PDA

Zobacz pełną wersję : Zmiana skrzyni biegow ktora lepiej wybrac?:D



Bajbus94
29-06-15, 22:55
czesc przymierzam sie do zmiany skrzyni z fd 4.4 i mam do wyboru s20 oczywiscie i jeszcze 1m ktora bd lepsza ? i czy 1m podejdze p&p do d14a4? o hybrydzie nie mysle bo narazie nie pozwala zasob portfela dziekuje bardzo za podpowiedzi i jak temat byl prosze o przekierowanie

Matt_Btw
30-06-15, 13:36
1M ma dluzsza dwojke przez co jestes w stanie osiagnac setkę na pierwszych 2 biegach, a nie na 3 jak w przypadku s20 z d13b2.

Bajbus94
30-06-15, 16:05
ale bd krotsza niz seryjna z d14a4 i czy bd lepsze przyspieszenie??

kamilen
30-06-15, 20:21
Dwójka w skrzyni 1M jest o niecałe 3% krótsza od serii z d14a4 - praktycznie nieodczuwalne.
Inna bajka, to że jedynka w 1M jest krótsza o prawie 10% od jedynki d14a4 i przez to robi się dosyć duża przepaść między jedynką a dwójką. Ten silnik jeszcze nie jedzie dobrze jak przerzucasz z I na II przy odcięciu przy takiej skrzyni.
Skrzynia z d14a4 ma dosyć dobrze zestopniowane biegi i krótką i w miarę dobrze dobraną skrzynią jest seria z d14 z fd 4.4

Oczywiście piszę tu o finalnym przełożeniu czyli przełożenie konkretnego biegu razy FD

Matt_Btw
01-07-15, 07:22
@up seria z d14a8 to wlasnie 1M. :) Poliftowy Aerodeck.

kamilen
01-07-15, 15:19
@up seria z d14a8 to wlasnie 1M. :) Poliftowy Aerodeck.

O d14a4 pisałem czyli przedliftowy hatch 3d 90km i skrzynia zawsze S40 z małymi łożyskami oraz fd 4.0cośtam
Silnik d14a7/8 nie był tylko w aerodeckach ale też w zwykłych angielkach 5d.
Żeby było śmieszniej to we wszystkich angielkach z silnikiem 1.4 była zawsze skrzynia z FD 4.4 (nazwy modelu skrzyni były różne 1M S40 9A) więc jest tego na świecie i u nas w kraju nie do za*****ia :)
Skrzynia od aerodecka = 400-600zł
Skrzynia od angielki d14 = 150zł

Bajbus94
03-07-15, 16:30
Panowie a czy biegi z s40 z d14a4 podejda na glowne przelozenie 4.4 z angielki skrzyni o oznaczeniu 1m robil to ju ktos?

wiesko1261
03-07-15, 21:20
Panowie a czy biegi z s40 z d14a4 podejda na glowne przelozenie 4.4 z angielki skrzyni o oznaczeniu 1m robil to ju ktos?

podejdzie :) ( nawet jak są inne łożyska na różnicowym , zamieniasz sam wieniec i wałek z głównego przełożenia ( przy odkręcaniu koła zębatego- wieńca , śruby mają lewy gwint :))
ja mieszałem biegi i główne FD z S40 , 9A i L3 do jednej :)


O d14a4 pisałem czyli przedliftowy hatch 3d 90km i skrzynia zawsze S40 z małymi łożyskami
nie :) skrzynia d14a3/a4 S40 miała własnie ,większe łożyska i stalowe wybieraki ( S20 mniejsze )

m1j4g1
03-07-15, 23:30
ja mam bodajże 9A z aerodecka i jestem zadowolony. Może nie porywa przyspieszeniem do 100km/h bo 2-gi i 3-ci bieg są dłuższe od tych z s40 ale krótsze fd to rekompensuje. 4-ty i 5-ty bieg są za to krótsze niż w s40 i dzięki temu samochód robi się trochę bardziej elastyczny. Ostatnio jadąc w 3 osoby na 4-tym biegu wcisnąłem gaz nie pamiętam przy jakich obrotach, ale samochód ku mojemu zdziwieniu bardzo fajnie zaczął przyspieszać co było nie do pomyślenia na s40. Nie muszę co po chwila wachlować dźwignią zmiany biegów, wrzucam 4-ke i jadę bo samochód ma siłę jechać na tym biegu przy stosunkowo niskich obrotach. Jeżeli się nie ścigasz tym samochodem to szukałbym właśnie skrzyni tego pokroju bo budowa hybrydy to jak zapewne zdajesz sobie sprawę kosztowna impreza. Poza tym że samochód stał się elastyczniejszy to wydaje mi się że zużycie benzyny mi zmalało. Może to nie koniecznie zasługa skrzyni bo powymieniałem jeszcze parę części jak chociażby kable wn a sprawność układu zapłonowego ma przy spalaniu chyba jakieś znaczenie, ale na starych kablach tragedii nie było jeżeli chodzi o pracę silnika, nic nie falowało itd więc myślę że może to być zasługa skrzyni. Nie pamiętam kiedy ostatnio od założenia skrzyni musiałem kręcić pod czerwone, wcześniej 8,5l Pb95 spokojnie połykała, teraz mieszczę się niemal w 7,5l bez specjalnego stosowania się do zasad ecodriving'u, tak że odliczam czas do dnia kiedy inwestycja mi się zwróci :P A z d14 potwora przyspieszeń raczej nie zrobisz nawet pomimo hybrydy.

wiesko1261
04-07-15, 06:45
dlatego że główne S40 ma 4.0 a 9A 4.4
mi nie pasowało w 9A ze przy redukcji wypadał z vteca :) szczególnie wielka przepaść z 1 biegu na 2
i z 2 -go na trzeci :) (dlatego hybryda niestety) ale do s40 wymienić tylko główne 4.4 i jest lepsza
niż 9a :) ( s40 ma równiej ze stopniowane wszystkie biegi)
ja mam d16 i spalanie 7.5 l , za stówkę w granicach 220-260km zrobię( no chyba że na odcięciu na każdym biegu to razy 2 spalanie:))

Matt_Btw
04-07-15, 09:47
No ja w d15z6 ze skrzynia s20 zauwazylem jednak chyba wzrost spalania :P econo dziala teraz na 5 biegu do 2500 obr czyli 80 kmh za stowke zrobilem ostatnio 250 km.. :p

m1j4g1
04-07-15, 13:50
dlatego że główne S40 ma 4.0 a 9A 4.4
mi nie pasowało w 9A ze przy redukcji wypadał z vteca :) szczególnie wielka przepaść z 1 biegu na 2
i z 2 -go na trzeci :) (dlatego hybryda niestety) ale do s40 wymienić tylko główne 4.4 i jest lepsza
niż 9a :) ( s40 ma równiej ze stopniowane wszystkie biegi)
ja mam d16 i spalanie 7.5 l , za stówkę w granicach 220-260km zrobię( no chyba że na odcięciu na każdym biegu to razy 2 spalanie:))
S40 ma główne 4.058 dokładnie, wiem o tym ;) Zawsze może sobie s40 zostawić i kiedyś po swapie zrobić hybrydę. Ja narazie mam swoją s40 ale sprzedaję bo nie widzę potrzeby robienia hybrydy. Wszystko zależy od tego do czego ktoś potrzebuje samochodu. Nie wiem jak się liczy dokładnie przełożenie danego biegu, jak na mój rozum mnoży się fd x dany bieg. Gdy porównałem w ten sposób s40 i 9A to ta druga i tak była delikatnie krótsza pomimo dłuższej 2 i 3, bo wartości wyszły delikatnie wyższe dla każdego biegu z tego co pamiętam, jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi. Wiadomo jak się chce ciąć co pochwila z kimś z kreski to hybryda nie ma sobie równych, ale do zwykłej jazdy 9A mi pasuje. Pierwsze 3 biegi zmieniam normalnie, auto nawet na s40 do 3-go biegu jechało dosyć żwawo jak na 1.4, a w 9A 4 i 5 są krótsze i dzięki temu można na tych biegach normalnie się poruszać. Wcześniej na s40 zanim wrzuciłem 4 to kręciłem przynajmniej do 3,8k rpm na 3-ce, teraz mam powiedzmy 2,5 do 2,7k rpm, wrzucam 4-ke i auto przyspiesza po wciśnięciu gazu. S20 jest chyba jeszcze lepiej wprawdzie zestopniowana bo 2 i 3 bieg ma chyba krótszy niż 9A, 4 i 5 takie same albo ciut krótsze (tego już nie pamiętam) ale te skrzynie z racji na swój wiek mogą być bardziej wyeksploatowane. Nie wiem wprawdzie od którego roku wychodziły 9A ale moja jest z aerodecka '00 więc stosunkowo młoda. Zawsze można zostawić sobie s40 i jak kiedyś taka dajmy na to 9A zacznie dawać znać że któreś łożysko się kończy przełożyć 2 i 3 z s40 i już mamy całkiem fajną skrzynię. Budowanie hybrydy na bazie 3 i 4 z crx'a ma moim zdaniem sens jedynie jeżeli samochód będzie używany do sportu. Oczywiście nikogo nie namawiam usilnie do zakupu 9A, piszę tylko jakie ta skrzynia ma wg mnie zalety, o jej wadach pisał cytowany przeze mnie Wiesław Nie jeździłem ej9 z inną skrzynią niż te 2 opisywane przeze mnie więc niech nikt tak w 100% się moją opinią nie sugeruje. Ewentualnie faktycznie można podmienić fd w s40, tylko ile będzie kosztować taka operacja, nie mówiąc już o kompetencjach kogoś kto to składa. Nie są to wbrew pozorom łatwe sprawy, ale przez wykwalifikowaną osobę do ogarnięcia, tylko koszty takiej zabawy są dosyć wysokie niestety. Można składać samemu i liczyć na to że nic się nie posypie, ja natomiast wolałbym to dać komuś ogarniętemu kto da mi potem gwarancję. No i wiadomo że jak się już skrzynię rozłoży to pasuje wymienić wszystkie elementy które noszą już jakieś ślady zużycia a nie tylko fd. O cenach łożysk nie będę się za bardzo rozpisywał, powiem krótko, komplet jest dosyć drogi, synchronizatory wcale nie tańsze :P

kamilen
04-07-15, 18:57
nie :) skrzynia d14a3/a4 S40 miała własnie ,większe łożyska i stalowe wybieraki ( S20 mniejsze )

Nie chcę się kłócić bo swojej skrzyni z ej9 jeszcze nie rozbierałem, ale z tego co zebrałem informacje to duże łożyska są tylko w d16 w V gen i w d15 i d16 w VI gen. Reszta to małe łożyska.
Z kolei skrzynie S20 występowały tylko w V gen i miały aluminiowe wybieraki a skrzynie S40 pochodzą z VI gen i zawsze bez względu na rozmiar łożysk mają stalowe wybieraki.
Na 100% jestem pewien że skrzynia 9A z angielki ma małe łożyska i stalowe wybieraki. Rozbierałem i jestem pewien.

m1j4g1
04-07-15, 20:37
Moja 9A ma rzekomo duże łożyska, przynajmniej tak twierdzi gościu który ją remontuje. Mam zdjęcia z przebiegu remontu i jeżeli ktoś chciałby to zweryfikować to mogę podesłać na email. Nie znam się, ale mu w to wierzę bo nie robiłby z siebie wariata i wysyłał mi zdjęcia, a pisał na temat skrzyni co innego wiedząc że ktoś może to sprawdzić. Tak że to chyba różnie bywa. Co do wybieraków to nie wiem jakie tam siedzą.

kamilen
04-07-15, 22:55
Być może skrzynia 9A czy 1M to takie samo ustrojstwo jak S40, że numer nic nie oznacza tak na prawdę, oprócz modelu.

wiesko1261
05-07-15, 08:03
Być może skrzynia 9A czy 1M to takie samo ustrojstwo jak S40, że numer nic nie oznacza tak na prawdę, oprócz modelu.
w zależności od- silnika i modelu budy , oznaczają różne przełożenia głównego i różne przełożenia wszystkich poszczególnych biegów :) 1 bieg taki sam niezmienny 3,250
9A , występowały w areodecku miały wszystkie 4,4 główne
1M w areodecku ( tylko d14 miały) główne 4,4
w żadnej S40 niema seryjnie głównego 4,4 (chyba że sam zamienił ) :p

kamil39
05-07-15, 09:12
Skrzynie z d14 fd 4,0 mialem w moim 5d eco,
skrzynia ma idealnie biegi zestopniowane, do tego ma dluga piatke, do jazdy codziennej jest idealna, do zapindalania brakuje w niej tego krotszego FD.

kamilen
05-07-15, 13:01
w zależności od- silnika i modelu budy , oznaczają różne przełożenia głównego i różne przełożenia wszystkich poszczególnych biegów :) 1 bieg taki sam niezmienny 3,250
9A , występowały w areodecku miały wszystkie 4,4 główne
1M w areodecku ( tylko d14 miały) główne 4,4
w żadnej S40 niema seryjnie głównego 4,4 (chyba że sam zamienił ) :p

Czyli oznaczenie (S20, S40, 1M, 9A) nie oznacza nic tak na prawdę. ;) Tylko rodzaj budy w jakiej były
Ne tylko w aerodecku 1M występowały. To jest skrzynia z angielki liftback i aerodeck. Czy tylko z 1,4 to nie wiem, ale wiem, że zawsze przy silniku 1,4 w angielce jest skrzynia z fd 4,4 bez względu na to czy to liftback czy aerodeck.

wiesko1261
05-07-15, 15:35
Czyli oznaczenie (S20, S40, 1M, 9A) nie oznacza nic tak na prawdę. ;) Tylko rodzaj budy w jakiej były
Ne tylko w aerodecku 1M występowały. To jest skrzynia z angielki liftback i aerodeck. Czy tylko z 1,4 to nie wiem, ale wiem, że zawsze przy silniku 1,4 w angielce jest skrzynia z fd 4,4 bez względu na to czy to liftback czy aerodeck.

:)
http://images70.fotosik.pl/1021/57603e828f771879gen.png

kamilen
05-07-15, 19:23
Znam tą tabelkę, ale ta tabelka ma bardzo wiele błędów.
Już dawno ludzie w internecie piszą że fd 4.4 ma nie tylko wersja noblese z 95 ale także inne d13 z końcówki produkcji.
Osobiście wyciągałem skrzynię z angielki '97 z silnikiem 1,4 i miała skrzynię 9A z fd 4.4. Zresztą wystarczy poświęcić chwilę na przejrzenie ofert sprzedaży skrzyń biegów z Civica na allegro żeby stwierdzić że tabelka się kupy nie trzyma.
Proponuję zajrzeć do manuala i wszystko będzie wiadomo. Raczej bardziej wiarygodne źródło niż jakaś tabelka stworzona przez kogoś gdzieś kiedyś na nie wiadomo jakiej podstawie.

wiesko1261
05-07-15, 20:45
na allegro niektórzy nie mają zielonego pojęcia co sprzedają i od czego :)
często nawet nie umieją odpowiedzieć na zapytanie , żadne porównanie :)

kamilen
05-07-15, 21:18
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-vi-1-4-95r-i5084445288.html
Jedna z wielu aukcji. Napisane jak wół że 1.4 i że 95 rok. Z tego co wiem to aerodeck jeszcze nie istniał. O nic nie trzeba pytać żeby te fakty razem ze zdjęciem z aukcji połączyć.
Żadnym porównaniem nie jest ta tabelka tak jak napisałem.
Nie wierz człowieku w to co ktoś napisze w internecie (oczywiście mi też nie musisz wierzyć :) ). Lepiej sam sprawdź, najlepiej w bardziej wiarygodnych źródłach niż jakieś tabelki krążące po sieci. Proponuję ASO albo przynajmniej manual.

Kończę już ten oftop, ale mam nadzieję że ktoś z naszej rozmowy wyciągnie dobre wnioski.

Wracając do tematu dodam, że skrzynia z angielki 1,4 (1M czy 9A) jest nieznacznie krótsza niż skrzynia s40 z 3D 1,4, ale ma gorzej zestopniowane biegi.
Czy samochód będzie na tej skrzyni lepiej przyspieszał? Nie wiem. Może będzie, ale jeśli już to nieznacznie. Na pewno będą inne odczucia z jazdy bo to są zupełnie inne skrzynie.