PDA

Zobacz pełną wersję : uszczelniacze zaworow b16a2



kamil_S_c
23-07-08, 20:09
Witam , Mam problem prawdopodobnie z uszczelniaczami , mechanicy robily remont silnika wymiana wszystkiego w glowicy uszczelniacze ,docieranie zaworow oraz planowanie , po przejechaniu ponad tysiaca km zaczelo kopcic z rury , sciaglem kolektor wydechowy i zobaczylem ze z 3 zaworow od gory cieknie olej , oto foto jakie udalo mi sie zrobic , jest tylko do gury nogami, jaka moze byc przyczyna takiego wycieku ? uszczelniacze nowe aso , moze mechanik pomylil wydechowy z ssacym ??




http://images32.fotosik.pl/322/48b3d3120273d86d.jpg (www.fotosik.pl)

nozder
02-08-08, 11:09
... są oddzielnie pakowane, potem rzeczywiście cieżko ordóżnić a niestety czynnik ludzki zwiększa ryzyko:(
zawory masz OEM?

kamil_S_c
02-08-08, 14:23
tak uszczelniacze oem , dziwne ze ciekna tylko 3 . jest mozliwosc wymiany tych uszczelniaczy porzadnie bez sciagania glowicy czy lepiej sciagnac ?? tzn silnik jest na gwarancji wiec robote mam za darmo a uszczelniacze kupie jescze raz nowe.

Cairo
02-08-08, 18:40
rzeczywiście cieżko ordóżnić
Ciężko nie ciężko, uszczelniacze są opisane, więć wystarczy się przyglądnąć.

Pati
04-08-08, 21:38
dokladnie. jedne maja czarna, drugie białą sprężynkę. dodatkowo na górze jest opisany jako IN i EX, czyli odpowiednio dolotowy i wydechowy.

stempel
05-08-08, 00:27
Mozna wymienic uszczelniacze bez sciagania glowicy.

Cairo
05-08-08, 18:55
Jasne, że można wymienić, trochę większa męczarnia ale wykonalne

kamil_S_c
09-09-08, 11:26
witam , uszczelniacze wymienione bez sciagania glowy ale problem pozostal :( co moze byc jeszcze przyczyna ?
przed awaria tzn dziura w tloku i krzywa korba wszystko bylo ok a teraz cieknie z prawie kazdego usczelniacza <widac to po zdjeciu kolektora wilgotne prowadnice>
ogolnie oleju ubywa malo a dymi tylko podczas postoju po ostrzejszym palowaniu sprzeta.
Co moze byc problemem ?? moze zakup uzywanej glowicy z b16 ?? lub wymiana prowadnic oraz zaworow ??

crxd16
09-09-08, 12:45
moze ci sie zawory spotkaly z tolokiem --> pokrzywily sie --> zrobily za duze luzy w prowadnicach

tgame
09-09-08, 23:26
jakby sie nawet minimalnie pokrzywily to nie mialby kompresji na cylindrach, albo by dyrastycznie spadła

kamil_S_c
11-09-08, 14:03
to co moze byc przyczyna ? lepiej kupic uzywana glowe czy wymieniac prowadnice ?

ZiBi1100
11-09-08, 20:38
to co moze byc przyczyna ? lepiej kupic uzywana glowe czy wymieniac prowadnice ?

a była sprawdzana szczelność głowicy przed montażem w wyspecjalizowanej firmie?
jeśli ostro pałujesz engine to może przegrzałeś i ścianki w głowicy popękały lub prowadnice.
Ja bym kupił głowice, co fabryka to fabryka
pozdr
ZZ

kamil_S_c
13-09-08, 16:33
a same prowadnice mozna wymienic ?? zawory musza byc nowe ??

crxd16
13-09-08, 17:00
no jak masz skrzywione min zawory to co ci po samej wymianie prowadnic
ale spr sprezanie

kamil_S_c
14-09-08, 14:31
wszystki wydechowe wadpie ze by byly skrzywione a zreszta komprecha by ucekala . jak juz wymieniac to nowe zawoey i prowadnice

!markos
14-09-08, 14:55
jeśli ostro pałujesz engine to może przegrzałeś i ścianki w głowicy popękaływidziales w zyciu choc jedna peknieta glowice b16?

ZiBi1100
15-09-08, 12:56
Hm, no nie widziałem.
Ty też nic mądrego nie napisałeś, chłopak się pyta więc dyskutujemy, jak masz jakiś pomysł to coś mu poradź

!markos
15-09-08, 23:52
nie mam pomyslu dlaczego po zaworach plynie olej. na razie doradzam mu, zeby nie sugerowal sie tym, co piszesz.

mam natomiast pomysl taki jak w moim silniku - wymienic wszystko na nowe :D brakuje jeszcze tylko zaworow.

http://img141.imageshack.us/img141/2061/supertechcv5.jpg

kamil_S_c
17-09-08, 19:24
sprawa sie nieco wyjasnila , winowajca okazalo sie turbo ktore popuscilo calkowicie na uszczelnieniech tak ze kapal olej , auto juz nie kopci itd , tubo zdemontowalem i zalozylem seryjny kolektor , po dluzszej jezdzie sciaglem kolektor aby sprawdzic czy grzybki zaworow sa zaolejone i okazalo sie ze sa suchutkie, jak to mozliwe ze po zdemontowaniu turbo juz nie cieknie z uszczelniaczy ?? moze bylo za doze podcisnienie itd ?mozliwe ze olej lecial z turbo i dostawal sie pod zawory ?? czesc zimna turbiny wczesniej byla raczej sucha dopiero po awarji byl w niej olej.

!markos
17-09-08, 22:48
mozliwe, ze nie miales restryktora na wlocie oleju do turba, albo miales za duzy i turbo dostawalo za duzo oleju

kamil_S_c
18-09-08, 15:48
co to jest ten restryktor ?? ale z kad sie wzial olej na zaworach ?

Pati
18-09-08, 16:18
restryktor ogranicza ilosc oleju dostarczanego do turbosprezarki. taka zwężka.

!markos
18-09-08, 20:13
ale z kad sie wzial olej na zaworach ?nie mam pojecia. na pewno nie z turba, bo silnik musialby chyba ssac wydechem :D