Zobacz pełną wersję : NieKute tłoki pod turbo
Uszanowanko, z powodu remontu b16 planuje kupić nowe tłoki nadwymiarowe i chciałbym się dowiedzieć jakie byście polecili najtrwalsze. Po dotarciu silnika wpadnie soft i szkoda by było gdyby splynely :-D
To wal kucizne odrazu :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Yotomeczek86
12-06-15, 17:20
Bez sensu, jak masz silnik otwarty włóż coś mocniejszego i tyle, nigdy nie wiesz ile seria wytrzyma... Jedna 0,8 bara a druga przy 0,4 klęknie
Ale co z tulejami? Od 'speca' usłyszałem ze seria wytrzymuje do 300ps i trochę nie widzi mi się pakowanie dodatkowych 6tys w kucie dla 50-60ps. bo
Z tulejami jest już kilka opcji. Jak masz motor na wierzchu, to rozciągnij budżet i rób wszystko w opór, żeby zrobiło 400 jak Cię kiedyś poniesie fantazja. Półśrodki zazwyczaj są za mało satysfakcjonujące i ograniczają rozwój.
A jak ma być soft/250 i nigdy ani konia więcej, to kup jakiekolwiek tłoki, to bez znaczenia.
Własnie zastanawia mnie kwestia wytrzymałosci seryjnych tuleji. Co do tlokow to raczej beda to nippon racing wraz z korbami h-beam. Na polskich forach nic nie znalazlem ale za granica maja niezle opinie wiec sadze ze ~300ps nie bedzie problemem. Miał ktos? Poleca? Odradza? ;)
czyli chcesz założyć seryjne tłoki na kutą korbę? Abstrahując już od technologii montażu (zorientuj się czym różni się obsadzanie sworznia tłokowego w kuciznie i w serii) to po jaki wuj, skoro w Bserii słabsze podczas turbienia są właśnie tłoki, a nie korby?
No własnie nie seryjne bo ich sie na da zalozyc na seryjna korbe tylko wlasnie na kuta ;) Tak są zrobione i o. Oczywiscie prosze sie tu nie opierac nazwa, fakt jest to firma nippon ale to nie sa te zwykle tloki z ebay-a. Poprostu gotowy zestaw do montazu. U hamerykanow sporo opinii dla danego zestawu jest ale u nas susza :/
Koledze chodzi chyba o tłoki od Vitary.
Vitary do B16?..
Daj linka do tych tloków.
http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=181703360902&category=33623&pm=1&ds=0&t=1434143826974
Wychodzi na to że to korby są już przystosowane to montażu z tlokami..mniejsza..jak Wam się to widzi?
Tak jak wspominałem wcześniej kucizny nie będzie markowej bo po prostu jest wyznaczony pewien budżet na silnik i wolę się wyrobić ;) było to w planach ale później przez 3 miechy musiałby być pasztet na śniadanie, obiad, kolacje także..trochę zrozumienia :-D
z mojego punktu widzenia...
wsadzisz korby marki korba... zaoszczędzisz naprawde niewiele a za 250dolców więcej kupisz firmowy komplet...
http://www.ebay.com/itm/CP-Pistons-Eagle-Rods-Combo-Honda-Acura-Civic-Integra-B16-B18-B20-B18c-/371331019883?hash=item56750db46b&vxp=mtr
baa, dokładając jeszcze pare złotych kupujesz:
http://www.ebay.com/itm/Wiseco-Pistons-Eagle-Rods-Civic-Si-B16-B16A-B16A2-81mm-8-79-1-/291263094027?hash=item43d0a21d0b&vxp=mtr
przemyśl to, remont robi się raz ;)
przy całej inwestycji remontu, to ile miałbyś dołożyć teraz na graty to naprawde pikuś w porównaniu do tego co możesz stracić jeśli zaliczysz fuckupa. Wiadomo kupując profi graty tez masz ryzyko, ale nieco mniejsze.
kolejną sprawą, te tłoki które wysłałeś utrzymają około 250-260KM, inwestując 1000zł masz potencjał na 350... moim zdaniem warto..
Vitary są do d16. Jak już to ycp, ale na odprężenie ycp do b serii nie widziałem.
Korby są firmy Scat. Nie znowu taki no name. Zresztą bardziej martwię się o tłoki i chyba zrezygnuje z tych nipponow i zainwestuje w kute. Tylko kwestia tego ile wytrzymają mi tuleje. Bo jeżeli granicą jest te 300ps to szkoda zachodu na kupowanie korb i tlokow kutych.
Zdrową granicą dla b serii jest wg mnie 330-340km. Niektórzy w pl co prawda mieli przez chwilę więcej ale wolałbym nie upalac takiego setupu jeśli jest założenie, że ma to wytrzymać więcej niż wygrana zawodów.
Scat to znana firma, ale jeśli już składać silnik od zera i liczyć na 300+ to nie oszczędzalbym na tlokach
Tłoki już będą inne. Ale korby wpadną Scat bo raz ze są w dobrej cenie a dwa że wątpię co by była Różnica między eagle. Zresztą tuleje zostają oryginalne :-)
W moim komplecie każda korba miała inne pasowanie do sworznia i nie za bardzo dawało się to złożyć. To co oszczędziłem, musiałem dopłacić za dodatkową obróbkę.
Nie oszczędzaj absolutnie na niczym, bo potem się to drobniej, lub grubiej mści. Silnik składasz raz. Jak oszczędzasz, to czasem dochodzi jeszcze raz, za więcej niż drugie tyle, bo już nie kupujesz tych samych części, tylko lepsze/mocniejsze.
Subtil, wyczyść skrzynkę z PW.
Wyczyszczona ;-)
Jednak wpadnie kuty, markowy zestaw :-) plus spiek i ssacy. I tu pytanie następne, jest sens brać aftermarketowy ssacy pod turbo? Planowane dmuchniecie to 340ps. Czy zostać przy oem i go rozwiercic? Liczę na szybką odpowiedź bo Jarusnet nie poczeka :-D
Możesz zostawić seryjny, najwyżej wymienisz sobie kiedyś na tajperowy. W jakim celu chcesz go rozwiercać?
pod wieksza przepustnice i spolerowac kanaly ;) Tak na szybko Panowie, brac 81,5mm czy odrazu 82mm tloki?
A po co Ci większa przepustnica pod turbo ;) a jak tuleje seryjne to 81.5mm zostaw bo 82 to już jest 4 nadwymiar i Honda chyba nawet takiego nie przewiduje ale mogę się mylić ;)
zeby poprawic przeplyw powietrza i troche odelzyc prace calego ukladu ;) zreszta mysle ze wpadna nowe walki wiec teoretycznie, z tego co sie zorientowalem uzyskam wieksza moc i moment przy nizszym doladowaniu.
Nie uzyskasz. Jak nie będzie tulejowania to tłoki 81.5.
Z dolotu i wałków zrezygnowałem póki co. Kwestia finansowa :-) Ale i tak wpadnie taki zestaw tylko pewnie w nowym roku. Wg mnie poprawi to przepływ. Tłoki 81.5 tylko czekać na przesyłkę i składamy :-D
pod wieksza przepustnice i spolerowac kanaly
spolerowanie kanałów, to bardzo średni pomysł
Błąd językowy ;-) nie na lustro tylko przetarte by zzostały drobne rysy. Wiem że na gładkim by się skraplalo itp
Wg mnie poprawi to przepływ.A tak w ogóle to co konkretnie chciałbyś osiągnąć, że potrzebujesz do tego przepustnicy i wałków?
spolerowanie kanałów, to bardzo średni pomysł
Polerowanie na lustro przy wtrysku to bardzo dobry pomysł. Przy gaźniki zły.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Polerowanie na lustro przy wtrysku to bardzo dobry pomysł. Przy gaźniki zły.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Moglbys wyjasnic dlaczego ?
Jeśli ktoś twierdzi że nie można polerować kanałów ssących na lustro to chodzi o to że paliwo skrapla się na gładkich powierzchniach. I dla tego nie jest to zalecane przy aplikacjach gaźnikowych ponieważ paliwo wędruje od gaźnika do głowicy przez całą długość kanału. Przy wtrysku nie ma takiej obawy bo paliwo jest wtryskiwane bardzo blisko zaworów ( w zasadzie na sam grzybek zaworu) przez co nie ma ryzyka skroplenia się paliwa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.