Zobacz pełną wersję : Bierze olej d15b7
Siemka jestem posiadaczem ej2 d15b7 no i probem jest taki ze pobiera okolo 2l na 10tys km przy pałowaniu. I moje pytanie jest takie jak sprawdzic gdzie puszcza na uszczelniaczach czy na pierscionkach ? Dymek puszcza dopiero przy odcince.
Obstawiał bym uszczelniacze a jakie masz coupe ? Zieloną..? Gdyż ostatnio sporo było osób z problemem z EJ2 na pomorzu
Aha to tak przy okazji poprostu było , jak najprędzej się weź za wymianę lub zmień czapkę gdyż to te same pieniądze :)
na razie chce zmienic same uszczelniacze
200ml/1000 to szkoda kasy aby cokolwiek robić.
Powinienes się chwalić jak zdrowy jest twój silnik a nie szukasz problemu.
przy puszczaniu gazu kopci? Jak nie to daruj sobie uszczelniacze bo doszczelnisz gore i sie wysra dół ;) btw. zamierzasz je wymienic bez sciagania glowicy czy nie?
tak chce wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy
tak chce wymienic uszczelniacze bez zdejmowania glowicy
Ja Ci tylko dobrze radzę, a skoro wiesz lepiej, to zrobisz tak jak uważasz przecież. Nie zauważyłem, aby to był temat związany z uchwaleniem się, ale może coś przegapiłem. Mój błąd ^_^ Pozdrawiam
pawel83waski
29-06-15, 10:54
Podepne sie pod temat. D14A4 przebieg moze nawet 500k, kompresja 12 na kazdym cylindrze. Na pewno nie byl palowany w PL jezdzila nim przez kilkanascie lat starsza pani. Bierze olej w ilosci... prawie jak bene xD po 4k dolalem juz z 3l :/ (nie mial lekko)
Mocno kopci powyzej 4k obr. Po puszczeniu gazu chyba nie ale jeszcze to sprawdze.
Wymieniac uszczelniacze czy moze pierscienie olejowe stanely? Dodam ze nagaru na pokrywie zaworow jest sporo. Bede robil patent z nafta na tloki, jesli to pierscienie to puszcza...
Możliwe że długo oleju nikt nie zminiał troche musiała stać także obstawiałbym na pierścienie olejowe , u mnie w B7 był podobny objaw i to pomogło choć potem za wiele już nie jeździłem ;\
pawel83waski
29-06-15, 17:27
Narazie zlapie sie tego tematu, jak nie pomoze te bedzie swap ;)
Doradze Ci tak, w d14 gotuje się dół, wyciągaj tłoki i zmieniaj pierścienie bo stoja jak ta lala, moge się założyć, niema sensu lać nafty bo to strata czasu. Piszę z doświaczenia, też mi chlało ile widziało oleju, przy okazji ściągaj uszczelniacze zaworowe bo fabryczne NOK-i zrobiły sie plastikowe, nowe uszczelniacze wału itp i będziesz zadowolony. Mi nic nie bierze, a nagar na pierścieniach zgarniajacych przez noc nie puścił choć tłoki moczyły się w nafcie cały czas więc lanie do garów to szkoda czasu, pozdrawiam
pawel83waski
01-07-15, 00:16
W zwyklej nafcie moczyles? Ja mowie o paliwie lotniczym ;) Robilem kiedys w 4g d15b2 i pomoglo.
Policzylem koszty i nie warto mi tego rozbierac, najpewniej bede swapowal D15Z6 vtec z mojego EK3, tam wpada B18T ;)
Chlopaki zrobilem remont silnika tzn pierscienie uszczelniacze glowica itd. i przy okazji wlozylem walek z2 i kółko y7 i tetaz fakt docieram go i krece max 3.5tys ale wydaje mi sie ze jest bardziej mulowata jak prZed remontem. co moze byc? rozrzad ustawiony dobrze zawory tez
pawel83waski
15-07-15, 08:48
Jaki silnik?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
No wlasnie. na ile stopni ustawic? dodam ze mam instalacje gazowa.
Zaplon ogarniety ale mechanik ustawil zawory na o.15 i 0.20mm czyli za ciasne . moze to byc przyczyna ?
Zaplon ogarniety ale mechanik ustawil zawory na o.15 i 0.20mm czyli za ciasne . moze to byc przyczyna ?
jak ustawić rozrząd na wałku z2 i kółku y7 ?
ja ustawilem normalnie na znaki
Mi też brała tyle i wlałem przy wymianie Valvoline Oil Treatment. Silnik albo do remontu, albo do wymiany na b18 więc nic nie tracę. Jakie moje zdziwienie było jak oleju prawie nie ubyło po przejechaniu z Łodzi do Monachium 950km :P a normalnie to niecały litr by wzięła :P
Nic w tym niezwykłego. Wystarczy sobie normalnie kupić olej bardziej lepki i nie trzeba będzie Oil treatment stosować.
grzegorz82
30-07-15, 20:33
Dołączę i ja, ostatnio wydmuchało mi uszczelkę spod głowicy, wiec przy okazji mechanik wymienił uszczelniacze bo twierdził ze leją. Na pewno co było bo az z rury wydechowej ciekł olej, teraz tego nie ma ale ubywa więcej oleju zin wcześniej, dodam ze jak docisnę do odcinki to puszcza dymek (trochę czarnego i później szary) przy normalnej jeździe nie kopci, ostatnio w trasie dolałem 0,5l/1000km, czy ktoś może podpowiedzieć co może jeszcze być przyczyną zwiększonego zużycia oleju ?
Silnik to D15B2
Jesli uszczelniacze wymieniono to zostaja tylko pierscienie na tlokach, przy okazji robienia upg tez mozna bylo je wymienic... teraz to robic to beda bardzo duze koszty, a ale jak kopci na czarno to raczej silnik jest przelany(zbyt bogata mieszanka), ale wtedy nie powinno Ci tyle oleju znikac...(moze jakies wycieki masz?)
Dołączę i ja, ostatnio wydmuchało mi uszczelkę spod głowicy, wiec przy okazji mechanik wymienił uszczelniacze bo twierdził ze leją. Na pewno co było bo az z rury wydechowej ciekł olej, teraz tego nie ma ale ubywa więcej oleju zin wcześniej, dodam ze jak docisnę do odcinki to puszcza dymek (trochę czarnego i później szary) przy normalnej jeździe nie kopci, ostatnio w trasie dolałem 0,5l/1000km, czy ktoś może podpowiedzieć co może jeszcze być przyczyną zwiększonego zużycia oleju ?
Silnik to D15B2
Zalej olej 5W50 np Mobila, albo dobre 10W40, dolewaj i śmigaj.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.