PDA

Zobacz pełną wersję : Olej spalanie



Mailo
13-06-15, 16:57
Otóż problem wygląda tak, że Honda miała wymienioną uszczelkę pod głowicą bo dymiło jak by miała produkować chmury. Mechanik to ogarnął planowanie poszło i kupiłem oem uszczelkę. Złożone git, olej wymieniony wraz z filtrem na motul synergie 6100+ 10w40. Po okołu 2 miesiącach (stale kontrolując stan oleju, sprawdzam płyny raz lub dwa razy na tydzień) patrzę a tutaj oleju na bagnecie nie ma, kontrolka się nie świeci a wiem, że działa. Dolałem tak do połowy zakresu i jeździłem dalej. Ostatnio jak poprosiłem kolegę by przygazował z chęci obserwacji to zauważyłem że przy obrotach już 4k+ zaczyna pokaźna chmura wylatywać z wydechu jasno niebieska, katalizator wycięty i cały wydech jest na 2' przelocie także rozumiem że może troche kopcić ale niepokoję się.

Dodatkowe uwagi:
- silnik to d15b7 który tydzień temu nabił 240k km
- trochę oleju wyleciało z uszczelek pokrywy ale to może z 50ml
- silnik wcześniej można powiedzieć, że wgl nie brał oleju co było dla mnie mega zaskoczeniem przez 8 miesięcy nie musiałem dolewać nic a trochę jeździłem cały czas kontrolując stan.
- zauważyłem że silnik nie kręci do końca, odcina raz około 5800 a niekiedy 6100 ale nie kręci do końca.

Prosiłbym o jakieś porady co w kolejności sprawdzić lub zrobić
Pozdrawiam ;)

vnv_nation
13-06-15, 17:14
Typowy często spotykany objaw po zrobieniu głowicy.. gora jest szczelna a dol nie, dodatkowo pierscienie się zapiekły bo stal bez glowicy. Czeka cie wymiana pierscieni raczej napewno

grafffik
13-06-15, 22:02
a jeżeli nie pierścienie, to bankowo uszczelniacze zaworowe, jeżeli nie wymieniłeś przy głowicy

Mailo
13-06-15, 23:09
Drogo to będzie kosztować ? Jakieś konkretne firmy polecacie tych pierścieni czy oem ?

vnv_nation
13-06-15, 23:40
Czy drogo? To zalezy czy bedziesz to robil sam. W zasadzie maly remont silnika cie czeka.. glowice trzeba zrzucic, uszczelniacze zaworowe przy okazji wymienic, pierscienie i to tez nie wiadomo czy na 100% wystarczy.. zalezy w jakim stanie jest reszta. Ale zeby cie pocieszyc - wiekszosc ludzi wymienia tylko pierscienie i uszczelniacze i wszystko jest ok :)
Robilem to kiedys w d15b2, wtedy zaplacilem za wszystko cos ponad 1600. Nie pamietam czy to bylo razem z rozrzadem.. no ale tak czy tak drugi raz bym sie w to nie bawil tylko kupil drugi slupek

wiesko1261
14-06-15, 08:11
same części około 600zł ( bez panewek ) pierścienie ,uszczelniacze ,uszczelki
tylko po zrzuceniu głowicy najpierw pomiary owalu tulei ,i luzu tłok- tuleja , jak przekracza dopuszczalne ,niema sensu :) szukać innego ( albo szlif , dodatkowe koszty i nowe tłoki )
wymieniałem w kilku silnikach -d14, d15 i d16 i jest dobrze ,nie biorą oleju ,
około 5-6 godzin spokojnej roboty:p ( zaczynałem o 8 a 13-14 wyjeżdżałem autem
( ja dodatkowo robiłem honowanie ,by pierścienie się lepiej ułożyły -dotarły)

Mailo
14-06-15, 13:44
Dzięki bardzo ;) jeszcze mam pytanie czy trzeba to zrobić natychmiast czy mogę za 2 miesiące tak jeszcze pojeździć ? Na wakacje złapałbym normalną robotę i wtedy mógłbym dokładnie pomyśleć i rozważyć każdą opcję.
Dodam że od ostatniego czasu jeżdżę nie przekraczając za często tych 3,5-4k obrotów to ubytku w oleju nie zauważyłem.

vnv_nation
14-06-15, 17:09
Możesz jeździć nic się nie stanie. Kontroluj tylko na bieżąco stan oleju i dolewaj jak będzie brakowało.

Tiga
15-06-15, 19:23
Po okołu 2 miesiącach (stale kontrolując stan oleju, sprawdzam płyny raz lub dwa razy na tydzień) patrzę a tutaj oleju na bagnecie nie ma, kontrolka się nie świeci a wiem, że działa.

Kontrolka oleju nie odpowiada za jego niski stan, jakby sie zaswiecila to bylo by juz bardzo zle.

arek3112
15-06-15, 21:34
Jak bedziesz wymienial pierscienie to wymien od razu tez panewki, i bedziesz mial juz spokoj.

Jak robilem u sb silnik d14 to za pierscienie, panewki, uszczelke pod glowice zaplacilem 500 zl + regeneracja i planowanie glowicy 400 zł. i od tego czasu minelo mi juz pol roku i nawet grama oleju nie wziął. A wczesniej lubiał wziaść ok 1l/1000km.