, 02:23
Dzięki, wysłałem prośbę na allegro i do sklepu internetowego o skompletowanie mi zamówienia na komplet filtrów Knecht/Filtron/Bosh, które jeśli będzie mi odpowiadać cenowo zamówię. Te marki powinny dać radę, czy się mylę?

bartek_levis
06-07-15, 13:38
są wystarczające, a że china i tanie to inna sprawa...

Delag
06-07-15, 14:26
Prawdopodobnie zdecyduję się na zakup kompletu 4 filtrów Knechta (111zł) lub Filtrona (128zł). Przy okazji zamówie 4l oleju bo akurat w sklepie internetowym w którym dostałem takie oferty Shell helix 10w40 który zalewam jest najtańszy. Orientuje się ktoś czy Filtron jest warty 17 zł więcej? Czy może rzeczywiście zamówić chińskie budżetówki i nie będzie różnicy? Dzięki wszystkim mądrzejszym o mnie za porady. Dodam tylko, że Hania od około 25 tyś km zagazowana, więc chce skompletować filtry i zrobić przegląd i filtry od gazu żeby wszystko było na cacy.

bartek_levis
07-07-15, 09:59
paliwo, powietrze kup knechta, kabina może być filtron, oleju wystarczy Japan Union to dobre filtry - filtron lubi się rozpaść w środku nawet jak zmieniasz olej co 10 kkm więc nie polecam, co do pytania o budżetówki to paliwowy musi trochę dłużej wytrzymać więc lepiej kupić markowy reszta to Twój wybór różnicy nie poczujesz nawet jak oem założysz

cosmo-pl
07-07-15, 10:07
No tak, a Ciekawe czy silnik poczuje głupie rady... Potem darcie włosów z głowy - bierze olej co robić, albo LPG psuje silniki.. Jaki sens dawać takie rady??

Na filtrach się nie oszczędza i o ile rozpadanie się Filtrona to mit, jak psucie silników przez Castrola, to na pewno chiński shit ma szansę przestać filtrować po 5k km, o ile w ogóle będzie to robił. Ciebie to boleć nie będzie, ale auto w końcu zacznie brać olej. Dodatkowo - kupując tanio olej na allegro narażasz się na podróbki. I ogólnie jak masz instalację to zalałbym olej dedykowany do LPG i przynajmniej 5W40 np Motul Specific CNG/LPG. Nie zbiedniejesz. Co do filtrów wystarczą filtrona w 100%. Ja obecnie w swojej Hondzie używane Mann, ale poprzedni właściciele - moja rodzina - od początku 1999 - wkładała Filtrona. Honda nie bierze grama oleju i silnik jest w doskonałym stanie.

Delag
07-07-15, 14:45
Zamówiłem komplet Knecht'ów i olej Shell helix 10w40 plus, na takim jeździ i radzi sobie bez dolewek. Na następną wymianę zastanowię się nad zmianą na jakiś dedykowany do gazu, chociaż wydaję mi się że na 10w40 shella też źle jej nie jest.

cosmo-pl
07-07-15, 23:03
Jak Ci nie bierze, to tym bardziej zalałbym olej syntetyczny. Olej półsyntetyczny jest dla tych co dolewają, chyba że nie robisz dużo kilometrów w rok i wymieniasz dobry olej, to może być. Powodzenia.

Delag
07-07-15, 23:47
Olej wymieniam co około 15tyś km, do tej pory wychodziło co jakieś 7-9 miesięcy. Ostatnio przy zlewce wyglądał dobrze, zobaczę co będzie teraz. Honda dużo lata pod sporym obciążeniem na ekspresówce 3,500-4000 obrotów ze stałą prędkością i nie wiem czy rzadszy olej byłby dobry dla silnika w takich warunkach.

cosmo-pl
08-07-15, 10:53
Kolego, ale ten olej na dokładnie taką samą lepkość 40. Lepkość W, czyli 5W czy 10W mówi o lepkości na zimno. Czyli jak płynny olej jest w niskich temperaturach. Jeżeli chodzi o trzymanie parametrów lepkościiwychpo rozgrzaniu to z pewnością olej, który Ci poleciłem będzie się lepiej zachowywał. Przy LPG nie robiłbym na półsyntentyku więcej niż 10 000km. Kolor to nie wszystko i nie będzie się on przy LPG tak zmieniał ;)