Zobacz pełną wersję : BRC sequent 32 do B18c4?
Siema. Kolega ma tego sequenta 32 w D16z6 i lata ostro.
Wypoiwie się ktoś jeszcze na temat tej instalacji? Czy nadaje się do C4?
Samemu sobie też można :p
Po przetrzepaniu internetu i rozmowach z instalatorem padła decyzja na montaż BRC Sequent 32.
Instalacja posiada dotrysk paliwa żeby zapobiedz zużywaniu zaworów i spadków mocy. Posiada również grzane wtryski i możliwość dotrysku Lubryfikatora.
można poczytać tu --> http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_sq32.pdf
W piątek montaż. Wtryski i reduktor zostaną dobrane które obsłużą minimum 200KM i przewody o podwyższonej przepustowości.
Zdam relację jak trochę polatam. To nowy wypust BRC i pewnie dlatego nikt nic o nim nie napisał.
Póki co to tyle...
Powiedz jeszcze w jakiej kasie jest ta instalacja? Generalnie BRC jest ok jeśli jest dobrze założone - zresztą jak każda inna instalacja. Natomiast BRC jest bardzo idiotoodporne i nawet byle jak zamontowane jeździ w miarę dobrze, więc bardzo często można się spotkać z byle jaką wrzutką instalacji pod maskę bez wystrojenia - radziłbym na to uważać i wybrać sprawdzonego gaziarza.
Dotrysk paliwa to raczej ukłon w stronę silników FSI, nie widzę żadnego powodu aby w b18 dotryskiwać wachy :) Podgrzewanie wtryskiwaczy jest nawet w starych stagach, ale obecnie większość wtryskiwaczy nie wymaga podgrzewania aby stabilnie pracować od samego początku.
Reasumując, podstawa to (w kolejności) kumaty gaziarz -> stabilny i wydajny reduktor -> odpowiednio dobrane wtryskiwacze -> sterownik i reszta dupereli
Instalka kosztuje 2600zl. Gazownik ma 17 lat warsztat. Mało tego. Jak z nim rozmawiałem to było czuć ze wie o czym mówi itp. Z resztą polecony od kolegi z D16z6 który u niego również zakładał i on traktuje auto "dynamicznej " czyli dobrze upala od 80tys i jest ok.
Tak że obaw co do instalatora nie mam.
W brc chyba nie ma takich różnych gratów jak np. W stagu. Chodzi mi o to ze wszystko jest z pod flagi BRC. Ale mogę się mylić.
Wiem na dzień dzisiejszy ze będzie reduktor Mb 15000 i jakies mocniejsze wtryski.
Dokładniej napisze jak założę.
P.s wtryski podobno są dużo lepsze jak te polecane Hany 2000. On tak twierdzi. :)
Jak za 2,6k to spoko cena jak na sprawdzony warsztat.
Jak za 2,6k to spoko cena jak na sprawdzony warsztat.
A powiedz mi co sądzisz o LUBRYFIKATORZE ? Bo ta instalka może Go mieć za 150zł. Ale skoro twierdzisz że Dotrysk paliwa nie potrzebny do Hondy to co myślisz o Lubrze?
A powiedz mi co sądzisz o LUBRYFIKATORZE ? Bo ta instalka może Go mieć za 150zł. Ale skoro twierdzisz że Dotrysk paliwa nie potrzebny do Hondy to co myślisz o Lubrze?
Powiedz mi co Ci pomoże jedna kropla na 8 zaworów ssących co jakiś tam śmieszny odstęp czasu?
Ja u siebie mam starą instalke bo ma 6lat, ale nie zapętla do odcięcia ;)
Stag4 eco, Reduktor scorpion ST, wtryski hana 2002.
Lubryfikacja, mistyfikacja... taka sytuacja :D Nie ma sensu tego montować, jeśli jest dobrze zestrojona instalka i nie jest ubogo to gniazda zaworowe nie ulegną szybszej erozji niż na pb, ale to zależy wyłącznie od gazownika :)
Ja mam BRC sequent 24 w moim accordzie od 1.5 roku i zero problemow. Moj znajomy, ktory mi to montowal stwierdzil ze BRC jest praktycznie bezobslugowe z jednego wzgledu. Wszystkie inne podzespoly praktycznie sa robione pod instalacje BRC. Dlatego raz dobrze wystrojona jezdzi bez problemu dlugi czas. Co do lubryfikacji zaworow to wklejal mi jakies tam linki do badan z tym zwiazanych i jak na moje to jednak warto to zalozyc. Chyba ze chcesz przyzulic 150 zl i do litra benzyny na 100 km w imie polskiego cfaniactwa bo przeciez madre glowy wymyslajac to ustrojostwo chcialy tylko dodatkowo zarobic ;)
Chyba ze chcesz przyzulic 150 zl i do litra benzyny na 100 km w imie polskiego cfaniactwa bo przeciez madre glowy wymyslajac to ustrojostwo chcialy tylko dodatkowo zarobic
Instalacja gazowa jest po to żeby jeździć na gazie a nie na benzynie czy lubryfikatorze. Dotryski PB są wymagane tylko w przypadku wtrysku bezpośredniego ponieważ wtryskiwacz zamontowany jest w komorze spalania i jest chłodzony paliwem. Jak jeździsz na źle wystrojonej instalce na ubogiej mieszance to lubryfikator i tak nie pomoże, pomijając fakt że i tak nic nie daje :D
Nie mam zamiaru "żulić" na instalkę. Czytałem wypowiedz tego Majstra z BRC na temat Lubryfikacji. Niby sami robili testy na niej,ale nie do końca itp itd.... Nie napawa To zaufaniem. I skoro kupa C4 jeździ bez tego ustrojstwa i ma się dobrze to dlaczego miała by i moja nie jeździć?
Feltek, to nie Ciebie lpg w aucie odtraszal ?? Szybko zdanie zmieniles heh
Odwiedź lpg-forum.pl tam znajdziesz najbardziej rzetelne informacje.
Feltek, to nie Ciebie lpg w aucie odtraszal ?? Szybko zdanie zmieniles heh
Chłopie i to jak! Nie przeczę. Ale jak to mówią "tylko krowa nie zmienia poglądów" :p
BTW. Tu czysta matematyka. Niedługo mam ślub w Sanoku. Wyjazdy tam czyli 550km plus płatne Autostrady mnie wykańczają. Dlatego albo rybki,albo pipki :p
Tylko w okresie najbliższych dwóch miesięcy muszę tam być 4 razy. Jak moja VTI spala mi w jedną stronę pełny bak i to jadąc jak pipka...gdzie już nie wspomnę o kręceniu się na miejscu. Uwielbiam To auto i dlatego takie kroki aby się z nim nie rozstawać. :(
W rodzinie w maździe 6 jest brc seqent 24 już 120tyś km. Przez ten okres był dwa razy problem z przerywaniem na gazie, raz chyba elektrozawór, nie pamiętam, ale niedroga rzecz, i drugi raz wtryskiwacz wymieniony, a tak to tylko serwis co 15tyś. Ostatnio była głowica do regeneracji bo było wypalone gniazdo na 3 cylindrze i nie miał kompresji, na pozostałych jednak w stanie bdb. Ale to z mojej winy przez brak sprawdzenia luzów zaworowych. Lubryfikacja jest, ale czy pomaga? Tutaj na forum ktoś to ładnie wyjaśniał, że przyśpieszone zużycie gniazd jest spowodowane tylko i wyłącznie spalaniem stukowym, przez źle wystrojoną instalacje, a lubryfikacja teoretycznie schładza komorę, ale jest to wpływ marginalny.
Spalanie stukowe wygniata panewki rwie półki i pierścienie ale niema nic wspólnego z zaworami
Gniazda zaworowe mówią papa jeśli jest za ubogo czyli źle wystrojona instalacja lub przez niemożność odpowiedniego wystrojenia ze względu na zbyt małą wydajność podzespołów, pisałem o tym na poprzedniej stronie.
Spalanie stukowe wygniata panewki rwie półki i pierścienie niema nic wspólnego z zaworami Taa... poziom wiedzy typu "samochód nie jedzie bo jest zepsuty". No ale przypuszczam ze i tak Cię nie przekonam.
próbuj, chętnie poczytam :)
chciał bym ci tylko przypomnieć że twoja toyota ma knock sensor (a resztę domyśl się sam )
a i jeszcze jedno oktanowaść LPG zazwyczaj mieści się między 102 a 104 oktan
No dobra, myślałem nie odbiegać od tematu, ale okey. Krótko widzę to tak. Zbyt uboga mieszanka jak dobrze wspomniał Marcin to jedna z przyczyn nieprawidłowego spalania się mieszanki w komorze, a na tym polega chyba spalanie stukowe. Powstaje wtedy dużo wyższe ciśnienie niż standardowo, więc wpływa to niekorzystnie na układ korbowo-tłokowy, ale nie tylko poprzez ciśnienie ale też temperature. Ta sama temperatura + zupenie inne kierunki i energia wybuchu mieszanki przyczyniają się do szybszego zużycia gniazd i zaworów. LPG w porównaniu do benzyny jest dodatkowo trudniej wystroic idealnie właśnie przez wspomnianą wyższą liczbę oktanową. Myle się?
I pisząc o Toyocie piszesz do kogo?
sorry miał być w maździe
Zbyt uboga mieszanka jak dobrze wspomniał Marcin to jedna z przyczyn nieprawidłowego spalania się mieszanki w komorze, a na tym polega chyba spalanie stukowe.
i właśnie w tym miejscu się mylisz, spalanie detonacyjne w głównej mierze zależne jest od stopnia sprężania silnika (CR) oktanowości paliwa oraz konta wyprzedzenia zapłonu
Ja założyłem brc sq 24 i jestem zadowolony. Koszt 2600zł.
Drogi Fełteku jak byś sie jeszcze zastanawiał nad gazem.
http://images70.fotosik.pl/1015/9aa8d8df050272f7gen.jpg
Tyle mnie kosztowało przejechanie 167km (z 15km w mieście) na Gazie w 4osoby przy prędkościach 100-130km\h (bez vteca w trasie) Wyprzedanie sporadycznie bez szaleństw.
Drogi Fełteku jak byś sie jeszcze zastanawiał nad gazem.
http://images70.fotosik.pl/1015/9aa8d8df050272f7gen.jpg
Tyle mnie kosztowało przejechanie 167km (z 15km w mieście) na Gazie w 4osoby przy prędkościach 100-130km\h (bez vteca w trasie) Wyprzedanie sporadycznie bez szaleństw.
He he. Juz zamontowany i jestem zadowolony :)
Dwie pełne butle 575 km 140 km/h. Czyli jakoś 120zl :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.