Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z check engine i wypadaniem zapłonów



amugaba
11-06-15, 20:40
Witam serdecznie!

Piszę, bo od roku męczę się z kontrolką check engine w Civic VII 1,6 Vtec. Objawy są następujące: najczęściej przy jeździe pomiędzy 2000-2500 obrotów (czyli silnik pod obciążeniem), zaczyna mrugać kontrolka i świeci dalej i znowu zaczyna mrugać - ilości mrugnięć różne. Podczas jazdy nie dzieje się nic co by wskazywało na problem np, szarpanie, skoki obrotów itd. Na kompie wyskakuje wypadanie zapłonu na praktycznie wszystkich cylindrach. Byłem już u kilku mechaników i to co do tej pory zrobiłem to wymiana oleju (aktualnie shell 10w-40), świec, cewek i wtrysków oraz regulacja zaworów. Ostatni mechanik stwierdził, że nie wie o co chodzi i żeby czekać, aż się posypie tak, że będą objawy, które można będzie jednoznacznie zdiagnozować. Dodam, że w ciągu tego roku zauważyłem rzeczy, które mogą mieć lub nie związek z problemem:
- lekkie i krótkie stuki/dzwonienie przy jeździe na zbyt niskim biegu, czasem przy ruszeniu,
- subiektywnie głośniej chodzący silnik (to może być od tłumika - nie sprawdzałem).

Może ktoś miał podobny problem - proszę o wsparcie bo miganie tek kontrolki mnie mega irytuje.

Karoles
11-06-15, 20:54
A jaki glad wywala??

amugaba
11-06-15, 20:57
No właśnie kodów nie znam, ale wszyscy mechanicy stwierdzali "wypadanie zapłonu". Jeszcze dopiszę, że oleju "bierze" ok 1l na 10 tys. km. Płynu z chłodnicy nie bierze.

Karoles
11-06-15, 22:55
Bed kodu obawiam die ze nikt ci nie pomoze

surian
12-06-15, 10:49
u mnie co jakiś czas wywali p0301-p0304 do tej pory nie zdiagnozowałem :)


Edit:
Wywalało jak honda jeszcze jeździła i działał komp :)

Genax
13-06-15, 00:10
u mnie co jakiś czas wywali p0301-p0304 do tej pory nie zdiagnozowałem :)


Edit:
Wywalało jak honda jeszcze jeździła i działał komp :)

Może komp walnięty? :D

surian
15-06-15, 12:49
Może komp walnięty? :D

coś jest walnięte :) ale co to tego nie wie nikt :P

amugaba
29-06-15, 08:53
Problem zażegnany! Dzięki użytkownikowi "mlawa85" udało się prawidłowo zdiagnozować usterkę - a nie udało się to 5 mechanikom;-P Winny był zapchany katalizator;-P Jakie to proste, a jednak zdiagnozować trudno;-P Po zamontowaniu nowego (sprawnego używanego) przez kolejne 200 km migała kontrolka, jednak potem przestała (zapewne przedmuchał się zanieczyszczony tłumik za katem) i kolejne 800 km cisza;-) Mam nadzieję, że to już koniec tej przykrej przygody, bo trochę nerwów kosztowała.

Dzięki "mlawa85"!;-)

Temat do zamknięcia.

mlawa85
29-06-15, 08:59
Ciesze sie ze moglem pomoc, tak z ciekawosci zapytam jeszcze czy pasowała całosc tj. nie trzeba było ciac rur przed katem??