Zobacz pełną wersję : Filtry do MB2 D14A8
Witam,
Czy jest sens kupić zestaw tych filtrów?
http://allegro.pl/honda-civic-ma-mb-95-01-1-4-1-6-zestaw-4-filtrow-i5442957027.html
Jeśli nie nadaje się to do niczego, proszę o propozycje dobrych i niedrogich filterków.
takie one Japan jak MB2 ;) będą jakoś działać, ale np. Knecht jest całkiem niedrogi
Dzięki, wysłałem prośbę na allegro i do sklepu internetowego o skompletowanie mi zamówienia na komplet filtrów Knecht/Filtron/Bosh, które jeśli będzie mi odpowiadać cenowo zamówię. Te marki powinny dać radę, czy się mylę?
bartek_levis
06-07-15, 13:38
są wystarczające, a że china i tanie to inna sprawa...
Prawdopodobnie zdecyduję się na zakup kompletu 4 filtrów Knechta (111zł) lub Filtrona (128zł). Przy okazji zamówie 4l oleju bo akurat w sklepie internetowym w którym dostałem takie oferty Shell helix 10w40 który zalewam jest najtańszy. Orientuje się ktoś czy Filtron jest warty 17 zł więcej? Czy może rzeczywiście zamówić chińskie budżetówki i nie będzie różnicy? Dzięki wszystkim mądrzejszym o mnie za porady. Dodam tylko, że Hania od około 25 tyś km zagazowana, więc chce skompletować filtry i zrobić przegląd i filtry od gazu żeby wszystko było na cacy.
bartek_levis
07-07-15, 09:59
paliwo, powietrze kup knechta, kabina może być filtron, oleju wystarczy Japan Union to dobre filtry - filtron lubi się rozpaść w środku nawet jak zmieniasz olej co 10 kkm więc nie polecam, co do pytania o budżetówki to paliwowy musi trochę dłużej wytrzymać więc lepiej kupić markowy reszta to Twój wybór różnicy nie poczujesz nawet jak oem założysz
No tak, a Ciekawe czy silnik poczuje głupie rady... Potem darcie włosów z głowy - bierze olej co robić, albo LPG psuje silniki.. Jaki sens dawać takie rady??
Na filtrach się nie oszczędza i o ile rozpadanie się Filtrona to mit, jak psucie silników przez Castrola, to na pewno chiński shit ma szansę przestać filtrować po 5k km, o ile w ogóle będzie to robił. Ciebie to boleć nie będzie, ale auto w końcu zacznie brać olej. Dodatkowo - kupując tanio olej na allegro narażasz się na podróbki. I ogólnie jak masz instalację to zalałbym olej dedykowany do LPG i przynajmniej 5W40 np Motul Specific CNG/LPG. Nie zbiedniejesz. Co do filtrów wystarczą filtrona w 100%. Ja obecnie w swojej Hondzie używane Mann, ale poprzedni właściciele - moja rodzina - od początku 1999 - wkładała Filtrona. Honda nie bierze grama oleju i silnik jest w doskonałym stanie.
Zamówiłem komplet Knecht'ów i olej Shell helix 10w40 plus, na takim jeździ i radzi sobie bez dolewek. Na następną wymianę zastanowię się nad zmianą na jakiś dedykowany do gazu, chociaż wydaję mi się że na 10w40 shella też źle jej nie jest.
Jak Ci nie bierze, to tym bardziej zalałbym olej syntetyczny. Olej półsyntetyczny jest dla tych co dolewają, chyba że nie robisz dużo kilometrów w rok i wymieniasz dobry olej, to może być. Powodzenia.
Olej wymieniam co około 15tyś km, do tej pory wychodziło co jakieś 7-9 miesięcy. Ostatnio przy zlewce wyglądał dobrze, zobaczę co będzie teraz. Honda dużo lata pod sporym obciążeniem na ekspresówce 3,500-4000 obrotów ze stałą prędkością i nie wiem czy rzadszy olej byłby dobry dla silnika w takich warunkach.
Kolego, ale ten olej na dokładnie taką samą lepkość 40. Lepkość W, czyli 5W czy 10W mówi o lepkości na zimno. Czyli jak płynny olej jest w niskich temperaturach. Jeżeli chodzi o trzymanie parametrów lepkościiwychpo rozgrzaniu to z pewnością olej, który Ci poleciłem będzie się lepiej zachowywał. Przy LPG nie robiłbym na półsyntentyku więcej niż 10 000km. Kolor to nie wszystko i nie będzie się on przy LPG tak zmieniał ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.