Zobacz pełną wersję : Mocne wibracje na luzie
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam następujący problem :
Silnik zarówno optycznie jak i odczuwalnie wibruje dosyć mocno na luzie. Wibracje czuć zarówno na kierownicy oraz na gałce zmiany biegów, wydech również wibruje.
Wibracje nasilają sie, jak włącza się wentylator silnika, najmocniej jak włącza się wentylator klimatyzacji.
W US-Civikach R18 jest to powszechny problem, winna ma być poduszka silnika od strony pasażera, u mnie jednak optycznie wyglądają wszystkie okey.
Miał ktoś podobny problem albo wie co to może być?
Bardzo był bym wdzięczny za sugestie :)
Pozdrawiam
Adrian
Winni,
Mam takie same objawy, raz one są, raz ich nie ma.
To wynika z zużycia poduszek , jak wspomniałeś. Mój ojciec ma 8 gen civic'a i u niego nic takiego nie występuje.
Cześć,
Od jakiegoś czasu mam następujący problem :
Silnik zarówno optycznie jak i odczuwalnie wibruje dosyć mocno na luzie. Wibracje czuć zarówno na kierownicy oraz na gałce zmiany biegów, wydech również wibruje.
Wibracje nasilają sie, jak włącza się wentylator silnika, najmocniej jak włącza się wentylator klimatyzacji.
W US-Civikach R18 jest to powszechny problem, winna ma być poduszka silnika od strony pasażera, u mnie jednak optycznie wyglądają wszystkie okey.
Miał ktoś podobny problem albo wie co to może być?
Bardzo był bym wdzięczny za sugestie :)
Pozdrawiam
Adrian
Witam mam to samo,wymieniłem poduszkę olejową o której piszecie i nic muszę sprawdzić jeszcze łapę pod spodem i poduszkę pod skrzynią (mam sedana 165tys km). Napisz kolego jaki masz przebieg u siebie.
Przebieg 115kkm, ale dobrze wiedzieć że wymiana poduszki nic nie dała bo już chciałem zamawiać :p
Pewnie ze starości guma stwardniała w niektorych poduchach, tylko weź teraz wymieniaj wszystkie po kolei żeby się dowiedzieć która to...
Też to mam. Ale po pewnym czasie zniknęło. I czasami wraca. Najbardziej zauważalne przy włączonej klimie. Jakby to była poduszka silnika, to by chyba powinno wibrować cały czas?
BTW Przydałyby się poliuretanowe poduszki silnika, ale Deuter (Olkusz) ich niestety nie ma w ofercie :P
a jakie sa ceny takich poduszek? zbyt duze zeby wszystkie zmienic od razu?
edit. moze to laickie pytanie ale od tego jest forum tez :D mzoe robocizna sie srednio oplaca?
Wszystkie 4 OEM poduszki ( razem z poduszką skrzyni) około 2.200zł :p
plus robocizna
Ze złota te poduszki są, czy z platyny?
marcin001984
25-06-15, 23:12
na to wygląda
U mnie takie objawy byly jak mialem wszystkie zawory podparte I do tego swiece juz mialy najechane ponad 120tys (oryginalne Irydy). Po wymianie swiec byla delikatna roznica ,ale prawdziwy spokoj dala mi poprawna samodzielna regulacja zaworow.
Świece były wymienione 5tys. temu na Denso Iridium Tough, zawory byly robione 20.000km temu. Chyba że spierdzielili sprawę i się zawory poluzowały?
Trzeba z tym żyć :) z wibracjami :)
Trzeba z tym żyć :) z wibracjami :)
Dokładnie jak mówisz :)tez tak mam - świece wymienione, zawory wyregulowane, przebieg 100 tyś. i również drży -raz są raz nie ma....
Ja sprawdziłem u siebie poduszkę, tą co nawala u amerykanów. Nie jest opadnięta. W ogóle, jak nie mam włączonej klimy albo grzania, to wibracje są zupełnie w normie (no nie jest to przecież silnik od Rolls Royce'a w końcu). Dopiero przy klimie jest odczuwalne i też nie zawsze. Także podejrzewam, że przyczyna może leżeć w napędzie klimy. No nic, pojadę na przegląd to poproszę o sprawdzenie tego :P
Miałem w życiu kilka samochodów i każdy z nich miał swoje wady i zalety, mechaniczne tudzież użytkowe.
Czytając forum, czasami, mam wrażenie iż honda jest traktowana jako pojazd idealny wręcz cudowny, który nie ma żadnych dolegliwości (oczywiście nie pije tutaj do autora tematu).
Wiadomo że nie jest to cudowne auto, z mojego egzemplarza jestem bardzo zadowolony, można trafić gorzej czytając wypowiedzi innych właścicieli ;)
Wibracje są dosyć mocne dlatego nie jest to moim zdaniem sprawa błacha którą można zignorować.
A że dbam jak najlepiej mogę o moje auto to próbuje ustalić przyczynę tej usterki, która jakiś czas temu po prostu nie występowała ;)
Ja sprawdziłem u siebie poduszkę, tą co nawala u amerykanów. Nie jest opadnięta. W ogóle, jak nie mam włączonej klimy albo grzania, to wibracje są zupełnie w normie (no nie jest to przecież silnik od Rolls Royce'a w końcu). Dopiero przy klimie jest odczuwalne i też nie zawsze. Także podejrzewam, że przyczyna może leżeć w napędzie klimy. No nic, pojadę na przegląd to poproszę o sprawdzenie tego :P
Dokładnie, bez klimy jest super, zauważyłem też że na wyłączonych światłach też mniej wibruje :p
Będę w każdym razie w sobotę u speca od Hond, zobaczymy co powie :)
Z tego co pamiętam masz zmieniony układ wydechowy. Według mnie musisz sobie przypomnieć czy przypadkiem przed wymianą ten efekt występował. Zaczął bym właśnie od tego. Być może, w którymś miejscu jest zbyt naprężony i drgania są przenoszone na nadwozie. Miałem podobnie w cinquecento sportingu (zrobiony od podstaw na potrzeby sportu), w którym po usztywnieniu nadwozia (obspawanie nadwozia, wstawienie klatki) został również wymieniony cały układ wydechowy i wtedy pojawiły się drgania. Ekipa od tłumików sporo się namęczyła aby efekt zniknął.
Tez pomysl... Chociaz pare dni temu sprawdzalem wydech bo wydawalo mi sie ze cos stuka, wisi luzno w wieszakach.
Ale dla pewnosci mozna by odkrecic na chwile uklad za kolektorem i sprawdzic czy mniej wibruje ...
Jak u Ciebie temu zapobiegli, popodginali wieszaki czy jakies grubsze kombinacje?
Z tego co pamiętam to skracali chyba środkową sekcję, podginali wieszaki i wymienili gumowe zawiesia na miękkie. Fakt, faktem, że wibracje znikły.
Jakby to był wydech, to by włączanie klimy/grzania/wentylatora/świateł nie miało wpływu na wibracje chyba?
Z resztą ja mam seryjny wydech, a objaw ten sam.
Jakby to był wydech, to by włączanie klimy/grzania/wentylatora/świateł nie miało wpływu na wibracje chyba?
Z resztą ja mam seryjny wydech, a objaw ten sam.
Ma, gdyż załączając urządzenia zewnętrzne obciążamy silnik tym samym spadają obroty i drgania stają się bardziej odczuwalne.
No właśnie o tym napisałem :D Dlatego właśnie wykluczyłbym winę wydechu :)
mam ten sam problem, na włączonej klimie i stojąc w miejscu słychać z okolic prawego przedniego koła jakby obijanie się czegoś o blachę. Nie mogę zlokalizować dźwięku, a póki co nie mam jak wejść pod auto.
silnik dostaje obciazenie poprzez pasek osprzetu, skoro czy to obciazenie klimą czy alternatora poprzez wlaczenie swiatel wywoluje drgania. Tu by trzeba szukac...tak mi sie wydaje
Narazie sprawa stoi w miejscu, poduszki są niby okey, dzisiaj jadę do speca of wydechów, zobaczymy czy coś znajdzie :)
no i jak udało się coś znaleźć? Przyznam że u mnie w 1.8 tez są drgania na wolnych obrotach, niedługo jade regulować zawory i sprawdzę czy coś pomogło ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.