PDA

Zobacz pełną wersję : jak szerokie i wielkie opony do civica



Carol
19-10-05, 21:06
czy do civica coupe z 97r wejda opony 205\55\R16 bez poszerzania błotników... ???????felga ma szerokość 7'' . jesli nie - to gdzie moge i za ile poszerzyc te błotniki :?:

sielka82
19-10-05, 21:21
wejda!!!

kosiniak
19-10-05, 21:24
wejda na 100% jezeli nie obnizana??

Carol
19-10-05, 21:24
a bede mogl skrecac???

[ Dodano: Sro 19 Paź, 2005 ]
obnizona ale niewiele....to chyba zle?

kosiniak
19-10-05, 21:34
a bede mogl skrecac???

[ Dodano: Sro 19 Paź, 2005 ]
obnizona ale niewiele....to chyba zle?
no moze zachaczac o nadkola, ale wystarczy zalozyc zeby sie przekonac!!

Cairo
19-10-05, 23:07
Przy takiej szerokości myśle, że spokojnie możesz włożyć 205/50/16 i nie będzie Ci dobijało do felg, a zawsze troche niższe będą i może o nadkola nie będą ocierać.

Pati
19-10-05, 23:11
205/50R16 beda spoko. zobacz jeszcze offset felgi...

ppm702
20-10-05, 22:34
205/50/16 na feldze 7,5" zmusiło mnie do walki z nadkolami. Ale przy 7" feldze i mniejszym offsecie (ET) powinno być ok

Ralf
22-10-05, 12:06
ET to podstwawa. U mnie 15" srednicy i 7" szerkości obcierało na kazdym dołku a obecne 16" i 7,5" szerokości wcale nie przyciera bo mam większe ET....

nick__t
25-10-05, 01:14
Twoim problemem nie jest szerokość - ale WYSOKOŚĆ profil /55 jest zaWYSOKI :!:
szukaj 205/50
Pozdrawiam - Moni

LIO
25-10-05, 01:26
a jak wielka różnica jest mędzy 205/55/16 ,a 205/50/16 :?:
to tylko po centymetrze różnicy :-)

polecam kalkulator opon
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

nick__t
25-10-05, 18:33
Nie rozumiem pytania(?) :D
Jaka różnica jest między 205/50 a 205/55?
No w szerokości ni ma :wink: a w wysokości ok. 30mm (3 cm)

ps: kalkulator jest do bani jakby ktoś kciał wiedzieć :shock:
pozdr-Moni

LIO
25-10-05, 20:31
kalkulator jest dobry i jest róznica 1cm w promieniu

nick__t
26-10-05, 09:31
LIO nie chce sie kłócić ale pracuje w branży od 10 lat i mówie jak jest w praktyce :!:
Opony o tym samym rozmiarze, w zależności od producenta mogą mieć i inną (rzeczywistą) powierzchnie kontaktu z podłożem (czyli szerokość) jak i wysokość, a co dopiero różne rozmiary opon.
Różnica jednego centymetra według kalkulatora to wierutna brednia ;) Chyba że podał różnice promienia a nie srednicy.
Jeszcze dziś sprawdze wszysko w firmie - wyniki po 17.00 :P
Pozdr-Moni.

LIO
26-10-05, 16:57
Chyba że podał różnice promienia a nie srednicy

post wyżej


kalkulator jest dobry i jest róznica 1cm w promieniu

:D
ja też nie chce się kłócić, chociaż lubie 8)

nick__t
26-10-05, 23:40
Chyba że podał różnice promienia a nie srednicy

post wyżej


kalkulator jest dobry i jest róznica 1cm w promieniu

:D
ja też nie chce się kłócić, chociaż lubie 8)

Ja też sie lubie kłócić ...to co?........ Lecimy :!:
A więc....

......po moim dotarciu do pracy, Pan Tomek i Włodek dostali zadanie bojowe - dotyczące rozwiązania ww. sporu vel. zagadnienia, i próby odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie. Zniechęceni wizją żmudnych pomiarów snuli sie po firmie jak smród po gaciach do momentu, gdy przekazałam w ich ręce aparat cyfrowy "full wypas" który to wzbudził ich ogromne zainteresowanie, bo jak twierdzili "peryskop" sam sie wysuwa :D (proste fajne chłopaki). Od tego momentu zabrali sie do roboty i poprosili o jeszcze jednego pomocnika :shock:
Po godzinie absencji, zaniepokojona brakiem pracowników szukałam ich gdzie tylko i kierowana podpowiedziami innych "podopiecznych" znalazłam - chłopaki siłowały sie na ręke w jednym z garaży a "pomocnik" robił z tych zawodów fotoreportaż 8) Po krótkiej wymianie zdań :twisted: wzięli sie do roboty :!:

- Dwie opony o interesujących nas rozmiarach ( 205/55 R 16 i 205/50 R16) zostały zmontowane na identyczne felgi pochodzace z jakiegoś modelu Volvo.
- Do eksperymentu posłużyły opony używane wybrane losowo z poszczególnego rozmiaru (chłopaki wzięli używane, bo zabrakło nowych 205/50)
- Różnice w głębokości bieżnika były marginalne i wynosiły 0.5 mm (pół milimetra)
- Ciśnienie w obu kołach wynosiło 2.3 bara.
http://img218.imageshack.us/img218/7100/obraz0284dj.th.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=obraz0284dj.jpg)http://img370.imageshack.us/img370/9939/obraz0462al.th.jpg (http://img370.imageshack.us/my.php?image=obraz0462al.jpg)

Dla bardziej dociekliwych:
- Opona o rozmiarze 205/55 R 16 to Coninental ContiSportContact
- Opona o rozmiarze 205/50 R 16 to Firestone Firehawk 690
Obie oponki miały ten sam indeks prędkości - W

Jak wiadomo opony mają tę samą szerokość 205 mm (teoretycznie) natomiast różnica wysokości powinna według "kalkulatora opon" wynosić 1cm na promieniu. W istocie okazało się że kalkulator wiele sie nie pomylił, jednak należy wziąć pod uwage, że był to test robiony tylko na jednej parze losowo wybranych opon. Trzeba więc założyć (mówie to z doświadczenia) że inne "pary" opon z tych rozmiarów różniły by się w innym stopniu.
Do rzeczy :!: Próba pomiaru miała na celu pomóc w wyborze opon i udowodnić kilka rzeczy:
a) opony różnią się wysokością w sposób inny niz wskazuje kalkulator (kłótnia z LIO - pozdrawiam)
b) opony o zaproponowanych rozmiarach ( 205/55 i 205/50 R 16) nie nadają sie do naszych Cifów z różnych względów o których mowa będzie troszke póżniej
c) kobieta ma zawsze racje :wink:

Chłopaki dostali wolna ręke i nawet nieźle wykombinowali z tym pomiarem, a co najważniejsze sami zainteresowali sie tematem a nawet sie założyli o "flache" (który szybciej te koła później rozbierze hehe)

Szczegóły pomiarów wyglądały następująco: dwie opony o rozmiarze 205/55 R 16ustawiono w pionie i "połączono" poziomicą (patrz foto niżej)
http://img422.imageshack.us/img422/1236/image29vn.th.jpg (http://img422.imageshack.us/my.php?image=image29vn.jpg)

Z lewej strony poziomicy jest opona 205/55 R 16 a na jej drugim końcu koło 205/55 R 16.
Pomiędzy nimi umieszczono koło z oponą 205/50 R 16 i dokonano pomiaru w widoczny poniżej sposób
http://img222.imageshack.us/img222/2166/obraz0329sj.th.jpg (http://img222.imageshack.us/my.php?image=obraz0329sj.jpg)

Różnica w wysokości to zależnie od pomiaru 23 - 24 mm więc kalkulator pomylił sie "tylko" 20% (bo na innym kalkulatorze wyszło niecały 1cm różnicy na promieniu)
Czego to właściwie dowodzi ? marne 2.5 cm różnicy.......i tyle sie baba napisała :570:
Otórz te 2.5 cm, to różnica większa niż wam się moi drodzy może wydawać :P i wystarczy spojrzeć na foto poniżej żeby na przykładzie mojej Hani zobaczyć różnice na własne oczy :mrgreen:
Oczywiście porównywanie tej opony (205/55) do opony 205/50 też mija się z celem bo ta druga też ma sie do naszego Cifa jak pięść do mordy i pasuje jak świni siodło

http://img226.imageshack.us/img226/4456/obraz0375ia.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=obraz0375ia.jpg)http://img226.imageshack.us/img226/438/obraz0091sh.th.jpg (http://img226.imageshack.us/my.php?image=obraz0091sh.jpg)

Opona którą mam na Cifie to 195/55 R 15 a obok stoi koło 205/55 R 16
Widzać teraz że według kalkulatora opona 205/55 R 16 "może być" ale według oczu chyba jednak nie.....
Troche można dać się zwieść kiedy zmieniamy opony na większe tylko o "troszeczke" a potem jeszcze jedną "troszeczke" i wychodzi taka oto dziwna "troszeczka" :570:
Dla wzrokowców:
http://img284.imageshack.us/img284/3572/obraz0174xg.th.jpg (http://img284.imageshack.us/my.php?image=obraz0174xg.jpg)

Po lewej największa zalecana opona do Civiców 195/55 R 15 (edit:w nowym Civicu jest możliwość montażu 195/60 R 15) po prawej 205/55 R16

Problem jest bardziej skomplikowany niż sie wydaje bo w praktyce cała sprawa może nabierać różnych "kolorów"
Ktoś może mieć zawias wysoki jak w Uazie (powszechne jest rozciąganie na gorąco zużytch sprężyn) i wejdzie mu tam koło nawet z Autosanana, inna osoba będzie z kolei miała "glebe" i jedynym rozmiarem który założy będzie 195/45 R 15. W moim Cifie jest seria więc tak jest w oryginale (sprężyny wymieniane rok temu - oryginał Honda)
Kwestie szerokości felgi i ET pomijam bo w pewnych sytuacjach ma to znaczenie a w pewnych nie. Ktoś napisał wcześniej że trzeba dobrać ET tak aby pracująca opona chowała się w nadkolu nie ocierając sie o błotnik, ma to sens w przypadku gdy jeździmy na wprost po gładkich drogach i z umiarkowanym obciążeniem. Pomyślmy co sie stanie gdy zbyt duża opona ładnie chowa się w nadkolu i nagle przyszłoby nam ostro skręcić (nawet z małą prędkością) i wpaść na jakiś wybuj, dziure czy cokolwiek innego, i niedaj Boże jechć wtedy w czwórke :shock: Błotnik wywinie sie jak precelek co nieraz jush widziałam :grin:
Jedynym rozwiązanie byłoby wręcz Idealne dopasowanie progresywności sprężyn co jest bardzo trudne - niestety.
Poszłam jeszcze kroczek dalej i sprawdziłam w książce "Autodaty" jakie właściwie rozmiary opon sa proponowane do Cifów różnych generacji (Foto niżej)
http://img334.imageshack.us/img334/1869/obraz0108ej.th.jpg (http://img334.imageshack.us/my.php?image=obraz0108ej.jpg)http://img334.imageshack.us/img334/7451/obraz0111bd.th.jpg (http://img334.imageshack.us/my.php?image=obraz0111bd.jpg)

Jak widać sama Honda nie zaleca stosowania w Civicach kół o średnicy 16 cali.
Poniżej małe zestawienie z opisem i radami:
http://img386.imageshack.us/img386/8276/obraz0156pg.th.jpg (http://img386.imageshack.us/my.php?image=obraz0156pg.jpg)

Od lewej:
-195/55 R 15 Continental ContiPremiumContact
-205/45 R 16 Fulda Carat Extremo
-195/60 r 15 Bridgestone Potenza RE 88
-205/50 R 16 Firestone Firehawk 690
-205/55 R 16 Continental ConiSportContact

Jak widać najlepszą alternatywą gdy chcemy koniecznie mieć 16-ki jest montaż opon o rozmiarze 205/45 R 16 - zachowuje wysokość zalecanego przez Honde oryginału (prawie - bo nie ma idealnych zamienników) i jest przyjemnie "laciowata" :twisted: a o to chyba chodzi.
Zmiana średnicy opon nawet niewielka ma różne ujemne (niezawsze) skutki, z czego niewiele osób zdaje sobie sprawe.
Większa średnica koła to gorsze przyspieszenie i większa prędkość maksymalmna.
Mniejsza średnica koła to lepszy sprint okupiony zmniejszeniem V max.
Prosze nie pytać: "Ile bede jechał szybciej" i "ile bede miał do 100km/h" bo to zależy od wielu czynników i nikt wam tego nie wywróży. Trzeba dokonać pomiaru obwodu koła i przeliczyć - proste.
Jest jeszcze kilka innych uwag dotyczących średnicy a co zatym idzie obwodu koła. Wspomniani na początku panowie Włodek i Tomek dokonali również pomiaru obwodu tych nieszczęsnych kół i tak:
Koło z oponą 205/50 miało obwód 92cm, a 205/55 99cm różnica wynosi więc 7cm (mniej więcej - różnica jest troszke mniejsza)
Co to oznacza? : :shock: a na pezykład to, że nasz Civic na większym kole będzie palił mniej bęzyny :idea: co będzie okupione gorszymi osiągami i odwrotnie mniejsze koło da nam więcej "kopa" kosztem paliwa.
Innym "problemem" (szczególnie dla osób dużo jeżdżących) będą fałszywe wskazania nietylko licznika a również licznika przebytych kilometrów. Jeśli różnica obwodu na tych kołach wynosi 7cm, to znaczy że gdy większe koło wykona jeden obrót to pokona droge dłuższą o 7cm. Zakładając że większe koło ma obwód 1m i różnica 7cm zostaje zachowania to po przejechaniu 1km "zyskujemy" 70m a po 100km 7km :!:
Daje do myslenia prawda? :wink:

Odpowiadajac na pytanie zawarte w temacie: Proponuje rozejrzeć sie za oponami w rozmiarze 205/45 R 16
LIO :!: kalkulator "troche" jednak kłamie - choć przyznaje że sądziłam że pomyli sie jeszcze bardziej
Pozdrawiam-Moni.

ps: cały eksperyment zajął 2 godziny trzem pracownikon (ściemniacze jedne - mogli to zrobić w 30min!) i kosztował firme (zakładając że każdy zarabia 8zł/h) 48zł :P

ps2:LIO gejuchu na mejla Ci przyśle numer konta...... :wink:

LIO
27-10-05, 00:05
po pierwsze to bardzo fajnie i ciekawie opisane, czasem warto kogos podpuścić, żeby przygotował interesującą lekturę :-)
po drugie co do tego, że opony różnych producentów się różnia i to nie tylko wysokością ale i szerokością, miałem możliwość się już przekonać. Kalkulator niestety nie uwzględnia producentów opon, wiec wylicza teoretyczne stosunki ;) wartosci

a jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwage, to przykład przyłożenia większego koła do koła na samochodzie
należy nie zapominać, że w związku z większą srednicą koła, jego oś została przesunięta, a więc otwór centrujący jest wyżej niż ten w aucie. Tak więc teoretyczna "nadwyżka" koła o tyle nie wejdzie nam w nadkole (co niektórzy może się przerazili, że im będzie obcierać), lecz połowa tego.

no dobra, to z kim tu się można pokłócić, bo ta akcja nie wyszła ;)

nick__t
27-10-05, 00:11
Oczywiście się zgadzam. Jeździ sie na promieniu a nie na srednicy koła.
Ale foto efektowne :!: :P
pozdr.

havok
27-10-05, 00:30
Impressive, Moniko. :)
To moje pytanie jest takie: dlaczego zaleca się do Civica 5gen opony 195/55 R15 jako zamienniki 185/60 R14? Nie powinny być 195/50 R15, które są bliższe rozmiarami tym zakładanym standardowo w EJ1 (185/60 R14)? Czy jest jakiś rozsądny powód, żebym zakładając nowe letnie oponki na wiosnę szukał właśnie profilu 55, a nie 50, jak mam do tej pory?

LIO
27-10-05, 00:34
To moje pytanie jest takie: dlaczego zaleca się do Civica 5gen opony 195/55 R15 jako zamienniki 185/60 R14?

ja tam wyczytałem



największa zalecana opona do Civiców 195/55 R 15 (

co nie oznacza idealna

idealna jest właśnie 195/50/15

havok
27-10-05, 00:44
Ja czytałem ze skanów, a nie z treści posta. Ale generalnie tak podejrzewałem, że to jakaś prowokacja z tym 195/55 ;).

nick__t
27-10-05, 01:08
.............. dlaczego zaleca się do Civica 5gen opony 195/55 R15 jako zamienniki 185/60 R14? Nie powinny być 195/50 R15, które są bliższe rozmiarami tym zakładanym standardowo w EJ1 (185/60 R14)? .............
Dobrze mówisz.
Bliższy oryginałowi (185/60) jest rozmiar 195/50 R 15. Honda zaleca natomiast 195/55 R 15 prawdopodobnie z jednego powodu: bo tak jest lepiej :wink:
Jest lepiej dla zawieszenia, zwiększa się komfort podróżowania (a jak wiadomo civic miękkością nie zachwyca) jest bardziej uniwersalnie.

Jeszcze inaczej: przechodząc z 14 cali na 15 i starając zachować się założoną przez producenta wysokość koła, obniżasz profil opony - w tym momencie "zastępujesz" sztywnym metalem część wysokości opony przewidzianą przez konstruktora do amortyzacji drgań.
Opona jest takim samym amortyzatorem jak....amortyzator :idea: :wink:
Zmniejszona powierzchnia i objętość (powietrzna) opony nie jest w stanie tak dobrze amortyzować i chronić tym samym elementy zawieszenia przed szybszym zużyciem niemówiąc o wspomnianym komforcie podróżowania.

Reasumując:

Honda wyszła z założenia że opona 195/55 R 15 ma więcej plusów niż 195/50 R 15 i ja się z nimi całkowicie zgadzam (sama jeżdże na 195/55) :P
Musisz sam zadecydować:
a) 195/50 R 15 - poprzez mniejszą srednice koła lepsze osiągi, i wiarygodność wskazań licznika ( i właściwie nic więcej)
b) 195/55 R 15 - Komfort jazdy, zmniejszone zużycie paliwa (nietylko ze względu na większą średnice, ale co za tym idzie - zmniejszone opory toczenia!)
Zmniejszenie zużycia elementów zawieszenia, opóźnienie występowania dokuczliwych pisków i trzasków plastikowych elementów wnętrza, większa uniwersalność na polskich drogach, mniejsza podatność na uszkodzenia.
To są plusy, a minusy adekwatnie do plusów "rywala" :wink:

pozdr-Moni

havok
27-10-05, 01:34
OK, wybieram zatem osiągi i sztywność zawieszenia - między innymi też dlatego, że jeżdżę na twardym zawieszeniu. Jedno, co mnie zastanawia, to wpływ wysokości opony na opory toczenia. Możesz mi to wyjaśnić? Szerokość opony jest ta sama, zmienia się wysokość, która i tak nic nie zmienia, bo opony i tak są schowane w nadkolach. Gdzie tu miejsce na zmianę oporów toczenia - inaczej przylega bieżnik do podłoża, czy jak? Bo opory przecież rosną wraz ze zwiększeniem się tarcia, a tu różnicy nie ma. Co najwyżej kwestia siły, jaką trzeba włożyć, by poruszyć koło (porównanie - jak wiadomo, im dłuższa wajcha, tym mniej siły trzeba przyłożyć, żeby coś ruszyć).
Przy okazji może coś jeszcze, co może mieć istotny wpływ na różnice (nie wiem): jak z ciśnieniem w tych oponach? Takie same, czy różne? A dokładniej: na ile pompuje się 195/55 R15, a na ile 195/50 R15 (o ile to ma jakąś różnicę - a chodzi mi o różnicę między oponami, a nie ciśnieniami).

Hycelius
27-10-05, 09:14
A ja uważam że najlepiej to 185x60x14 do cifa.Jak miałem 195x50x15 i alu RH 8 cali ( to 5 ramienne z 99 roku alu 8 calowe z 8 cm parapetem,artec robił identyczne) to na światłach maluchy mnie na około objeżdzały.No ale wyglądała mega dobrze.

Pati
27-10-05, 10:35
bo miałeś felge o masie lokomotywy

a wracając do tematu: co w takim razie z oponą 195/45R16 i 205/40R16?

[ Dodano: Czw Paź 27, 2005 9:36 am ]
edit: da się załączyć coś co nie jest obrazkiem?

Carol
27-10-05, 13:32
co z tego ze takie sa najlepsze albo takie...ja juz kupilem 205/55/16 i nie chce ich sprzedawac wiec musze powiekszyc nadkola tylko gdzie???(w Warszawie i za ile?)
pozdro

[ Dodano: Czw 27 Paź, 2005 ]
a poza tym to kumpel w Punto II ma zalozone te same kapcie i nie ma zadnego problemu z nadkolami...

Pati
27-10-05, 14:16
no to moze zmien civica na punto?

mighty
27-10-05, 14:26
dobra alternatywa :wink:

TENCIO
27-10-05, 14:56
stary poszerzenie nadkoli to powazna ingerencja i juz nieodwracalna, jest duze prawdopodobienstwo ze przy przycinaniu nadkoli peknie ci lakier a wtedy masz do malowania element/y, nie wspominam juz wcale o wypychaniu nadkoli bo wtedy masz malowanko na bank. wystaw sobie te opony na allegro i sprzedaj troche taniej niz kupiles wyjasniajac dlaczego, napewno kupca znajdziesz. pozatym za chwile koniec sezonu i trzeba sie przestawic na zimowki i tak.

nick__t
27-10-05, 18:20
co z tego ze takie sa najlepsze albo takie...ja juz kupilem 205/55/16 i nie chce ich sprzedawac wiec musze powiekszyc nadkola tylko gdzie???(w Warszawie i za ile?

Co Ty facet tak sie uparłeś na te opony? każdy ci pisze że to jest g... warte a Ty swoje.
Popatrz na foto mojego Civica przy którym stoi takie koło - jak to chcesz tam zmieścić ?? Nie chodzi o szrokość ale też o wysokość, i jeszcze piszesz że Twój Ciff jet obniżany. Troche wyobraźni chłopie......Sprzedaj te gumy w cholere (nie bedziesz miał problemu bo to b.popularny rozmiar) i kup 205/45 R 16.
Ale jak chcesz to syp iskry i tnij stal, tylko potem nie zakładaj nowego tematu : " Help! jak ...."
pozdr-Moni.

jinjet
27-10-05, 21:19
nick__t, jestem pod wrazeniem Twojej wypowiedzi - brawo!!

proponuje pzreniesc ten temat a juz napewno niektore posty do dzialu FAQ bo jest super - jesli nikt nei ma juz nic do dodania to to posprzeatam i zamkne.

Carol
14-11-05, 04:39
co z tego ze takie sa najlepsze albo takie...ja juz kupilem 205/55/16 i nie chce ich sprzedawac wiec musze powiekszyc nadkola tylko gdzie???(w Warszawie i za ile?

Co Ty facet tak sie uparłeś na te opony? każdy ci pisze że to jest g... warte a Ty swoje.
Popatrz na foto mojego Civica przy którym stoi takie koło - jak to chcesz tam zmieścić ?? Nie chodzi o szrokość ale też o wysokość, i jeszcze piszesz że Twój Ciff jet obniżany. Troche wyobraźni chłopie......Sprzedaj te gumy w cholere (nie bedziesz miał problemu bo to b.popularny rozmiar) i kup 205/45 R 16.
Ale jak chcesz to syp iskry i tnij stal, tylko potem nie zakładaj nowego tematu : " Help! jak ...."
pozdr-Moni.




OK OK OK
Kupilem oponki 195/45/16 i nie ma najmniejszego problemu ani z wysokoscia , ani z szerokoscia... a wygladaja na moim civicosie fenomenalnie dzieki za wsio :)
P.S. oponki sprzedalem
P.S.TKN 56 AJ Civic coupe
P.S. pozdro

loo
14-11-05, 15:58
W aerodecku VTI '98 mam standartowo 195/55R15 jak pisaliście.

1. Mam rozumieć, że nie ma żadnej możliwości założenia 16" i oponek choćby 195/50 bez szwanku dla delikatnego zawieszenia?

2. Czy na zimę na 15' na felgi hondowskie po tych 195/55 mogę założyć zimówki 185/60 czy lepiej jakieś inne?

jak już się tak rozpisujecie to może chociaż potwiedzcie albo zaprzeczcie :twisted:

altan
16-11-05, 00:53
Popatrz na foto mojego Civica przy którym stoi takie koło - jak to chcesz tam zmieścić ?? Nie chodzi o szrokość ale też o wysokość

Zdjecie to troche przeklamuje bo jest znaczaca roznica miedzy wysokosciami osi miedzy 15'' i 16'' dlatego samochod na 16'' bedzie nieco wyzej wiec felga wejdzie ale na styk. Kumpel mial w cifie 16'' na obnizonym zawieszeniu ale nie dalo sie jechac w wiecej niz 3 osoby. 16'' wygladaja kozacko ale pytanie brzmi czy warto. A profilu 40 badz 45 bal bym sie zalozyc na nasze drogi.

ZAKi
16-11-05, 12:06
Wedlug mnie to zdejcie z przylozona opona do civica nie pokazuje realnej roznicy poniewaz na przylozonej oponie nie ma wywartego nacisku co w konsekwencji zmniejszylo by roznice miedzy oponami co najmniej 10mm. Ja sam jezdze od roku na oponach 215/40R17 z przodu i 205/40R17 z tylu i jakos nic mi nie obciera a zawieszenie mam obnizone o 20mm. Poza tym co do przeklamywania licznika to musze Wam powiedziec ze to wlasnie na seryjnych kapciach przeklamuje (zawyza predkosc) poniewaz sprawdzalem to przy uzyciu GPSa i wlasnie na siedemnastakach wskazania licznika pokrywaja sie prawie idealnie z tym co pokazuje GPS. Np. na 185/60R14 licznik pokazuje 40 km/h podczas gdy gps tylko 36,4 km/h.

LIO
16-11-05, 16:59
a jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwage, to przykład przyłożenia większego koła do koła na samochodzie
należy nie zapominać, że w związku z większą srednicą koła, jego oś została przesunięta, a więc otwór centrujący jest wyżej niż ten w aucie. Tak więc teoretyczna "nadwyżka" koła o tyle nie wejdzie nam w nadkole (co niektórzy może się przerazili, że im będzie obcierać), lecz połowa tego



Zdjecie to troche przeklamuje bo jest znaczaca roznica miedzy wysokosciami osi miedzy 15'' i 16'' dlatego samochod na 16'' bedzie nieco wyzej wiec felga wejdzie ale na styk

Zbenek
17-10-06, 13:23
Monika, dzięki. Szczególnie za zdjęcie porównawcze kilku kół wiedziałem, że tak jest, ale jak zobaczyłem to i lepiej. 205/45/16.
Felgi już mam :-O (Nie pytajcie...)

LIO
17-10-06, 15:29
a to żeś się obudził z podziękowaniami
spóźniłeś sie jakieś 11 miesięcy :/

Jarek104
26-10-06, 10:20
Czytam, czytam i oczom nie wierze..

Czyli mój plan założenia do coupe 17" spalił na panewce, tak? Rozumiem, że poprostu sie nie zmieszczą?? no aż mi się wierzyć nie chce..
Zawieszenie mam ok 2cm niżej od serii.
Próbował ktoś z Was wpychać do civa 17" ?

Kojot
26-10-06, 19:42
ja mam 17 w cifie - 30mm.

Obciera delitaknie ja bardzo ostrym pokonywaniu zakretow :)

Tyle ze mam sportowy amor + ES :)

Jarek104
27-10-06, 19:52
Kojot, tylko że Ty masz nowszą budę...

Ma ktoś doświadczenia z 17" w budzie 92-95 (V generacja chyba.. :oops: )

JasonJ
27-10-06, 20:07
Poszukaj w dziale Nasze Hondy - V gen. są tam coupety na 17.

Malariaa
04-11-06, 21:19
A ja mam takie pytanko mam Hanie z '98 3d i koła 185/65/14 chciałbym zamontować 15 ale nie wiem jaki rozmiar oponek założyć tak aby nie stracić na komforcie jazdy i żeby zabardzo zawieszenie nie dostawało w dupsko?
Pozdrawiam Tomi.

tieesto
05-11-06, 13:04
ja mam 16' z oponami 205/45 i myslałem zeby załozyć 205/40! a gdzie tu pchać 50 lub 55 chbaście oszaleli! na 17' jeździ octane

JABOL
06-11-06, 23:19
ja mam w swoim hatc. 92r. 215/40/R17 opone ale felga ma szerokosc 225, ale musze przyznac ze moze to i wygląda niezle ale po warszawie w 4 osoby jezdzic sie nie da, bo o natkola przyciera. i dlatego zastanawiam sie nad wymianka choc szkoda mi tych felg bo sa jedyne w swoim rodzaju.

bartol
07-11-06, 13:02
A ja mam takie pytanko mam Hanie z '98 3d i koła 185/65/14 chciałbym zamontować 15 ale nie wiem jaki rozmiar oponek założyć tak aby nie stracić na komforcie jazdy i żeby zabardzo zawieszenie nie dostawało w dupsko?
Pozdrawiam Tomi.

195/50 bedzie oki :wink:

crxmen
07-11-06, 23:18
Ma ktoś doświadczenia z 17" w budzie 92-95 (V generacja chyba.. )


tu masz na 17-tkach,obnizona a nadkola nie byly ruszane:)

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=19280

bartol
08-11-06, 18:43
asz na 17-tkach,obnizona a nadkola nie byly ruszane

Wystarczy odpowiednie ET i nie powinno trzec... :P

otis
11-12-06, 16:30
Jeśli jush wątek zmartwychwstał, to i ja dopytam. Jaki wpływ na opory toczenia może mieć rozmiar profilu opony? Konkretnie chodzi mi o przypadek w którym obwód całego koła i szerokość opony zostaje bez zmian, a manipulujemy tylko średnicą felgi i profilem opony.
Ponadto w innym wątku (jak to ktoś dementuje hondowskie mity) przeczytałem jaki to wielki wpływ na osiągi ma wielkość zamontowanej felgi (zakładając niezmienny obwód koła i szerokości opony). Jedna felga, dla przykładu waży 6kg, a inna 8kg. Razy 4 daje nam 8kg różnicy. Dlaczego owa różnica osiągów jest niezauważalna jak wrzucę plecak do autka??
Jestem bardzo ciekaw racjonalnego wyjaśnienia.

Pozdrawiam!

dark
11-12-06, 18:36
ja mam 215/40/16 i nie polecam ciu za szerokie, ale w zakretach jestem niepokonany :D

Pati
13-12-06, 12:14
poszepraj w zagadnieniach: fizyka, masa nieresorowana, masy wirujące, rozpędzanie.

Dajver
30-12-06, 15:57
Trochę poczytałem i tak trochę mam jeszcze wątpliwość a mianowicie mam civica 5d rocznik 98 tzn angola planuję zakup felg: rozmiar felgi 16", szerokość felgi 7, ET 40 no i myślałem może o oponkach 205/45R16 lub 195/45R16 (z tego co tu poczytałem powinno być dobrze) ale może i byłyby dobre 195/50?? Nie wiem czy byłoby wszystko git jak założyłbym takie felgi i na to takie oponki ?? Autko to chyba by i wtedy urosło na 50 niby większy konfort ale czy jest duża różnica?? W planach mam i w przyszłości glebę więc chyba przy takiej kombinacji to raczej nie byłoby mowy o niej. Co sądzicie jak byłoby najlepiej??