PDA

Zobacz pełną wersję : civic v d13b2 na pgmfi z d15b2



karolgt540
28-06-15, 14:29
Witam , co sądzicie na przejściu z gaźnika z mojego 1.3 d13b2 na dual point pgmfi z d15b2 bo mam cały samochód kompletny z d15b2 który ma automata

chce do mojego 1.3 przełożyć automata i wstawić kolektor dolotowy z wtryskami z mojego drógiego autka 1.5 i założyć lpg

dużo szukam na forum ale nic konkretnego nie moge znaleźć
przyzwyczaiłem się do automata i chce go zostawić za wszelką cene, a w tym przypadku wszystkie elementy mam do prtzełożenia

nie chce zaiast 1.3 wkładać 1.5 bo 1.3 nie pali nic oleju a 1.5 bierze litr na 100 km przez 3 i 4 tłok widać bo mam silnik już wyjęty

ile mogę mieć mocy na takiej hybrydzie 1.3 z 1.5 ?

spalanie mnie nie interesuje az tak bo i tak pb9x jest na rozruch a potem lpg

chce tanio i wygodnie śmigać

Civicman
28-06-15, 20:22
Jak masz 2 fury czas i chęci to pomysł dobry bo automat w tej budzie to bardzo dobra sprawa wbrew opiniom innym , na pewno musisz przełożyć wiązkę z jednego auto do drugiego do wysokości tylnych nadkoli i niestety czego nie wiesz pewnie ale łapę od strony skrzyni (jest inna w automacie) jak i miejsce gdzie jest lewarek zmiany biegów przerobić tzn poszerzyć a tam gdzie był automat wcześniej zwęzyć choć lepiej by było w jednym wyciąc w drugim wspawać by było OEM , z resztą dasz sobie radę z racji że 1.3 ma inna kompreche musisz oczywisćie też zasłonić pompę mechaniczną plus ciągnąć przewody ( bak jest inny)
ogólnie dużo roboty ale jak byś to zrobił to realnie 95-100km by było :)

karolgt540
07-07-15, 00:03
zabieg ten trwał od czwartku a dziś w poniedziałek już odpaliłem go i działa :D praca silnika między gaźnikiem a wtryskami jest kolosalna na tym silniku,

teraz tylko jeszcze powymieniać wszystkie płyny, podokręcać śróbki i pewnie za tydzień zdam relacjęczy warto się w to bawić ,
co prawda , robiłem to od 18- 24 prócz niedzieli :)

czy było to trudne?

nie sądze ale trzeba wszystko na spokojnie sobie poukładać,i obowiązkowa jest cierpliwość ze względu na niektóre śróbki i nakrętki,

wg mnie najgorsze jest przełożenie zbiornika paliwanie nie mając kanału

slonik1992
07-07-15, 23:31
1.3 ma pompe paliwa przy głowicy, jedyne co mozesz zrobić to góra z 1.5 wiazka itp kupa roboty i nie opłacalna bo mocy to prawie wcale nie przybędzie.
Jak juz to idź w strone góry d16z6, jak masz mniejszy budzet to pełen wtrysk z d15b7, tu i tu trzeba bak z pompą przy zbiorniku, komp, wiązki itp.
Przejście z gaźnika na gaxnik z dwupunktowym wtryskiem stanowczo NIE.
Co do skrzyni idź w manual, można coś samemu złozyć. Jak ma mało palić zakładaj dłuzsza piatkę i gitarka :)

karolgt540
12-07-15, 14:10
wszystko to robie po to żeby jezdzić automatem , i tak przez te nowe przepisy są same korki a w korkach lzej jeżdzi sie automatem , poniekąd nie chce innej skrzyni, przyrost mocy jest to czuje ale jedyny problem mam , ponieważ chcąc ruszać silnik jest strasznym " mułem" tzn, słabo wkręca się na obroty, coś go dusi,

wczoraj wyczyszczyłem silnik krokowy i jest już lepiej ale nadal to nie jest jak bym chciał,

nie chce żadnych B7 bo mam wszystko co potrzebne było do B2 z wtryskiem z poprzedniego silnika, nie chciałem nic kupować, dużo roboty? niee jedynie 4 dni tak po pracy


porównywałem dziś jazdę do setki z kumplem który ma d15b2 w manualu i nawet dałem rade bez wiekszego problemu go wziąć

gdzie ja mam d13b2 na wtrysku teraz

chociaz na starcie on mnie wziął bo mój nadal się duzi , dopiero gdy osiągne ponad 3k obr jest o niebo lepiej
co jest nie tak ?

paweltdf
12-07-15, 14:21
ja bym powiedział że wszystko jest w porządku, po prostu zalewa go na niższych obrotach bo trzeba kompa przerobić pod d13b2, to samo się dzieje przy d13b7 na seryjnym kompie z d15b7

remo_02
13-07-15, 07:54
Troche z innej beczki ale temat podobny. znalazlem na szrocie w pelni sprawne d15b7,nawet gadalem z wlascicielem i zachwalal ze pozbyl sie h tylko z racji blacharki(stan koszmar)dzisiaj jade wydzierac z niej graty do mpfi do mojej d13, mam wiazke kabinowa od d16z6(full elektryka)a ta d15 jest gola totalnie,i tu pytanie,wyjmowac tez wiazke kabinowa od d15 czy podpasuje ta moja od d16??dodam ze przy okazji chce zalozyc swap luster i szyb bo lezy w garazu

karolgt540
13-07-15, 11:58
Na twoim miejscu wziął bym wiązkę kabinową bo pewnie będzie inne gniazdo na ECU i kilka innych rzeczy a co do niego d13z wtryskiem to powiem wam że on dusi się do tych 3k obr na PB o na LPG

Poprawka mała, spróbowałem reguleowaĆ kopułką i jest już o niebo lepiej

nawet spalanie LPG spadło z 15 L/100 do 10,5 L/100 kręcąc go do 4.5 k obr, moc jaką jestem w stanie określić na lpg to naprawdę niewiele mniejsza niz 1.5 czuć jedynie na starcie obstawiam 80 KM max 85

V max większy niz na 1.5
d15b2 automat miał 176 km/h
d13b2 automat ma 205 km/h
wszystkie pomiary mierzone przez GPS bo l;icznik mylił się o 5km/h

ogólnie to jeżeli nie miał bym takiego samego auta z d15b2 to nie bawił bym sie w przerabianie mojego 1.3 na wtryski z d15b2 bo to naprawdę duzo roboty a wstawił bym se B7, ale jestem zadowolony pod względem osiągów tego małego silniczka ,

do setki na automacie mam 9,5 sek na PB a 11 na LPG

Gdzie mój 1.5 na LPG miał chyba 10,2 do setki

coś tam jest w różnicy ale niezauważalna