PDA

Zobacz pełną wersję : BRC sequent 32 do B18c4?



fełtek
27-06-15, 12:46
Siema. Kolega ma tego sequenta 32 w D16z6 i lata ostro.
Wypoiwie się ktoś jeszcze na temat tej instalacji? Czy nadaje się do C4?

fełtek
29-06-15, 12:22
Samemu sobie też można :p

Po przetrzepaniu internetu i rozmowach z instalatorem padła decyzja na montaż BRC Sequent 32.
Instalacja posiada dotrysk paliwa żeby zapobiedz zużywaniu zaworów i spadków mocy. Posiada również grzane wtryski i możliwość dotrysku Lubryfikatora.
można poczytać tu --> http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_sq32.pdf
W piątek montaż. Wtryski i reduktor zostaną dobrane które obsłużą minimum 200KM i przewody o podwyższonej przepustowości.
Zdam relację jak trochę polatam. To nowy wypust BRC i pewnie dlatego nikt nic o nim nie napisał.
Póki co to tyle...

MarcinWL
29-06-15, 14:42
Powiedz jeszcze w jakiej kasie jest ta instalacja? Generalnie BRC jest ok jeśli jest dobrze założone - zresztą jak każda inna instalacja. Natomiast BRC jest bardzo idiotoodporne i nawet byle jak zamontowane jeździ w miarę dobrze, więc bardzo często można się spotkać z byle jaką wrzutką instalacji pod maskę bez wystrojenia - radziłbym na to uważać i wybrać sprawdzonego gaziarza.
Dotrysk paliwa to raczej ukłon w stronę silników FSI, nie widzę żadnego powodu aby w b18 dotryskiwać wachy :) Podgrzewanie wtryskiwaczy jest nawet w starych stagach, ale obecnie większość wtryskiwaczy nie wymaga podgrzewania aby stabilnie pracować od samego początku.

Reasumując, podstawa to (w kolejności) kumaty gaziarz -> stabilny i wydajny reduktor -> odpowiednio dobrane wtryskiwacze -> sterownik i reszta dupereli

fełtek
29-06-15, 18:04
Instalka kosztuje 2600zl. Gazownik ma 17 lat warsztat. Mało tego. Jak z nim rozmawiałem to było czuć ze wie o czym mówi itp. Z resztą polecony od kolegi z D16z6 który u niego również zakładał i on traktuje auto "dynamicznej " czyli dobrze upala od 80tys i jest ok.
Tak że obaw co do instalatora nie mam.
W brc chyba nie ma takich różnych gratów jak np. W stagu. Chodzi mi o to ze wszystko jest z pod flagi BRC. Ale mogę się mylić.
Wiem na dzień dzisiejszy ze będzie reduktor Mb 15000 i jakies mocniejsze wtryski.
Dokładniej napisze jak założę.

P.s wtryski podobno są dużo lepsze jak te polecane Hany 2000. On tak twierdzi. :)

MarcinWL
29-06-15, 18:42
Jak za 2,6k to spoko cena jak na sprawdzony warsztat.

fełtek
29-06-15, 22:23
Jak za 2,6k to spoko cena jak na sprawdzony warsztat.

A powiedz mi co sądzisz o LUBRYFIKATORZE ? Bo ta instalka może Go mieć za 150zł. Ale skoro twierdzisz że Dotrysk paliwa nie potrzebny do Hondy to co myślisz o Lubrze?

Guscioren
29-06-15, 23:10
A powiedz mi co sądzisz o LUBRYFIKATORZE ? Bo ta instalka może Go mieć za 150zł. Ale skoro twierdzisz że Dotrysk paliwa nie potrzebny do Hondy to co myślisz o Lubrze?

Powiedz mi co Ci pomoże jedna kropla na 8 zaworów ssących co jakiś tam śmieszny odstęp czasu?
Ja u siebie mam starą instalke bo ma 6lat, ale nie zapętla do odcięcia ;)
Stag4 eco, Reduktor scorpion ST, wtryski hana 2002.

MarcinWL
30-06-15, 08:27
Lubryfikacja, mistyfikacja... taka sytuacja :D Nie ma sensu tego montować, jeśli jest dobrze zestrojona instalka i nie jest ubogo to gniazda zaworowe nie ulegną szybszej erozji niż na pb, ale to zależy wyłącznie od gazownika :)

Uniek
30-06-15, 08:54
Ja mam BRC sequent 24 w moim accordzie od 1.5 roku i zero problemow. Moj znajomy, ktory mi to montowal stwierdzil ze BRC jest praktycznie bezobslugowe z jednego wzgledu. Wszystkie inne podzespoly praktycznie sa robione pod instalacje BRC. Dlatego raz dobrze wystrojona jezdzi bez problemu dlugi czas. Co do lubryfikacji zaworow to wklejal mi jakies tam linki do badan z tym zwiazanych i jak na moje to jednak warto to zalozyc. Chyba ze chcesz przyzulic 150 zl i do litra benzyny na 100 km w imie polskiego cfaniactwa bo przeciez madre glowy wymyslajac to ustrojostwo chcialy tylko dodatkowo zarobic ;)

MarcinWL
30-06-15, 09:25
Chyba ze chcesz przyzulic 150 zl i do litra benzyny na 100 km w imie polskiego cfaniactwa bo przeciez madre glowy wymyslajac to ustrojostwo chcialy tylko dodatkowo zarobic

Instalacja gazowa jest po to żeby jeździć na gazie a nie na benzynie czy lubryfikatorze. Dotryski PB są wymagane tylko w przypadku wtrysku bezpośredniego ponieważ wtryskiwacz zamontowany jest w komorze spalania i jest chłodzony paliwem. Jak jeździsz na źle wystrojonej instalce na ubogiej mieszance to lubryfikator i tak nie pomoże, pomijając fakt że i tak nic nie daje :D

fełtek
30-06-15, 09:50
Nie mam zamiaru "żulić" na instalkę. Czytałem wypowiedz tego Majstra z BRC na temat Lubryfikacji. Niby sami robili testy na niej,ale nie do końca itp itd.... Nie napawa To zaufaniem. I skoro kupa C4 jeździ bez tego ustrojstwa i ma się dobrze to dlaczego miała by i moja nie jeździć?

kamil39
30-06-15, 10:27
Feltek, to nie Ciebie lpg w aucie odtraszal ?? Szybko zdanie zmieniles heh

MarcinWL
30-06-15, 10:58
Odwiedź lpg-forum.pl tam znajdziesz najbardziej rzetelne informacje.

fełtek
30-06-15, 11:29
Feltek, to nie Ciebie lpg w aucie odtraszal ?? Szybko zdanie zmieniles heh

Chłopie i to jak! Nie przeczę. Ale jak to mówią "tylko krowa nie zmienia poglądów" :p
BTW. Tu czysta matematyka. Niedługo mam ślub w Sanoku. Wyjazdy tam czyli 550km plus płatne Autostrady mnie wykańczają. Dlatego albo rybki,albo pipki :p
Tylko w okresie najbliższych dwóch miesięcy muszę tam być 4 razy. Jak moja VTI spala mi w jedną stronę pełny bak i to jadąc jak pipka...gdzie już nie wspomnę o kręceniu się na miejscu. Uwielbiam To auto i dlatego takie kroki aby się z nim nie rozstawać. :(

pp89
01-07-15, 10:19
W rodzinie w maździe 6 jest brc seqent 24 już 120tyś km. Przez ten okres był dwa razy problem z przerywaniem na gazie, raz chyba elektrozawór, nie pamiętam, ale niedroga rzecz, i drugi raz wtryskiwacz wymieniony, a tak to tylko serwis co 15tyś. Ostatnio była głowica do regeneracji bo było wypalone gniazdo na 3 cylindrze i nie miał kompresji, na pozostałych jednak w stanie bdb. Ale to z mojej winy przez brak sprawdzenia luzów zaworowych. Lubryfikacja jest, ale czy pomaga? Tutaj na forum ktoś to ładnie wyjaśniał, że przyśpieszone zużycie gniazd jest spowodowane tylko i wyłącznie spalaniem stukowym, przez źle wystrojoną instalacje, a lubryfikacja teoretycznie schładza komorę, ale jest to wpływ marginalny.

snafu
01-07-15, 10:52
Spalanie stukowe wygniata panewki rwie półki i pierścienie ale niema nic wspólnego z zaworami

MarcinWL
01-07-15, 11:07
Gniazda zaworowe mówią papa jeśli jest za ubogo czyli źle wystrojona instalacja lub przez niemożność odpowiedniego wystrojenia ze względu na zbyt małą wydajność podzespołów, pisałem o tym na poprzedniej stronie.

pp89
01-07-15, 13:45
Spalanie stukowe wygniata panewki rwie półki i pierścienie niema nic wspólnego z zaworami Taa... poziom wiedzy typu "samochód nie jedzie bo jest zepsuty". No ale przypuszczam ze i tak Cię nie przekonam.

snafu
01-07-15, 18:35
próbuj, chętnie poczytam :)

chciał bym ci tylko przypomnieć że twoja toyota ma knock sensor (a resztę domyśl się sam )

a i jeszcze jedno oktanowaść LPG zazwyczaj mieści się między 102 a 104 oktan

pp89
01-07-15, 19:20
No dobra, myślałem nie odbiegać od tematu, ale okey. Krótko widzę to tak. Zbyt uboga mieszanka jak dobrze wspomniał Marcin to jedna z przyczyn nieprawidłowego spalania się mieszanki w komorze, a na tym polega chyba spalanie stukowe. Powstaje wtedy dużo wyższe ciśnienie niż standardowo, więc wpływa to niekorzystnie na układ korbowo-tłokowy, ale nie tylko poprzez ciśnienie ale też temperature. Ta sama temperatura + zupenie inne kierunki i energia wybuchu mieszanki przyczyniają się do szybszego zużycia gniazd i zaworów. LPG w porównaniu do benzyny jest dodatkowo trudniej wystroic idealnie właśnie przez wspomnianą wyższą liczbę oktanową. Myle się?

I pisząc o Toyocie piszesz do kogo?

snafu
01-07-15, 21:08
sorry miał być w maździe


Zbyt uboga mieszanka jak dobrze wspomniał Marcin to jedna z przyczyn nieprawidłowego spalania się mieszanki w komorze, a na tym polega chyba spalanie stukowe.

i właśnie w tym miejscu się mylisz, spalanie detonacyjne w głównej mierze zależne jest od stopnia sprężania silnika (CR) oktanowości paliwa oraz konta wyprzedzenia zapłonu

Waldis
02-07-15, 21:25
Ja założyłem brc sq 24 i jestem zadowolony. Koszt 2600zł.

Guscioren
07-07-15, 21:23
Drogi Fełteku jak byś sie jeszcze zastanawiał nad gazem.
http://images70.fotosik.pl/1015/9aa8d8df050272f7gen.jpg
Tyle mnie kosztowało przejechanie 167km (z 15km w mieście) na Gazie w 4osoby przy prędkościach 100-130km\h (bez vteca w trasie) Wyprzedanie sporadycznie bez szaleństw.

fełtek
09-07-15, 23:59
Drogi Fełteku jak byś sie jeszcze zastanawiał nad gazem.
http://images70.fotosik.pl/1015/9aa8d8df050272f7gen.jpg
Tyle mnie kosztowało przejechanie 167km (z 15km w mieście) na Gazie w 4osoby przy prędkościach 100-130km\h (bez vteca w trasie) Wyprzedanie sporadycznie bez szaleństw.

He he. Juz zamontowany i jestem zadowolony :)
Dwie pełne butle 575 km 140 km/h. Czyli jakoś 120zl :)