PDA

Zobacz pełną wersję : VTEC, a budowa silnika



KszychU
19-06-15, 10:53
Witam wszystkich forumowiczów!

Na początek chciałbym zaznaczyć, że nie jestem jakimś super mechanikiem albo znawcą Hondy co to potrafi wymienić silniki po kolei według mocy czy roku produkcji :) Po prostu lubię Hondę, podoba mi się zwłaszcza VI w Coupe i to pewno przez ten tył :P Więc jeśli kogoś będzie gryzło w oczy moje pytanie to bardzo proszę, żeby nie odpisywać. Uświadamiani mi, że się nie znam, albo wygaduje głupoty jest na prawdę bezcelowe, bo po co pisać oczywistość ;) Zdaję sobie sprawę, że to pytanie może być śmieszne czy coś...

A więc nie przedłużając mowy wejściowej przejdę do meritum tej wiadomości. Mianowicie zastanawiałem się ostatnio, czy silnik wraz z osprzętem różni się budową między wersją VTEC a zwykłą. Spotkałem się z opinią, że silniki VTEC mają inną budowę bloku, bo głowice to oczywiste. Jednak zastanawiam się czy to prawda, bo sama istota VTECa tkwi przecież w głowicach. Dlaczego konstruktorzy mieliby zmieniać budowę całego silnika? Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :) Wiadomo, że VTECiem steruje komputer, więc czy do silnika bez VTECa można by przełożyć głowicę z jakiejs jednostki z tym systemem oraz przełożyć komputer i zmienić mapę silnika? :)

Jest to mój 5 post i bardzo proszę się nie śmiać :p (w miarę możliwości :D)

gruszkin
19-06-15, 11:02
generalnie można zakładac czapkę (głowicę)vtecową na nie-vtecowy blok, tutaj zwykle nie ma problemu.

Chyba inaczej jest w silnikach B20, gdzie trzeba kupić tzw. conversion kit : http://www.full-race.com/store/accessories/fittings-and-lines/honda-b-series-ls-vtec-conversion-kit.html , chodzi o to że tam jest troszkę inne prowadzenie jakichś płynów , nie zaglębiałem się.

Ogólnie w silnikach d serii wszystko pasuje mniej więcej jesli chodzi o montaż głowicy na blok, w b serii także (tutaj jest kwestia wspomniana)

w k serii tez się da, ale ta Cię chyba nie interesuje.

To się nazywa mini-me i jest o tym sporo tematów :)

KszychU
19-06-15, 11:16
W porządku! Dzięki wielkie za pomoc ;) Będę pamiętał :)

And84
19-06-15, 11:16
Wiadomo, że VTECiem steruje komputer, więc czy do silnika bez VTECa można by przełożyć głowicę z jakiejs jednostki z tym systemem oraz przełożyć komputer i zmienić mapę silnika?
Można najczęściej stosowane blok d15b2/7 głowica z d16 vtec ogólnie robi sie takie przekładki ( mini me ) najczęściej w D serii

Tu masz lekturę http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6930-Wszystko-o-mini-me

Matt_Btw
19-06-15, 13:50
w silnikach non-VTEC w bloku miedzy bodaj 2 a 3 garem jest zweżka, którą należy wyjąć aby VTEC dzialał poprawnie.

cOObra
19-06-15, 19:20
http://www.d-series.org/forums/attachments/naturally-aspirated/14909d1181582683-z6-im-d15b7-oiljet.jpg
W czerwonym kółku są widoczne dwa otwory, w górnym jest dysza ograniczająca ciśnienie oleju (bloki non-vtec, np. D15B7) i jeśli zakładamy czapkę z upragnionym v to trzeba się tej dyszy pozbyć aby vtec się załączał. Tzn. wkręcamy w otwór dyszy śrubkę i wyciągamy razem z dyszą.

KszychU
20-06-15, 13:24
Dziena Panowie :D

Karoles
22-06-15, 10:33
generlanie pelno informacji jest na forum tylko trzeba przysiasc i sie zglebic, bo jak sie wciaz powielaja tematy to innym sie gorzej szuka :)