KszychU
19-06-15, 10:53
Witam wszystkich forumowiczów!
Na początek chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakimś super mechanikiem albo znawcą Hondy co to potrafi wymienić silniki po kolei według mocy czy roku produkcji :) Po prostu lubię Hondę, podoba mi się zwłaszcza VI w Coupe i to pewno przez ten tył :P Więc jeśli kogoś będzie gryzło w oczy moje pytanie to bardzo proszę, żeby nie odpisywać. Uświadamiani mi, że się nie znam, albo wygaduje głupoty jest na prawdę bezcelowe, bo po co pisać oczywistość ;) Zdaję sobie sprawę, że to pytanie może być śmieszne czy coś...
A więc nie przedłużając mowy wejściowej przejdę do meritum tej wiadomości. Mianowicie zastanawiałem się ostatnio, czy silnik wraz z osprzętem różni się budową między wersją VTEC a zwykłą. Spotkałem się z opinią, że silniki VTEC mają inną budowę bloku, bo głowice to oczywiste. Jednak zastanawiam się czy to prawda, bo sama istota VTECa tkwi przecież w głowicach. Dlaczego konstruktorzy mieliby zmieniać budowę całego silnika? Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :) Wiadomo, że VTECiem steruje komputer, więc czy do silnika bez VTECa można by przełożyć głowicę z jakiejs jednostki z tym systemem oraz przełożyć komputer i zmienić mapę silnika? :)
Jest to mój 5 post i bardzo proszę się nie śmiać :p (w miarę możliwości :D)
Na początek chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakimś super mechanikiem albo znawcą Hondy co to potrafi wymienić silniki po kolei według mocy czy roku produkcji :) Po prostu lubię Hondę, podoba mi się zwłaszcza VI w Coupe i to pewno przez ten tył :P Więc jeśli kogoś będzie gryzło w oczy moje pytanie to bardzo proszę, żeby nie odpisywać. Uświadamiani mi, że się nie znam, albo wygaduje głupoty jest na prawdę bezcelowe, bo po co pisać oczywistość ;) Zdaję sobie sprawę, że to pytanie może być śmieszne czy coś...
A więc nie przedłużając mowy wejściowej przejdę do meritum tej wiadomości. Mianowicie zastanawiałem się ostatnio, czy silnik wraz z osprzętem różni się budową między wersją VTEC a zwykłą. Spotkałem się z opinią, że silniki VTEC mają inną budowę bloku, bo głowice to oczywiste. Jednak zastanawiam się czy to prawda, bo sama istota VTECa tkwi przecież w głowicach. Dlaczego konstruktorzy mieliby zmieniać budowę całego silnika? Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :) Wiadomo, że VTECiem steruje komputer, więc czy do silnika bez VTECa można by przełożyć głowicę z jakiejs jednostki z tym systemem oraz przełożyć komputer i zmienić mapę silnika? :)
Jest to mój 5 post i bardzo proszę się nie śmiać :p (w miarę możliwości :D)