Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Bicie kierownicy !!! POMOCY



Marcino88
02-07-15, 21:57
witam jestem nowy na forum od kilka dni posiadam honde civic 1996r. 1.4 75KM , problem polega na tym ze od prędkości około 90 do góry zaczyna drgać dość mocno kiera , przy skręcie w lewo ustaje a w prawo nasila sie troche , gdy puszcze tylko gaz ustaje , wymieniłem oba lewe przeguby na nowe i dalej to samo , zmieniałem koła na zimówki i nic , mam jeszcze na oku samą półoś , ale nie mam pojęcia czy wogóle to ruszać , pojechałbym do mechanika , ale mieszkam w niemczech i nie chce płacić za naprawe tyle co za samochód , dlatego proszę o jakieś porady , do 90 kiera drga tylko przy agresywny skręcie w prawo.... a może sprzegło?? pomóżcie prosze

mateuszfcg
02-07-15, 23:39
hmm, może tarcza krzywa ? przy hamowaniu drga bardziej ?

Winni
03-07-15, 00:17
Mogą być łożyska piasty :)

Marcino88
03-07-15, 14:58
wciskałem hamulec przy skręcaniu i dalej to samo, niby sprawdzałem ręką i nie ma luzu na łożysku... ale lepiej żeby to było łożysko.

mateuszfcg
04-07-15, 10:34
Ale czy przy wciśnięciu hamulca lekko podczas jazdy(powolnej jazdy) kierownica bije bardziej. Jeżeli tak to krzywe tarcze ;/

Marcino88
04-07-15, 22:27
właśnie przy hamowaniu nie bije , tylko od 90 sie zaczyna jazda i przy mniejszej predkosci podczas agresywnego skertu odczuwalne jest bicie

wiesko1261
04-07-15, 23:01
wewnętrzny przegub ( od strony skrzyni )
ja miałem właśnie podobnie , tylko podczas przyśpieszania 90/120km/godz,
po wymianie kompletnych półosi z d16 mam spokój (używki w bardzo dobrym stanie, montaż był w gratisie) :)

mateuszfcg
04-07-15, 23:08
drązek wewnetrzny od maglownicy albo krzywe felki

wiesko1261
05-07-15, 08:42
jak tylko swego złoma nabyłem :p miałem ten sam problem , zamiana kół (nowe felgi i opony)
potem sworznie zwrotnic -było to samo
końcówki drążków i górne wahacze problem nie ustępował ,tarcze i klocki nowe
a po wymianie półosi ( taniej dostałem z d16 a miałem jeszcze d14 :) niż jeden przegub ,by kosztował)
i problem wreszcie znikł :)

kamil39
05-07-15, 09:10
Jesli wibracje sa przy przyspieszenia, to polosie maja luz, glownie wewnetrzne przeguby, w najgorszym przypadku mechanizm roznicowy skrzyni sie sypie.

Marcino88
05-07-15, 12:42
wymieniłem oba przeguby z lewej strony , sprawdzałem luz na drążku kierownicym i końcówce i nie odczuwam nic , wieśko1261 a te półośki normalnie pasują?? czy trzeba modzić ?? na alledrogo są półośki do 1.4 i nawet tanio a może to rzeczywiście łożysko? koła zmieniałem na zimówki i dalej to samo

wiesko1261
05-07-15, 15:59
a z prawej ? :)
pasują kompletne z przegubami bez kombinacji (ja brałem z d16 bo są półosie grubsze)
żeby sprawdzić przegub ,trzeba go rozebrać i obejrzeć w środku ,czy nie wyrobione (doły ,i na nich krzyżak skacze i trzęsie):)

kamil39
05-07-15, 21:31
Reka na zalozonej polosi tez idzie luzy wyczuc.

Marcino88
07-07-15, 10:06
a na podniesionym aucie z jednej strony tez??

Marcino88
11-07-15, 19:53
teraz jade na kilka dni do pl ściągam całą piaste i zabieram do ojczyzny tam zrobie wymiane łożyska i zobaczymy , myślałem żeby zamówić od razu półośkie obywdwie uzywki :) zobaczymy